Pagina 1 din 3

Scris: Dum Apr 29, 2007 7:22 pm
de andrei
Daca este ceva gresit, va rog sa ma corectati, informatiile sunt dintr-o sursa neofociala.

Primul caracter reprezinta numarul cilindrilor, al doilea tipul de combustbil, al treilea familia motorului, iar ultimul tipul.

EFI= electronic fuel injection
SOHC= single over head cam
DOHC= double over head cam

4 cilindri in linie
4g1x- 1.2 - 1.5 litri
4g3x- 1.2 -1.8 litri
4g5x- 2.0 -2.6 litri
4g6x- 1.6 -2.4 litri
4g9x- 1.6 - 2.0 litri

V6
6a1x- 1.6 - 2.5 litri
6g7x- 2.5 - 3.8 litri

Motoarele 4G1X: "1970’s old school motors", care au fost folosite pe Colt. Toate sunt pe carburatie, mai putin 4g15 care este EFI.

4g11- 1.2 litri sohc
4g12- 1.4 litri sohc
4g13- 1.3 litri sohc
4g15- 1.5 litri sohc -injectie
4g16- 1.2 litri sohc

Motoarele 4G3X: motoarele anilor 1980, introduse de Mitsubishi si folosite mai apoi si de Hyundai.

4g32- 1.6 litri sohc
4g33- 1.4 litri sohc
4g66- 1.2 litri sohc
4g37- 1.8 litri sohc

Motoarele 4G5x: Toate sohc, au fost primele motoare care foloseau tampon de balans, ceea ce le aducea titlul de cel mai silentios motor cu tampon. De asemenea masinile foloseau inca o valva de admisie (similar cu vetch). Blocuri turnate din fier chiuloase din aliminiu, unele aveau EFI.

4g52- 2.0 litri sohc
4g54- 2.6 litri sohc
4g55- 2.3 litri sohc

Motoarele 4G6X: folosite Mitsubishi, Dodge, Hyundai, Plymouth,atat sohc, dohc, turbo, majoritatea EFI.

4g61:- 1.6 litri dohc
4g62:- 1.8 litri sohc
4g63:- 2.0 litri sohc/dohc
g63t:- 2.0 litri sohc/dohc
4g64- 2.4 litri sohc/dohc
4g67- 1.8 litri sohc

Motoarele 4G9X: Cele mai noi motoare Mitsubishi. Sohc, dohc, sau mivec, toate EFI.

4g92- 1.6 litri sohc/mivec
4g93- 1.8 litri sohc/dohc
4g94- 2.0 litri sohc

Motoarele 6A1X: motoare V6 produse de Mitsubishi, cel de 1.6 litri este cel mai mic motor cu 6 cilindri din lume produs in serie. Toate au EFI.

6a10- 1.6 litri dohc, the worlds smallest mass produced v6, cel mai cautat motor de tunerii japonezi, puterea maxima la care s-a ajuns fiind de 430 CP
6a12- 2.0 litri sohc/mivec
6a13- 2.5 litri , inca in lucru

Motoarele 6G7X: disponibile cu sohc, dohc, or mivec, toate EFI

6g72- 3.0 litri sohc/dohc
6g73- 2.5 litri sohc/dohc
6g74- 3.5 litri sohc/dohc/mivec
6g74 GDI- 3.5 litri, primul motor GDI motor de tipul sau
6g75- 3.8 litri sohc/dohc/mivec

La sfarsit, motoarele mitsu/mopar. Din pacate, nu exista f multe informatii despre aceste motoare, deoarece nu sunt considerate performante.

A1.8- 1.8 litri sohc
A588- 2.0 litri sohc
420A- 2.0 litri dohc, 2g non turbo eclipse
EDZ- 2.5 litri dohc, swap pt 2g non turbo eclipse
EY7- 2.5 litri sohc, swap pt 2g non turbo eclipse
EVD- 2.5 litri dohc turbo
EDT- 2.5 litri sohc turbo

Daca sunt greseli strecurate pe undeva, va rog sa ma contactati pt a le corecta.

Scris: Mie Mai 02, 2007 10:14 am
de gabitzu
4G18 SOHC...motorul care echipeaza acum modelul Lancer 1.6...

Specificatiile le gasiti aici: http://www.mitsubishi-cars.co.uk/lancer ... trCar1=CB5

Scris: Sâm Mai 12, 2007 3:48 pm
de Jeff
Andrei, imi permiti o corectie de nuanta:
SOHC= single over head camshaft
DOHC= double over head camshaft (ax cu came)

Scris: Sâm Mai 12, 2007 11:24 pm
de andrei
Nici o problema, e binevenita :wink:

Scris: Mar Mai 29, 2007 10:57 pm
de martec
Nu ati amintit nimic de motoarele diesel;
anii 80-84
4D55 2.3 litri SOCH 68CP
4D55T 2.3 litri SOCH Turbo 84CP
anii 84-93
4D65 1.8 litri SOCH 60CP
4D65T 1.8 litri SOHC Turbo 84-88<>82CP; 88-93<>75CP
anii86-06
4D56 2.5 litri SOHC 86-96<>69CP; 97-06<>75CP
4D56T 2.5 litri SOHC Turbo de la 84 la 114 CP in functie de an si tipul masinii
anii 93-03
4D68T 2.0 litri SOHC Turbo 90CP
anii 94-00
4M40T 2.8 litri SOHC Turbo 125CP
anii 00-06
4M41 3.2 litri DOHC Turbo 00-02<>125CP; 02-06<>158CP

Scris: Mar Mai 29, 2007 11:25 pm
de andrei
Majoritatea codurilor le adunasem de pe un site din State, ei nu prea sunt adeptii diesel-urilor, mai ales la "importuri". Greseala e a mea, scuze. :wink:

Scris: Dum Iun 03, 2007 11:46 am
de Al3xius
Se gaseste pe undeva o schema cu piesele din cutia de EVO IX ? Ceva in genul TIS-ului de la opel ... :roll:

Scris: Lun Iun 25, 2007 11:49 am
de DeBogdan
Codifcarile sunt pe aproape:

4G18 - exemplu
4 - motor cu 4 cil in linie
G- motor pe benzina, cu bloc de fornta (A - pentru bloc de aluminiu)
1 - familia;
8 - generatia

4D56 -
4 -motor cu 4 cilindri in linie
D - diesel (sau M)
5 - familia
6 - generatia

O mica observatie - 4G15 este turbo - inca se mai foloseste - vezi Colt CZT.

Inovatia lor sunt arborii de echilibrare, care reduc armonicele de gradul 1 si 2.

Motorul 4G13 de pe lancer - SOHC cu 4 supape.

Si altele...

Daca vreti intrebati..

Scris: Lun Iun 25, 2007 10:36 pm
de Cristi
Bogdan, sunt mandru de tine, esti toba de carte.
Vorbesc serios.

Scris: Mar Iun 26, 2007 9:55 am
de DeBogdan
Multumesc Cristi,

Consider ca este normal asa ceva, nu numai toba de carte, dar si de practica, tinand cont ca ceea ce fac este din pasiune - mi-au placut de mic masinile, asa ca am considerat normal sa fac facultea de autovehicule rutiere.

Da' nu mai spune la nimeni, ca se afla....