Poveşti Auto: Mitsubishi Sau Povestea David-ului Japonez

La un pahar de vorba..
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Noi 05, 2013 2:31 pm

Japonezii de la Mitsubishi sărbătoresc 40 de ani de la intrarea pe piaţa europeană. Un motiv bun să studiem puţină istorie şi frăm?ntările unui producător mic care s-a zbătut să ajungă ?n topul constructorilor lumii.




Mitsubishi este ?n 2013 un nume cunoscut care nu surprinde pe nimeni, marca japoneză construindu-şi ?n timp un renume mai ales ?n zona maşinilor de teren. Dar, acum 40 de ani, Mitsubishi era pentru europeni un nume exotic sosit din Ţara Soarelui Răsare. Cam la fel de exotic ca mărcile chinezeşti care ?ncearcă acum să pătrundă ?n Europa. Pentru japonezi nu a fost uşor să intre ?n zone ?n care produsele non-autohtone nu erau de ?ncredere. ?nsă, meticuloşi cum ?i ştim, japonezii au perseverat. Au creat alianţe şi ?ncet-?ncet au debarcat ?n America şi apoi şi ?n Europa. Astăzi, mărcile japoneze sunt apreciate ?n ?ntreaga lume pentru fiabilitate şi calitate, av?nd propriile legiuni de fani şi clienţi fideli.

Puţină istorie

Pentru a ajunge la originile mărcii japoneze de automobile Mitsubishi, trebuie să dăm timpul ?napoi p?nă ?n 1917, c?nd Mitsubishi Shipbuilding avea să lanseze Mitsubishi Model A, primul automobil produs ?n serie de către japonezi. Avea şapte locuri şi era produs manual, sursa de inspiraţie fiind modelul european Fiat Tipo 3. Modelul era ?nsă mult mai scump faţă de rivalii săi din Europa şi Statele Unite şi avea să fie produs ?n doar 22 de exemplare p?nă ?n 1921.


Mitsubishi Model A - 1917

?n 1934, Mitsubishi Shipbuilding avea să fuzioneze cu Mitsubishi Aircraft Company, care luase fiinţă ?n 1920 pentru a fabrica piese de avion. ?n urma fuziunii s-a născut Mitsubishi Heavy Industries (MHI), cea mai mare companie privată din Japonia la acea vreme. MHI construia avioane, vapoare, locomotive, dar şi automobile. ?n 1937 avea să dezvolte prototipul PX33, un sedan g?ndit pentru uzul armatei. Era primul automobil japonez cu tracţiune integrală şi devine modelul de unde ?ncepe tradiţia Mitsubishi ?n domeniul automobilelor 4x4.


Mitsubishi PX33 - primul automobil japonez cu tracţiune integrală.

După război, Mitsubishi nu a renunţat la construcţia de automobile. A revenit timid, asambl?nd automobile comerciale şi scutere. La dorinţa puterilor aliate, imensa companie avea să fie ?nsă spartă ?n trei unităţi mai mici, fiecare av?nd propria sa divizie auto. Cele trei companii rezultate purtau nume impersonale, fiind numite după localizarea pe teritoriul Japoniei. Astfel, ?n 1951, East Japan Heavy-Industries a ?nceput să importe un sedan american ieftin pe care ?l asambla ?n Japonia. Modelul era Henry J, produs de compania americană Kaiser Motors.


Kaiser Henry J - automobil asamblat ?n Japonia de către Mitsubishi

?n acelaşi an, Central Japan Heavy-Industries a ?nceput să importe Jeep-uri CJ-3B, de asemenea ?n pachete CKD. După 1960, economia Japoniei a ?nceput să ?şi revină şi compania Central Japan Heavy-Industries, acum redenumită Shin Mitsubishi Heavy-Industries, introducea pe piaţă modelele Mitsubishi 500 şi Minica. Ulterior, ?n 1963, Mitsubishi lansa şi modelul Colt 1000, prima generaţie din linia de modele de clasă mică care a purtat acest nume.





?n 1963, cele trei companii separate din cauza războiului avea să se reunească din nou sub numele vechi, Mitsubishi Heavy Industries. Producţia anuală creştea ?n următorii trei ani la 75.000 unităţi şi venea vremea pentru un model mai mare. ?n 1969 era lansat Mitsubishi Galant, un alt nume care avea să reziste pentru multe generaţii ?n lista de modele Mitsubishi.

Pentru că afacerea cu automobile lua av?nt, ?n 1970 era fondată Mitsubishi Motors Company (MMC). Pentru a extinde compania şi a cucerii noi pieţe, conducerea a decis că este vremea pentru o alianţă. Aşa a apărut Chrysler ?n ecuaţia Mitsubishi, compania americană cumpăr?nd 15% din t?năra marcă japoneză. Afacerea le asigura japonezilor un bilet de intrare pe piaţa americană, chiar dacă la ?nceput acest lucru s-a petrecut sub logo-ul Chrysler. Primul model intrat sub acest tratament a fost modelul japonez Colt Galant, v?ndut ?n America sub numele Dodge Colt. Acelaşi model avea să intre şi pe piaţa australiană sub numele de Chrysler Sigma.




Esential 1917este anul naşterii primului model Mitsubishi ?n Japonia

1973debutul european al mărcii japoneze


Acordul cu Chrysler le-a asigurat japonezilor intrare pe pieţe noi, dar era vremea ca Mitsubishi să cucerească şi Europa. Importuri timide existaseră şi ?nainte de 1973, anul oficial al intrării pe piaţa europeană. Spania a fost prima piaţă unde modele Mitsubishi au ajuns ?ncă din 1956, urmată apoi de Grecia ?n 1963. ?nsă mare asalt european avea să fie dat tot ?mpreună cu Chrysler. ?n urma acestui acord se năştea Mitsubishi Motors Corporation, iar din 1971, se semna un acord suplimentar prin care Chrysler urma să distribuie modele Mitsubishi prin reţeaua sa globală de dealeri. Astfel, modelele Mitsubishi intrau ?n Europa prin showroom-urile Chrysler.

Salonul Auto de la Londra 1974

?n ciuda acordului, Mitsubishi avea să pătrundă cu greutate pe piaţa europeană. ?ntre 1971 şi 1975, Mitsubishi avea să v?ndă ?n Europa doar 4.761 unităţi, ?ntr-o perioadă ?n care alte mărci japoneze luau viteză ?n Europa. ?n 1974, Chrysler şi MMC decideau ca Mitsubishi să ?şi dezvolte propria activitate de marketing şi v?nzări pe Bătr?nul Continent. Drepturile de distribuţie aveau să fie acordate unor companii independente din Belgia şi Luxemburg, apoi din Olanda şi Marea Britanie. ?n Marea Britanie avea să aibă loc şi lansarea oficială a mărcii Mitsubishi Motors ?n Europa, ?n cadrul Salonului Auto de la Londra din 1974.


Mitsubishi Colt Lancer, primul model prezentat ?n Europa

La Londra, Mitsubishi prezenta publicului Lancer şi Galant, primele două modele lansate ?n Europa. Apoi, Mitsubishi avea să pătrundă şi pe restul pieţelor europene importante: Germania (1977) şi Franţa (1978).

Alianţe


?n anii '80, pe fondul unei scăderi bruşte a celor de la Chrysler, cele două mărci ?şi despart destinele şi pe plan global. Ba mai mult, Mitsubishi achiziţionează divizia australiană a celor de la Chrysler. ?n 1982, Mitsubishi intră din nou pe piaţa americană, de această dată cu propriul nume. Modelele propuse americanilor era Tredia, Cordia şi Starion.


Chiar dacă se despărţiseră ?n urmă cu patru ani, Mitsubishi şi Chrysler aveau să mai colaboreze ?n SUA ?n proiecte punctuale, cei doi constructori ridic?nd ?n 1985 o uzină ?n orăşelul Normal din starul Illinois. Aici s-a născut un coupe emblematic pentru marca japoneză, Eclipse, model v?ndut şi de Chrysler sub mai multe denumiri: Eagle Talon sau Plymouth Laser.



Marea problemă a japonezilor era lipsa motoarele diesel din gama oferită pe acest continent.



Mitsubishi avea să folosească aceeaşi tactică de construcţie comună a uzinelor şi ?n Europa. ?n 1991, japonezii s-au aliat cu Volvo pentru achiziţia unei foste fabrici Daf din Olanda. Uzina avea să fie reutilată şi ?n 1995 avea să fie rebotezată NedCar. Aici avea să fie asamblat, pe o platformă comună cu Volvo S40, primul Mitsubishi g?ndit pentru Europa. Numele său: Carisma. Volvo s-a retras ?n 2001 din colaborare, Mitsubishi av?nd control total asupra uzinei NedCar. Producţia continua ?n colaborare cu DaimlerChrysler, aici asambl?ndu-se modelele Colt şi Smart Forfour. Acesta din urmă avea să fie "ucis" ?n 2006, ?n urma slabei cereri de pe piaţă.



?n 1974 la Londra, Mitsubishi prezenta publicului Lancer şi Galant, primele două modele lansate ?n Europa.



Mitsubishi a mai avut apoi un hop de trecut pe piaţa europeană. Marea problemă a japonezilor era lipsa motoarele diesel din gama oferită pe acest continent. Pentru ?nceput, Mitsubishi a achiziţionat unităţi TDI de la Volkswagen, motoare oferite pe modelul Outlander. Ulterior, japonezii au colaborat cu grupul francez PSA pentru a dezvolta ?mpreună motoare de acest tip. Colaborarea a fost extinsă apoi prin lasarea unuor modele comune bazat pe SUV-ul Outlander: Peugeot 4007 şi Citroen C-Crosser.

Motorsport


Nu putem uita implicarea Mitsubishi ?n lumea sportului cu motor, zonă unde a reuşit să ?şi creeze notorietate. A devenit unul dintre cei mai de succes constructori care au participat la dificilul rally-raid Dakar, competiţie unde japonezii au reuşit să obţină nu mai puţin de şapte victorii consecutive. De asemenea, Mitsubishi a participat ?n Campionatul Mondial de Raliuri, unde a atras atenţia prin cele patru titluri consecutive obţinute de finlandezul Tommi Makinen ?ntre 1996 şi 1999.


Mitsubishi Lancer ?n WRC.


Mitsubishi astăzi

Astăzi, Mitsubishi este una dintre cele mai importante mărci japoneze prezente pe piaţa europeană. Şi dacă ?n ultimii anii europenii au mai str?mbat din nas la modelele propuse de japonezi, nu acelaşi lucru poate fi spus despre ruşi.Mitsubishi este una dintre cele mai iubite mărci ?n Rusia, unde a fost lider de piaţă pentru mulţi ani. Japonezii au chiar o uzină ?n Rusia, ?n Kaluga, construită - după modelul iniţiat ?n anii '80 - ?mpreună cu un colaborator: grupul francez PSA.

Mitsubishi este unul din pionierii automobilelor electrice şi hibride, lans?nd modele ca i-MiEV sau noul crossover Outlander PHEV, un automobil plug-in cu propulsie hibridă. Acesta din urmă va fi lansat ?n Europa chiar ?n această toamnă, permite o autonomie electrică de 50 de kilometri şi poate parcurge 800 de kilometri ?ntre alimentări.


http://www.automarket.ro/stiri/povesti- ... 53608.html


Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Dec 23, 2013 8:35 pm

40 de ani de Mitsubishi ?n Europa: scurt istoric

http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar ... c-11784487


Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori