Scris: Vin Apr 12, 2013 6:15 pm
Despre Noile Radare :
Stand-by = radarul este oprit (nu masoara viteza, nu emite in POP, cum se spunea)
Constant-On = radarul este tinut pornit tot timpul si e detectabil de orice detector
Instant-On = radarul este pornit pentru scurt timp, pentru a masura viteza unei anumite masini.
Introducere:
Toate radarele folosite de Politia Romana functioneaza in banda K, inclusiv cele fixe si noile radare de pe Loganurile Break.
Radare nedetectabile ? Detector inutil ? FALS !
Se spune despre radarele noi ca sunt nedectabile, deoarece stau pornite, dar NU EMIT tot timpul, ca aparatele de pana acum, care opereaza in modul Constant-On. In momentul in care emit si masoara viteza unei masini (functie Instant-On omologata), aceste radare sunt DETECTABILE de catre orice detector de radar capabil sa detecteze modul Instant-On (Ex: Yupiteru)
Solutia este simpla:
Mergeti legal pana cand va depaseste cineva, si apoi mentineti o anumita distanta fata de acesta. Daca ii porneste radarul in fata, detectorul dvs va va alerta si puteti frana, reducand viteza si scapand de amenda. Totul e sa nu fiti dvs masina vizata de catre unda radar !
Noile radare sunt montate momentan NUMAI pe autoturisme Dacia Logan Break de culoare ALBA, inscriptionate, cu girofar, fiind foarte usor de recunoscut in trafic.
Nu ezitati sa ii avertizati pe ceilalti soferi de apropierea de aceste Loganuri Break Albe ! Dati flash-uri si comunicati prin statiile radio CB pozitia echipajelor !
Update 01.07.2011: Politia Romana are in dotare DOUA radare LASER LTI 20-20 TruCAM , dotat cu camera video HD (CLICK AICI PT FILM ). Momentan sunt folosite unul pe autostrada A1 si unul pe A2. Aparatele radar noi nu apartin Politiei Romane. Au fost inchiriate de o firma privata.
Aparatul aduna pe cardul de memorie inregistrari video, fotografii HD detaliate, ce pot cuprinde marca masinii, placuta de inmatriculare si chiar trasaturile faciale ale conducatorului auto. Acest tip de radar este capabil de a masura viteza autovehiculelor de la o distanta de maxim 1200m.
Spre deosebire de radarele normale care se bazează pe efectul Doppler pentru a masura viteza unui vehicul, aceste dispozitive permit masurarea vitezei unui vehicul individual in trafic. Dispozitivul trimite de obicei un flux de aproximativ 100 de impulsuri pe durata a trei zecimi de secunda. Semnalele reflectate sunt apoi prelucrate cu ajutorul unui algoritm statistic pentru a alege semnalele pe care sa le retina.
IMPORTANT : un pistol LASER nu poate opera prin sticla şi trebuie să fie stationar pentru a obţine o citire destul de precisa.
Exista dispozitive ANTILASER, se mai numesc LASER-SHIFTER, ele deviaza raza emisa de detectorul Laser si nu apare viteza autovehiculului pe radar, INSA aceste dispozitive sunt ilegale si orice utilizator risca amenda de aproximativ 600 de lei si 60 de zile fara permisul de conducere. Asta daca se poate dovedi ca masina este dotata cu asa ceva si ca aparatul radar nu masoara corespunzator viteza din pricina unui dispozitiv montat in masina. De obicei aceste dispozitive au senzori in barile fata si spate ale autoturismului, in zona placutelor de inmatriculare. Exemplu: ESCORT ZR4 (in curand pe stoc !) Acesta poate functiona independent, sau se poate conecta la unul din urmatoarele modele de detectoare radar: Escort Passport iQ, Passport 9500ix, Passport 9500i Blue, Passport 9500i Red, Passport 8500 X50 Blue, Passport 8500 X50 Red, Passport 8500, Cordless Solo S2, Cordless Solo S3, Passport SR7, RedLine
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/legislatie-auto/t ... -9627.html?
Detectoarele radar care au functia LASER pot detecta noile radare, insa in multe cazuri doar va avertizeaza ca ati fost inregistrati.
Update 01.08.2011: Pe autostrada A1 Bucuresti - Pitesti patruleaza un BMW 335d Coupe Gri metalizat, 286Cp, neinscriptionat, cu radar, numar de inmatriculare B-70-PXZ. Poliţiştii de la autostradă au primit masina cu motor de 3000 de cmc biturbo care poate atinge viteza de 280 km/h de la reprezentanţa BMW. Maşina va putea fi folosit de poliţişti p?nă la 1 octombrie c?nd va fi ?nlocuită cu un SUV de aceeaşi marcă, primită tot ?n comodat.
De asemenea la iesirea de pe autostrada la Pitesti - Bascov s-au montat camere si radare fixe in banda K.
Update 15.09.2011:
Audi RS4 de 500 cp, cea mai puternica masina din dotarea Politiei Romane
Politia Rutiera din Constanta are cea mai puternica masina din dotarea MAI. Este vorba de un Audi RS4 modificat la 500 cp, care isi va face datoria pe portiunile de autostrada. Politia din Constanta mai are si un Audi S4 stoc de 333 cp. Cei doi bolizi vor fi folositi in special pe tronsoanele de autostrada din Constanta, pe viitoarea sosea de centura, dar si pe Drumul National 39 Constanta-Mangalia, unde soferii au tendinta de a circula cu viteza excesiva.
Noile radare ale Politiei Romane :
Este vorba de radare BEE III produse de aceeasi firma care a produs si celelalte radare ale politiei adica MPH Industries.
Aparatele radar sunt fabricate in Marea Britanie, au camere video mai performante, iar pe langa antena radar, poseda şi un dispozitiv GPS care menţioneaza cu exactitate locul unde actiona aparatul. Sistemul gps este incorporat in statiile TETRA. De la dispecerat se vede pozitia in care se afla auto respectiv. GPS-ul conectat la aparatul radar inregistreaza pozitia in care se afla masina (cu radarul) in momentul masuratorii. In felul asta nu mai pot sa apara discutii de genul "eram in afara localitatii....."
Noile aparate radar au posibilitatea de a monitoriza separat fiecare sens de circulatie. Pot sa va masoare viteza, din fata, din spate, de pe loc sau in miscare !
Camerele video au o optică mai performantă (26x) si sunt dotate cu sistem de filmare in infrarosu oferind posibilitatea actionarii si in zone neiluminate. De asemenea aparatele radar stocheaza informatiile pe hard-disk (pana la 60 ore de film) si pot functiona in regim "stand-by" perioada in care aparatul nu emite unde si il face aproape imposibil de detectat de catre detectoarele radar.
In momentul in care radarul emite o unda pentru a detecta viteza unei masini, aceasta unda e DETECTATA de catre orice detector capabil sa detecteze modul Instant-On !
Noile radare FUNCTIONEAZA IN BANDA K.
Caracteristica cea mai importanta a lor este emisia Instant-On.
Aceasta consta in faptul ca radarul dupa ce porneste ramane in stand-by, nu emite ca sa nu poata fi detectat.
Functia Instant-On face ca detectarea vitezei sa fie foarte rapida din momentul in care radarul este pornit (<1s).
Functia POP emite rafale scurte, aceste rafale scurte intorc catre radar un set de viteze care nu sunt foarte precise, dar care daca depasesc viteza setata de politie, se activeaza Radarul in mod automat si va emite normal pentru a detecta viteza corecta.
Detectia in mod POP cu emisii scurte poate da erori mari, asa ca recomandarea producatorului este totusi modul normal de lucru, chiar daca acesta este Constant-On sau Instant-On, pentru care aceste radare au omologare.
Radarul are functia POP, dar ESTE DEZACTIVATA din firmware.
Functionarea in cele doua moduri este detectata de detectoare, dar este tarziu daca esti masina vizata (target) de catre unda radar.
Solutiile sunt multiple:
Mergeti legal pana cand va depaseste cineva, si apoi mentineti o anumita distanta fata de acesta. Daca ii porneste radarul in fata, detectorul dvs va va alerta si puteti frana, reducand viteza si scapand de amenda. Totul e sa nu fiti dvs masina vizata de catre unda radar !
Cu ajutorul unei statii radio CB (Citizen Band) puteti sa va informati si sa aflati de la ceilalti participanti la trafic unde anume sunt localizate aceste radare.
Nu in ultimul rand , nu uitati ca functioneaza in continuare si RADARELE VECHI, care pot fi detectate usor, de la mare distanta, cu detectoarele radar.
Recomandari:
1. Nu depasiti viteza legala daca sunteti singuri pe strada !
2. Orice alerta a detectorului poate fi data si de emisia scurta a radarului ! Detectorul de radar este recomandat de folosit dar trebuie totusi mers cu grija, si cu "iepure" (o masina care merge tare) in fata.
3. Daca depistati autoturismele DACIA LOGAN BREAK ALBE, avertizati ceilalti participanti la trafic prin flash-uri sau prin statii radio CB.
4. Chiar daca mergeti cu viteza, incercati sa nu depasiti 50km/h peste viteza legala, ca sa nu ramaneti fara carnetul de conducere in cazul in care sunteti prinsi de aparatul radar
Repartizarea noilor aparate radar in judete:
?Bucuresti si Ilfov - 18
?Cluj - 14
?Constanta - 14
?Iasi - 14
?Brasov - 14
?Arad - 12
?Timis - 12
?Neamt - 12
?Bihor - 12
?Bacau - 12
?Mures - 12
?Sibiu - 12
?Arges - 12
?Ialomita - 12
?Dambovita - 12
?Dolj - 12
?Prahova - 12
?Valcea - 12
?Vrancea - 12
?Olt - 10
?Suceava - 10
?Alba - 10
?Braila - 10
?Buzau - 10
?Galati - 10
?Hunedoara - 10
?Vaslui - 10
?Maramures - 10
?Gorj - 8
?Satu Mare - 8
?Mehedinti - 8
?Covasna - 8
?Harghita - 8
?Salaj - 8
?Caras - 8
?Bistrita - 8
?Botosani - 8
?Calarasi - 8
?Teleorman - 8
?Tulcea - 8
?Giurgiu - 6
Update 14.03.2010: informatii despre noile radarele montate pe masinile Logan MCV
(informatii preluate de pe forumul softpedia, se bazeaza pe informatii de calitate provenite de la cei care folosesc noul radar sau au legatura cu el )
Radarul este model MPH Industries Bee III pentru RO cu antena emisie/receptie in banda K.
Radarul este integrat intr-un dispozitiv DVR cu camera video de catre TSS UK.
Partea video:
- Inregistrarea video se efectueaza pe HDD, unitatea interna a AUTOVISION fiind in portbagaj;
- Preinregistrarea cu 30-60s este de fapt o inregistrare in loop.
Ex: daca politistul vede o trecere pe rosu sau o neacordare de prioritate, are timp ca in maxim 10-60s sa apese butonul Record de pe telecomanda pentru a salva respectivele secunde de video si a se constitui proba;
- Camera video are zoom de 26X, in conditii decente de vizibilitate poate oferi imagini inteligibile ale numarului si pana la 500m (echiv. din Piata Romana pana in fata la hotel Ambasador/Lido);
- Daca suprafata asfaltica este incalzita apar distorsiuni optice (refractie) si imaginea are de suferit, se restrange distanta de la care se obtine imagine clara;
- Nu exista proiector IR pe masina de politie, camera are filtru pentru IR;
- Pentru a ajuta camera se va folosi metoda obisnuita de a da flash-uri catre masina ce se apropie de radar;
- Luminile clare de pe rampa luminoasa sunt; doua proiectoare in fata, pentru "orbirea" celor din masina oprita (se filmeaza si investigheaza vizual ce fac ocupantii in acele momente), si doua proiectoare laterale care se folosesc pentru luminarea aleilor in patrulare;
Radarul:
- Antena opereaza in banda K;
- Radarul are functia POP, dar ESTE DEZACTIVATA din firmware;
- In momentul in care radarul este comutat pe inregistrare automata a depasirilor de viteza acesta functioneaza Constant ON;
- In modul manual agentul il poate porni din stand-by in orice moment, viteza va fi afisata intr-un interval de timp sub o secunda;
- Notatia OV de pe display reprezinta Overspeed, o semnalizare vizuala ca a fost depasit pragul impus;
Ansamblul AUTOVISION TransVu si Bee III se inchide/deschide de la butonul Alimentare de pe telecomanda.
Pornirea intregului sistem de la 0 dureaza cateva minute, verifica HDD, radar, alte check-uri, incarca sistemul de operare (probabil un Linux ceva).
Camera video inregistreaza imaginile cu 25fps in format MJPEG, PAL. ATENTIE insa: numarul masinii se vede CLAR pe inregistrare de la maxim 300-500m ziua, si de la 50m noaptea !
Pentru fiecare depasire de viteza inregistrata pe HDD se creaza Tag-uri (bookmark).
La centru, in softul de descarcare apare o lista cu aceste bookmark-uri si cu trimitere exacta la momentul respectiv al filmarii.
Softul permite descarcarea atat a inregistrarii video cat si a unor imagini statice.
Fiecare masina are in dotarea de inventar o furca de calibrare radar (tuning fork - diapazon) pe care politistul o poate folosi daca are dubii in ceea ce priveste functionarea radarului.
Asta am gasit despre noile radare ale politiei romane.
Sper sa va ajute.
http://www.antiradare.ro/produse/radar/ ... ei_Romane/
Stand-by = radarul este oprit (nu masoara viteza, nu emite in POP, cum se spunea)
Constant-On = radarul este tinut pornit tot timpul si e detectabil de orice detector
Instant-On = radarul este pornit pentru scurt timp, pentru a masura viteza unei anumite masini.
Introducere:
Toate radarele folosite de Politia Romana functioneaza in banda K, inclusiv cele fixe si noile radare de pe Loganurile Break.
Radare nedetectabile ? Detector inutil ? FALS !
Se spune despre radarele noi ca sunt nedectabile, deoarece stau pornite, dar NU EMIT tot timpul, ca aparatele de pana acum, care opereaza in modul Constant-On. In momentul in care emit si masoara viteza unei masini (functie Instant-On omologata), aceste radare sunt DETECTABILE de catre orice detector de radar capabil sa detecteze modul Instant-On (Ex: Yupiteru)
Solutia este simpla:
Mergeti legal pana cand va depaseste cineva, si apoi mentineti o anumita distanta fata de acesta. Daca ii porneste radarul in fata, detectorul dvs va va alerta si puteti frana, reducand viteza si scapand de amenda. Totul e sa nu fiti dvs masina vizata de catre unda radar !
Noile radare sunt montate momentan NUMAI pe autoturisme Dacia Logan Break de culoare ALBA, inscriptionate, cu girofar, fiind foarte usor de recunoscut in trafic.
Nu ezitati sa ii avertizati pe ceilalti soferi de apropierea de aceste Loganuri Break Albe ! Dati flash-uri si comunicati prin statiile radio CB pozitia echipajelor !
Update 01.07.2011: Politia Romana are in dotare DOUA radare LASER LTI 20-20 TruCAM , dotat cu camera video HD (CLICK AICI PT FILM ). Momentan sunt folosite unul pe autostrada A1 si unul pe A2. Aparatele radar noi nu apartin Politiei Romane. Au fost inchiriate de o firma privata.
Aparatul aduna pe cardul de memorie inregistrari video, fotografii HD detaliate, ce pot cuprinde marca masinii, placuta de inmatriculare si chiar trasaturile faciale ale conducatorului auto. Acest tip de radar este capabil de a masura viteza autovehiculelor de la o distanta de maxim 1200m.
Spre deosebire de radarele normale care se bazează pe efectul Doppler pentru a masura viteza unui vehicul, aceste dispozitive permit masurarea vitezei unui vehicul individual in trafic. Dispozitivul trimite de obicei un flux de aproximativ 100 de impulsuri pe durata a trei zecimi de secunda. Semnalele reflectate sunt apoi prelucrate cu ajutorul unui algoritm statistic pentru a alege semnalele pe care sa le retina.
IMPORTANT : un pistol LASER nu poate opera prin sticla şi trebuie să fie stationar pentru a obţine o citire destul de precisa.
Exista dispozitive ANTILASER, se mai numesc LASER-SHIFTER, ele deviaza raza emisa de detectorul Laser si nu apare viteza autovehiculului pe radar, INSA aceste dispozitive sunt ilegale si orice utilizator risca amenda de aproximativ 600 de lei si 60 de zile fara permisul de conducere. Asta daca se poate dovedi ca masina este dotata cu asa ceva si ca aparatul radar nu masoara corespunzator viteza din pricina unui dispozitiv montat in masina. De obicei aceste dispozitive au senzori in barile fata si spate ale autoturismului, in zona placutelor de inmatriculare. Exemplu: ESCORT ZR4 (in curand pe stoc !) Acesta poate functiona independent, sau se poate conecta la unul din urmatoarele modele de detectoare radar: Escort Passport iQ, Passport 9500ix, Passport 9500i Blue, Passport 9500i Red, Passport 8500 X50 Blue, Passport 8500 X50 Red, Passport 8500, Cordless Solo S2, Cordless Solo S3, Passport SR7, RedLine
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/legislatie-auto/t ... -9627.html?
Detectoarele radar care au functia LASER pot detecta noile radare, insa in multe cazuri doar va avertizeaza ca ati fost inregistrati.
Update 01.08.2011: Pe autostrada A1 Bucuresti - Pitesti patruleaza un BMW 335d Coupe Gri metalizat, 286Cp, neinscriptionat, cu radar, numar de inmatriculare B-70-PXZ. Poliţiştii de la autostradă au primit masina cu motor de 3000 de cmc biturbo care poate atinge viteza de 280 km/h de la reprezentanţa BMW. Maşina va putea fi folosit de poliţişti p?nă la 1 octombrie c?nd va fi ?nlocuită cu un SUV de aceeaşi marcă, primită tot ?n comodat.
De asemenea la iesirea de pe autostrada la Pitesti - Bascov s-au montat camere si radare fixe in banda K.
Update 15.09.2011:
Audi RS4 de 500 cp, cea mai puternica masina din dotarea Politiei Romane
Politia Rutiera din Constanta are cea mai puternica masina din dotarea MAI. Este vorba de un Audi RS4 modificat la 500 cp, care isi va face datoria pe portiunile de autostrada. Politia din Constanta mai are si un Audi S4 stoc de 333 cp. Cei doi bolizi vor fi folositi in special pe tronsoanele de autostrada din Constanta, pe viitoarea sosea de centura, dar si pe Drumul National 39 Constanta-Mangalia, unde soferii au tendinta de a circula cu viteza excesiva.
Noile radare ale Politiei Romane :
Este vorba de radare BEE III produse de aceeasi firma care a produs si celelalte radare ale politiei adica MPH Industries.
Aparatele radar sunt fabricate in Marea Britanie, au camere video mai performante, iar pe langa antena radar, poseda şi un dispozitiv GPS care menţioneaza cu exactitate locul unde actiona aparatul. Sistemul gps este incorporat in statiile TETRA. De la dispecerat se vede pozitia in care se afla auto respectiv. GPS-ul conectat la aparatul radar inregistreaza pozitia in care se afla masina (cu radarul) in momentul masuratorii. In felul asta nu mai pot sa apara discutii de genul "eram in afara localitatii....."
Noile aparate radar au posibilitatea de a monitoriza separat fiecare sens de circulatie. Pot sa va masoare viteza, din fata, din spate, de pe loc sau in miscare !
Camerele video au o optică mai performantă (26x) si sunt dotate cu sistem de filmare in infrarosu oferind posibilitatea actionarii si in zone neiluminate. De asemenea aparatele radar stocheaza informatiile pe hard-disk (pana la 60 ore de film) si pot functiona in regim "stand-by" perioada in care aparatul nu emite unde si il face aproape imposibil de detectat de catre detectoarele radar.
In momentul in care radarul emite o unda pentru a detecta viteza unei masini, aceasta unda e DETECTATA de catre orice detector capabil sa detecteze modul Instant-On !
Noile radare FUNCTIONEAZA IN BANDA K.
Caracteristica cea mai importanta a lor este emisia Instant-On.
Aceasta consta in faptul ca radarul dupa ce porneste ramane in stand-by, nu emite ca sa nu poata fi detectat.
Functia Instant-On face ca detectarea vitezei sa fie foarte rapida din momentul in care radarul este pornit (<1s).
Functia POP emite rafale scurte, aceste rafale scurte intorc catre radar un set de viteze care nu sunt foarte precise, dar care daca depasesc viteza setata de politie, se activeaza Radarul in mod automat si va emite normal pentru a detecta viteza corecta.
Detectia in mod POP cu emisii scurte poate da erori mari, asa ca recomandarea producatorului este totusi modul normal de lucru, chiar daca acesta este Constant-On sau Instant-On, pentru care aceste radare au omologare.
Radarul are functia POP, dar ESTE DEZACTIVATA din firmware.
Functionarea in cele doua moduri este detectata de detectoare, dar este tarziu daca esti masina vizata (target) de catre unda radar.
Solutiile sunt multiple:
Mergeti legal pana cand va depaseste cineva, si apoi mentineti o anumita distanta fata de acesta. Daca ii porneste radarul in fata, detectorul dvs va va alerta si puteti frana, reducand viteza si scapand de amenda. Totul e sa nu fiti dvs masina vizata de catre unda radar !
Cu ajutorul unei statii radio CB (Citizen Band) puteti sa va informati si sa aflati de la ceilalti participanti la trafic unde anume sunt localizate aceste radare.
Nu in ultimul rand , nu uitati ca functioneaza in continuare si RADARELE VECHI, care pot fi detectate usor, de la mare distanta, cu detectoarele radar.
Recomandari:
1. Nu depasiti viteza legala daca sunteti singuri pe strada !
2. Orice alerta a detectorului poate fi data si de emisia scurta a radarului ! Detectorul de radar este recomandat de folosit dar trebuie totusi mers cu grija, si cu "iepure" (o masina care merge tare) in fata.
3. Daca depistati autoturismele DACIA LOGAN BREAK ALBE, avertizati ceilalti participanti la trafic prin flash-uri sau prin statii radio CB.
4. Chiar daca mergeti cu viteza, incercati sa nu depasiti 50km/h peste viteza legala, ca sa nu ramaneti fara carnetul de conducere in cazul in care sunteti prinsi de aparatul radar
Repartizarea noilor aparate radar in judete:
?Bucuresti si Ilfov - 18
?Cluj - 14
?Constanta - 14
?Iasi - 14
?Brasov - 14
?Arad - 12
?Timis - 12
?Neamt - 12
?Bihor - 12
?Bacau - 12
?Mures - 12
?Sibiu - 12
?Arges - 12
?Ialomita - 12
?Dambovita - 12
?Dolj - 12
?Prahova - 12
?Valcea - 12
?Vrancea - 12
?Olt - 10
?Suceava - 10
?Alba - 10
?Braila - 10
?Buzau - 10
?Galati - 10
?Hunedoara - 10
?Vaslui - 10
?Maramures - 10
?Gorj - 8
?Satu Mare - 8
?Mehedinti - 8
?Covasna - 8
?Harghita - 8
?Salaj - 8
?Caras - 8
?Bistrita - 8
?Botosani - 8
?Calarasi - 8
?Teleorman - 8
?Tulcea - 8
?Giurgiu - 6
Update 14.03.2010: informatii despre noile radarele montate pe masinile Logan MCV
(informatii preluate de pe forumul softpedia, se bazeaza pe informatii de calitate provenite de la cei care folosesc noul radar sau au legatura cu el )
Radarul este model MPH Industries Bee III pentru RO cu antena emisie/receptie in banda K.
Radarul este integrat intr-un dispozitiv DVR cu camera video de catre TSS UK.
Partea video:
- Inregistrarea video se efectueaza pe HDD, unitatea interna a AUTOVISION fiind in portbagaj;
- Preinregistrarea cu 30-60s este de fapt o inregistrare in loop.
Ex: daca politistul vede o trecere pe rosu sau o neacordare de prioritate, are timp ca in maxim 10-60s sa apese butonul Record de pe telecomanda pentru a salva respectivele secunde de video si a se constitui proba;
- Camera video are zoom de 26X, in conditii decente de vizibilitate poate oferi imagini inteligibile ale numarului si pana la 500m (echiv. din Piata Romana pana in fata la hotel Ambasador/Lido);
- Daca suprafata asfaltica este incalzita apar distorsiuni optice (refractie) si imaginea are de suferit, se restrange distanta de la care se obtine imagine clara;
- Nu exista proiector IR pe masina de politie, camera are filtru pentru IR;
- Pentru a ajuta camera se va folosi metoda obisnuita de a da flash-uri catre masina ce se apropie de radar;
- Luminile clare de pe rampa luminoasa sunt; doua proiectoare in fata, pentru "orbirea" celor din masina oprita (se filmeaza si investigheaza vizual ce fac ocupantii in acele momente), si doua proiectoare laterale care se folosesc pentru luminarea aleilor in patrulare;
Radarul:
- Antena opereaza in banda K;
- Radarul are functia POP, dar ESTE DEZACTIVATA din firmware;
- In momentul in care radarul este comutat pe inregistrare automata a depasirilor de viteza acesta functioneaza Constant ON;
- In modul manual agentul il poate porni din stand-by in orice moment, viteza va fi afisata intr-un interval de timp sub o secunda;
- Notatia OV de pe display reprezinta Overspeed, o semnalizare vizuala ca a fost depasit pragul impus;
Ansamblul AUTOVISION TransVu si Bee III se inchide/deschide de la butonul Alimentare de pe telecomanda.
Pornirea intregului sistem de la 0 dureaza cateva minute, verifica HDD, radar, alte check-uri, incarca sistemul de operare (probabil un Linux ceva).
Camera video inregistreaza imaginile cu 25fps in format MJPEG, PAL. ATENTIE insa: numarul masinii se vede CLAR pe inregistrare de la maxim 300-500m ziua, si de la 50m noaptea !
Pentru fiecare depasire de viteza inregistrata pe HDD se creaza Tag-uri (bookmark).
La centru, in softul de descarcare apare o lista cu aceste bookmark-uri si cu trimitere exacta la momentul respectiv al filmarii.
Softul permite descarcarea atat a inregistrarii video cat si a unor imagini statice.
Fiecare masina are in dotarea de inventar o furca de calibrare radar (tuning fork - diapazon) pe care politistul o poate folosi daca are dubii in ceea ce priveste functionarea radarului.
Asta am gasit despre noile radare ale politiei romane.
Sper sa va ajute.
http://www.antiradare.ro/produse/radar/ ... ei_Romane/