Revizie Lancer 1.8 Mivec, 5 Ani

Our trash can :-)
Închis
Avatar utilizator
esel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 03, 2011 6:41 pm

Mesaj de esel » Mar Oct 27, 2015 3:51 pm

Salut!
Am un Lancer din 2010 cu ~80.000 km caruia trebuie sa ii fac revizia.
In principiu stiu ce am nevoie dar am cateva intrebari.
1. Uleiul influenteaza consumul de benzina? Daca da, cum il aleg pentru a il reduce? (intreb pt ca masina consuma mai mult in ultima vreme)
2. Nu am schimbat niciodata lichidul de frana. Am observat ca pedala a devenit mai moale si trebuie apasata mai mult pentru a frana. S-ar rezolva problema dupa ce inlocuiesc lichidul? Sau trebuie sa verific altceva?
3. Filtrul de habitaclu carbon are vreun avantaj fata de cel normal?
4. Daca vreau sa inlocuiesc(nu sa completez) antigelul ce cantitate mi-ar trebui?
5. Merita sa investesc intr-un filtru de aer KN?


Am incercat sa gasesc toate informatiile cu search dar nu m-am lamurit....

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Oct 27, 2015 4:03 pm

Uleiul mai subtire favorizeaza economia de carburant, dar pelicula mai subtire de ulei se si poate rupe in caz de solicitare extrema, ducand la uzura foarte accentuata a motorului. Consumul crescut din ultima perioada vine de la vremea mai rece si traficul mult mai haotic. Daca ai probleme cu termostatul, sau vreo roata infranata, iar poti avea consum crescut.

Eu merg cu 0w40 pt ca nu e nici gros dar nici subtire, mai jos de 5w30 e subtire (5w20 sau 0w20). Iarna mai merge cu ulei subtire, dar vara e periculos, uleiul atinge temperaturi mai mari decat lichidul de racire.

Trebuie sa schimbi lichidul de frana pt ca absoarbe umezeala si-ti nenoroceste sistemul de franare daca-l neglijezi mult timp. Verifica si inlocuieste placutele si discurile inainte de schimbul de lichid daca e cazul.

Filtrul de habitaclu cu carbon activ are rolul de a filtra mirosurile neplacute. Cel fara e doar de hartie/pasla, filtreaza mecanic parful.

Scrie in manual care este capaciteatea sistemului de racire, tie iti trebuie jumatate din volumul total antigel, jumatate apa distilata. sau iei direct premix 50/50.

Investesti in filtrare mai proasta si timp mort cat stai sa ti se usuce filtrul spalat. De economisit bani n-o sa fie vorba decat dupa multi ani, asta daca o sa mai ai masina. Putere in plus nu-ti da.

Avatar utilizator
esel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 03, 2011 6:41 pm

Mesaj de esel » Mar Oct 27, 2015 4:52 pm

Nu ma asteptam la un raspuns asa bun asa repede.
Merci!

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mar Oct 27, 2015 5:18 pm

QUOTE (esel @ Oct 27 2015, 03:51 PM) Salut!
Am un Lancer din 2010 cu ~80.000 km caruia trebuie sa ii fac revizia.
In principiu stiu ce am nevoie dar am cateva intrebari.
1. Uleiul influenteaza consumul de benzina? Daca da, cum il aleg pentru a il reduce? (intreb pt ca masina consuma mai mult in ultima vreme)
2. Nu am schimbat niciodata lichidul de frana. Am observat ca pedala a devenit mai moale si trebuie apasata mai mult pentru a frana. S-ar rezolva problema dupa ce inlocuiesc lichidul? Sau trebuie sa verific altceva?
3. Filtrul de habitaclu carbon are vreun avantaj fata de cel normal?
4. Daca vreau sa inlocuiesc(nu sa completez) antigelul ce cantitate mi-ar trebui?
5. Merita sa investesc intr-un filtru de aer KN?


Am incercat sa gasesc toate informatiile cu search dar nu m-am lamurit....

Salut,

Saptamana trecuta am facut revizia la lancerul meu 1.6 (117cp). Am 5 ani si 79.000km.

Am pus ulei Mobil 1 ESP formula 5w30 4L. Tot tipul asta am folosit si la reviziile anterioare. Consumul de benzina e influentat de vascozitatea uleiului dar nesemnificativ. Ca si colegul de mai sus nu recomand ulei prea subtire. E suficient 5w30, 0w40 sau 5w40 si sa fie fabricat de un producator renumit
Am schimbat filtru lde ulei.
Am pus filtru cu carbon activ Mann pentru habitaclu. Teoretic reduce mirosurile neplacute.
Am schimbat lichidul de frana desi conform cartii de service trebuia schimbat la 60.000km. Cel pe care l-am scos era maro si cu el venise masina din fabrica. Intra cam 500-600ml. Pedala a devenit o idee mai ferma ca inainte.
Am zis ca antigelul o sa il schimb la 100.000km. Inca il am pe cel original desi in cartea de service scrie ca se schimba la fiecare 80.000km
Filtrul de aer motor se schimba la fiecare 60.000km. Nu recomand filtru KN deoarece e mult mai rar, mai scump si nu castigi putere. Eu am inlocuit filtrul de aer motor la 50.000km dar mai mergea. La fiecare revizie il suflu.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mar Oct 27, 2015 6:24 pm

@Flipper

Tu ai tinut filtrul de aer 50000km mergand prin Bucuresti??? Si spui ca mai mergea? Pe bune? Nu te supara ca intreb, insa eu il vad plin cam de doua ori pe an si nu se curata daca-l suflu...

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mar Oct 27, 2015 8:50 pm

@volint

Nu ma supar. Filtru de habitaclu il schimb anual deoarece tin mereu ventilatia pe auto. Filtrul de aer de la motor se imbacseste foarte greu chiar nu merita sa il schimb anual. Fac in medie 15.000km/an.
Cand un producator stabileste la ce intervale se inlocuiesc unele consumabile sigur isi ia si masuri de precautie, adica recomanda inlocuirea mai devreme decat ar fi necesar.

Avatar utilizator
cojack
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 22, 2010 12:01 am

Mesaj de cojack » Mar Oct 27, 2015 11:40 pm

La mine e cam negru filtrul de aer ..plin de tot soiul de jeguri:)))... Eu schimb anual ce tine de aer ..motor ..in schimb am 120k km si nu am schimbat lichidul de feana si nici antigelul...
Ulei esp formula5w30

Avatar utilizator
m_mosu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 06, 2010 3:11 pm

Mesaj de m_mosu » Dum Noi 01, 2015 8:40 am

Fiecare revizie inseamna schimbat ulei, filtru de ulei, filtru de aer, filtru habitaclu. Ulei a fost Mobil 5w40 pana la traznaia cu segmentii , acum sunt la al doilea schimb cu Motul 8100 Xcess, pentru motorul meu e printre putinele care indeplinesc norma MB 229,5. Filtru de aer motor nu se sufla, se arunca, Flipper ai incercat sa alergi cu un fular murdar la gura?
pentru mai putin de 100 ron nu risc, oricum nu ~trage ~aer cum trebuie, trage benzina mai multa, cel putin asa stiu eu. Filtru de habitaclu fara carbon, (am braduti prin masina pentru mirosuri ) . Lichidul de frana l-am schimbat pe la 60k cred, era masina in garantie, asa au zis, asa am facut si antigelul la 110k cand am umblat in motor.

Închis

Înapoi la “Trash can”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori