Disponibilitatea unor modele pt test-drive
- diablo_666
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm
Dar la ei macar poate cumpara masina cativa dintre cei care fac test-drive. La noi cred ca se razgandesc multi din start, si bine fac, ca nu e in regula sa arunci 30.000 de EURO cu ochii inchisi. In fine, fiecare e liber sa faca afaceri cum crede... in Romania de obicei e pe baza de tunuri, investitii minime, profit maxim, ca fazani se vor gasi mereu (eu fiind in cazul de fata unul dintre ei). Noi (toti) suntem de vina ca le merge asa (desi sunt convins ca le-ar fi mers si mai bine daca aveau niste afurisite de masini de test).
din pacate nu e ca la teve.
intra unu in showroom si imi zice "asx dala chel aveti? ca io vreau sa vaz pe ce dau banii....nu dau io banii asa aiurea, ca asa e normal, sa aveti variantele de echipare de baza, za vada lumea ce si cum"
peste juma de ora vine unu si zice "bai, io am bani, pac, pac si vreau sa vad asxu full, sa vada ochiu meu plafonul panoramic si ledurile"
mai stam un pic si vine altu "io am mers pe bemve si mergedes si vreau un ievo dala fulu....cum nu aveti la testdraiv, vai ce varza domne"
dupa care apare cineva care zice "pai cum ralliart nu e?, vaii....pai nici evo nu ma intereseaza ca ala arata altfel si nic lancer normal, sa aduceti domne ralliart sa vada si ochiu meu"
si acuma voi sunteti manageri unui business de genul asta si va rog sa hotarati care masini le aducem.
dar sa luati in calcul cat costa fiecare masina, in cate masini vandute le amortizam, faptul ca avem adaosuri f mici (ca de, omu a vazut la teve ca tre sa intre in showroom si sa ceara zece mii discount), chirii, combustibil, asigurari, etc, etc.
mai luati in calcul la mitsubishi cel mai probabil nici nu vinde cat va asteptati voisi nici nu castiga la fiecare masina cam cat va asteptati voi.
e usor de zis din vorbe, dar cand dai socoteala la fiecare ban pe care trebuie sa il cheltui ....... parca nu mai e asa usor.
am mai zis eu odata, dar nu am primit raspunsuri, sa ziceti si voi in ce businesuri lucrati sa va iau un pic la bani marunti, sa vezi ca nu e asa roz nici la voi. la nimeni de altfel si incercam toti sa ne descurcam cum putem si cu ce ni se da.
intra unu in showroom si imi zice "asx dala chel aveti? ca io vreau sa vaz pe ce dau banii....nu dau io banii asa aiurea, ca asa e normal, sa aveti variantele de echipare de baza, za vada lumea ce si cum"
peste juma de ora vine unu si zice "bai, io am bani, pac, pac si vreau sa vad asxu full, sa vada ochiu meu plafonul panoramic si ledurile"
mai stam un pic si vine altu "io am mers pe bemve si mergedes si vreau un ievo dala fulu....cum nu aveti la testdraiv, vai ce varza domne"
dupa care apare cineva care zice "pai cum ralliart nu e?, vaii....pai nici evo nu ma intereseaza ca ala arata altfel si nic lancer normal, sa aduceti domne ralliart sa vada si ochiu meu"
si acuma voi sunteti manageri unui business de genul asta si va rog sa hotarati care masini le aducem.
dar sa luati in calcul cat costa fiecare masina, in cate masini vandute le amortizam, faptul ca avem adaosuri f mici (ca de, omu a vazut la teve ca tre sa intre in showroom si sa ceara zece mii discount), chirii, combustibil, asigurari, etc, etc.
mai luati in calcul la mitsubishi cel mai probabil nici nu vinde cat va asteptati voisi nici nu castiga la fiecare masina cam cat va asteptati voi.
e usor de zis din vorbe, dar cand dai socoteala la fiecare ban pe care trebuie sa il cheltui ....... parca nu mai e asa usor.
am mai zis eu odata, dar nu am primit raspunsuri, sa ziceti si voi in ce businesuri lucrati sa va iau un pic la bani marunti, sa vezi ca nu e asa roz nici la voi. la nimeni de altfel si incercam toti sa ne descurcam cum putem si cu ce ni se da.
Mai ales in perioada asta. Tocmai de-asta am si zis ca nu putem avea pretentia ridicola ca un dealer sa aiba disponibile pentru test TOATE modelele si versiunile, insa in cazuri speciale se pot face niste eforturi pentru a aduce masina dorita din alt oras sau de la alt dealer. Asta si daca potentialul client e serios si hotarit... desi, chiar si cel mai ''interesant'' posibil client se poate razgandi si efortul poate fi in zadar. Stiu foarte bine ce vrei sa spui, Coobra.
QUOTE Asta si daca potentialul client e serios si hotarit...
si mai trebuie luat in calcul ca cel mai serios si hotarat, va face poate testdrive la mine (dupa ce am bagat banii aia in masini si mi-am asumat cheltuielile si riscurile), dupa care se duce si cumpara de la x-ulescu ca-i da covorase moca.
sunt satul de clienti dastia "seriosi"
stiu, toti vor spune acum "nu domne, io nu fac asa"
si mai trebuie luat in calcul ca cel mai serios si hotarat, va face poate testdrive la mine (dupa ce am bagat banii aia in masini si mi-am asumat cheltuielile si riscurile), dupa care se duce si cumpara de la x-ulescu ca-i da covorase moca.
sunt satul de clienti dastia "seriosi"
stiu, toti vor spune acum "nu domne, io nu fac asa"
QUOTE (the1 @ Oct 12 2010, 12:38 PM) desi, chiar si cel mai ''interesant'' posibil client se poate razgandi si efortul poate fi in zadar. Stiu foarte bine ce vrei sa spui, Coobra.
Pai si eu ce-am spus?
Insa, strict ON-TOPIC, raportat la patania lui dahntheboss, dealer-ul nu s-a purtat prea... elegant.
Pai si eu ce-am spus?
Insa, strict ON-TOPIC, raportat la patania lui dahntheboss, dealer-ul nu s-a purtat prea... elegant.
Hai totusi sa delimitam lucrurile: nu cred ca e musai ca un dealer sa aiba TOATE masinile la test-drive, dar macar in toata tara ar trebui sa existe. Poate nu e prea tarziu, importatorul sa incerce sa acopere toate aceste modele si sa le roteasca, sa faca ceva astfel incat ori cu perioada de asteptare, ori cu deplasarea clientului la un alt dealer sa am posibilitatea de a testa modelul dorit.
Daca tot e bussiness adevarat, sa fie pana la capat; nu cred ca fiecare dealer e ca un butic care ia ce marfa vrea de unde vrea si o vinde cu ce adaos vrea. Trebuie sa existe si "the bigger picture" spre binele marcii, importatorului si al tuturor dealerilor. Nu e treaba clientilor cum isi impart costurile dealerii si importatorul sau care este relatia dintre ei, dar nu poti cere cuiva sa arunce cu banii in avans "pe incredere". Mai devreme sau mai tarziu se va constata ca aceasta situatie reprezinta o lacuna si sunt convins ca isi va gasi rezolvarea (sub forma de abonement al dealerilor si rotirea masinilor, sau whatever nu cred ca piata va lasa lucrurile asa). Pasarea problemei nu rezolva nimic si clientului nu ii pasa care e motivul pentru care nu poate testa masina dorita.
Eu ma declar multumit; am testat fix ce am cumparat: acelasi motor, echipare, chiar si aceeasi culoare ). (a fost un context de imprejurari ca intre test-drive si cumparare a fost mai mult de jumatate de an si am luat ce am prins, nu ce am avut chef; ) promotia e pt cine se nimereste, nu pt cine se pregateste).
Un lucru e clar: daca nu testam masina fix cu motorul asta (am condus si 2.2PSA) nu as fi cumparat in veci (masina chiar pare submotorizata pe hartie cu 2.0TDi, dar mie nu mi se pare)
Daca tot e bussiness adevarat, sa fie pana la capat; nu cred ca fiecare dealer e ca un butic care ia ce marfa vrea de unde vrea si o vinde cu ce adaos vrea. Trebuie sa existe si "the bigger picture" spre binele marcii, importatorului si al tuturor dealerilor. Nu e treaba clientilor cum isi impart costurile dealerii si importatorul sau care este relatia dintre ei, dar nu poti cere cuiva sa arunce cu banii in avans "pe incredere". Mai devreme sau mai tarziu se va constata ca aceasta situatie reprezinta o lacuna si sunt convins ca isi va gasi rezolvarea (sub forma de abonement al dealerilor si rotirea masinilor, sau whatever nu cred ca piata va lasa lucrurile asa). Pasarea problemei nu rezolva nimic si clientului nu ii pasa care e motivul pentru care nu poate testa masina dorita.
Eu ma declar multumit; am testat fix ce am cumparat: acelasi motor, echipare, chiar si aceeasi culoare ). (a fost un context de imprejurari ca intre test-drive si cumparare a fost mai mult de jumatate de an si am luat ce am prins, nu ce am avut chef; ) promotia e pt cine se nimereste, nu pt cine se pregateste).
Un lucru e clar: daca nu testam masina fix cu motorul asta (am condus si 2.2PSA) nu as fi cumparat in veci (masina chiar pare submotorizata pe hartie cu 2.0TDi, dar mie nu mi se pare)
QUOTE dar macar in toata tara ar trebui sa existe. Poate nu e prea tarziu, importatorul sa incerce sa acopere toate aceste modele si sa le roteasca,
poate ca exista. dar si asta inseamna chetluiala. iar dealerul respectiv, poate nu a vrut sa-si asume aceasta cheltuiala.
sau crezi ca zice importatorul: ia luati baieti daicea, ca noi avem bani garla si va dam si voua moca sa ne rupeti masinile cate o zi, doua, sapte, noua.
QUOTE nu cred ca fiecare dealer e ca un butic care ia ce marfa vrea de unde vrea si o vinde cu ce adaos vrea.
asta nu stiu de unde ai scos-o.
in schimb daca ai sta pe partea cealalta a tejghelei ai vedea ca nu prea ai dreptate. arunci vorbe gen "pasatul problemei", dar daca iti zic sa scoti banii pe masa o dai la intors. de fapt clientul a pasat toate problemele si are impresia ca i se cuvine chiar tot. fara sa dea nimic inapoi. nici seriozitate, bani, incredere (da cateodata e nevoie si de incredere -intelegeteti ca romanica nu e crema si pe cei de afara nu-i intereseaza sa avem noi cel mai repede, toate culorile si echiparile disponibile). news flash - nu datoreaza nimeni nimic nimanui, clientul vine cu banu si PRIMESTE ceva in schimbul lor. daca e ce vrea, daca considera ca merita, daca ii place, asta este cu totul alta discutie iar multe din raspunsurile la aceste probleme sunt subiective.
eu zic ca si colegul, daca avea un pic mai multa inspiratie si stia cum sa puna problema, poate pana la urma facea testdrive cu ralliartul.
pe mine de exemplu nu m-a contactat sa puna banu pe masa sa zica "hai"
poate ca exista. dar si asta inseamna chetluiala. iar dealerul respectiv, poate nu a vrut sa-si asume aceasta cheltuiala.
sau crezi ca zice importatorul: ia luati baieti daicea, ca noi avem bani garla si va dam si voua moca sa ne rupeti masinile cate o zi, doua, sapte, noua.
QUOTE nu cred ca fiecare dealer e ca un butic care ia ce marfa vrea de unde vrea si o vinde cu ce adaos vrea.
asta nu stiu de unde ai scos-o.
in schimb daca ai sta pe partea cealalta a tejghelei ai vedea ca nu prea ai dreptate. arunci vorbe gen "pasatul problemei", dar daca iti zic sa scoti banii pe masa o dai la intors. de fapt clientul a pasat toate problemele si are impresia ca i se cuvine chiar tot. fara sa dea nimic inapoi. nici seriozitate, bani, incredere (da cateodata e nevoie si de incredere -intelegeteti ca romanica nu e crema si pe cei de afara nu-i intereseaza sa avem noi cel mai repede, toate culorile si echiparile disponibile). news flash - nu datoreaza nimeni nimic nimanui, clientul vine cu banu si PRIMESTE ceva in schimbul lor. daca e ce vrea, daca considera ca merita, daca ii place, asta este cu totul alta discutie iar multe din raspunsurile la aceste probleme sunt subiective.
eu zic ca si colegul, daca avea un pic mai multa inspiratie si stia cum sa puna problema, poate pana la urma facea testdrive cu ralliartul.
pe mine de exemplu nu m-a contactat sa puna banu pe masa sa zica "hai"
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator