Azot ?n cauciucuri

La un pahar de vorba..
Avatar utilizator
Street_Chisinau
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 01, 2008 1:07 pm

Mesaj de Street_Chisinau » Sâm Sep 27, 2008 5:56 pm

" Nu de alta, dar m? cam nervozez vara c?nd am diminea?a devreme 1.7, pe la pr?nz 1.9 ?i dup?-amiaza pe focul cel mare, 2.1, iar ma?ina se comport? diferit ?n func?ie de c?ldura de afar?... ''

Da o trebuit sa hamai mult ca cineva totusi sa ma creada.

Avatar utilizator
Street_Chisinau
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 01, 2008 1:07 pm

Mesaj de Street_Chisinau » Sâm Sep 27, 2008 6:02 pm

Baaaa da eu mor de ris de tine LAVV77. Eu inca asa specii de oameni nam intilnit.

Vorba ta --------"Presiunea in roti se mentine constanta incredibil de mult timp cu azot. Inainte sa pun azot mergeam foarte des la verificat presiune (si oricum ii dai la ala 10 mii asa ca daca odata la 6 luni sau mai bine dai 50 mii "
h
Ha ha ha .
Mai profesionalule, pentru ce trebuie sa te duci la service sau vulcanizare ca sa ti masoare tie presiunea in roti?
Cumparati un manometru original german fie el fara electricitate sau cu si masoarati singur presiunea cum tiam mai zis dimineata pe racoare si unde nu ajunge apoi adauga cu pompa electrica sau de mina sau de picior .
Si nu mai ai nevoie de nimeni. Pai daca o tii asa apoi am impresia ca tu mai ai nevoie si de cineva care sati vie sati reguleze si femeia.
Mai citeste carti de soferie ca se vind la tot pasul. E un mic secret spus.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Sep 27, 2008 9:03 pm

QUOTE (Street_Chisinau)Baaaa da eu mor de ris de tine LAVV77. Eu inca asa specii de oameni nam intilnit.

Vorba ta --------"Presiunea in roti se mentine constanta incredibil de mult timp cu azot. Inainte sa pun azot mergeam foarte des la verificat presiune (si oricum ii dai la ala 10 mii asa ca daca odata la 6 luni sau mai bine dai 50 mii "
h
Ha ha ha .
Mai profesionalule, pentru ce trebuie sa te duci la service sau vulcanizare ca sa ti masoare tie presiunea in roti?
Cumparati un manometru original german fie el fara electricitate sau cu si masoarati singur presiunea cum tiam mai zis dimineata pe racoare si unde nu ajunge apoi adauga cu pompa electrica sau de mina sau de picior .
Si nu mai ai nevoie de nimeni. Pai daca o tii asa apoi am impresia ca tu mai ai nevoie si de cineva care sati vie sati reguleze si femeia.
Mai citeste carti de soferie ca se vind la tot pasul. E un mic secret spus.

Domnu de la Chisinau, nu mai rade asa de oameni si da-le un sfat fara il faci sa se simta timorat pentru ca nimeni nu s-a anscut atotcunoscator si nu suntem nici pe Bulevardul Stefan Cel Mare aici... (cel din centru Chisinau). Sa fim mai eleganti pentru ca toti avem goluri destule si pana nu ne lovim de probleme, nu avem de unde sa stim.

Deci problema cu presiunea cel mai lejer o rezolvi astfel: La MOL (aparat separat) sau la OMV (aparat portabil) cand alimentezi mai verifica si presiunea. La OMV e un aparat mare de mana, deci nu trebe sa mergi cu masina exact unde e aparatul ca la MOL.

Verificarea o faci astfel: da-i jos capacelul si infigi mufa de la aparat in supapa (scapa putin aer, foarteeeee putin) si in functie de presiunea care ti-o arata, apesi pe buton si umfli pana la presiunea dorita (care o vezi in timp real pe aparat). Totul este gratis si precizia de masurare e mult mai buna decat un manometru de 2-3 sute de mii de lei vechi.

O singura mentiune: masurarea se face la rece deci preferabil e sa fie o benzinarie aproape si sa faci asta dimineata fara sa circuli mult cu ea inainte. Daca nu stii sa verifici, iei un nene angajat de la benzinarie si il rogi sa iti arate cum se face si odata invatat, nu mai cresti bacsisurile la cei de la vulcanizare.

Parere proprie: daca ai gropi pe drumurile pe care umbli, lasa presiunea cu 0.1-0.2 mai mica, creste putintel consumu (chiar putin de tot, nesemnificativ) dar protejezi masina de la electrosocurile drumurilor noastre dragi, daca mergi la drum intins (si bun), verifica sa ai chiar presiunea mentionata la masina.


Legat de regulat femei, ce treaba are masuratu presiunii cu femeia, ma faci sa cred ca astia de la vulcanizare stiu sa reguleze cel mai bine femeia dintre toti, poate doar partea de compozit prezervativ or stii mai bine, dar in rest, m-as indoi

PS: Hai sa nu mai radem de incepatori in anumite chestii (si aici ma refer la masaurat presiunea) ca toti am fost asa, eu inca mai sunt in ale masinii si nu mi-e rusine sa recunosc, asta e scopu forumului, sa ne ajutam. Mistourile le facem pe baza altora, nu a noastra... :twisted:

Avatar utilizator
Street_Chisinau
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 01, 2008 1:07 pm

Mesaj de Street_Chisinau » Dum Sep 28, 2008 6:07 pm

Bine , pe noi de azi nu mai facem misto.

Avatar utilizator
Street_Chisinau
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 01, 2008 1:07 pm

Mesaj de Street_Chisinau » Dum Sep 28, 2008 6:22 pm

Si totusi e mai bine sa ai manometrul tau acasa pus undeva acolo. nu de alta da il ai la orice dispozitie . Chiar si dca tiar trebui cumva intro zi de duminica ce te faci unde sa gasesti un vulcanizator sati lucreze tie duminica. Dar asa ai asul in mineca.
Nustiu. Eu sincer is obsedat de tot felul de chestii cum ar fi filtrele cim curate si schimbate sami fie. Manometrul sa mi se plimbe prin buzunare mai tot timpul ,mai ales acuma cin vin frigurile si presiunea incepe a cadea la 2-4 zile .
Miam mai cumparat si un manometru electric . Made nustiu cine. Lam cautat multisor si pe asta caci auzisem ca e cel mai precis de perfect. cu toate ca cel mai perfect nu e asta electri dar altul in forma de termometru vechii de prin anii lui Ceausescul al vostru.
Si acest manometru electric imi cam joaca festele. Sa nu va cumparati electric niciodata . Numai daca nu lati fi cumparat din garajul lui Shumaher.
Si inca ceva. Acetse manometre de care vorbesti tu acestea de la vulcanizatoare care au un ecran mare apoi sa nu crezi ca ele arata corect. Nu. Ele inseala. Si inca dea binelea. Sunf facute dupa alt standard posibil sau dumnezeu stie ce.
Cind imi masor presiunea dupa manometrul portativ german e altceva masina imi merge bine , nu ma trage intro parte sau numi par rotile prea umflate sau prea desumflate. Credetima. Am facut zeci de teste ca cel nebun si mam convins de acest lucru.
In rest mam mai convins si de un alt lucru eu o roata o pot roade mai repede decit cum zicea un coleg mai sus . " Roata sau cauciucul se roade mai repede decit poate azotul sa mio protejeze pe dinauntru ". Si e corect spus.
Si inca ceva.
Daca cauciucul e vechi adica se vede pe el cum crapa deja apoi sa stiti ca presiunea in asa roata va scadea foarte repede in dependenta de temperatura pastrarii lui, fata de un cauciucl nou.
Aceasta-i marea mea descoperire. :wink:

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Mar Sep 30, 2008 10:37 am

Mda, aerul pe care-l respiram are cam 80% azot iar instalatiile de aer comprimat bune au si dezumidificator de aer (ca umiditatea e motivul pentru care se incalzeste mai mult gazul din interiorul anvelopei) deci care-i faza cu umflatul cu azot?

Avatar utilizator
DarkAngel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 06, 2009 7:30 pm

Mesaj de DarkAngel » Lun Iul 13, 2009 9:59 pm

Azotul (sau nitrogenul) este elementul chimic din tabelul periodic care are simbolul N şi numărul atomic 7. Este un gaz incolor, inodor, insipid, de obicei inert, diatomic şi nemetalic, constitutie 78% din atmosfera Păm?ntului şi este o parte componentă a tuturor ţesuturilor vii.

Azotul formează numeroşi compuşi chimici, precum aminoacizii, amoniacul, acidul nitric şi cianurile.
Azot molecular (gaz şi lichid)

Azotul gazos este produs prin permiterea azotului lichid să se ?ncălzească şi să se evapore. Are numeroase utilizări, incluz?nd faptul că este folosit ca aer atunci c?nd nu se doreşte o reacţie redox;

* la păstrarea prospeţimii m?ncărurilor ?mpachetate (prin am?narea r?ncezirii şi alte forme de degradare oxidativă)
* la acoperirea explozibililor lichizi pentru siguranţă
* la producţia de componente electronice precum tranzistori, diode şi circuite integrate
* la producerea oţelului inoxidabil
* pentru umplerea camerelor roţilor avioanelor şi autovehiculelor[1] datorită inerţiei sale şi lipsei de umiditate sau calităţi oxidative, spre deosebire de aer (deşi nu este necesar pentru automobilele obişnuite [2])

?n ciuda unor afirmaţii, azotul nu trece prin cauciucul roţilor mai repede dec?t aerul. Atmosfera este ?n principal un amestec de azot şi oxigen (sub formă de N2 şi O2), iar moleculele de azot sunt mai mici. Şi se ştie că moleculele mai mici trec prin substanţele poroase mai repede dec?t cele mai mari.

Un alt exemplu al adaptabilităţii sale este utilizarea ca o alternativă la dioxidul de carbon pentru presurizarea dozelor unor tipuri de bere, ?n special cele scoţiene şi engleze, datorită bulelor mai mici pe care le produce, ceea ce face berea să arate mai bine.

Avatar utilizator
decebal12345
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 14, 2008 5:31 pm

Mesaj de decebal12345 » Mar Iul 14, 2009 6:24 pm

Eu am avut toata iarna azot in cauciucuri si nu am umblat la ele pina in primavara cind le-am inlocuit. Bineinteles, am pus tot azot, de asemenea fara probleme; presiunea a ramas constanta toata perioada.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Iul 14, 2009 6:38 pm

ce m-am amuzat cand am recitit posturile lui street chisinau

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Mar Iul 14, 2009 7:19 pm

eu am azot in roti de aproximativ 4 ani.
in a mea verificam doar primavara si toamna cand schimb cauciucurile vara/iarna, iar la masina sotiei o data pe an cel mult.
nu am avut niciodata probleme cu presiunea, chiar am recomandat si la prieteni.

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori