Lubrifianti pentru motoarele mitselor noastre

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Mie Iul 30, 2008 1:43 pm

Deschid acest topic in primul rand pentru ca ieri, la revizia de 15K/an, am fost pus in situatia de a alege uleiul pentru schimb si nu in ultimul rand pentru ca uleiul de motor este, din punctul meu de vedere, unul din cele mai importante consumabile de la masina.
Am ales orbeste, la filing, pentru nu ma asteptam sa ma regasesc intr-o astfel de situatie si nu stiam care este cel mai bun ulei pentru motorul masinii mele (4G18).
Asa cum am scris si in jurnal, aveam de ales intre mai multe variante MOBIL 1:
- Ulei Mobil1 5W40 (la bidon de 1l sau din butoi ambele made in Turkey) .
- Ulei Mobil1 5w50 Full Syntetic Rally Formula (made in UE).
- Ulei Mobil1 0w40 Super Syn sau PROTECTION FORMULA (bidon de 1l - destul de scump si daca imi aduc bine aminte, tot made in Turkey).

De la service, mi-au spus ca pot alege orice ulei din cele existente in stoc.
Cum spuneam si la inceput, am ales la filing 5W50. Retinusem din ce mai citisem pe net, ca sunt mai bune cele care au o valoare cat mai mica la inceput si cat mai mare la sfarsit. In plus, in produsele venite din Turcia nu prea am incredere. Vorba unui coleg de munca. Turcii au ramas singurii care reusesc sa produca marfuri mai proaste ca ale noastre.
Cautand pe net, am vazut ca produsul asta este recomandat pentru motoarele echipate cu turbina dar nu spun ca nu ar fi bun si pentru cele aspirate.

Din manualul masinii, am vazut ca sunt acceptate uleiurile de motor care respecta urmatoarele specificatii:
ACEA: A1, A2 sau A3
si
API: SG sau superior .

Specificatiile uleiului 5w50 Full Syntetic Rally Formula acopera ACEA: A3/B3 si API: SM/SL/SJ/CF (care am inteles ca sunt standarde mai noi si sunt superioare standardului SG).

Pe unele site-uri am citit ca ar fi mult prea vascos si ca nu ar fi chiar asa de indicat. Pe altele era laudat.
Voi ce parere aveti? Cei care ati mai facut revizii la modelul asta (Lancer 1,6L), ce ulei v-au pus in motor?

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Iul 30, 2008 1:45 pm

eu la colt am pus 5W40.
asta am avut in masina de la bun inceput, asta am pus.

Acum am vazut ca au toata gama de uleiuri Mobil I super syn.

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Mie Iul 30, 2008 10:20 pm

Eu am pus CASTROL MAGNATEC 5W40.Se sImte o diferenta mare mai ales la intrarea in actiune la MIVEC.eU AM CZ3 1.1.Daca o duc in viteza 1 la 6000 si schimb repede patineaza.Inainte nu era asa.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mie Iul 30, 2008 11:43 pm

Inainte masina mea avea Mobil 10w40 semi-synthetic. Insa la 10.000 de km manca cam 2 litri de ulei ceea ce nu e normal, motorul fiind impecabil (motor testat la super tester). Ce e drept eram si incepator si poate o forjam mai tare primele mii de km.
Insa am trecut de la ultima revizie pe Castrol Magnatec 10w40 si la 7000 de km a mancat undeva la 500 de grame ceea ce e normal.

In concluzie continui vara cu magnatec 10w40. La iarna probabil iau ceva de genu 0w... dar pana atunci mai fac vreo 2 schimburi de ulei...

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Joi Iul 31, 2008 1:29 am

chacha, masina ta nu mai e chiar noua si are un numar de kilometri. In plus de asta, daca masina ta a zacut pe undeva macar 6 luni de zile fara ulei schimbat, ti s-au cam mincat simeringurile de supapa. Ori pui un ulei mai grios (20w50), ori schimbi simeringurile. Sa vezi ca nu-ti mai papa gram.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Iul 31, 2008 9:08 am

Multumesc mult de sfat. Masina avea 74 de mii de km cand am luat-o. Sincer, o sa vad cat costa simeringurile si daca nu sunt scumpe prefer sa le schimb. Mai mult din ideea de a fi masina impecabila pentru ca pana nu imi iau un Lancer 1.8 sau ceva mai mare nu vreau sa o schimb. Sunt foarte multumit de ea.

Sa nu sara carcotasii cu ideea ca vreau masina si mai mare dar sa nu uitam ca nu stau in Bucuresti ci in Bistrita iar aici nu prea e trafic iar orice ar spune cineva, masina mare iti da un confort si o stabilitate diferita (acum 4-5 luni am facut scoala de soferi pe un E-Classe :-D si sincer o limuzina ramane tot o limuzina si aici nu ma refer la imagine ci la concedii si drumuri lungi - eu fac in medie 4-5 mii de km pe luna, deci chiar ma intereseaza confortu in interior).

Cheers...

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori