Tips & Tricks 1/ Zi

La un pahar de vorba..
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Ian 04, 2013 8:02 pm

Unchiule esti de belea!!!

Am ras in hohote.....

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Ian 06, 2013 5:20 pm

Conducand o masina cu cutia automata (hidramata)

http://www.incepator.ro/utile/cutia_automata.asp

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mie Ian 09, 2013 8:07 am

UTILE: 10 ponturi pentru curăţarea interiorului la un preţ derizoriu

Automarket ?ţi prezintă zece sfaturi utile pentru ?ngrijirea interiorului maşinii tale. Uită de serviciile scumpe de detailing şi află din timp ce trebuie să protejezi ca să ?ţi aperi investiţia.


Interiorul este unul dintre cele mai importante elemente ale unui automobil. Fie că vorbim de un low-cost sau de un model de lux, contează foarte mult cum arată interiorul acestui vehicul. Trec?nd peste aspectele legate de design şi calitatea materialelor utilizate, interiorul unui automobil poate să aibă un punct comun pentru toate automobilele fabricate vreodată: curăţenia. Deşi pare un aspect neimportant, curăţenia unui interior este unul dintre cele mai neglijate elemente la un automobil. Din păcate, curăţenia nu este reglementată de nicio lege, cu excepţia normelor bunului simţ.

Fie că vrei să-ţi vinzi maşina sau doar vrei să o păstrezi ?n stare c?t mai bună, trebuie să dai atenţie interiorului. Habitaclul unui automobil spune multe despre proprietarul unui autovehicul, ?n special dacă este singura persoană care a folosit acel automobil. Doar dacă te uiti la interiorul unui automobil folosit ?n fiecare zi, sau cel puţin des, poţi vedea dacă respectiva persoană este un fumător, este dezordonat, neatent, grăbit, are ticuri şi care este standardul său de viaţă.
Să trecem peste aceste aspecte şi să vedem care sunt cele zece "trucuri" care vă vor aduce interiorul la o stare c?t mai apropiată de momentul ?n care a plecat vehiculul din fabrică.
1. Covoraşe şi podea
Covoraşele unui automobil sunt mai importante dec?t vă imaginaţi. ?n primul r?nd, acestea separă ?ncălţămintea purtată de şofer şi de pasageri de podea şi de materialul care acoperă podeaua. Acesta din urmă este destul de subţire, iar ?ntăriturile din cauciuc montate din fabrică se uzează ?n timp. Locurile ?n care această uzură este cel mai uşor de observat sunt cele ?n care stau picioarele şoferului. Spre exemplu, veţi găsi o urmă cu o lungime de c?ţiva centimetri ?n apropierea pedalei de acceleraţie. Respectiva urmă se formează ?n timp atunci c?nd şoferul stă cu piciorul pe acceleraţie şi marginea pantofilor săi zg?rie podeaua. Excepţie fac ?ncălţările speciale pentru condus, cu talpă din cauciuc şi cu margine rotunjită.

Cum putem rezolva această problemă? ?n primul r?nd, trebuie să aspirăm at?t podeaua, c?t şi covoraşele, să curăţăm ambele elemente şi să ?nlocuim covoraşele uzate din timp. Dacă vreţi să păstraţi automobilul ?n stare c?t mai apropiată de cea ?n care a părăsit fabrica, optaţi pentru covoraşe originale, sau măcar covoraşe realizate de un producător independent pentru acel automobil. Cele mai ieftine covoraşe de pe piaţă sunt prea subţiri, sunt realizate dintr-un material textil ieftin sau din cauciuc prost şi ?i dau automobilului un aspect mai ieftin. ?n plus, acestea sunt prea mari sau prea mici şi riscaţi să vă deranjeze atunci c?nd conduceţi.

***
2. Parbriz, lunetă şi geamuri laterale

Suprafeţele vitrate ale automobilului sunt esenţiale la condus, iar starea acestora trebuie să fie bună ?n fiecare moment al exploatării. Spre exemplu, un parbriz crăpat sau montat incorect va duce la funcţionarea incorectă a airbag-urilor ?n caz de accident. ?ntre timp, chederele crăpate, tăiate sau desprinse pot duce la infiltraţii de apă şi pot ?nlesni accesul hoţilor ?n automobil. Pentru un plus de protecţie, puteţi apela la o companie specializată ?n detailing, care va aplica la cerere un set de folii transparente antiefracţie. Evitaţi aplicarea abţibildurilor pe geamuri dacă acestea nu sunt obligatorii şi ?ndepărtaţi rapid elementele vechi odată ce acestea nu mai sunt valabile ? exemplu: abţibild-ul furnizat odată cu asigurarea RCA şi vechile roviniete. Evitaţi atingerea parbrizului cu m?inle goale şi nu folosiţi substanţe de curăţat care au o altă destinaţie specifică.
***
3. Ceasurile de bord
?n cazul ceasurilor de bord, nu sunt multe lucruri de făcut. Şoferul trebuie doar să cureţe periodic geamul de protecţie al acestora cu o c?rpă umedă. Pe această suprafaţă se adună doar praf, iar o c?rpă uscată ar risca zg?rierea suprafeţelelor. ?n cazul ?n care doriţi să schimbaţi becurile din bord, apelaţi la un profesionist care utilizează unelte specializate, zg?rieturile aplicate pe geamul de protecţie fiind dificil de eliminat.

***
4. Volanul şi schimbătorul de viteze
Volanul este unul dintre cele mai importante elemente ale interiorului. Motivul? Şoferul ?l atinge ?n permanenţă atunci c?nd conduce, deci suprafaţa acestuia este predispusă la murdărie, uzură şi mici zg?rieturi. Volanele automobilelor second-hand au aspectul de "ros", aspect care se formează ?n timp din cauza expunerii la soare şi a frecării cu palmele şoferului. Cea mai bună metodă de protecţie este curăţarea frecventă şi utilizarea unui parasolar. ?n cazul ?n care materialul ?n care este ?mbrăcat volanul s-a deteriorat, apelaţi la un atelier specializat pentru a-l ?mbrăca ?n piele. Evitaţi albul şi combinaţiile ciudate de culori, deoarece albul se murdăreşte rapid, iar nuanţele neobişnuite ar deranja eventualii clienţi la rev?nzarea automobilului. Excepţia? Automobilul este vopsit ?ntr-o culoare deosebită, iar volanul se asortează cu exteriorul. Chiar şi ?n situaţia respectivă, totul ţine de gusturi.
O altă problemă a volanului este faptul că este unul dintre cele mai neglijate elemente ale unui automobil. Mai precis, acesta găzduieşte numeroase bacterii, iar şoferul riscă să se ?mbolnăvească dacă nu ?l curăţă şi pe acesta cu atenţie. Adesea, şoferii curăţă doar bordul şi feţele de uşi, volanul fiind lăsat ?n urmă, ca şi cum nu ar exista.

Schimbătorul de viteze este un alt element important al interiorului, deoarece şoferul ?l va atinge la scurtă vreme de la urcarea ?n vehicul şi de fiecare dată c?nd schimbă treapta de viteză. ?n cazul uzurii excesive a manetei de schimbare a treptelor de viteză, evitaţi elementele aftermarket din plastic şi chiar elementele din metal care nu respectă design-ul iniţiat de constructor. ?n unele cazuri, aceste ornamente arată dizgraţios şi "strică" aspectul interiorului. Cea mai bună soluţie ar fi schimbarea acestui ornament cu o piesă originală, ?n cazul ?n care uzura sa este evidentă.?

***
5. Plafonul
Materialul textil care ?mbracă plafonul are o nuanţă deschisă ?n cele mai multe cazuri şi se murdăreşte destul de uşor. Fie că vorbim de praf, de grăsimea de pe m?inile unor pasageri sau chiar de un suc acidulat care "zboară" dintr-o sticlă agitată ?n prealabil, aspectul plafonului este foarte uşor de avariat. ?n unele cazuri, găsim plafoniere arse de ţigară, cu pete ciudate şi chiar cu zg?ieturi. Cea mai neplăcută situaţie este desfacerea materialului textil de plafon. Problema este cauzată de spuma aplicată pe partea interioară a plafonului, care se usucă ?n timp şi duce la desprinderea adezivului folosit la ?mbinarea cu materialul textil care o acoperă. Lipirea este doar o soluţie temporară, rezolvarea problemei const?nd ?n restaurarea tapiţeriei plafonului şi a stratului de spumă de protecţie. Această operaţiune este prea complicată pentru a fi efectuată pe cont propriu, fiind nevoie de asistenţă specializată.

***
6. Portbagajul
Portbagajul este locul potrivit pentru acumularea de microbi şi mirosuri neplăcute. Un prim pas ar fi curăţarea acestuia şi aspirarea prafului din fiecare colţ, inclusiv din spaţiul destinat roţii de rezervă. Pentru protecţia pe termen lung, ar fi indicată achiziţia unui covoraş din cauciuc. Unii producători aftermarket oferă covoraşe din cauciuc potrivite pentru portbagajele modelelor populare. Astfel, puteţi găsi un element care să se potrivească ?n portbagaj şi să evite scurgerea apei şi a altor soluţii vărsate ?n portbagaj. Este indicat să curăţaţi portbagajul la ?nt?lnirea cu potenţialii cumpărători.

***
7. Ornamentele interioare
Unele modele au un interior modest, cu ornamente din plastic şi chiar cu elemente metalice neacoperite. ?n schimb, alte modele au oranmente din lemn, metal şi chiar fibră de carbon. Lăs?ndu-le pe cele din urmă deoparte, ornamentele respective trebuie ?ngrijite frecvent cu soluţii dedicate. Cel mai bine este să evitaţi avarierea acestora şi să nu ?ncercaţi să modificaţi interiorul pentru adaptarea unor elemente dizgraţioase. Suporturile de telefon montate ?n bord au reprezentat, o bună perioadă de vreme, o problemă pentru interioarele unor modele care nu aveau suporturi de pahar şi alte spaţii de depozitare similare.

***
8. Instalaţia de climatizare
Dacă mirosurile neplăcute persistă la interiorul unui automobil, este indicat să curăţaţi şi instalaţia de climatizare. ?n timp, această instalaţie adună microbi şi germeni, care pot să ?mbolnăvească şoferul şi pasagerii. Cea mai bună soluţie este apelarea la profesionişti, deşi există c?teva propuneri mai ieftine. Una dintre acestea vizează desfacerea unui flacon special la interior şi setarea aerului condiţionat pe recirculare la nivelul maxim p?nă c?nd respectivul container se goleşte. Soluţia profesioniştilor funcţionează ceva mai direct, viz?nd un sistem care lucrează direct cu fantele de aerisire şi este mai eficientă.

***
9. Scaunele
După volan şi schimbătorul de viteze, scaunele unui automobil sunt cel de-al treilea element ca importanţă. Retapiţarea acestora este un proces complicat şi costisitor, ?n timp ce avarierea scaunelor este un proces simplu. Totul ţine de cum urcaţi şi cobor?ţi din automobil. Abordarea greşită vizează pivotarea pe şezutul scaunul şi ieşirea cu picioarele ?nainte, ?n timp ce alţi şoferi zg?rie marginea suportului lateral al scaunului atunci c?nd ?ncearcă să iasă din maşină ?ntr-o parcare aglomerată. Chiar şi cu o husă, scaunele pot fi avariate prin aceleaşi metodă, singura soluţie pentru protecţia acestora fiind grija la urcarea şi la cobor?rea din vehicul.

Pentru curăţarea scaunelor, soluţiile şi metodele diferă de la un material la altul. ?n orice caz, trebuie să ?ncercaţi respectiva soluţie pe o porţiune mică de material, ascunsă vederii, ?nainte de aplicarea pe ?ntreaga suprafaţă. ?n multe cazuri, este suficient să aspiraţi scaunele şi să nu vă urcaţi murdari ?n maşină pentru evitarea murdăriei pe termen lung. Este indicat să curăţaţi interiorul la fiecare două luni, pentru a menţine curăţenia la un nivel corespunzător.
***
10. Cum protejăm interiorul maşinii pe termen lung

Capriciile vremii sunt periculoase pentru automobile. Fie că vorbim de temperaturile scăzute ale iernii sau de caniculă, interiorul trebuie să fie la fel de menajat ca elementele tehnice ale automobilului. Pe timpul iernii, este important să nu lăsaţi zăpada să intre ?n automobil şi să vă scuturaţi ?ncălţările de praguri ?nainte să călcaţi pe covoraşe. ?n caz contrar, zăpada se va topi pe covoraşe şi veţi avea umezeală ?n automobil. Umezeala respectivă ar putea afecta eventualele componente electronice aflate la nivelul inferior al habitaclului, iar aceasta urcă la nivelul parbrizului şi provoacă ?ngheţul la interior dacă nu este folosită instalaţia de ?ncălzire pe timp de iarnă.

Pe timpul sezonului cald, interiorul trebuie protejat de soare. Mai precis, este indicat să folosiţi un parasolar pentru protecţia bordului şi a volanului, ?n timp ce un interior din piele necesită ceva mai multă atenţie. Evitaţi parcarea automobilului la soare dacă aveţi interior din piele, deoarece acesta se va ?ncălzi şi riscaţi ca materialul să crape ?n timp. Respectivele crăpături pot fi temperate dacă sunt tratate cu soluţii speciale, la c?teva zile de la apariţie, dar "uitarea" automobilului ?ntr-o parcare va duce la daune grave pentru aspectul pielii de la interior.

Aerisiţi periodic interiorul automobilului şi evitaţi consumarea de alimente la bord. Dacă totuşi aţi m?ncat ?n automobil, ştergeţi cu grijă frimiturile pentru a evita pătarea covoraşelor şi a scaunelor şi pentru a evita microbii. Un alt pont ar fi curăţarea m?inilor ?nainte de a urca la volan, activitate care ?ţi "fură" doar c?teva secunde şi poate fi efectuată cu ajutorul unei soluţii care nu necesită apă. Tocmai de aceea, service-urile profesioniste folosesc ?ntotdeauna huse din plastic pentru scaune şi volan atunci c?nd mută sau probează un automobil. Altfel, orice pată de ulei sau unsoare de pe m?inile şi hainele mecanicului va afecta interiorul automobilului. Vă recomandăm să nu fumaţi ?n maşină, deoarece această activitate strică interiorul ?n trei moduri: miros, arsuri şi scrum ?mprăştiat peste tot.
http://www.automarket.ro/stiri/utile-10 ... 37696.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Ian 11, 2013 7:45 am

Sfaturi privind siguranţa anvelopelor pe durata vacanţei
Aţi pornit ?n sf?rşit la drum si vă doriţi ca nimic neplăcut să nu intervină ?n programul de vacanţă. Pentru a putea călători fără probleme, atunci c?nd vă opriţi să faceţi plinul sau să m?ncaţi, profitaţi de ocazie pentru a verifica si anvelopele.
1. Fiţi mereu cu un pas ?nainte

Verificaţi periodic presiunea tuturor anvelopelor, inclusiv roata de rezervă. Probabil că aţi făcut deja acest lucru ?nainte de a pleca la drum, dar merită să o faceţi din nou.

