Cum Strica Joja De Ulei, Motorul...

La un pahar de vorba..
Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Iul 04, 2012 1:07 am

Nu prea isi are loc aici acest topic, poate mai degraba la mecanica, dar lasam pe altii sa decida asta. Este vorba de o intamplara reala de-a mea, nefericita, care vreau sa o impartasesc mai departe sa nu o "muste" si altii ca mine.

Mi-am luat un Transit din `96 din Londra, bun la prima vedere, cu unele mici hibe, ca orice alt fier. Printre ele, se numara o scurgere de ulei pe la simeringul de la palier, aproximativ 1 litru la 200-250 km. Nah, asta e, nimic nu e perfect, il "programez" prin Septembrie la service, dupa ce avea sa-l inmatriculez, plus ca numai bine tot in aceeasi perioada vroiam sa-l vopsesc ca aveam ceva puncte de rugina si vreo doua zgaraieturi mai profunde. Intre timp fac treaba cu el, strang bani de inmatriculare, mai apoi de reparat, pe moment completez ulei, nu-i un capat de lume... pana acu 2 zile.
Ma intorceam de la Braila si pe la Roman incepe sa se auda un tacanit pe la motor dupa ce trecea de 2000 rpm , trag pe dreapta, verific ca un chior ce se putea la mana, scot joja de ulei a mia oara de cand am luat masina, putin sub maxim, cam cu 2 mm. Completez in jur de 200-300 ml, verific si arata cu 3 mm peste maxim. Am exclus o problema, plec la drum, iar tacaneala, imi zic ca probabil e un injector de la motorina de rahat ca facusem plinu din Ucraina, deci nu-i grav, merg incet spre casa, cam cu 80 kmh la 2500 rpm - economie. Fac aproape 10 km tacaneala se intansifica, ma uit in bord, nimic anormal, doar apa putin mai ridicata ca de obicei, credeam ca e de la temperatura de afara (in jur de 30 grade). Iar trag pe dreapta, toate fluidele la normal. Pornesc iar, mai fac 2-3 km, tacaneala la volum maxim, deja era deranjant si ingrijorant, parca batea un pitic cu barosu-n bloc, se auzea si la relanti destul de suparator. Trag intro parcare, sun un prieten sa vina cu jiputu si cu sufica ca nu ma mai tinea inima sa-i dau spre casa.
Azi o bag la service, sa-i dau jos motoru sa-l desfac bucati, era clar ca se auzea din zona pistoanelor-vibrochen. Dau drumu la uleiul din baie, curge aproape 3 litri, in conditiile in care in motor la schimbul de ulei, se pun 7 litri + apropae 200 ml in filtru. Imi zic ca poate-s nebun, iau cadita, torn uleiul inapoi in motor, ma uit pe joja, la maxim + 2 mm, cum era cand am completat la Roman. Dau drumu la ulei, aceeasi 3 litri. Scot baia cu totul, de unde mai iese aproape 100 ml, iar din filtru poate 50 ml. In total, la sfarsitul zilei, am scos 3,3 litri de ulei, in conditiile in care joja imi arata ca era peste maxim.
Daune: Vibrochen varza, cuzineti varza, biele varza, 2 bolti piston albastri, segmenti aproape lipiti de piston. Curios ca cilindri nu au uzura deloc, iar axul cu scame si culbutorii nu au nicio uzura. Cauza trancanitului erau cuzinetii de la pistonul 3 la care li s-au rupt pana si s-au rotit pe axul vibrochenului.

Concluzia: Joja nu era cea originala a motorului, ci una... ca sa fie acolo. Cand aveam maximul pe ea, de fapt aveam 3 litri (nici macar jumate din normal), iar cand eram la minim, aveam aproape 1.5 litri. Pompa de ulei tragea cei 2-3 litri si ii ridica in chiulasa, iar in baie nu mai ramanea mai nimic, de acolo si daunele numai in partea de jos al lui.
Reparatia: Sare de 2500 de lei lejer, mai este si optiunea unui motor chel de la dezmembrari, zilele astea trebuie sa fac cercetari.

Da, stiu ca puteam observa problema asta foarte usor la schimbul de ulei, cand bagam 7 litri avea sa arate cu 3-4 cm peste maximul jojei, insa cum aveam scurgeri, nu avea rost sa-l schimb pe tot deodata, pana nu schimbam simeringul, iar din completari nu aveam cum sa-mi dau seama ca in baie era mai putin de jumate decat normal.

Ideea e ca sa futu` motoru, exact cand urma sa produc ceva cu masina, ca deh, urmeaza "miutza" de euro la inmatricularea ei. Avea cineva semnatura misto pe aici:"Daca vrei sa-l faci D-zeu sa rada, fati planuri." - Poate o imprumut si eu ca mi se potriveste ca o manusa.
Forumisti, luati aminte de "patania" mea si verificati si acest lucru cand luati o masina, sau ma rog, imediat dupa ce o luati. Ca sunt altele care se pot strica, e drept, dar la asta nu cred ca se asteapta cineva sa i se intample.

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Mie Iul 04, 2012 1:27 am

trist. sa traiesti (bine) ca impartasesti cu noi!

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori