Vibratie - Trepidatie 100-120km Si Bataie Roata Lancer 2008 New

Discutii despre problemele tehnice cu care v-ati confruntat, rezolvarea lor, service-urile autorizate si dealerii Mitsubishi
Avatar utilizator
gabriel_dohotaru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 06, 2012 3:11 pm

Mesaj de gabriel_dohotaru » Joi Ian 30, 2014 10:33 pm

Salut,

De cateva luni ma confrunt cu urmatoarea problema pe care as dori sa o expun in detaliu si tot odata incerc sa fiu cat se poate de concis:
1) dupa ce plec de pe loc cu o accelerare constanta (normala), undeva in jurul vitezei de 40km simt un tremurat (vibratie, trepidatie) al masini care dureaza 1-2 secunde
2) intre 40km - 100km masina se comporta normal din toate punctele de vedere
3) in intervalul de viteza 100-120km se simte o vibratie/trepidatie stanga dreapta in toata caroseria masinii doar in timp ce accelerez. Precizez ca vibratie nu se simte in padala de acceleratie (acest lucru l-am constat accelerand fara sa ating pragul).
4) fara nicio regularitate din cand in cand in intervalul 100-130km / h in timp ce accelerez si apoi dupa ce i-au piciorul de pe acceleratie apare o trepidatie puternica ca un fel de bataie (ca si cum as trece constant peste dungile albe intrerupte si perpendiculare cu directia de mers atunci se apropie o curba sau o trecere de pieton sau cum este dunga alba care desparte sensurile de mers sau cea care din partea dreapta a sensul de mers). Aceasta bataie sau vibratie mai puternica dureaza de obicei 2-3 secunde concomitent cu trepidatia stanga dreapta care de obicei nu se mai simte aproape deloc din cauza acestei manifestari mai puternice.
Acum sa va spun ce am facut in acest sens pana acum pentru a remedia aceasta problema care ma streseaza din ce in ce mai mult si din cauza careia aproape ca mi-e frica sa mai merg cu masina cu viteze mari.
1) am fost la un service particular si mi-au spus ca motivul acestei probleme este din echilibratul rotilor. Am fost sa echilibrez rotile si dupa asta am facut un test si masina avea aceleasi simptome.
2) am avut suspiciuni vis a vis de service-ul unde am echilibrat rotile si am apelat la un prieten care are acelasi model de masina si am schimbat rotile lui cu ale mele. Cand am facut proba au fost aceleasi simptome
3) am fost la un mecanic particular care mi-a spus ca sigur aceste vibratii apar din cauza discurilor ovalizare. Am rectificat discuriile si nimic nu s-a intamplat; problema este si in continuare. Precizez ca nu am nici o vibratie in pedala de frana sau in volan atunci cand calc frana usor sau mai brusc.
4) am fost la alta reprezentanta care mi-a spus ca ar trebui sa schimb bieleta dreapta ca a vazut ca e putin uzata. Aceasta o schimbasem de cateva luni si nu ar fi avut nici un motiv sa fie uzata
5) am mai incercat la alta reprezentanta care mi-au spus dupa ce au echilbrat si ei rotile ca e posibil sa fie planetara dreapta care pare sa fie putin deformata si sa o schimb. Am decis sa nu fac acest lucru din motiv ca pretul pentru asta este de aproximativ 2200 lei si pentru ca nu am avut nici un incident cu masina si nu ar fi nici un motiv pentru care planetara sa o fi deformat pe parcurs dupa ce am cumparat masina (second hand).
6) am mai incercat la alte 3 service-uri de echilibrat roti si nimic. Am fost la un service care indreptau sau rectificau jenti si la fel ....nimic
7) am schimbat senzorul EGR pentru ca imi aparea aprins in bord senzorul "check engine"
8) si-au mai dat alte cunostiinte cu parerea ca ar putea fi: rulmenti, amortizoare, injectoare, tamburi sustinere motor (verificat !!!), bujii, etc)
Iubesc masina asta (Mitubishi Lancer 2008 1.5 benzina, CX_2A, 110cp, 165.000km) de care am fost super multumit pana sa apara aceasta problema pentru care va rog sa-mi impartasiti din experienta voastra si sper sa ma puteti indruma pentru a rezolva aceasta neplacere. As plati oricat costa sa o fac sa mearga bine doar sa stiu exact ce are, ca pana acum am tot facut ce au zis altii (specialisti sau nu) si degeaba.
Astept si sper ca cineva care intelege despre ce e vorba sa imi spuna ce sa fac.
Daca ceva nu a fost clar sau daca e nevoie si de alte informatii suplimentare va rog sa ma intrebati. Adresa mea personala de mail este: gabriel_dohotaru@yahoo.com si numarul meu de telefon este: 0723.876.204

Multumesc!

Avatar utilizator
enacu_10
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 27, 2010 9:06 am

Mesaj de enacu_10 » Vin Ian 31, 2014 9:13 am

Ceva similar aveam si eu dar doar in cazul franarii la viteze mari -> problema era de la discurile de frana pe fata ovalizate si o bieleta de directie (dreapta fata). Ajunsesem sa imi fie frica sa franez la viteze de peste 80km/h ( senzatia era de parca s-ar dezintegra masina).
Dupa inlocuirea pieselor (discuri frana pe fata, placute frana pe fata si bieleta directi dreapta) masinuta era ca noua.... Nu ma mai saturam de plimbat.
Incearca sa verifici si bieletele de directie (eventual si caseta de directie), in caz ca nu ai verificat. Sper ca am fost de folos.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Vin Ian 31, 2014 1:39 pm

Dupa ceea ce spui primul lucru la care ma gindesc sunt tampoanele de cauciuc de la motor sau cutia de viteze,dar tinind cont de numarul de kilometri si de faptul ca acele vibratii i-ti apar la turatii mici si mari inclin sa cred ca de vina ar fi volanta care poate fi dezechilibrata sau priza cutiei de viteze.E greu de dat cu parerea daca nu am utilajul in fata.

Avatar utilizator
gabriel_dohotaru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 06, 2012 3:11 pm

Mesaj de gabriel_dohotaru » Vin Ian 31, 2014 11:22 pm

QUOTE (cristi4x4 @ Jan 31 2014, 01:39 PM) Dupa ceea ce spui primul lucru la care ma gindesc sunt tampoanele de cauciuc de la motor sau cutia de viteze,dar tinind cont de numarul de kilometri si de faptul ca acele vibratii i-ti apar la turatii mici si mari inclin sa cred ca de vina ar fi volanta care poate fi dezechilibrata sau priza cutiei de viteze.E greu de dat cu parerea daca nu am utilajul in fata.

In primul rand multumesc pentru sfaturi si pareri.
Astazi m-am aflat in Targu Mures si cum oamenii din zona mi se par mai responsabili, mai serios si mai implicati in ceea ce fac am sunat la reprezentanta de acolo sa-mi fac programare si m-au primit in jur de ora 13. Dupa ce le-am explicat simptomele am mers cu seful service in test sa vada cum se comporta. Spre dezamagirea mea simptomele in timpul testul au fost destul de usoare fata de obicei si cu greu dupa multi km si incercari am reusit sa reproduc intr-un final vibratia/trepidatia reclamata.
Cand ne-am intors au bagat masina in service si au inceput sa verifice urmatoarele:
- echilibrat roti (cred ca a fost a 7-a oara) - sunt ok
- tampoanele de cauciuc de la motor - au zis ca par putin imbatranite dar sunt in conditii bune
- amortizoare - sunt in limitele normale (cel de pe spate dreapta este putin zgomotos si mi-au recomandat sa-l schimb)
- planetare, bielete, rulmenti, discuri frana - se prezinta in conditii normale
- toba esapament - fisurata la imbinarea dintre toba mare si bucata mica finala (m-au sfatuit sa o sudez ca nu se merita sa cumpar alta noua)
- bujiile nu le-am schimbat niciodata de cand am cumparat masina - mi-au spus sa le schimb
- rezervorul este putin infundat dar asa este de cand am cumparat masina si am mers km buni fara nicio problema. Ei zic ca este posibil ca filtrul de benzina sa fie putin opturat din acest motiv si pentru ca pe parcurs s-a mai depus si mizerie, motiv pentru care motorul sa nu fie alimentat cu benzina suficienta si sa apara aceste trepidatii. Dupa logica mea daca ar fi asa trepidatiile s-ar accentua la o turatie sau viteza mai mare atunci cand consumul creste.
Dupa toate aceste verificari in service am plecat iar in test cu alt director tehnic. Nu a trebuit sa facem prea multe incercari deoarece simptomele au fost prezente de fiecare data cand depaseam viteza de 100km/h si pana la aproximativ 120km/h.
Cand ne intorceam mi-a spus ca e ceva foarte ciudat cu aceasta vibratie stanga dreapta si nu stie de la ce ar putea fi si ca pentru inceput ar fi bine sa schimb toate piesele care prezinta uzura dar nici asa nu imi poate garanta ca o sa dispara problema si ca dupa toate astea sa merg sa verific compresia si injectoarele.
Nota de plata cu indulgenta dupa ce am stat 4 ore acolo: 216 lei
La intoarcere spre Ploiesti am simtit simptomele pana la Predeal iar de acolo pana la Ploiesti masina aproape ca a mers ca inainte. Temperatura de afara de la Predeal la Ploesti a fost in jur de -12C in timp ce la Targu Mures au fost 5-6C. Nu stiu daca are vreo legatura dar am zis ca mai bine sa precizez si asta.
Pe tot parcursul drumului intre Comarnic si Ploiesti am incercat sa merg cu viteza intre 100 - 140km si nu am simtit acea vibratie stanga dreapta cu exceptia unei singure dati cand aveam aproximativ 130km/h si atunci a intrat masina intr-o trepidatie puternica stanga dreapta de m-am speriat puternic. A durat decat 2-3 secunde si acum spunea si colegul de mai sus am zis ca se dezintegreaza masina.
M-am tot gandit ca daca ar exista un stand/service unde se poate simula pe loc (pe un fel de elevator) mersul cu masina la viteze intre 100-120km cred ca atunci s-ar vedea unde este problema de fapt.
Daca stiti ca exista asa ceva sau daca mai aveti alte propuneri va rog sa-mi scrieti.

Multumesc!

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Feb 01, 2014 8:28 pm

Ieri am plecat la munte si de la 60km\h in sus imi oscila masina de parca aveam roti ovale. Am oprit pe A3 si am constatat ca toate jantele erau pline de zapda inghetata pe interior. Le-am curatat si oscilatiile au disparut.

Ieri am plecat la munte si de la 60km\h in sus imi oscila masina de parca aveam roti ovale. Am oprit pe A3 si am constatat ca toate jantele erau pline de zapda inghetata pe interior. Le-am curatat si oscilatiile au disparut.

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Dum Feb 02, 2014 11:13 pm

Azi am alimentat de la OMV, vreo 46 de litri si am plecat pe A1. Imediat ce am accelerat de la 90 de km in sus masina a inceput sa trepideze destul de puternic, senzatie identica cu cea pe care o are cand treci peste benzile alea care au rol de incetinire.

Am mers asa vreo 22 km dupa care m-am intors, am crezut ca probabil s-a slabit vreun prezon de la vreo roata. Am oprit la Hornbach in parcare, am dat capacele de la roti jos, am verificat suruburile si totul era strans. Ce am observat a fost ca de la 2 capace a cazut zapada, zapada ce se afla intre roata si capac. Pe bord nimic aprins, totul ok.
Am plecat din nou si totul a fost ok, nu a mai aparut nimic si masina s-a comportat normal.
Acum nu sunt sigur de la a fost acea trepidatie, de la zapada dintre roti si capace (masina a stat o saptamana), de la benzina (dar daca era comportamentul era si la a doua tura), vreun injector infundat (dar daca era asa ar fi trebuit sa se manifeste si la viteza mai mica).
Mai analizez si revin cu impresii, cert este ca totul pare ok acum.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Lun Feb 03, 2014 8:04 am

Sigur a fost de la zapada. Vezi postul meu de mai sus.

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Lun Feb 03, 2014 9:24 am

QUOTE (Flipper @ Feb 3 2014, 08:04 AM) Sigur a fost de la zapada. Vezi postul meu de mai sus.

Sper ca de la aia sa fi fost. Saptamana asta o sa mai fac ceva drumuri si sper ca totul sa fie ok. Revin cu impresii dupa cateva zile.

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Lun Feb 03, 2014 8:31 pm

Si eu spun la fel...a fost de la zapada. Iarna, cel putin, acesta este primul lucru care trebuie verificat in caz ca trepideaza volanul de la o anumita viteza in sus.

Am patit de mai multe ori asa pe timp de iarna cand a nins si nu numai cu lanerul, ci si cu alte masini. Este recomandat ca iarna, daca ai jante de tabla + anvelope de iarna sa nu folosesti capace la roti, tocmai pentru ca se acumuleaza zapada intre capace si jante. De asemenea se mai acumuleaza zapada pe interiorul jantelor (cu sau fara capace) iar trepidatiile rezultate sunt destul de urate.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Lun Feb 03, 2014 9:23 pm

Gabriel, incearca atunci cand mai tremura,sa apesi ambreiajul,poate mai eliminam din posibilele cauze,adica tampoanemotor-cutie,injectoare-bujii,planetara indoita( vezi ca planetara trebuie sa aibe pe ia un inel de cauciuc destul de masiv denumit in manual DYNAMIC DAMPER/DAMPER BAND care e plasat la o distanta foarte EXACTA de capul planetarei iar daca lipseste sau e deplasat apar aceste simtome). De verificat,si pivoti,bielete de directie sa nu aibe joc:geometria se schimba si datorita jocului poate aparea un efect de voblaj,asemanatot cu cel al rotilor fata la carucioarele de supermarket.
Discurile ovalizate se manifesta la franare,rotile dezechilibrate sau cauciucuri deformate se manifesta constant,nu icu intermitente ,intotdeauna la aceeasi viteza si pot creste in intensitate odata cu aceasta ,aceste vibtatii se simt atat in caroserie cat si volan,asa ca aceste cauze poti sa le elimini din start.

Scrie răspuns

Înapoi la “Probleme tehnice, service-uri si dealeri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori