Sunt curios ce inseamna ca poluare procesul de productie al unui autoturism.
Oare e mai rentabil sa pastrezi o masina si s-o utilizezi pana la sfarsitul zilelor ei, sau s-o schimbi la fiecare generatie Euro cumparand autoturisme noi (evident cea veche ramanand in circulatie ca vanduta altuia sau generand un ultim puf de poluare prin procesarea la fiare vechi, topire, etc).
Discutie libera.
Incep eu, o centrala care produce curent genereaza cam 1kg CO2 per kWh produs. Daca arde carbuni. Daca arde gaz, produce 'numai' 0.4 kg CO2 per kWh generat. http://www.calsmelt.com/energy-environmental.html
Otelul "genereaza" cam 2kg de CO2 per kilogram de metal produs. http://www.calsmelt.com/fig_1.jpg
Aluminiul, in functie de procedeul de productie, si de sursa de electricitate, are un "cost" maxim de 16kg CO2/kg in cazul electrolizei sustinuta de o centrala pe carbuni, pana la 1.7 kg CO2/kg in cazul unei reactii termice sustinuta de o centrala nucleara, cea mai "verde" varianta.
Un kilogram de sticla aduce si el cam 1.25kg CO2.
Un cauciuc pe 17.5" produce cam 87kg CO2, din care mai mult de jumatate provin din materiale (cauciuc, otel, etc.) iar restul din transportul materialelor si energia consumata pentru productia efectiva. http://www.remanufacturing.org.uk/pdf/t ... _tyres.pdf
Fabricarea unui kg de tabla de otel genereaza cam 0.92 kg CO2. http://www.corusconstruction.com/en/sus ... and_steel/
Un kilogram de profil de otel, costa cam 0.75 kg CO2.
Un kilogram de teava de otel, cca 0.86 kg CO2.
Procesul de galvanizare "da" cam 1.35 kg CO2 la kg de otel supus galvanizarii.
-va urma-
Oare Cat Polueaza O Masina Cu 0 Km La Bord?
din pacate nu ni se aduc la cunostinta adevaratii poluatori. nu masinile sunt cele care polueaza.
spre exemplu de la top gear (a mintit Clarckson, mint si eu)
un avion care transporta staff-ul unei echipe intre doua curse de formula 1, polueaza mai mult decat toate masinile de formula 1 intr-un sezon. si vorbim de masini cu consumuri de peste 100l/100km
cine mai are date concrete sa bage.
mi se pare interesanta ideea si sunt curios sa vad unde ajunge colegul razvan.
spre exemplu de la top gear (a mintit Clarckson, mint si eu)
un avion care transporta staff-ul unei echipe intre doua curse de formula 1, polueaza mai mult decat toate masinile de formula 1 intr-un sezon. si vorbim de masini cu consumuri de peste 100l/100km
cine mai are date concrete sa bage.
mi se pare interesanta ideea si sunt curios sa vad unde ajunge colegul razvan.
- ciprian_dobretrifan
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 20, 2009 5:35 pm
poluatorul cel mai mare este clar industria (fabrici, uzine, samd) ceea ce a enumerat si razvan.
Cum insa fara tzoale jmechere, laptopuri, ifoane si alte "minuni" ale tehnologiei moderne nu ne putem lipsi, intrucat am devenit dependenti, taiem si noi de unde ne doare mai putin ba chiar ii ajuta pe unii... dam bani la greu pe motoare "ecologice" care intra in economie, desi daca stam si noi stramb si ne gandim drept, sa dai pe o buburuza in care abia incape o persoana (eu am 1m95 inaltime) si o mini-posetutza cat dai pe o masina de familie este total aberant si ilogic. Dar deh, salvam planeta.
Adevarul trist e ca nu salvam nimic. Aceiasi oameni de "afaceri" care au inabusit aparitia motoarelor electrice acum zeci de ani cand au fost inventate, intre timp s-au prins, odata cu nebunia mediatica a incazirii globale, ce oportunitate uriasa au in fatza: toata lumea a fost atat de innebunita si innecata in ideea apocaliptica (nu neaparat falsa) a incalzirii globale, incat e in stare sa isi schimbe masina la fiecare 2-3 ani doar ca sa ia ultimu motor EURO enspe, sa simta si omu ca pune umaru la a salva planeta. Ba mai mult: ideea a prins atat de bine incat a ajuns chiar sa fe legiferata (vezi nebunia din germania unde in curand cred ca nu vom mai avea acces in metropole nici cu lanceru nou (<=2009).
Eh, scuze pentru eruptia necontrolata de cuvinte, dar e un subiect care chiar atinge o coarda sensibila in mintea mea de inginer .
Cum insa fara tzoale jmechere, laptopuri, ifoane si alte "minuni" ale tehnologiei moderne nu ne putem lipsi, intrucat am devenit dependenti, taiem si noi de unde ne doare mai putin ba chiar ii ajuta pe unii... dam bani la greu pe motoare "ecologice" care intra in economie, desi daca stam si noi stramb si ne gandim drept, sa dai pe o buburuza in care abia incape o persoana (eu am 1m95 inaltime) si o mini-posetutza cat dai pe o masina de familie este total aberant si ilogic. Dar deh, salvam planeta.
Adevarul trist e ca nu salvam nimic. Aceiasi oameni de "afaceri" care au inabusit aparitia motoarelor electrice acum zeci de ani cand au fost inventate, intre timp s-au prins, odata cu nebunia mediatica a incazirii globale, ce oportunitate uriasa au in fatza: toata lumea a fost atat de innebunita si innecata in ideea apocaliptica (nu neaparat falsa) a incalzirii globale, incat e in stare sa isi schimbe masina la fiecare 2-3 ani doar ca sa ia ultimu motor EURO enspe, sa simta si omu ca pune umaru la a salva planeta. Ba mai mult: ideea a prins atat de bine incat a ajuns chiar sa fe legiferata (vezi nebunia din germania unde in curand cred ca nu vom mai avea acces in metropole nici cu lanceru nou (<=2009).
Eh, scuze pentru eruptia necontrolata de cuvinte, dar e un subiect care chiar atinge o coarda sensibila in mintea mea de inginer .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 34 vizitatori