2. Remediati din timp orice problemă apărută

Știati că la o anvelopă cu o presiune cu 20% mai mică dec?t nivelul recomandat randamentul kilometric scade cu 20%? Dacă presiunea se află cu mai mult de 20% sub nivelul recomandat, există riscul ca anvelopa să explodeze. ?n plus, la acest nivel de presiune, pe durata de viaţă a anvelopei se pierde echivalentul unui rezervor de benzină.

3. Mentineti presiunea corectă

Dacă nu se menţine nivelul corect de presiune, creşte riscul apariţiei accidentelor. Astfel că, pentru mai multă siguranţă, pentru un consum eficient de carburant si pentru un randament kilometric optim, asiguraţi-vă că presiunea din anvelope este cea corectă.

4. Nu rulaţi cu pană

?n cazul ?n care faceţi pană, anvelopa poate suferi distrugeri ireversibile. Doar prin verificarea anvelopei la interior se poate vedea dacă aceasta va mai putea fi folosită. ?n acest scop, anvelopa trebuie demontată si evaluată de un specialist ?n anvelope.

5. ?n caz de urgenţă, apelaţi la un specialist

Dacă aveţi ghinionul să faceţi pană, apelaţi la un specialist care poate verifica si repara anvelopa. Folosirea unui produs de etansare reprezintă doar o soluţie temporară. Astfel de produse pot afecta anvelopa, roata, valva si senzorul de presiune.

6. Schimbaţi anvelopa?

Nu ?ncercaţi să schimbaţi o anvelopă dacă acest lucru pune ?n pericol siguranţa dumneavoastră sau a pasagerilor. Dacă vă aflaţi pe autostradă, solicitaţi ?ntotdeauna ajutor de specialitate. Dacă nu puteţi verifica presiunea de la roata de rezervă, rulaţi cu viteză redusă p?nă la următorul service si umflaţi anvelopa corect.

7. Fiţi mereu informat

Pentru mai multă siguranţă, atunci c?nd trebuie să schimbaţi anvelopele, căutaţi un model care să vă ofere mai mult. ?n prezent, există anvelope care oferă un echilibru optim al celor mai importanţi factori de performanţă: siguranţă, longevitate si economie de carburant.

Nimănui nu-i place să-si ?ntrerupă vacanţa din cauza unor probleme apărute la anvelope. Aşa că verificaţi-vă anvelopele si bucurati-vă de vacanţă.
http://www.autolatest.ro/siguranta-ruti ... a-vacan-ei

Avatar utilizator
iceblitz80
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Apr 19, 2012 7:19 pm

Mesaj de iceblitz80 » Dum Ian 13, 2013 11:47 am

Salutare tuturor!
Vreau sa particip la calendarul mitsu pentru 2014. Cum vremea in Bucuresti astazi este ideala pentru o sedinta foto, dat fiind faptul ca a nins binisor ieri, poate cineva sa-mi dea cateva idei (tips-uri) de locatii de prin Bucuresti unde as putea sa merg dupa-amiaza sa trag cateva cadre?

Incerc la Casa Poporului (desi e destul de circulata zona si obtin greu un cadru doar cu masina si cladirea in fundal) si cred ca trag o fuga prin Baneasa la padure...

Daca aveti cateva idei as fi recunoscator.

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Ian 13, 2013 5:44 pm

Colegu iti recomand un circuit daca ai timp si rabdare sa mergi cu autocarul.

Eu l am facut cu alinutza-colt1.5 si a fost ......fara cuvinte. In august 2009 am fost .Merita TOTI BANIIIIIIIII!!!

http://www.omnia-turism.ro/2013/autocar ... utocar.htm

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Ian 15, 2013 9:05 am

UTILE: Kitul anti-pană, o soluţie ieftină şi facilă pentru evenimente neprevăzute

Automarket a testat un kit anti-pană, o alternativă la roata de rezervă şi o soluţie foarte rapidă de rezolvare a unei pene de cauciuc. Kitul Slime s-a dovedit uşor de utilizat.


Pe şoselele patriei ?nt?lnim pericole zi de zi. Fie că vorbim de şoferi neatenţi sau de alte obstacole, mai mult sau mai puţin naturale. Iar printre efectele nedorite de care ne lovim se numără şi penele de cauciuc. Acestea pot fi cauzate de diverşi factori, dar aici discutăm pene cauzate de cuie, cioburi şi alte asemenea obiecte ?uitate? pe şosea. Pe l?ngă roata de rezervă, care nu ?i este la ?ndem?nă ?n fiecare moment al existenţei sale, ce altă soluţie mai are automobilistul la dispoziţie?
Am căutat pentru voi şi am găsit un răspuns independent de clasica roată de rezervă pe care din ce ?n ce mai mulţi tind să nu o mai aibă ?n portbagaj pentru a c?ştiga spaţiu: kit-urile de pană. ?n cazul de faţă, vorbim de un kit Slime, pe care am ?ncercat să ?l testăm pentru voi ?n condiţii speciale. Cum funcţionează acesta, c?t costă şi alte detalii de acest gen aflaţi mai jos.

http://www.automarket.ro/stiri/utile-ki ... 37017.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Ian 20, 2013 11:39 am

UTILE: Zece lucruri pe care trebuie să le ştii ?nainte să cumperi o maşină second-hand

http://www.automarket.ro/stiri/utile-ze ... 39045.html

Avatar utilizator
alinutza-colt1.5
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 20, 2011 9:01 pm

Mesaj de alinutza-colt1.5 » Vin Ian 25, 2013 11:30 am

Aţi aşteptat cu nerăbdare vacanţa si iată că ea a venit ?n sf?rşit. Maşina trebuie verificată ?nainte de a pleca ?n vacanţă. Dar cum răm?ne cu anvelopele? Iată sfaturile noastre ?n ceea ce priveşte verificarea anvelopelor, astfel ?nc?t să puteţi pleca la
SFAT 1

Pregătiţi-vă din timp

Verificaţi anvelopele cu o săptăm?nă ?nainte de plecare (sau cel putin cu c?teva zile ?nainte), astfel ?nc?t să aveţi timp să remediati orice problemă existentă: anvelope uzate, pierderi de presiune sau pană.

SFAT 2

Verificaţi nivelul de uzură

Verificaţi vizual anvelopele ghid?ndu-vă după indicatorul de uzură sau folosiţi un şubler de ad?ncime. Verificaţi anvelopa ?n diferite puncte. Semnele de uzură includ tăieturi, umflături, exfolieri sau zone aplatizate.

SFAT 3

Apelaţi la un specialist

Dacă observaţi că anvelopele prezintă semne de uzură anormală sau dacă anvelopele de pe aceeaşi axă sunt uzate diferit, apelaţi la un specialist. Dacă anvelopele au ajuns la limita legală sau tehnică de uzură, acestea trebuie schimbate.

SFAT 4

Verificaţi presiunea

Verificarea presiunii este esenţială. Dacă presiunea din anvelope nu este cea indicată de constructor, vehiculul se va comporta ?n mod diferit, put?nd cauza accidente. Aşa că luaţi un manometru si verificaţi presiunea!

SFAT 5

Respectaţi nivelul corect de presiune

La un nivel corect al presiunii, anvelopa este mai sigură, are unrandament kilometric sporit si consumă mai putin carburant. Dacă nivelul presiunii este mai mic cu 0.5 bar faţă de nivelul corect, durata de viaţă a anvelopei scade cu p?nă la 8.000 km. Dacă presiunea este mai mică cu 1-2 bar, anvelopele pot exploda, aderenta se reduce dramatic iar distanţa de fr?nare creşte simţitor.

SFAT 6

Informaţi-vă care sunt riscurile rulării la o presiune prea mică

Dacă anvelopele sunt rulate la o presiune prea mică, temperatura acestora va creşte si există riscul ca anvelopele să explodeze sau să fie distruse ?n mod ireversibil. Presiunea scăzută creşte si riscul apariţiei acvaplanării. Pe scurt, anvelopa nu mai este sigură.

SFAT 7

Verificaţi presiunea atunci c?nd anvelopele sunt reci

Presiunea poate fi verificată cel mai bine atunci c?nd anvelopele sunt reci. Dacă presiunea se verifică atunci c?nd anvelopa este caldă, adăugaţi 0,3 bar la presiunea recomandată. Deoarece presiunea creşte odată cu temperatura, nu dezumflaţi niciodată o anvelopă caldă. Nu uitaţi! Respectaţi presiunea indicată ?n manual.

SFAT 8

Mai bine preveniţi dec?t să reparaţi

Nimic nu trebuie lăsat la voia ?nt?mplării atunci c?nd vine vorba de anvelope, aşa că data viitoare c?nd veţi schimba anvelopele, g?nditi-vă la aspectele cele mai importante: siguranţa, longevitatea si economia de energie. ?n prezent există anvelope care oferă un echilibru optim al tuturor acestor performanţe.

Bucurati-vă de vacanţă ?n condiţii de siguranţă, fiind siguri că anvelopele sunt la fel de pregătite să pornească la drum ca si dumneavoastră. Nu vă mai răm?ne dec?t să terminaţi de ?mpachetat si să vă ?ncepeţi vacanţa!
http://www.autolatest.ro/siguranta-ruti ... de-vacanta

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 933
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Iun 27, 2013 10:32 pm

PREGATIREA MASINII PENTRU VARA



1. CEARA PROTEJEAZA VOPSEAUA

Vopseaua unui automobil este expusa la intemperii pentru intreaga durata de viata a unui vehicul, singura exceptie fiind pastrarea intr-un garaj cu temperatura si umiditate controlata. Soarele puternic ia din stralucirea vopselei si poate provoca crapaturi in cazul in care acesta reuseste sa supraincalzeasca o suprafata. Pentru a va apara automobilul de razele periculoase ale soarelui, aplicati un strat de ceara auto odata la cinci-sase saptamani, pentru a asigura pastrarea unui luciu estetic al vopselei. Desi solutiile de ceara din comert pot fi aplicate si cu un burete sau o bucata de material textil, este de recomandat sa le aplicat cu ajutorul unei masini electrice de ceruit, care va poate usura munca. Daca nu doriti sa lucrati asupra automobilului dumneavoastra, aveti posibilitatea de a apela la serviciile unei spalatorii auto profesionale sau ale unei companii de detailing auto.

2. FOLOSITI PARASOLARUL

Desi vopseaua automobilului dumneavoastra este protejata, nu trebuie sa va incercati norocul in mod inutil. Parcati la umbra de fiecare data cand aveti posibilitatea si folositi un parasolar de calitate, din material reflectorizat sau din carton ? nu improvizati cu ziare sau hartii subtiri! Desi metoda poate sa para demodata si implica timp pentru montare/demontare, folosirea unui parasolar micsoreaza temperatura din interiorul vehiculului si evita formarea crapaturilor pe bord, precum si incalzirea volanului si a comenzilor de la soare.

3. VERIFICATI AERUL CONDITIONAT

Verificati sistemul de aer conditionat la un service autorizat si incarcati instalatia cu freon daca acest lucru este necesar. Trebuie sa verificati daca acesta functioneaza pe toate treptele de viteza si pe intreaga gama de temperatura, pentru a nu avea neplaceri pe viitor. Daca motorul aerotermei scoate zgomote neplacute sau functioneaza doar pe cea mai inalta treapta de viteza, acesta nu va mai rezista foarte mult timp. Totodata, instalatia de aer conditionat trebuie sa fie folosita tot anul, macar 10-15 minute pe saptamana, pentru a asigura o functionare fara probleme.

4. NU PORNITI BRUSC AERUL CONDITIONAT!

Odata ce v-ati urcat in masina, nu porniti instalatia de aer conditionat pe ultima treapta si la cea mai scazuta temperatura, deoarece o veti suprasolicita. Primul pas este deschiderea geamurilor ? macar cele din fata si aerisirea automobilului prin circulatie. Dupa ce veti parcurge cateva sute de metri, puteti inchide geamurile si porni instalatia de aer conditionat. Aceasta instalatie va poate oferi racoarea necesara mai repede in zona adiacenta gurilor de aerisire daca folositi o treapta joasa a aerotermei, si abia apoi o treapta ridicata pentru a dispersa aerul in vehicul. Daca autoturismul dumneavoastra este echipat cu climatizare automata, temperatura optima pentru perioada de dupa pornire este cu 10 grade celsius mai mica decat temperatura exterioara.

5. VERIFICATI SISTEMELE DE SUB CAPOTA

Temperaturile ridicate afecteaza si elementele mecanice ale vehiculelor, cum ar fi trenul motor si sistemul de racire. Un termostat defect, care se deschide incomplet, poate sa va supraincalzeasca motorul in repetate randuri, provocand daune costisitoare daca nu este inlocuit la timp. Instalatia de racire trebuie sa fie completata la nivelul optim si sa fie aerisita daca lichidul de racire a fost inlocuit.

6. PNEURILE DE VARA SUNT VITALE

Sistemul de franare trebuie sa fie si el completat cu lichid de frana corespunzator vehiculului dumneavoastra si este indicat sa verificati nivelul acestuia la intervale regulate. Odata cu temperaturile ridicate din atmosfera, soarele aduce si un asfalt incins care are nevoie de anvelope speciale. Anvelopele de vara au o compozitie diferita de cea a cauciucurilor de iarna si ofera aderenta optima in cazul temperaturilor ce depasesc 10 grade. Totodata, verificati periodic presiunea din pneuri pentru a rula cat mai eficient si a va bucura cat mai mult de proprietatile si capacitatile anvelopelor cu care este echipat automobilul dumneavoastra. Daca va veti echipa automobilul cu anvelopele de vara de anul trecut, verificati cu o moneda adancimea ridurilor de pe suprafata de rulare. Pentru a putea dispersa apa in mod eficient si pentru a asigura un nivel minim de aderenta, cauciucurile trebuie sa aiba "santuri" de minim cinci milimetri adancime.

7. STERGATOARELE TREBUIE SA FIE IMPECABILE

Stergatoarele de parbriz au avut de suferit dupa o iarna grea si trebuiesc verificate pentru a va asigura ca vor oferi performante optime in momentele in care veti avea nevoie de ele. Ridicati stergatorul de pe parbriz cu grija si inspectati suprafata de contact. Daca veti observa neregularitati ? cum ar fi bucati rupte sau crapaturi extrem de adanci, este recomandat sa inlocuiti stergatorul respectiv. Cea mai buna masura de a verifica eficienta unui stergator este sa udati parbrizul si sa folositi comanda de stergere cu o singura trecere. Daca stergatorul lasa urme si nu a sters prabrizul dupa cea de-a doua trecere, acesta trebuie inlocuit. Scartaitul stergatoarelor de parbriz poate fi rezolvat cu ajutorul unei solutii gasite in comert ? inlocuirea acestora nefiind neaparat necesara daca nu manifesta simptomele mentionate mai sus. Nu uitati sa schimbati lichidul de parbriz cu solutie de vara si sa aveti in permanenta un vas cu lichid de rezerva in portbagaj.

8. REZERVORUL NU SE UMPLE PANA SUS

Verificati periodic nivelul uleiului de motor si inlocuiti-l conform intervalelor specificate in cartea tehnica a vehiculului dumneavoastra. Este indicat sa verificati si filtrul de aer al vehicului pentru a vedea daca nu este murdar sau imbacsit. Evitati sa alimentati rezervorul de carburant pana la refuz si inchideti cu atentie capacul acestuia.
http://www.automarket.ro/stiri/pregates ... 21021.html

Scrie răspuns

Înapoi la “Cafenea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori