Lampa MIL aprinsa

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Vin Mar 14, 2008 10:44 am

Bine ar fi sa scapi doar cu o eroare de citire a ECU.Din pacate nu ma pricep absolut deloc la motoare dar inteleg ca senzorul ala controleaza voltajul care mai departe controleaza deschiderea valvei.E mai degraba problema electrica si nu de computer de bord.Din atitudinea mecanicilor descrisa de tine, e clar ca habar n-aveau ce sa verifice si cum sa verifice.Au bagat mufa,au constatat eroarea,au rescris softul si asta e.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Vin Mar 14, 2008 1:03 pm

Chiar nu au facut nicio verificare a senzorului pedalei si/sau a celui de pe TP.Atunci mai mult ca sigur ca DTC-urile vor reveni.
@damutz ;softul se rescrie doar in situatii deosebite sau se up-gradeaza.In cazul de fata s-a facut doar stergerea codurilor de eroare fara sa se investigeze cauza,din cate am dedus de mai sus.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Vin Mar 14, 2008 1:11 pm

QUOTE (Adriancar)Chiar nu au facut nicio verificare a senzorului pedalei si/sau a celui de pe TP.Atunci mai mult ca sigur ca DTC-urile vor reveni.
@damutz ;softul se rescrie doar in situatii deosebite sau se up-gradeaza.In cazul de fata s-a facut doar stergerea codurilor de eroare fara sa se investigeze cauza,din cate am dedus de mai sus.

In concluzie nu s-a facut nimic!
E normal...
Adriancar, care sunt situatiile deosebite in care se rescrie softul ? (Nu ma refer la upgrade)

Multumesc!

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Lun Mar 17, 2008 11:05 am

@Cristi :
- in primul rand , la schimbarea ECU (acest caz , cu siguranta , nu te intereseaza);
- in alte cazuri cum ar fi reinitializarea modulului dupa schimbarea unei componente principale din sistem (mai ales cele care comunica prin CAN).
Aici intervine EEPROM - Memoria programabila numai pentru citit cu stergere electronica.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Lun Mar 17, 2008 1:05 pm

Multumesc Adrian!

Cum pot face sa citesc softul ?
La mcar pot face asta ?

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Mar 18, 2008 11:48 am

QUOTE (Cristi)Multumesc Adrian!

Cum pot face sa citesc softul ?
La mcar pot face asta ?

nu cred ca soft-ul se poate citi decat in fabrica.Presupun ca testerele de la Mcar pot citi doar calibrari ale ECU.
Modificarile care se fac (citind pe alte topic-uri) nu cred ca fac altceva decat sa modifice range-ul (domeniul de aplicabilitate).
deci ceea ce se spune ca ar fi tuning individualizat ar fi de fapt o optimizare a ciclului motor.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Mar 18, 2008 3:01 pm

QUOTE (Adriancar)Modificarile care se fac (citind pe alte topic-uri) nu cred ca fac altceva decat sa modifice range-ul (domeniul de aplicabilitate).

Si pentru asta ce anume se citeste din ECU ?
Si mai ales ce se rescrie la loc ?
Nu e vorba de soft ?
Tare sunt curios cum arata un astfel de soft...
Assembler, C, ceva proprietar...ce naiba e ?

QUOTE (Adriancar)deci ceea ce se spune ca ar fi tuning individualizat ar fi de fapt o optimizare a ciclului motor.

Deci e o chestie benefica pana la urma.
Oare exista cineva care poate executa aceasta operatie ?
La mine nu s-a putut citi softul...adica motorul asta nu poate beneficia de astfel de optimizari ?

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Mar 18, 2008 3:38 pm

@Cristi :
Am citit ca ai luat legatura cu Sebastian.Care au fost concluziile?Sincer nu pot inca decat sa banuiesc in ce consta optimizarea.

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Mar 18, 2008 4:21 pm

QUOTE (Adriancar)@Cristi :
Am citit ca ai luat legatura cu Sebastian.Care au fost concluziile?Sincer nu pot inca decat sa banuiesc in ce consta optimizarea.

Nici o concluzie pana in prezent.
Au citit niste serii/coduri pentru a putea afla protocolul...si de aici am intrat in asteptare.

Coltu asta mic e dat dracu'...nu se lasa modificat.

Avatar utilizator
Cumnatu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iul 26, 2008 8:48 pm

Mesaj de Cumnatu » Sâm Aug 02, 2008 9:11 am

La opelele vechi exista procedura "agrafa" pentru a afla ce cod de eroare ai.
La mine la masina ( chrysler 300m ) exista un "dans" al cheii in butuc pentru a iti afiza codurile.
Aveti idee ( ma intereseaza pentru un Colt din '91, varianta americana - mirage - ) la Mitsu cum s-ar putea afla codul de eroare fara a o pune pe tester la service ?
S-a aprins engine ceck fara nici un motif aparent, masina mergand la fel ca si inainte de a se aprinde.
Multumesc mult !

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori