Diferente Gps\ Vitezometru
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 931
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
alutare baieti. Nu stiu daca este postat unde trebuie, daca nu este, Andrei sau ceilalti am rugamintea la voi sa l postati unde trebuie.
Am si eu o dilema. Presupun ca multi dintre voi folositi GPS UL masinii in drumurile voastre si aveti la optiuni un meniu cu viteza de deplasre. Pe autostrada am vazut doua neconcordante.
1= Pe vitezometru viteza arata 60 si gps ul 65.
2= Pe vitezometru arata 130 si Gps ul 140.
Care viteza este mai aproape de adevar? Politistii te iau cu radarul daca cumva merg pe cruze control si bag la gps ul masinii viteza de 130 la ora?
Gps este cel after market, marca Waieteq, nu cel integrat in masina.
PS O alta nelamurire, poate stiti voi. Noile MCV uri ale politiei te pot lua cu radarul si noaptea? adika daca merg cu 80 in loc de 60 noaptea la 3 ma poate lua? Au camera cu infrarosu?
Mersi si scuze daca v am retinut din alte treburi.
Am si eu o dilema. Presupun ca multi dintre voi folositi GPS UL masinii in drumurile voastre si aveti la optiuni un meniu cu viteza de deplasre. Pe autostrada am vazut doua neconcordante.
1= Pe vitezometru viteza arata 60 si gps ul 65.
2= Pe vitezometru arata 130 si Gps ul 140.
Care viteza este mai aproape de adevar? Politistii te iau cu radarul daca cumva merg pe cruze control si bag la gps ul masinii viteza de 130 la ora?
Gps este cel after market, marca Waieteq, nu cel integrat in masina.
PS O alta nelamurire, poate stiti voi. Noile MCV uri ale politiei te pot lua cu radarul si noaptea? adika daca merg cu 80 in loc de 60 noaptea la 3 ma poate lua? Au camera cu infrarosu?
Mersi si scuze daca v am retinut din alte treburi.
- marius_lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Ian 10, 2008 9:26 am
Salut,
Daca tinem cont de urmatoarele afirmatii relativ la GPS:
* rata de "refresh" uzuala este de 1 Hz (o data pe secunda) - se poate si mai des, dar se consuma mult mai multe resurse
* rata de eroare in calculul pozitiei este de pana la 15 m
* 100 km/h == 27 m/s
Ajungem la concluzia ca GPS-ul ne ofera o viteza destul de buna, dar pe care nu ne prea putem baza. De aici si faptul ca putem calcula viteza medie, dar nu acceleratia de la 0 la 100 km/h.
Afirmatii relativ la vitezometru:
* viteza este determinata folosind viteza reala de rotatie (omega)
* viteza este determinata de raza rotii.
Cum raza variaza in functie de temperatura, presiune in roti, dimensiune cauciucuri ajungem la concluzia ca nici viteza de pe speedometru nu este cea reala.
Radar-ul ar fi cea mai performanta metoda de masurare a vitezei. Si da, radarul te ia la orice ora. E vorba de alte tehnologii pt identificarea masinii, dar nici astea nu sunt prea scumpe - Night vision....
Mai sunt alte discutii despre conditiile meteo. Eu am refuzat sa semnez procesul verbal pt "speeding" pe ceata, si au trecut deja 2 ani, si inca nu am primit amenda acasa.
Daca tinem cont de urmatoarele afirmatii relativ la GPS:
* rata de "refresh" uzuala este de 1 Hz (o data pe secunda) - se poate si mai des, dar se consuma mult mai multe resurse
* rata de eroare in calculul pozitiei este de pana la 15 m
* 100 km/h == 27 m/s
Ajungem la concluzia ca GPS-ul ne ofera o viteza destul de buna, dar pe care nu ne prea putem baza. De aici si faptul ca putem calcula viteza medie, dar nu acceleratia de la 0 la 100 km/h.
Afirmatii relativ la vitezometru:
* viteza este determinata folosind viteza reala de rotatie (omega)
* viteza este determinata de raza rotii.
Cum raza variaza in functie de temperatura, presiune in roti, dimensiune cauciucuri ajungem la concluzia ca nici viteza de pe speedometru nu este cea reala.
Radar-ul ar fi cea mai performanta metoda de masurare a vitezei. Si da, radarul te ia la orice ora. E vorba de alte tehnologii pt identificarea masinii, dar nici astea nu sunt prea scumpe - Night vision....
Mai sunt alte discutii despre conditiile meteo. Eu am refuzat sa semnez procesul verbal pt "speeding" pe ceata, si au trecut deja 2 ani, si inca nu am primit amenda acasa.
Exista o "poveste" in polemica "viteza GPS vs viteza afisata" in care se omite un factor f important: setarea diametrului corect al rotilor in ECU. De aici sunt diferentele la viteza afisata pe bord.
GPS-ul arata ce poate ca e limitat hardware de cele mai multe ori.
Cel mai ok e sa ai un device care-ti poate citi si compara cele 2 "variante". Daca ai un spartfon il combini c-o interfata blustutz pt portul OBD al masinii si gata: ai jucaria cu care-ti poti pierde timpul si nervii la volan, in trafic sau pe aratura.
Interfata aia e prea ieftina sa n-o ai, asa ca spor la cautat pe ibei. Cautati asta "OBD2 Bluetooth"
GPS-ul arata ce poate ca e limitat hardware de cele mai multe ori.
Cel mai ok e sa ai un device care-ti poate citi si compara cele 2 "variante". Daca ai un spartfon il combini c-o interfata blustutz pt portul OBD al masinii si gata: ai jucaria cu care-ti poti pierde timpul si nervii la volan, in trafic sau pe aratura.
Interfata aia e prea ieftina sa n-o ai, asa ca spor la cautat pe ibei. Cautati asta "OBD2 Bluetooth"
Radule -ia GPS-ul ala Beteag parca ai zis ca se cheama si du-l la primul tomberon care i-ti iese in cale,dupa care ca tot se apropie Craciunul i-ti faci cadou un Garmin.Acum lasind gluma la o parte nici un GPS pe dumnezeul lui nu i-ti arata ca mergi mai repede decit vitezometrul masini care e setat de toti producatorii auto din lume sa arate cu 5 pina la 10 km/h mai mult decit viteza reala de deplasare.Daca ai rotile din talon si sunt sigur ca le ai atunci nu lua de buna ce zice GPS-ul.Noile MCV uri ale politiei te pot lua cu radarul si noaptea si pe ceata si pe polei,ger,ploaie sau ce alte conditii mai gasesti,asa ca mare atentie.
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 931
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- marius_lancer
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Ian 10, 2008 9:26 am
Eu sper ca vitezometrele sunt calibrate bine la viteza de rotatie, si cei 5% eroare sunt din raza reala a rotii.
Mai exact, la Lancer Classic, daca roata este dezumflata sau prea umflata cu 1 cm, viteza reala este
* - sau + 3.4% fata de viteza teoretica.
* daca viteza teoretica este 100 km/h, viteza reala este ~97-103 km/h
Mai exact, la Lancer Classic, daca roata este dezumflata sau prea umflata cu 1 cm, viteza reala este
* - sau + 3.4% fata de viteza teoretica.
* daca viteza teoretica este 100 km/h, viteza reala este ~97-103 km/h
In calculele tale ai omis un singur lucru,indiferent de presiunea din anvelopa lungimea cercului anvelopei nu se modifica.Deci la o distanta de 1 km vei avea acelasi numar de rotatii cu orice presiune ai avea.In al doilea rind vitezometrul preia informatia despre viteza de la un sensor din cutia de viteze si nu de la roata,iar in ultimul rind vitezometrele sunt special calibrate de producatori sa-ti arate o viteza mai mare de deplasare fata de viteza reala ca sa te impiedice sa depasesti limita de viteza stabilita pe sectorul de drum respectiv.In legislatia multor tari cu apa calda pemanent nu se tolereaza depasirea cu nici macar 1 km/h fata de viteza maxima stabilita.De exemplu in Malmo in Suedia am furat-o pentru ca mergeam cu 34 km/h fata de 30 km/h care e viteza maxima stabilita in tot orasul.
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 931
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 56 vizitatori