Electroventilatorul Porneste Fff Des Cu Ac Pornit
- Alexandru.Nae
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm
Salut,
Indiferent de temperaturile exterioare sau interioare sau de temperatura motorului, imediat ce pornesc AC-ul, porneste si electroventilatorul de la radiator iar apoi merge 10-15 secunde, se opreste 2-3 secunde si tot asa...
Crezand ca problema este din cauza lipsei de freon din instalatie, astazi am fost la un service si l-am schimbat pe tot+teste de presiune+verificari specifice.
Din pacate, problema nu a disparut. Indiferent ce temperatura cer in habitaclu, electroventilatorul porneste 15-20 de secunde, se opreste 3-5 secunde dupa care iar porneste. Ramane in ciclul asta de pornit/oprit atat timp cat AC-ul este pornit.
Erori in ECU nu am, freon am, becul de la AC nu clipeste. (pentru a semnaliza avarie in AC)
Aveti idee ce-as mai putea sa verific ???
Indiferent de temperaturile exterioare sau interioare sau de temperatura motorului, imediat ce pornesc AC-ul, porneste si electroventilatorul de la radiator iar apoi merge 10-15 secunde, se opreste 2-3 secunde si tot asa...
Crezand ca problema este din cauza lipsei de freon din instalatie, astazi am fost la un service si l-am schimbat pe tot+teste de presiune+verificari specifice.
Din pacate, problema nu a disparut. Indiferent ce temperatura cer in habitaclu, electroventilatorul porneste 15-20 de secunde, se opreste 3-5 secunde dupa care iar porneste. Ramane in ciclul asta de pornit/oprit atat timp cat AC-ul este pornit.
Erori in ECU nu am, freon am, becul de la AC nu clipeste. (pentru a semnaliza avarie in AC)
Aveti idee ce-as mai putea sa verific ???
- Alexandru.Nae
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm
QUOTE (cristi4x4 @ Oct 9 2016, 11:27 AM) Cind pornesti ac-ul electroventilatorul ala trebuie sa mearga permanent.Releul lui sau senzorul de temperatura din habitaclu au luat-o razna.
cristi4x4, multumesc de info !!!
Senzorul de temperatura este in grila de langa genunchiul drept, releul ai idee unde este localizat ? Gasesc pe aici scheme detaliate de la masina sau de la sistemul de AC ?
Multumesc.
cristi4x4, multumesc de info !!!
Senzorul de temperatura este in grila de langa genunchiul drept, releul ai idee unde este localizat ? Gasesc pe aici scheme detaliate de la masina sau de la sistemul de AC ?
Multumesc.
QUOTE (Alexandru.Nae @ Oct 9 2016, 12:16 PM) cristi4x4, multumesc de info !!!
Senzorul de temperatura este in grila de langa genunchiul drept, releul ai idee unde este localizat ? Gasesc pe aici scheme detaliate de la masina sau de la sistemul de AC ?
Multumesc.
Aceeasi problema o intampin si eu, daca ai rezolvat cumva.....
Senzorul de temperatura este in grila de langa genunchiul drept, releul ai idee unde este localizat ? Gasesc pe aici scheme detaliate de la masina sau de la sistemul de AC ?
Multumesc.
Aceeasi problema o intampin si eu, daca ai rezolvat cumva.....
- Alexandru.Nae
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm
QUOTE (PaulBaciu @ Oct 10 2016, 01:30 PM) Aceeasi problema o intampin si eu, daca ai rezolvat cumva.....
PaulBaciu, inca nu, nu am gasit manualul de reparatii sau schema AC-ului, n-am avut timp sa caut. Daca nu gasesc rapid o schema, o sa ma duc la serviceul MCar, economisesc timp....
De cat timp iti face asa si cum se manifesta mai exact ???? La mine...timpul de functionare si cel de repaus difera in functie de ce-i cer, dar indiferent de situatie, functioneaza maxim 40 de secunde se opreste 5-10 si iar reporneste 30-40 secunde.
PaulBaciu, inca nu, nu am gasit manualul de reparatii sau schema AC-ului, n-am avut timp sa caut. Daca nu gasesc rapid o schema, o sa ma duc la serviceul MCar, economisesc timp....
De cat timp iti face asa si cum se manifesta mai exact ???? La mine...timpul de functionare si cel de repaus difera in functie de ce-i cer, dar indiferent de situatie, functioneaza maxim 40 de secunde se opreste 5-10 si iar reporneste 30-40 secunde.
Exact la fel se manifesta, adica in momentul in care pornesc clima, se porneste pentru aprox. 30 secunde, dupa care face pauza vre-o 10, si ciclul se repeta. Nu apare nici o eroare, a fost verificat si la Reprezentanta in Cluj, inclusiv pe tester, iar "meseriasul" de acolo mi-a zis ca nici nu a observat daca toate modelele fac asa sau nu, deci nu a reusit sa-mi confirme daca e ceva normal sau nu...
- Alexandru.Nae
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm
- Alexandru.Nae
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm
QUOTE (PaulBaciu @ Oct 10 2016, 04:27 PM) De 2-3 luni face, am cautat posibile cauze/rezolvari pe prietenul "Goagal", insa ... deh...ca romanu' .... daca mananca, e sanatos, nu trebuie mers la doctor
Pe mine ma scoate din minti, problema e ca n-am gasit pe nimeni care sa stie exact cum sa abordeze problema sau macar sa aiba habar de principiul de functionare a AC-ului.
Pe mine ma scoate din minti, problema e ca n-am gasit pe nimeni care sa stie exact cum sa abordeze problema sau macar sa aiba habar de principiul de functionare a AC-ului.
Asta am gasit eu, dar.....sa-nnebunesc....
"... cu aparatul de incarcare AC conectat, verificat presiunea de deconectare ... Pornirea si deconectarea deasa indica o crestere de presiune rapida pana aproape de 25-27 atm ... adica dupa compresor, este o situatie care genereaza o ingreunare a miscarii freonului in instalatie:
- Posibil radiator-condensor exterior imbacsit de musculite, gaze si mizerii, etc ... racirea lor fiind astfel deficitara (probabilitate foarte mare in a fi cauza defectiunilor de acest gen de cuplare-decuplare sacadata!)
- Posibil ventilatorul racire nu intra in functiune pe treapta a II - verifica rezistente, relee, inst. electrica, etc ...
- Posibil conducta de inalta presiune gatuita sau indoita pe traseu - vezi mai degraba tubul Venturi din aceasta conducta poate fi cauza!! - (cauza iar foarte probabila!)
Alte posibile cauze, dar depinde si de priceperea in interpretarea parametrilor de catre reparator (scadere sub 2 atm. inainte de compresorAC, etc...):
- acumulatorul (nota: "butelia" mai mare de pe instalatie) infundata - incidenta destul de mare
- presostat defect - rar (nota: are supapa, asa ca poate fi schimbat rapid pe loc, fara golire instalatie)
- compresor - platou gripat pe debit maxim - f.rar
- cablaj agresat pe traseul de langa colturile chiulasei - f.rar
... si altele, dar foarte rare ca incidenta si probabilitate..."
"... cu aparatul de incarcare AC conectat, verificat presiunea de deconectare ... Pornirea si deconectarea deasa indica o crestere de presiune rapida pana aproape de 25-27 atm ... adica dupa compresor, este o situatie care genereaza o ingreunare a miscarii freonului in instalatie:
- Posibil radiator-condensor exterior imbacsit de musculite, gaze si mizerii, etc ... racirea lor fiind astfel deficitara (probabilitate foarte mare in a fi cauza defectiunilor de acest gen de cuplare-decuplare sacadata!)
- Posibil ventilatorul racire nu intra in functiune pe treapta a II - verifica rezistente, relee, inst. electrica, etc ...
- Posibil conducta de inalta presiune gatuita sau indoita pe traseu - vezi mai degraba tubul Venturi din aceasta conducta poate fi cauza!! - (cauza iar foarte probabila!)
Alte posibile cauze, dar depinde si de priceperea in interpretarea parametrilor de catre reparator (scadere sub 2 atm. inainte de compresorAC, etc...):
- acumulatorul (nota: "butelia" mai mare de pe instalatie) infundata - incidenta destul de mare
- presostat defect - rar (nota: are supapa, asa ca poate fi schimbat rapid pe loc, fara golire instalatie)
- compresor - platou gripat pe debit maxim - f.rar
- cablaj agresat pe traseul de langa colturile chiulasei - f.rar
... si altele, dar foarte rare ca incidenta si probabilitate..."
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 55 vizitatori