Martor Motor Defect Aprins

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Dum Ian 23, 2011 10:49 pm

Masina mea e un cold diesel din 2006, 1.5 D-ID, cel cu motor Mercedes. Azi am avut o problema. Am ramas fara motorina. I-am pus motorina cat sa plec cu ea de la o benzinarie, ma rog.. poveste lunga.

Dupa ce am dat o tura prin oras, (am apreciat ca motorina aia ajunge), mi s-a oprit motorul si cand am dat sa-l repornesc, am observat ca s-a aprins martorul acela portocaliu care are pe el simbolul unui robinet (sau pompa ce dracu o fi). M-am uitat in manual (ca de, asa trebuie) si scrie scurt: martor defectiuni motor.

M-am mai dus odata la benzinarie, am mai luat o data motorina iar am bagat, mi-a pornit cam greu, dar a pornit. Am lasat-o oricum sa amorseze, se auzea cum sorbea pompa electrica din rezervor insa, martorul ala aprins a ramas!
Acum nu stiu ce sa cred, masina trage bine. Ma gandesc cat a ramas fara motorina sa se fi terminat pompa de injectie? Nici nu stiu ce sa cred. Pe de alta parte daca-mi scadea injectia in rampa, mai fugea masina? Masina mea merge normal doar ca are acel martor aprins.

Acum ma gandesc poate o fi si cu apa asta din motorina. Astept niste bani, incerc sa-i schimb filtrul si nu stiu... astept sugestii.
Voi a-ti patit asa ceva? Ce dracu poate fi?

Avatar utilizator
cotcodac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 10:22 pm

Mesaj de cotcodac » Dum Ian 23, 2011 11:32 pm

Salut. Ai cateva posibilitati.Daca check engine s-a aprins dupa o ramanere in pana motorinei si apoi masina si-a revenit si merge normal se poate ca atunci cand nu a mai avut motorina EGR-ul sa fi dat cateva erori pe care ECU le tine minte si cateodata daca un nr de porniri se fac fara alte defectiuni becul se va stinge singur dar nu intodeauna. Este o forma prin care ECU te anunta ca ai apa in combustibil peste nivelul tolerat.Poti incerca sa scoti bornele bateriei si sa stai cu ea deconectata un timp,sa zicem 10 min,dupa care la reconectarea bateriei sa revina la normal si daca nu ultima solutie o scanare a ecu sa vezi ce eroare da. Daca este o defectiune prezenta sau memorata in history de erori. Apoi lasa un profesionist sa interpreteze eroarea data de scaner. Succes.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 24, 2011 12:08 am

Mare minune ca ti-a pornit masina de ambele dati. De regula este catastrofal pt un diesel sa ramana fara combustibil, daca trage aer de regula intreg sistemul trebuie apoi aerisit. Nu ar trebui sa te mire ca ti s-a aprins becul, probabil ca a sesizat ca merge pompa in gol, ca n-ai presiune in rampa etc, ca merge cu amestec sarac sau mai sti eu ce consecinta. Daca intradevar nu a ramas cu sechele, martorul check engine se va stinge dupa 5 porniri ok. Printre primele chestii care se pot strica sunt pompa din rezervor, care se poate arde sau chiar uza excesiv daca merge in gol sau trage apa de pe fundul rezervorului, apoi in functie de noroc daca trece ceva de filtrul de motorina, poti sa infunzi vreun injector si apoi sa dai in altele.

Daca nu esti 100% convins ca iti ajunge motorina (rezerva de 5L nu se pune) mai bine lasi masina acasa. Nu mai e dacie sa faci semn cu sticla sa iti dea cineva 2 litrii,sa pui si sa pleci mai departe. Nu stiu ce urmareai sau daca era o urgenta sau erai in criza de bani, dar daca tii la masina, sa alimentezi de cum se aprinde becul.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Lun Ian 24, 2011 6:19 am

Salutare tuturor si merci de sfaturi. Alex44 este castrofal sa ramai fara motorina in masina insa despre aer si aerisirea sistemului cred ca se face de la sine la masinile astea.
Ma indoiesc ca mai suntem la motoarele alea diesel clasice, cand dupa ce umblai la conductele de motorina incepeai sa dai la "ciuperca" sa se amorseze pompa.
Acum nu vreau sa spun nici prostii insa daca vrei parerea mea sincera, nu aerul e problema, aerisirea se face cred singura, amorseaza singura.

Inca nu am acele 5 porniri ok, dar stau cu emotie dupa ce mi-ai spus. Injector busit sa fie, exclud deoarece acest model are 3 pistoane, iti dai seama cum ar merge in 2!
Pompa din rezervor sper sa ca nu s-a stricat, adica, pare sa bage bine, dar nu exclud uzura ei. Ma intreb oare s-o da greu jos mizeria aia de rezervor sa-l curat? Cred ca are mal si pamant pe fund.
O idee ar fi sa-l desfac pe la gura de vizitare de la pompa si sa-l sterg bine, nici nu stiu, ca pe frigul asta nu-ti arde frate de nimic, iar bani sa le dau la golanii la astia in service nu am.
Daca tot nu se stinge martorul ala (dupa ce ii pun motorina mai multa si mai buna) ma duc sa o pun pe un tester.
Asa e nu mai e vremea daciilor dar am avut treburi de facut si uite in ce situatie m-a bagat.

Cel mai aproape de adevar cred ca e cotcodac, asa m-am gandit si eu.
Deocamdata sunt in mare pana de bani, dar cum mi-or veni, comand online toate piesele de revizie ca ma ajung vreo 9 milioane toate (cu ulei cu tot) si ii fac o revizie generala.
Sunt putin speriat. Chiar nu-mi doresc probleme la alimentare la o masina diesel si cu atat mai putin la asta.

Numai bine si multumesc de idei!

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mar Ian 25, 2011 4:24 am

Salutare tuturor.
Fratilor, nu stiti cat de fericit sunt. S-a stins martorul ala nenorocit. Multumesc lui Cotcodac si Alex44 pentru sugestii. Parerea mea este ca ramasa fara motorina, pe fundul rezervorului apa, cand pompa a tras s-a detectat apa in sistem.
Acum nu stiu ce sa cred, voi ce ziceti mi-a afectat pompa de injectie, sau o fi avand vreun mecanism de protectie?
Stiu ca pompele aste de common-rail baga cam 1000 de bari si-s tolerante mici pe acolo. Voi ce parere aveti?
Eu cred ca e totul ok.
Mi-am propus sa o tin mereu pe full (chit ca-i criza) dar nu-mi mai permit sa risc cu ea astfel.
Mi-am facut si o lista cu toate minunile si vreau sa-i fac si o revizie, daca as reusii sa-i curat si rezervorul ar fi super.
Va doresc toate cele bune si multumesc inca odata!

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Ian 25, 2011 11:33 am

In principiu FIP-ul (pompa de injectie) nu ar trebui sa aiba probleme cu apa din combustibil , ci doar filtrul de combustibil care se poate bloca.Apa ajunsa in motor poate genera o energie foarte mare prin disociere , la temperatura mare in oxigen si hidrogen , care va intretine arderea cu explozie si implicit defectarea componentelor motorului.
Aici nu cred ca este cazul !!!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Ian 25, 2011 11:43 am

Alta e problema cu apa in motoare diesel. Din cauza raportului mare de compresie, daca ajunge apa in motor, ea necomprimandu-se, iti poate distruge motorul. Indoaie o biela ceva. Totusi e putin probabil sa fie injectata o cantitate asa mare de apa incat sa iti crape motorul, filtrul ala pazeste si el ceva Cel mai des apa multa intra pe admisie.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Ian 25, 2011 12:05 pm

Corect ,pana la un punct .
Mai exact :
- filtrul se blochaza prin obturarea orificiilor ( se dilata in prezenta apei) ;
- bielele se indoaie datorita presiunii si arderii in exces , generarea de alte fronturi de ardere , etc. datorate ,repet disocierii apei in O2 si Hidrogen.
- corect este faptul ca ,in general , cantitea de apa care genereaza acest fenomen este semnificativa si absorbita prin admisie ( vezi Ford Focus si C-max);
- am subliniat ca nu sunt indeplinite premizele pentru o defectare a pompei de injectie ...

Alfel ... va doresc o zi buna !

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mar Ian 25, 2011 2:11 pm

Corect ce spuneti amandoi, dar hai sa fim seriosi cata apa poate intra prin injectiorul ala. In principiu se poate intampla, dar in practica, cred ca am scapat. Adrian, ma bucur ca esti de parere ca pompa e ok. Practic aia e durerea mare la noi "tractoristii".
Trebuie schimbat tot pe ea sa stau linistit. Din cauza crizei, am mai "lungit" revizia, desi stiu ca nu e bine.
Tocmai ce am neglijat a fost filtrul de motorina si asta din cauza ca cei de la Iricad au niste preturi magaresti si nici macar nu-ti dau componente originale.
Eu mi-am luat-o in bot cu sabotii de franare pe spate, am lasat-o asa, dar acum, fac achizitii numa' dupa' net direct!
Ca brand-uri cred ca ma opresc la filtre MANN, compromisul cel mai bun zic eu pret/calitate, desi ar mai fi si italienii astia de la Tecneco. Voi ce parere aveti?

In principiu, pentru cine e interesat de o revizie la Colt Diesel ca al meu cam asa ajunge:


Ulei Castrol Diesel 5W-40 122588 6 41,02 246,12
Filtru Ulei TECNECO OL 369-OC 84527 1 25,27 25,27
Filtru Combustibil TECNECO OL 369-OC 81763 1 78,75 78,75
Filtru Aer TECNECO AR 2584PM 346198 1 39,52 39,52
Filtru Habitaclu TECNECO 1067 83372 1 46,14 46,14
Deci total: 430 de lei.

Avatar utilizator
cotcodac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 10:22 pm

Mesaj de cotcodac » Mar Ian 25, 2011 11:27 pm

Salut. O data ai avut noroc dar nu-ti forta norocul ! Pompa de inalta presiune contine piese extrem de fine care se ung si se racesc ,cu fluxul de motorina ce traverseaza pompa .In momentul in care se ramane fara motorina ,in pompa de inalta presiune nu se mai afla motorina in flux ci un amestec de bule de aer si ramasite de motorina. Acest amestec de aer cu motorina este periculos ptr. ca pelicula de ungere se fragmenteaza si partile care sunt tratate ptr. a fi dure se degradeaza prin spargerea superficiala a cimentajului , asta generand o micro-pilitura metalica ce pleaca in sistemul de alimentare contaminandul. Cand faci rost de bani si ai sa schimbi filtrul de motorina , scurge motorina din filtru intr-un pahar de plastic de unica folosinta (inainte sa scurgi motorina zguduie bine filtrul) apoi plimba usor pe fundul paharului pe la exterior un magnet puternic si daca ai sa vezi ca se aduna pilitura nu este bine. Succes.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori