Luminile de ceata !?!

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
diablo_666
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm

Mesaj de diablo_666 » Joi Sep 25, 2008 4:29 pm

QUOTE (andrei6510)Declaratie: eu sunt sensibil si la farurile de ceata si la stopurile de ceata.
Daca esti in spatele meu, Diablo, cu farurile de ceata aprinse cum te-as putea ruga sa le stingi?
Ce semne/semnale sa fac ca sa te fac sa intelegi ca ma deranjeaza?

Dupa cum ziceam, le folosesc prin oras... cat de greu poate fi sa scapi de cineva prin oras? Schimbi banda de mers si ai scapat... sau calci putin acceleratia si sigur se gaseste cineva sa se bage intre noi... sau si mai sigur, eu voi incerca sa te depasesc , poti deci sa te lasi depasit si dupa aia sa le aprinzi tu . Practic, problema asta exista doar la drum lung, cand eventual din cauza configuratiei traseului nu se poate depasi... In schimb, stopul de ceata te enerveaza si cand stai la semafor in spatele unuia, iti ia ochii, involuntar te benoclezi doar in nenorocirea aia de stop de ceata.

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Joi Sep 25, 2008 5:57 pm

Prin definitie, proiectoarele de ceata sunt doar pentru ceata. Spui ca nu te deranjeaza proiectoarele ? te rog sa mergi 200m in fata mea si vorbim dupa acea. Este adevarat , unele sunt mai putin deranjante , sunt concepute cu lupa difuzoare in fata , nu simple ( vezi logan , accent , si multe altele ). La mine sunt simple , mari si foarte deranjante ( testate cu fratele meu in fata si nu a rezistat 200m pana sa ma sune si sa ma roage sa le opresc ). Dar , si eu le folosesc : pe drumuri rupte si pustii , pe ceata si cand merg foarte tare ( 1 data pe luna ). Faza de intalnire ( faza scurta )este cea care se foloseste cand mergi noaptea / ziua , nu pozitia aprinsa , pozitia in combinatie cu proiectoarele, nu faza scurta + proiectoare ! Ce este atat de neinteles din codul rutier pentru aproape toti soferii ? dar hai sa fim in continuare ''jmekeri'' si sa ignoram legile si buna conduita in trafic. Si ce daca sunt multi 'bizoni' in trafic , de ce trebuie sa fii si tu ( si aici nu ma refer la tine Diablo, ci la toti care folosesc una din combinatiile de mai sus)? Hai sa incercam sa eliminam 'bizonii' ( prin autoeducare si atragerea atentiei ) si sa ne bucuram in siguranta de putinele strazi / drumuri pe care le avem .

Cristi .... un om satul de manelisti si bizoni...

Avatar utilizator
andrei6510
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 17, 2007 8:42 pm

Mesaj de andrei6510 » Joi Sep 25, 2008 6:54 pm

Multumesc, Cristi!!!

Ai fost mai direct decat mine.
Poate asa e mai de inteles faptul ca expresia "de ceata" transmite ceva.

Oameni buni, prieteni forumisti, renuntati la a aprinde proiectoarele de ceata atunci cand NU e ceata.
Va rog! Nu toti avem masini cu oglinzi meseriase (am uitat termenul ingineresc) care se adapteaza la lumina venita din spate.
Haideti sa respectam legile astea pe care de bine de rau le avem!
Si teoria cu "pe mine nu ma deranjeaza, deci nu deranjeaza pe nimeni, in general" e copilareasca.

Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Joi Sep 25, 2008 7:35 pm

Sincer eu nu prea inteleg...
Deci sa o luam dupa cum observ ca e la mine...Faza scurta formeaza un evantai de lumina incepand de la aproximativ 6-7m pana la cam 20-25m in fata farurilor.Daca aprind proiectoarele se umple spatiul din fata masinii pana la acei 6-7m.Daca aprind doar proiectoarele ele nu fac pe asfalt o dara de lumina mai lunga de 10m asa ca nu inteleg-cel putin in ce ma priveste-de ce as deranja pe cei care calatoresc in fata mea sau pe cei care imi vin din directie opusa.Ok inteleg ca sunt unele care bat aiurea in sus si probabil ca deranjeaza.... ramane la latitudinea fiecaruia sa actioneze in consecinta dar nu putem sa generalizam.
In rest nu vad de ce as deranja daca....ziua...in loc de faza scurta as folosi pozitia plus proiectoarele.
Cu ce sunt de acord este stopul de ceata .Ala e deranjant ca se afla in general sus si iti cam vine in dreptul ochilor plus ca nu inteleg de ce trebuie sa il faca de parca ar fi un far in loc sa fie ca o a treia lumina de pozitie.Am patir o faza in recentul concediu in Franta unde mergeam pe autostrada era o ploaie torentiala...astia nu incetineau de loc..si se mergea in tromba cu peste 120km/h.Cum era seara si masinile alea erau inconjurate de trombe de apa am aprins acel stop pt ca vizibilitatea era mai rea decat pe ceata deasa.Imediat unu din spate mi-a bagat faza lunga in oglinda.In fine am oprit-o dar ma gandesc ca daca pe vremea aia era deranjanta pe senin e criminala.

Avatar utilizator
andrei6510
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 17, 2007 8:42 pm

Mesaj de andrei6510 » Joi Sep 25, 2008 8:02 pm

Trecand peste detaliile tehnice, faptul ca este ilegal sa folosesti proiectoarele de ceata atunci cand NU e ceata ar fi un argument suficient?
Sau alegem sa functionam fiecare in legea lui?

Si promit ca asta e ultimul mesaj pe care personal il postez pe acest subiect.
Deja ma enervez. Si ar fi a 2-a oara anul asta.

Avatar utilizator
thor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 01, 2008 5:40 pm

Mesaj de thor » Joi Sep 25, 2008 8:08 pm

1.Nu ar fi pentru prima data cand o lege e tampita.
2.Te enervezi cam repede.
3.Relax..avem o dicutie amicala cu argumente

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Joi Sep 25, 2008 9:46 pm

Thor ,logic vorbind , pe ceata nu prea distingi nimic, daca chiar nu vezi mai mult de 10-15m in fata. Acel bec de ceata are rolul de a fi vizibil in aceste conditii de vizibilitate redusa. Atunci se poate aprinde.
Ce ti-a facut cel cu faza lunga....il inteleg. De ce ? Apa are niste efecte ciudate , printre care si acela de oglinda. Este mult mai deranjant asa , decat pe timp senin. Vaporii aia de apa intensifica puterea becului. Deci nu te mai mira daca o sa mai patesti asa ceva.
Este intr-adevar o discutie amicala , dar hai sa incercam sa fim noi oameni si soferi civilizati , poate mai invata si altii.
Thor , noi am mai discutat si de proiectoarele tale, cele cu bec xenon. Crezi ca dobitocul ala care a pus acel proector de ceata pe masina , nu s-a gandit : bah , sa pun xenon sau bec halogen? Dar hai sa vad care sunt avantajele si dezavantajele mai intai. Becul galbem are o putere de patrundere mai mare si vizibilitatea e mai buna pe timp cetos , decat un bec alb, gen xenon , care creeaza efectul de perete in fata masinii. De aceea nici nu este recomandat sa mergi cu faza lunga pe timp de ceata , de aia au pus aia la proiectoare becuri cu halogen nu cu xenon.
Spui ca iti acopera in zona in care faza scurta nu o face si nu e deranjant pt participantii la trafic...
Ahh , dau bine pe masina . Cool. Atunci ....ma abtin.
Cred ca am reusit sa spun tot ce aveam de spus.
Fara suparari ,oameni buni

Avatar utilizator
diablo_666
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 1:14 pm

Mesaj de diablo_666 » Vin Sep 26, 2008 10:50 am

QUOTE (cristibna)Prin definitie, proiectoarele de ceata sunt doar pentru ceata.
Desi n-are legatura cu subiectul, fac precizarea ca pe langa luminile de intalnire sau de drum se folosesc "cand ploua torential, ninge abundant sau este ceata densa, ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum, si luminile de ceata.".
QUOTE (cristibna)Si ce daca sunt multi 'bizoni' in trafic , de ce trebuie sa fii si tu ( si aici nu ma refer la tine Diablo, ci la toti care folosesc una din combinatiile de mai sus)?
Nu te-ai referit, dar se subintelege... Point taken.
QUOTE (cristibna)Dar , si eu le folosesc : pe drumuri rupte si pustii , pe ceata si cand merg foarte tare ( 1 data pe luna ).
Vezi, ti se intampla si tie.
QUOTE (cristibna)Hai sa incercam sa eliminam 'bizonii' ( prin autoeducare si atragerea atentiei ) si sa ne bucuram in siguranta de putinele strazi / drumuri pe care le avem .
De acord, hai sa incercam. Intrucat scrie in lege, lucru pe care nu il (mai) stiam, de acum nu voi mai folosi proiectoarele decat in conditiile de acolo.
QUOTE (cristibna)Fara suparari ,oameni buni
None whatsoever... Cheers!

Avatar utilizator
andrei6510
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 17, 2007 8:42 pm

Mesaj de andrei6510 » Vin Sep 26, 2008 2:14 pm

Hai ca m-am mai linisti cu cristi si diablo.
Credeam ca sunt singurul nebun care gandeste cu ceva respect fata de ceilalti din trafic...

Apropo de ce zice si cristi: daca toata europa asta care are carnet de ceva zeci bune de ani zice ca e deranjant pentru ceilalti sa circuli cu proiectoarele de ceata si deci e ilegal, daca in uk e amenda pentru asta vreo 40 de lire, daca in danemarca e ilegal sa folosesti faruri cu xenon (!!!) indiferent ca are spalatoare de faruri dar la noi nu, tata, argumentul suprem: "Legea e tampita! Lasa ca stiu io mai bine cum trebuie sa circul cu masina mea. Ca doar e a mea, fac ce vreau cu ea!!!"

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Vin Sep 26, 2008 2:32 pm

Si in Ungaria iti furi o amenda maricica daca mergi cu proiectoarele de ceata aprinse .
Diablo, admir puterea ta da a deschide legislatia ( chiar daca e o pagina de net ) si decizia ta de a incerca sa respecti pe cat se poate codul rutier si participantii la trafic. Si acum vorbesc serios , pentru ca multi vorbesc din povesti .
Sper sa mai fie si altii la fel de deschisi si sa faca acelasi lucru ( sa mai deschida un cod rutier ) macar 1 data / 2 ani. Sunt multi care nu au mai facut acest lucru de cand au luat plasticul.
O zi buna va doresc si un sfarsit de saptamana ferit de jmekeri

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 51 vizitatori