Tarife Reprezentanta
Nu e vorba de mine, eu nu am probleme cu discurile la Mitsa mea. Ma refeream la cei care au avut probleme pe forum, adica mai toti cu Lancer Clasic. Eu mai am garantie pana in vara si am scapat. Si nu vorbeam de tine ca ai pile, culmea ca vorbeam din proprie experienta, e adevarat nu cu masina proprie.
- laudia1975
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
- Contact:
- laudia1975
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
- Contact:
Aici ar fi conferinta de presa in care se anunta adoptarea
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en
Dar termenulde 3 ani e clar ca lasa inca loc de impunere a monopolului !!!
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en
Dar termenulde 3 ani e clar ca lasa inca loc de impunere a monopolului !!!
c00bra are dreptate la postul de pe 28.05..concret: un amic merge cu un Seat pe la 2-3 service-uri care il mai ajutasera si inainte - acelasi diagnostic: pompa ABS dusa. Ii recomand sa mearga si la dealer-ul Seat in loc sa dea vreo 2500 lei pe pompa aia. Merge acolo, pun baietii o siguranta la loc..surprise..avea ABS. era o problema cunoscuta la Ibiza.
cateodata un service scump orientat doar catre un singur brand s-ar putea sa faca diferenta prin prisma unei experiente.
cateodata un service scump orientat doar catre un singur brand s-ar putea sa faca diferenta prin prisma unei experiente.
QUOTE (ligla @ Jun 2 2010, 08:17 PM) cateodata un service scump orientat doar catre un singur brand s-ar putea sa faca diferenta prin prisma unei experiente.
Cateodata...teoretic orice masina ar trebui sa mearga in reprezentanta ei la service, cum nu merge nici Artic la reparat la Bosch sau altele in domeniul electrocasnic. Insa problema este ca uneori diferenta de pret este majora intre service-uri. Dupa cum am mai mentionat, service-ul unde imi "fac" eu masina a ajuns de ceva vreme reprezentanta Mitsu (si altele) si tariful e acum 68 ron fara tva. Inca este un pret ok desi uneori te cam irita ca sunt service-uri OK cu 40 ron ora de manopera cu tot cu TVA in Bistrita si care au o reputatie buna. Am mers pe reprezentanta de aici stiind ce personal au, adica sunt OK insa daca ii pune drequ sa ajunga la 100 ron fara TVA ca in alte parti, sa fie sigur ca ajung numai la diagnoze la ei.
Morala ar fi ca daca s-ar putea ca reprezentantele sa mentina un pret mai mare cu max 30% decat service-urile moderne insa fara pedigree de reprezentanta ar fi OK. Insa in momentul in care sari de 100% la manopera si 50% la piese (unori facute de acelasi producator ), deja iti sare mustarul.
Plus o chestie idioata cu reprezentantele: am Mitsu, nu mai e in garantie de cand e lumea, vreau sa fac distributia la ei, nu pot cumpara decat piese pe original. nu-i bai, dar costa vreo 1700 ron cand cele de la Ina/Conty etc (care nu sunt chiar no-name) costa 6-700 ron. Adica, nu inteleg politica asta cu a fi nevoit sa cumperi doar OEM pentru o masina fara garantie. Insa asta e politica la toti, desi oricum pare o porcarie. Alt motiv pentru care pierd clienti.
In rest, pana la urma sa nu uitam ca oamenii aceia TEORETIC au facut cursuri de instruire pe masinile pe care trebuie sa le repare ca de aia sunt reprezentanta...deci pana la urma e normal sa incerci prima oara la ei. Depinde de diferenta de pret, oricum... Nu voi accepta o diferenta de 100% la factura pentru aceasi operatie cu aceasi piesa nici in ruptul capului oricum.. Mai trebuie sa lucreze la marja de profit si sa nu uite ca o firma "mica" precum HP a avut in ani de glorie profit anual de 11% la o cifra de afaceri de sute de miliarde de dolari, deci poate chestia asta cu profit de 30% (sau cat spera ei la firmele lor mamute raportate la "micuta" HP) ar trebui sa o lase mai moale si sa investeasca pe termen lung. Nimeni nu ii va ajuta sa isi scoata investitia in 3 ani, o afacere se calculeaza cu amortizare/profit pe un termen muuuult mai lung (nu in Romania evident).
Cateodata...teoretic orice masina ar trebui sa mearga in reprezentanta ei la service, cum nu merge nici Artic la reparat la Bosch sau altele in domeniul electrocasnic. Insa problema este ca uneori diferenta de pret este majora intre service-uri. Dupa cum am mai mentionat, service-ul unde imi "fac" eu masina a ajuns de ceva vreme reprezentanta Mitsu (si altele) si tariful e acum 68 ron fara tva. Inca este un pret ok desi uneori te cam irita ca sunt service-uri OK cu 40 ron ora de manopera cu tot cu TVA in Bistrita si care au o reputatie buna. Am mers pe reprezentanta de aici stiind ce personal au, adica sunt OK insa daca ii pune drequ sa ajunga la 100 ron fara TVA ca in alte parti, sa fie sigur ca ajung numai la diagnoze la ei.
Morala ar fi ca daca s-ar putea ca reprezentantele sa mentina un pret mai mare cu max 30% decat service-urile moderne insa fara pedigree de reprezentanta ar fi OK. Insa in momentul in care sari de 100% la manopera si 50% la piese (unori facute de acelasi producator ), deja iti sare mustarul.
Plus o chestie idioata cu reprezentantele: am Mitsu, nu mai e in garantie de cand e lumea, vreau sa fac distributia la ei, nu pot cumpara decat piese pe original. nu-i bai, dar costa vreo 1700 ron cand cele de la Ina/Conty etc (care nu sunt chiar no-name) costa 6-700 ron. Adica, nu inteleg politica asta cu a fi nevoit sa cumperi doar OEM pentru o masina fara garantie. Insa asta e politica la toti, desi oricum pare o porcarie. Alt motiv pentru care pierd clienti.
In rest, pana la urma sa nu uitam ca oamenii aceia TEORETIC au facut cursuri de instruire pe masinile pe care trebuie sa le repare ca de aia sunt reprezentanta...deci pana la urma e normal sa incerci prima oara la ei. Depinde de diferenta de pret, oricum... Nu voi accepta o diferenta de 100% la factura pentru aceasi operatie cu aceasi piesa nici in ruptul capului oricum.. Mai trebuie sa lucreze la marja de profit si sa nu uite ca o firma "mica" precum HP a avut in ani de glorie profit anual de 11% la o cifra de afaceri de sute de miliarde de dolari, deci poate chestia asta cu profit de 30% (sau cat spera ei la firmele lor mamute raportate la "micuta" HP) ar trebui sa o lase mai moale si sa investeasca pe termen lung. Nimeni nu ii va ajuta sa isi scoata investitia in 3 ani, o afacere se calculeaza cu amortizare/profit pe un termen muuuult mai lung (nu in Romania evident).
Citeste mai departe de titlul articolului. Poti face reviziile oriunde doresti cu conditia ca atelierul sa respecte procedurile producatorului si deasemenea sa folosesti piese originale furnizate de IMPORTATOR. Nu e posibil sa-ti faci revizia la un service X care-ti aduce piese de la Autonet sau Augsburg, iar cand se strica sa te duci la reprezentanta si sa-ti dea garantie pe o piesa sau ansamblu adus de alt furnizor.
Ai dreptate cu situatia in care te duci la un neavizat cu o problema, iar acesta sa nu stie de unde sa inceapa si cum sa demonteze, iar la reprezentanta sa dureze foarte putin sau sa fie ceva ieftin de reparat.
Ai dreptate cu situatia in care te duci la un neavizat cu o problema, iar acesta sa nu stie de unde sa inceapa si cum sa demonteze, iar la reprezentanta sa dureze foarte putin sau sa fie ceva ieftin de reparat.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 37 vizitatori