Lampa MIL aprinsa
Bine ar fi sa scapi doar cu o eroare de citire a ECU.Din pacate nu ma pricep absolut deloc la motoare dar inteleg ca senzorul ala controleaza voltajul care mai departe controleaza deschiderea valvei.E mai degraba problema electrica si nu de computer de bord.Din atitudinea mecanicilor descrisa de tine, e clar ca habar n-aveau ce sa verifice si cum sa verifice.Au bagat mufa,au constatat eroarea,au rescris softul si asta e.
Chiar nu au facut nicio verificare a senzorului pedalei si/sau a celui de pe TP.Atunci mai mult ca sigur ca DTC-urile vor reveni.
@damutz ;softul se rescrie doar in situatii deosebite sau se up-gradeaza.In cazul de fata s-a facut doar stergerea codurilor de eroare fara sa se investigeze cauza,din cate am dedus de mai sus.
@damutz ;softul se rescrie doar in situatii deosebite sau se up-gradeaza.In cazul de fata s-a facut doar stergerea codurilor de eroare fara sa se investigeze cauza,din cate am dedus de mai sus.
QUOTE (Adriancar)Chiar nu au facut nicio verificare a senzorului pedalei si/sau a celui de pe TP.Atunci mai mult ca sigur ca DTC-urile vor reveni.
@damutz ;softul se rescrie doar in situatii deosebite sau se up-gradeaza.In cazul de fata s-a facut doar stergerea codurilor de eroare fara sa se investigeze cauza,din cate am dedus de mai sus.
In concluzie nu s-a facut nimic!
E normal...
Adriancar, care sunt situatiile deosebite in care se rescrie softul ? (Nu ma refer la upgrade)
Multumesc!
@damutz ;softul se rescrie doar in situatii deosebite sau se up-gradeaza.In cazul de fata s-a facut doar stergerea codurilor de eroare fara sa se investigeze cauza,din cate am dedus de mai sus.
In concluzie nu s-a facut nimic!
E normal...
Adriancar, care sunt situatiile deosebite in care se rescrie softul ? (Nu ma refer la upgrade)
Multumesc!
@Cristi :
- in primul rand , la schimbarea ECU (acest caz , cu siguranta , nu te intereseaza);
- in alte cazuri cum ar fi reinitializarea modulului dupa schimbarea unei componente principale din sistem (mai ales cele care comunica prin CAN).
Aici intervine EEPROM - Memoria programabila numai pentru citit cu stergere electronica.
- in primul rand , la schimbarea ECU (acest caz , cu siguranta , nu te intereseaza);
- in alte cazuri cum ar fi reinitializarea modulului dupa schimbarea unei componente principale din sistem (mai ales cele care comunica prin CAN).
Aici intervine EEPROM - Memoria programabila numai pentru citit cu stergere electronica.
QUOTE (Cristi)Multumesc Adrian!
Cum pot face sa citesc softul ?
La mcar pot face asta ?
nu cred ca soft-ul se poate citi decat in fabrica.Presupun ca testerele de la Mcar pot citi doar calibrari ale ECU.
Modificarile care se fac (citind pe alte topic-uri) nu cred ca fac altceva decat sa modifice range-ul (domeniul de aplicabilitate).
deci ceea ce se spune ca ar fi tuning individualizat ar fi de fapt o optimizare a ciclului motor.
Cum pot face sa citesc softul ?
La mcar pot face asta ?
nu cred ca soft-ul se poate citi decat in fabrica.Presupun ca testerele de la Mcar pot citi doar calibrari ale ECU.
Modificarile care se fac (citind pe alte topic-uri) nu cred ca fac altceva decat sa modifice range-ul (domeniul de aplicabilitate).
deci ceea ce se spune ca ar fi tuning individualizat ar fi de fapt o optimizare a ciclului motor.
QUOTE (Adriancar)Modificarile care se fac (citind pe alte topic-uri) nu cred ca fac altceva decat sa modifice range-ul (domeniul de aplicabilitate).
Si pentru asta ce anume se citeste din ECU ?
Si mai ales ce se rescrie la loc ?
Nu e vorba de soft ?
Tare sunt curios cum arata un astfel de soft...
Assembler, C, ceva proprietar...ce naiba e ?
QUOTE (Adriancar)deci ceea ce se spune ca ar fi tuning individualizat ar fi de fapt o optimizare a ciclului motor.
Deci e o chestie benefica pana la urma.
Oare exista cineva care poate executa aceasta operatie ?
La mine nu s-a putut citi softul...adica motorul asta nu poate beneficia de astfel de optimizari ?
Si pentru asta ce anume se citeste din ECU ?
Si mai ales ce se rescrie la loc ?
Nu e vorba de soft ?
Tare sunt curios cum arata un astfel de soft...
Assembler, C, ceva proprietar...ce naiba e ?
QUOTE (Adriancar)deci ceea ce se spune ca ar fi tuning individualizat ar fi de fapt o optimizare a ciclului motor.
Deci e o chestie benefica pana la urma.
Oare exista cineva care poate executa aceasta operatie ?
La mine nu s-a putut citi softul...adica motorul asta nu poate beneficia de astfel de optimizari ?
QUOTE (Adriancar)@Cristi :
Am citit ca ai luat legatura cu Sebastian.Care au fost concluziile?Sincer nu pot inca decat sa banuiesc in ce consta optimizarea.
Nici o concluzie pana in prezent.
Au citit niste serii/coduri pentru a putea afla protocolul...si de aici am intrat in asteptare.
Coltu asta mic e dat dracu'...nu se lasa modificat.
Am citit ca ai luat legatura cu Sebastian.Care au fost concluziile?Sincer nu pot inca decat sa banuiesc in ce consta optimizarea.
Nici o concluzie pana in prezent.
Au citit niste serii/coduri pentru a putea afla protocolul...si de aici am intrat in asteptare.
Coltu asta mic e dat dracu'...nu se lasa modificat.
La opelele vechi exista procedura "agrafa" pentru a afla ce cod de eroare ai.
La mine la masina ( chrysler 300m ) exista un "dans" al cheii in butuc pentru a iti afiza codurile.
Aveti idee ( ma intereseaza pentru un Colt din '91, varianta americana - mirage - ) la Mitsu cum s-ar putea afla codul de eroare fara a o pune pe tester la service ?
S-a aprins engine ceck fara nici un motif aparent, masina mergand la fel ca si inainte de a se aprinde.
Multumesc mult !
La mine la masina ( chrysler 300m ) exista un "dans" al cheii in butuc pentru a iti afiza codurile.
Aveti idee ( ma intereseaza pentru un Colt din '91, varianta americana - mirage - ) la Mitsu cum s-ar putea afla codul de eroare fara a o pune pe tester la service ?
S-a aprins engine ceck fara nici un motif aparent, masina mergand la fel ca si inainte de a se aprinde.
Multumesc mult !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori