Va rog un mic ajutor ca nu mai stiu ce sa fac!
Sal All...Am si eu o problema de genu asta decateva zile nu imi mai porneste dimineata si daca porneste ,porneste foarte greu, ca un tractor.dupa ce se incalzeste merge la sfert de cheie numai ca la mine e pe injectie si a inceput pe deasupra sa mi se si accelereze singura intre 1000 si 2000 de turatii... i-am schimbat recent debitmetrul dar dejaba....daca aveti idee....va rog ajutatima sau sa imi spuneti un service bun in Bucuresti . Multumesc anticipat
Sorry , am uitat sa precizez ca e un Mitsu Galant din 93 , motor de 1.8 benzina
Sorry , am uitat sa precizez ca e un Mitsu Galant din 93 , motor de 1.8 benzina
Verifica dispozitivul de reglare turatie la ralanti. Acesta are o multitudine de denumiri:
?Idle Air Bypass
?Idle Air Control
?Idle Speed Control
?Throttle Bypass Air
?Idle Bypass
?Inlet Air Controller
?Inlet Air Bypass
?Intake Air Bypass
?Intake Air Control
Daca spui ca se tureaza singura, este posibil ca acest senzor sa fie murdar (incleiat) si reactioneaza greu la comanda calculatorului. Cel mai bine il desfaci si il spreiezi cu decarborol...
Metoda verificare:
Allow the engine to idle without any driver input to the throttle or pedal. Go under the hood, and disconnect the electrical connector to the IAB. If the engine begins to stubble or stalls the IAB is functional and does not need to be repaired. If the engine idle does not change you should remove the IAB for inspection.
Rolul dispozitivului este descris aici:
http://www.fordfuelinjection.com/?p=39
?Idle Air Bypass
?Idle Air Control
?Idle Speed Control
?Throttle Bypass Air
?Idle Bypass
?Inlet Air Controller
?Inlet Air Bypass
?Intake Air Bypass
?Intake Air Control
Daca spui ca se tureaza singura, este posibil ca acest senzor sa fie murdar (incleiat) si reactioneaza greu la comanda calculatorului. Cel mai bine il desfaci si il spreiezi cu decarborol...
Metoda verificare:
Allow the engine to idle without any driver input to the throttle or pedal. Go under the hood, and disconnect the electrical connector to the IAB. If the engine begins to stubble or stalls the IAB is functional and does not need to be repaired. If the engine idle does not change you should remove the IAB for inspection.
Rolul dispozitivului este descris aici:
http://www.fordfuelinjection.com/?p=39
Dupa cum spune in document, valva este deschisa la maxim cand se porneste motorul, mentinand un flux de aer mare pt o turatie ridicata pana se incalzeste motorul. Dupa ce se inclazeste, valva se inchide partial, regland aerul pt o turatie de ~700 rpm. In cazul in care valva este incleiata in pozitia de ralanti -> motor cald, obturand aerul pt turarie mica, nu va putea asigura aer suficient pornirii motorului. Dupa cum se stie, temperaturile joase intaresc orice clei. In timpul verii cleiul era moale, acum s-a intarit...
Eventualul clei este format datorita condensarii vaporilor de ulei si benzina recirculate.
Incearca sa pornesti motorul la rece folosind pedala de acelerarie (ajutand motorul cu niste aer). Daca porneste usor si merge rotund cu pedala putin apasata, inseamna ca valva nu se deschide complet pt pornirea la rece...
Curatare valva:
http://www.youtube.com/watch?v=AxArm-Ra ... re=related
Am gasit exact scenariul pt diagnostic (incredibil internetul asta...):
http://www.youtube.com/watch?v=i82s4ZfR2js
PS: nu mai folosi 'quote'
Eventualul clei este format datorita condensarii vaporilor de ulei si benzina recirculate.
Incearca sa pornesti motorul la rece folosind pedala de acelerarie (ajutand motorul cu niste aer). Daca porneste usor si merge rotund cu pedala putin apasata, inseamna ca valva nu se deschide complet pt pornirea la rece...
Curatare valva:
http://www.youtube.com/watch?v=AxArm-Ra ... re=related
Am gasit exact scenariul pt diagnostic (incredibil internetul asta...):
http://www.youtube.com/watch?v=i82s4ZfR2js
PS: nu mai folosi 'quote'
Salutari , am fost ieri la un service unde mi-a verificat toate furtunele pe unde ar putea fura aer fals dar totul este ok...am curatat si valva aceea si adevaru e ca mi-a pornit azi dimineata la sfert de cheie si isi mentinea relantiul stabil...sper sa fi fost asta problema cu pornirea daca nu ....mai astept sfaturi ....bobu , iti multumesc pentru sfaturi...
Oameni buni am si eu o problema....o sa incerc sa va explic poate ma lamureste cineva ca de mecanicii de aici de la mine di "sat" m am lamurit.
Am patit de cateva ori sa raman din senin fara curent,se oprea masina in mers si cand dadeam la cheie nu se aprindea nimic nu aveam gram de curent in bord apoi dupa 2-3 min dadeam cheie venea curentul si mergea. Acum in ultima perioada am mai patit sa dau la automat si nu pornea de nici o culoare apoi dupa 2 zile am dat o cheie si a luat o si nu am mai avut probleme 2 luni de zile. Azi am vrut sa merg sa mi schimb uleiul si cand sa plec am dat vreo 3 chei si iarasi nu pornea apoi a 4 a oara iarasi nu am mai avut curent deloc in bord. Bateria e buna am verificat bornele la baterie,masa plusul care duce la electromotor,sigurante pare totul ok. Nu stiu ce sa i mai fac. Masina e mitsubishi sapporo turbo 2000cc din 1983,injectie monopunct,benzina 170 cai. Va rog daca aveti vreun sfat pt mine. ms!
,
Am patit de cateva ori sa raman din senin fara curent,se oprea masina in mers si cand dadeam la cheie nu se aprindea nimic nu aveam gram de curent in bord apoi dupa 2-3 min dadeam cheie venea curentul si mergea. Acum in ultima perioada am mai patit sa dau la automat si nu pornea de nici o culoare apoi dupa 2 zile am dat o cheie si a luat o si nu am mai avut probleme 2 luni de zile. Azi am vrut sa merg sa mi schimb uleiul si cand sa plec am dat vreo 3 chei si iarasi nu pornea apoi a 4 a oara iarasi nu am mai avut curent deloc in bord. Bateria e buna am verificat bornele la baterie,masa plusul care duce la electromotor,sigurante pare totul ok. Nu stiu ce sa i mai fac. Masina e mitsubishi sapporo turbo 2000cc din 1983,injectie monopunct,benzina 170 cai. Va rog daca aveti vreun sfat pt mine. ms!
,
- decebal12345
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Mai 14, 2008 5:31 pm
Am avut si eu o problema de genul asta in urma cu ceva vreme, mai ales iarna. Pur si simplu masina consuma mai mult decit incarca; opream motorul, fara probleme. Incercam sa-l repornesc, nimic. Trebuia sa trag curent de la alta baterie, umblam mereu cu cabluri dupa mine si nimeni nu-i gasea rezolvarea ca facea rar asta. Din cite mai imi amintesc, am schimbat carbunii.
Carbunii de la alternator?? Mi a mai spus cineva ca a patit la fel si erau de vina carbunii de la alternator...nu prea le am cu mcanica cine stie ce dar mi s a parut aiurea ca din cauza alternatorului sa nu am curent deloc in bord dar se pare ca totusi asta e:) ms mult pt sfaturi. O sa incerc sa l dau jos sa merg la un doctor.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori