QUOTE (andrei2010 @ Jul 19 2016, 10:44 PM) - masina are o problema cu pompa de transmisie ,daca nu gresesc , nu pot schmba intre modurile de tarmac, gravel si snow.
- daca ma poate ajuta cineva cu o pare despre problema , ce costuri implica ?
Salut.
EDIT: stiu ca mai nou si in Romania s-a extins special garantia pentru problema asta, insista la reprezentanță.
Am avut problema pe Evo X din 2008, am rezolvat dupa ce am circulat asa un an sau putin mai mult.
In timpul asta m-am documentat mult si am tot cautat piese
E problema extrem de des intalnita, pompa de AYC/AWD este in bara in spatele rotii din dreapta spate (daca nu au mutat-o la modelele noi). Unde este expusa la sare de pe drum si alte chestii, pompa se oxideaza si incepe sa cedeze, iarna uleiul se ingroasa si pompa lucreaza mai greu, si incepe sa piarda presiune pe la imbinari apoi intra aer, etc.
Cand pui contactul (cred ca si inainte de pornit), daca masina a stat destul o sa auzi cum porneste motorul electric in spatele masinii, merge vreo 5-10 secunde si daca nu citeste presiune corecta in instalatia asta, atunci da eroarea in bord "e.g |-| Service Required".
- Daca se blocheaza pompa atunci se forteaza si motorul electric de pe ea si se arde.
- Nici motor electric nici piese nu gasesti decat reconditionate sau din reparatii, etc, Mitsubishi vinde doar pompa cu totul.
- Pompa in SUA ultima oara era vreo 1200-1400$ si tot scadea in timp pretul, la GSR, MR este cu 3 electrovalve pe ea (e si cea mai scumpa pompa), alte pompe au 1-2 electro-valve, cred ca pentru RS si alte modele.
- Pe eBay gasesti "Evo X AYC repair kit" (100-200$ parca), contine suruburi, garnituri si cel mai important o placa de inox care o inlocuieste pe cea de aluminiu care se umfla/crapa cand rugineste.
As recomanda sa ii dai unui mecanic sa dea jos pompa, si desfaci relativ usor motorul electric de pe ea, pui 12V vezi daca se invarte, pe electrovalve demontate la fel pui 12V si vezi daca lucreaza. Daca tot e OK pui un kit de reparatie, placa de inox, etc si montezi la loc, dar probabil ceva a cedat acolo.
Cand pui contactul (cred ca si inainte de pornit), daca masina a stat destul o sa auzi cum porneste motorul electric in spatele masinii, merge vreo 5-10 secunda si daca nu citeste presiune corecta in instalatia asta, atunci da eroarea in bord "e.g |-| Service Required".
Uleiul e vreo 60RON litru parca la Mitsubishi. Iti trebuie in plus cand aerisesti si daca nu esti atent tot prinde aer pt ca isi ia din portbagaj ulei deodata si cat vrea Trebuie diagnoza/calculator speciale pt aerisire AYC dar nu neaparat la reprezentanta, la Timisoara am nimerit la un service.
Pompa dupa reparatie majoritatea o curata si o vopsesc cu ceva vopsea cauciucata sau spray cu epoxy ca sa nu o atace sarea si alte chestii.
M-a stresat mult problema asta, dar merge bine de cand am reparat-o, cred ca mai mult de un an sau asa.
Oamenii astia din UK le reconditioneaza:
http://hh-ms.com/pump-repair/
Eu am prins si una second din dezmembrari 150 EUR doar cu o electrovalva rupta, in rest ca noua, dar mai greu nimeresti
Asa facea motorul meu ars:
https://www.youtube.com/watch?v=KzmGK3KlaEY