Scris: Lun Oct 25, 2010 6:09 pm
Din capul locului cer unui moderator sa-l reaseze unde considera, eu nu m-am decis, facand parte din trei categorii.
Concediul meu de anul acesta a avut drept destinatie Lisabona. Am ales sevriciile unei companii aeriene low-cost, o cazare foarte buna, si am inchiriat o masina pentru a ma bucura din plin de imprejurimile capitalei, pe care am decis s-o vedem la pas. Compania de inchirieri a considerat ca este vremea sa iau primul contact cu o masina din gama Mitsubishi. Un revolver nou, in 4 usi, gri inchis era in fata aeroportului, gata sa ne poarte spre capatul Europei.
Primul contact cu exteriorul a fost foarte placut. Micul Lancer are o fata agresiva, o linie frumoasa, si un spate echilibrat. La interior mi-a placut volanul din piele, dar altfel mi s-a parut mai mult decat spartana. Un coleg de-ai mei are un pistol din generatia mai veche si pare mai primitor. De asemenea, la el portbagajul pare mai incapator. Aici mi s-a parut o idee mai mare decat la Matiz. Mi s-a facut instructajul legat de sistemul inovator ClearTec si mi s-au dat cheile in mana.
Prima zi a insemnat un voiaj catre Punctul cel mai vestic al Europei (Cabo da Roca). In Lisabona ClearTec a oprit motorul la fiecare semafor, desi in esenta traficul este destul de fluent. Daca masina ar fi fost a mea, mi-as fi blestemat zilele. Consider ca se omoara motorul cu atat de multe opriri si porniri, plus ca nu stiu care este economia de combustibil, in conditiile in care, teoretic, pornirea motorului ar consuma cel putin aceeasi cantitate de combustibil pe care o economisesti stant intr-un trafic acceptabil. Am trecut Podul de 16 kilometrii cu fericirea soferului care are parte de un vis implinit, apoi am intrat pe Autostrada Lisabona - Sintra. cele 3 benzi pe sens s-au terminat destul de repede si am intrat pe drumul mic de doua benzi catre Cabo da Roca. Eu am din 2006 acasa 2 dieseluri si judec un pic din perspectiva unui tractorist. Motorul de 1.1 este infernal pentru orice panta. Cu patru oameni in masina, Colt s-a chinuit mult sa urce pana la Cabo da Roca. De la punctul vestic am pornit catre Boca do inferno. Valea este mult mai pe placul lui Colt, care este foarte practic pentru vechile orase portugheze. Se descurca foarte bine pe spatii stramte, si este foarte stabil pentru dimnesiunile sale. Am mai avut un Matiz, care la 130 era elicopter. Glontul prindea pe autostrazile lusitane si 140 in vale fara sa dea vreun semn de instabilitate. In amonte insa, chiar si pe autostrada m-am trezit gatuit si redus brusc la 80-90 de la 120.
Dupa Boca do Inferno sarcina glontului a fost sa ne aduca in Lisabona pentru a asista la un meci de fotbal pe stadionul Alvalade. am prins aglomeratie mare pe autostrada si trafic mai greoi in oras, insa surpriza sistemul Clear Tec a intrat in functiune doar de doua ori, facandu-ma sa ma intreb care este rationamentul dupa care autoturismul alege sa opreasca motorul. Am apreciat din plin oglinzile laterale foarte generoase si foarte precise care m-au gidat bine in spatiile foarte mici din Lisabona.
A doua zi a fost o zi plina pentru Colt. Dimineata a pornit catre Tomar, orasul de unde au plecat cavalerii Templieri, si si-a dovedit din plin functionalitatea in satele cu stradute extrem de inguste. Pe autostrada a mers snur, mai ales ca nu a trebuit sa urcam foarte mult. Cu ocazia asta am observat si sageata care iti sugereaza sa schimbi viteza cand motorul este supra-turat. De asemenea are un algoritm misterios intrand uneori si la 1800 de ture, alte ori catre 3000. Eu am mers constant intre 3000 si 3500. ClearTec n-a intrat de loc, desi am stat in trafic in Lisabona intr-un ambuteiaj. Portughezii merg foarte tare pe autostrada, se duc catre 200 constant, si au un cult pentru Mercedes. Am vazut extrem de multe, multe cobre, si masini intre 90-2000 foarte frumos intretinute si rulate la greu. La ei inca se vinde banzina cu plumb si sunt multe motoare care functioneaza pe gpl.
Dupa Tomar, am pornit catre Fatima, un must see pentru orice crestin. Cum autostrada catre Fatima e in constructie, am folosit din nou drumurile inguste din satele portugheze. Drumul dintre Tomar si Fatima seamana izbitor cu cel dintre Rm Valcea si Olanesti. Mitsu a gafait din nou dar ne-a dus cu bine la destinatie. Dupa ce am vizitat Fatima am luat drumul Sintre-i sa incercam sa prindem deschis castelul Maurilor. Din nou revolverul s-a descurcat excelent pe stradutele inguste, dar ne-a bagat si in benzinarie. 1,38 euro pentru un litru de 95 de la BP. N-am mai prins castelul deschis pentru vizitare, dar am admirat din plin oraselul. Apoi am plecat catre podul 25 de Abril cu destinatia Cristo Rei, monumentul dedicat lui Isus. M-a surprins banda de viteza de pe pod care era formata dintr-un grilaj de aerisire, unde zgomotul era infernal la rulaj, Cu ocazia asta am testat si echipamentul audio, care este foarte bun. Oricum muzica romaneasca este la putere in Portugalia, toate radiourile o difuzeaza din plin. Dupa ce am vizitat si Cristo Rei, ne-am despartit de colt.
Impresia generala despre masina este ca este sub Kia Picanto si Renault Clio 3 si mult peste Matiz. ca motorizare si confort. Ca si consum este mai fiabil pentru toata aceasta excursie am consumat cam 37 de litrii, o medie intre 5 si 6.
de la 1 la 5
Aspect exterior 5
aspect interior 3
motor 2
consum 4
confort 3
dotarile modelului - 3, fara proiectoare de ceata, computer de bord. Sistemul Clear Tec pare personal o dezamagire, poate in Bucuresti este mai util.
Concediul meu de anul acesta a avut drept destinatie Lisabona. Am ales sevriciile unei companii aeriene low-cost, o cazare foarte buna, si am inchiriat o masina pentru a ma bucura din plin de imprejurimile capitalei, pe care am decis s-o vedem la pas. Compania de inchirieri a considerat ca este vremea sa iau primul contact cu o masina din gama Mitsubishi. Un revolver nou, in 4 usi, gri inchis era in fata aeroportului, gata sa ne poarte spre capatul Europei.
Primul contact cu exteriorul a fost foarte placut. Micul Lancer are o fata agresiva, o linie frumoasa, si un spate echilibrat. La interior mi-a placut volanul din piele, dar altfel mi s-a parut mai mult decat spartana. Un coleg de-ai mei are un pistol din generatia mai veche si pare mai primitor. De asemenea, la el portbagajul pare mai incapator. Aici mi s-a parut o idee mai mare decat la Matiz. Mi s-a facut instructajul legat de sistemul inovator ClearTec si mi s-au dat cheile in mana.
Prima zi a insemnat un voiaj catre Punctul cel mai vestic al Europei (Cabo da Roca). In Lisabona ClearTec a oprit motorul la fiecare semafor, desi in esenta traficul este destul de fluent. Daca masina ar fi fost a mea, mi-as fi blestemat zilele. Consider ca se omoara motorul cu atat de multe opriri si porniri, plus ca nu stiu care este economia de combustibil, in conditiile in care, teoretic, pornirea motorului ar consuma cel putin aceeasi cantitate de combustibil pe care o economisesti stant intr-un trafic acceptabil. Am trecut Podul de 16 kilometrii cu fericirea soferului care are parte de un vis implinit, apoi am intrat pe Autostrada Lisabona - Sintra. cele 3 benzi pe sens s-au terminat destul de repede si am intrat pe drumul mic de doua benzi catre Cabo da Roca. Eu am din 2006 acasa 2 dieseluri si judec un pic din perspectiva unui tractorist. Motorul de 1.1 este infernal pentru orice panta. Cu patru oameni in masina, Colt s-a chinuit mult sa urce pana la Cabo da Roca. De la punctul vestic am pornit catre Boca do inferno. Valea este mult mai pe placul lui Colt, care este foarte practic pentru vechile orase portugheze. Se descurca foarte bine pe spatii stramte, si este foarte stabil pentru dimnesiunile sale. Am mai avut un Matiz, care la 130 era elicopter. Glontul prindea pe autostrazile lusitane si 140 in vale fara sa dea vreun semn de instabilitate. In amonte insa, chiar si pe autostrada m-am trezit gatuit si redus brusc la 80-90 de la 120.
Dupa Boca do Inferno sarcina glontului a fost sa ne aduca in Lisabona pentru a asista la un meci de fotbal pe stadionul Alvalade. am prins aglomeratie mare pe autostrada si trafic mai greoi in oras, insa surpriza sistemul Clear Tec a intrat in functiune doar de doua ori, facandu-ma sa ma intreb care este rationamentul dupa care autoturismul alege sa opreasca motorul. Am apreciat din plin oglinzile laterale foarte generoase si foarte precise care m-au gidat bine in spatiile foarte mici din Lisabona.
A doua zi a fost o zi plina pentru Colt. Dimineata a pornit catre Tomar, orasul de unde au plecat cavalerii Templieri, si si-a dovedit din plin functionalitatea in satele cu stradute extrem de inguste. Pe autostrada a mers snur, mai ales ca nu a trebuit sa urcam foarte mult. Cu ocazia asta am observat si sageata care iti sugereaza sa schimbi viteza cand motorul este supra-turat. De asemenea are un algoritm misterios intrand uneori si la 1800 de ture, alte ori catre 3000. Eu am mers constant intre 3000 si 3500. ClearTec n-a intrat de loc, desi am stat in trafic in Lisabona intr-un ambuteiaj. Portughezii merg foarte tare pe autostrada, se duc catre 200 constant, si au un cult pentru Mercedes. Am vazut extrem de multe, multe cobre, si masini intre 90-2000 foarte frumos intretinute si rulate la greu. La ei inca se vinde banzina cu plumb si sunt multe motoare care functioneaza pe gpl.
Dupa Tomar, am pornit catre Fatima, un must see pentru orice crestin. Cum autostrada catre Fatima e in constructie, am folosit din nou drumurile inguste din satele portugheze. Drumul dintre Tomar si Fatima seamana izbitor cu cel dintre Rm Valcea si Olanesti. Mitsu a gafait din nou dar ne-a dus cu bine la destinatie. Dupa ce am vizitat Fatima am luat drumul Sintre-i sa incercam sa prindem deschis castelul Maurilor. Din nou revolverul s-a descurcat excelent pe stradutele inguste, dar ne-a bagat si in benzinarie. 1,38 euro pentru un litru de 95 de la BP. N-am mai prins castelul deschis pentru vizitare, dar am admirat din plin oraselul. Apoi am plecat catre podul 25 de Abril cu destinatia Cristo Rei, monumentul dedicat lui Isus. M-a surprins banda de viteza de pe pod care era formata dintr-un grilaj de aerisire, unde zgomotul era infernal la rulaj, Cu ocazia asta am testat si echipamentul audio, care este foarte bun. Oricum muzica romaneasca este la putere in Portugalia, toate radiourile o difuzeaza din plin. Dupa ce am vizitat si Cristo Rei, ne-am despartit de colt.
Impresia generala despre masina este ca este sub Kia Picanto si Renault Clio 3 si mult peste Matiz. ca motorizare si confort. Ca si consum este mai fiabil pentru toata aceasta excursie am consumat cam 37 de litrii, o medie intre 5 si 6.
de la 1 la 5
Aspect exterior 5
aspect interior 3
motor 2
consum 4
confort 3
dotarile modelului - 3, fara proiectoare de ceata, computer de bord. Sistemul Clear Tec pare personal o dezamagire, poate in Bucuresti este mai util.