Lampa MIL aprinsa

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Dum Mar 09, 2008 8:05 pm

Salut,

Dupa ce m-am plimbat prin oras (fara nici cea mai mica problema) am parcat masina in fata blocului.
Dupa o ora jumatate, cand am pornit-o din nou....problema: lampa MIL (cea in forma de motor) s-a aprins si motorul mergea ca un lesinat
(a intrat in modul limp home: putere aproape 0, turatii mai mici de 2500rpm).
Din prima am banuit ca benzina e de vina (mai aveam vre-o 12l in rezervor de OMV 95), asa ca am alimenat cu MOL98 de la o benzinarie din apropiere.
Dupa ce am pornit-o din nou, mergea motorul din nou bine, insa lampa a ramas aprinsa.

A mai patit cineva asa ceva?
Aveti idee daca se stinge de la sine sau trebuie sa merg cu ea la service?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
Laurentiu

Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Dum Mar 09, 2008 11:44 pm

ea fiind ce masina?pentru ca a mai scris cineva in topicul de colt despre o problema oarecum asemanatoare cu a ta.in service e clar ca trebuie sa ajungi si asta cat mai repede.

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Lun Mar 10, 2008 9:21 am

...ea fiind Colt Z30. :-D
Scuze daca nu prea s-a inteles despre ce masina e vorba din postul meu.
Am tot citit ce se scrie in rubrica de Colt, insa nu prea am gasit sa aiba legatura cu problema mea.
Un hint ceva ar fi ideal...multumesc.

Laurentiu

Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Lun Mar 10, 2008 11:01 am

in momentul in care ti se aprinde un bec in bord, ti se genereaza o eroare care e stocata in calculator.mergi la service cu masina si ei vor vedea eroarea si cine a generat-o. nu vorbeam strict de ce bec ti s-a aprins tie,ci de becuri aprinse pe bord in general.

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Lun Mar 10, 2008 9:40 pm

Salut,

Azi am mers un pic cu masina si acel led (engine check) s-a stins.
Asa cum am banuit, problema era benzina (OMV 95) sau poate si ceva apa(de la condens).
Am sa ii intreb pe cei de la service cum se poate scoate tot lichidul din rezervor, ca banui ca sunt ceva filtre intre busonul de alimentare si rezervor.

@damutz : multumesc pentru raspunsurile prompte.... ca o "completare" la postul tau anterior.
Din ce stiu eu ordinea operatiilor e urmatoarea:
Daca apare o eroare in sistemul de control al motorului (ECU-ul "vede" ceva in neregula cu functionarea acestuia sau a sezorilor), atunci se inregistreaza eroarea. Daca eroarea se mentine un timp presetat, atunci ECU-ul ii da un cod si da comanda la controlerul de afisaj sa aprina lampa "engine check".
Daca dispare problema , atunci ECU inchide lampa (insa depinde de cit de grava e eroarea).

Numai bine si citi mai multi KM fara probleme. 8)
Laurentiu

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Mar 11, 2008 4:23 pm

Daca imi permiteti o completare.Din cate stiu exista doua tipuri de coduri de eroare:curente(confirmate) si intermitente(presupuse):
-cele curente determina aprinderea MIL (engine check);
-cele intermitente care apar in utilizarea vehiculului apoi dispar sunt totusi salvate de sistem,dar faptul ca nu mai sunt create conditiile de defect conduc la stingerea lampii;la interogarea cu testerul pot fi vizualizate .
Perioada de aparitie se masoara in cicluri de conducere.Cu siguranta aprinderea lampi a generat un cod de defect care trebuie investigat in service chiar daca lampa este acum stinsa.

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Joi Mar 13, 2008 12:55 pm

Salut,

Am fost la revizia de 30mii Km si cu ocazia asta s-a facut si o scanare.
Intr-adevar s-au memorat erorile si au iesit P0122 si P1961. Ramine sa vad ce si cum cu erorile astea.

Laurentiu

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Joi Mar 13, 2008 1:31 pm

P0122 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Low Input

P1961 ??

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Joi Mar 13, 2008 3:22 pm

Buna Cristi,

Intradevar, prima e asa cum zici.
Pentru a doua - din fisa de la service (pe care i-am rugat sa faca un xerox) zice ca P1961 - Trustfull check TPS (main).

Se pare ca eroarea vine de la Throtle Position Sensor, insa nu prea am idee ce anume s-a intimplat acolo.
Mai intreb eu sa vad ce si cum, ca baietii la service doar au constat si apoi au reprogramat. :evil:
si apoi mi s-a zis ca daca se intimpla din nou, reveniti. :roll:

Daca cineva isi poate face o idee din cele doua erori de fapt ce s-a intimplat, rog sa nu se abtina sa posteze. :wink:

Tare ar fi fost fain sa fi fost prin zona forumului si deBogdan sa ne zica de fapt de ce....

Numai bine.
Laurentiu

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Joi Mar 13, 2008 3:31 pm

Salut Laurentiu,

Nu depistam noi defectul dar macar putem sa ne facem o idee:
http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_position_sensor

"si apoi mi s-a zis ca daca se intimpla din nou, reveniti."


mda...mai pe romaneste "daca nu am nimerit-o reveniti".
bun asa.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori