1985 Mitsubishi Tredia1.8 Red(vreo 5 nuante,toate spalacite)

Our trash can :-)
Închis
Avatar utilizator
Zorak
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 19, 2008 8:51 pm

Mesaj de Zorak » Vin Iun 20, 2008 12:49 pm

Pentru forumistii cu prea mult timp liber,va voi spune povestea Trediei mele.(Sau Mitzi,cum o alint).
Despre cum mi-am gasit adevarata dragoste.

Masina am primit-o acum 3 ani de la batranu' ca intelegere pentru a ma lasa de fumat.Intelegere de care nu m-am tinut din timp ce si in momentul asta fumez.
Masina a avut o viata grea cu ceilalti 2 proprietari dinaintea mea.Are aproape 200.000 km la bord si nu stiu daca a vazut vreodata un schimb de ulei la viata ei.

Cand am primit-o,a fost foarte ciudat la inceput.Nu eram obisnuit cu masini pe benzina,mai ales una mai veche.La inceputul relatiei,eram amandoi timizi.Eu inca nu ma obisnuisem cu temperamentul ei si deseori loveam cu pumnul in bord,dracuiam japonezi,americani,romani si toate natiile cand vedeam ca masina murea cand incercam sa urc un deal.Aveam impresia ca batranu' isi batuse joc de mine si masina era numai buna de fier vechi.

Cum a tot trecut timpul,am inceput sa ma mai uit pe sub capota,pe la roti,sa fiu mai intelegator si mai curios cu ea.Prima oara cand am dat jos filtrul de aer,sa il curat un pic am vazut una din problemele cele mai mari.Sub filtru statea o blasfemie mecanica cu numele "Carfil" gravat pe ea.Carburator de dacie. :shock: Dupa ce vecinu' mi-o suflat jigloarele si mi-o reglat amestecul un pic,am constatat schimbari mari in comportamentul motorului.

Incepuse sa imi cam placa masina.

O chestie amuzanta....Eram cu un prieten la un magazin de piese auto.El cumpara ceva garnituri pentru oltcit,eu ma uitam ca un copil in magazinul de de duciuri.Vazusem filtre de benzina,cu 3 lei bucata si eram tare mirat de ce pe filtrele astea,hartia din interior era galbena si a mea era..hmm...neagra. :?

Pentru 3 lei,am zis ca merita sa invat cum se schimba un filtru.Cand l-am montat pe cel nou...nu mai recunosteam masina de sub mine. :shock:

A mai trecut un an si incepusem sa invat cate ceva despre motor,despre benzina de calitate de 98,despre masina in general.
Mi-era din ce in ce mai draga.In fiecare dimineata pornea la prima cheie,indiferent de temperatura.Dupa 30 de secunde statea in relanti.Caldura venea aproape instantaneu cand dadeam drumu la ventilatie.Plus ca sunt singurul din oras cu un Mitsubishi Tredia. 8)

Intr-o zi ma cheama gagica la ea spre seara.Printre altele,imi spuse ca nu mai vrea sa fim impreuna,ca nu mai tine la mine,etc. Mie mi-o venit greu,din timp ce pusesem mult suflet in relatia cu ea (cu fata,bineinteles) si eram tare zapacit cand am iesit de la ea din casa.
Masina era parcata afara.M-am urcat.Ma uitam la sigla mica si stearsa de pe volan.Tineam volanul in mana.Ma afundam in tapiteria veche dar pufoasa.Bag cheia in contact si invart.Var-var-var-vruuuuuuuuuuuuum.Instantaneu. Holograma din bord de la incalzire imediat prinse viata si imi arata aer cald diretionat spre parbriz si spre mine.Parea chiar prietenoasa.
Am iesit din oras,unde era drumul mai bun.Dau drumul incet la muzica si conduc.Nu stiam unde mergeam,nu stiam cand ma intorc.Dar ma simteam mult mai bine.Masina reusise sa ma binedispuna imediat.Nu "i-am dat talpa" pentru ca nu aveam chef si nu era cazul.A fost una dintre cele mai frumoase plimbari pe care le-am facut vreodata.

Deja ma indragostisem de-a dreptul de masina.

Dupa vreun an,saracutza incepuse sa manance ulei cu pofta.Aparusera 2 gauri de rugina foarte mari in podea la sofer.Verificarea expirase.Parbrizul era crapat.Vopseaua devenise spalacita si mata.etzetera
Ajunsesem la un impas.Aveam 2 optiuni:Ori dau masina la fier vechi si caut altcera,ori ma apuc sa o repar eu integral,cum vazusem pe discovery ca fac tot timpul.
Nu ma lasa inima sa o vad pe maldarul de fier vechi,stiind ca dupa ce ajunsese sa imi placa atat de mult,dupa ce m-am folosit de ea,dupa ce ma servise fara probleme atata timp,eu doar s-o arunc.

Asa ca,am bagat-o in garaj.In 2 zile ramasesem doar cu sasiul pe roti si am inceput sa repar fiecare problema care o vedeam.Am facut un "complete rebuild".Pe banii proprii,fara mecanici sau specialisti.Singur am invatat cum se tinichigeste o podea,cum se schimba rulmentii,telescoapele,rotulele,capetele de bara,s.a.m.d.

Sunt tare mandru de ce fac acum,cand ma apropiu de finalul lucrarii si chiar m-am despartit de o prietena ulterior pentru masina,dansa fiind geloasa ca petreceam weekendurile in garaj si nu cu ea.Nu imi pare rau deloc.Vreau sa aduc masina la o stare cat mai aproape de cea originala,doar pentru ca mi-a devenit asa draga.

Si cam asta ar fi povestea,in mare. Da.Stiu.Sunt un dereglat.
Credeti ce vreti,dar nu regret anul de zile in care am lucrat la ea,nici banii (putini de fel) care i-am investit in ea.
Sunt convins ca merita si am invatat foarte multe pe parcurs.

In concluzie,iubiti-va Mitsubishi-urile.Un pic de atentie sa le dai si te vor servi fara probleme timp de multi ani.



Voi uploada poze cu masina inainte si in timpul lucrarilor....cand imi dau seama cum functioneaza uploadatul pozelor pe forum.
Ganduri,comentarii,etc sunt binevenite.

Avatar utilizator
teo_paul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 2:09 pm

Mesaj de teo_paul » Vin Iun 20, 2008 1:01 pm

Foarte tareeee !!!
Succes cu masina si sunt curios sa vad pozele.

Avatar utilizator
vvede
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 26, 2007 8:36 pm

Mesaj de vvede » Vin Iun 20, 2008 1:07 pm

Nu pot spune alceva decat: FELICITARI!!!
Exemplul tau este de urmat!
P.S. Sa ii schimbi si uleiul

Avatar utilizator
Zorak
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 19, 2008 8:51 pm

Mesaj de Zorak » Vin Iun 20, 2008 1:12 pm

"P.S. Sa ii schimbi si uleiul "

am sa incerc sa tin minte.vreau sa sparg o banca sau 2 sa imi permit un full synthetic de marca.Dau un ban,dar stau in fatza.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Vin Iun 20, 2008 3:15 pm

Felicitari. Asteptam sa vii cu masina la intalniri.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Sâm Iun 21, 2008 7:02 am

.............

Avatar utilizator
Zorak
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 19, 2008 8:51 pm

Mesaj de Zorak » Sâm Iun 21, 2008 12:18 pm

Aici e masina cam o saptamana de cand am primit-o:
Fişiere ataşate
MyTredia.jpg
MyTredia.jpg (45.17 KiB) Vizualizat de 5115 ori

Avatar utilizator
Zorak
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 19, 2008 8:51 pm

Mesaj de Zorak » Sâm Iun 21, 2008 12:23 pm

Tot atunci
Fişiere ataşate
MyTredia2.jpg
MyTredia2.jpg (26.73 KiB) Vizualizat de 5108 ori

Avatar utilizator
Ady
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 25, 2007 9:31 pm

Mesaj de Ady » Sâm Iun 21, 2008 9:11 pm

QUOTE (COObra)3 lucruri am de zis:

1 - RUSINE.......lasa-te de fumat cum ai promis.
2 - foarte tare cu rebuiltul......baga pozne mai repede
3 - gresala cu full sintetic la 200.000+ km. apar jocuri in motor si uleiul sintetic fiind mai subtire il mananca.
incearca un semisintetic valvoline maxlife 15W40 si cred ca vei avea rezultatul dorit.

a......si 4 - cauta sa-i pui carburatorul motorului ca sa te poti bucura de el.

Foarte adevarat ceea ce ai scris !!!
Urgenta urgentelor ar fi sa scapi de carburatorul de Dacie. Daca il mai ai pe cel vechi ii poti cumpara un kit de reparatie ( care contine mai multe garnituri si alte componente care se strica in mod uzual) si il faci ca nou . Un ulei bun este si Castrol ...

Închis

Înapoi la “Trash can”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori