Cu Glontul Prin Portugalia

Locuri pe care le-ati vizitat sau care le aveti in plan. Starea drumurilor
Avatar utilizator
keluboss
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 24, 2009 3:09 pm

Mesaj de keluboss » Lun Oct 25, 2010 6:09 pm

Din capul locului cer unui moderator sa-l reaseze unde considera, eu nu m-am decis, facand parte din trei categorii.

Concediul meu de anul acesta a avut drept destinatie Lisabona. Am ales sevriciile unei companii aeriene low-cost, o cazare foarte buna, si am inchiriat o masina pentru a ma bucura din plin de imprejurimile capitalei, pe care am decis s-o vedem la pas. Compania de inchirieri a considerat ca este vremea sa iau primul contact cu o masina din gama Mitsubishi. Un revolver nou, in 4 usi, gri inchis era in fata aeroportului, gata sa ne poarte spre capatul Europei.

Primul contact cu exteriorul a fost foarte placut. Micul Lancer are o fata agresiva, o linie frumoasa, si un spate echilibrat. La interior mi-a placut volanul din piele, dar altfel mi s-a parut mai mult decat spartana. Un coleg de-ai mei are un pistol din generatia mai veche si pare mai primitor. De asemenea, la el portbagajul pare mai incapator. Aici mi s-a parut o idee mai mare decat la Matiz. Mi s-a facut instructajul legat de sistemul inovator ClearTec si mi s-au dat cheile in mana.

Prima zi a insemnat un voiaj catre Punctul cel mai vestic al Europei (Cabo da Roca). In Lisabona ClearTec a oprit motorul la fiecare semafor, desi in esenta traficul este destul de fluent. Daca masina ar fi fost a mea, mi-as fi blestemat zilele. Consider ca se omoara motorul cu atat de multe opriri si porniri, plus ca nu stiu care este economia de combustibil, in conditiile in care, teoretic, pornirea motorului ar consuma cel putin aceeasi cantitate de combustibil pe care o economisesti stant intr-un trafic acceptabil. Am trecut Podul de 16 kilometrii cu fericirea soferului care are parte de un vis implinit, apoi am intrat pe Autostrada Lisabona - Sintra. cele 3 benzi pe sens s-au terminat destul de repede si am intrat pe drumul mic de doua benzi catre Cabo da Roca. Eu am din 2006 acasa 2 dieseluri si judec un pic din perspectiva unui tractorist. Motorul de 1.1 este infernal pentru orice panta. Cu patru oameni in masina, Colt s-a chinuit mult sa urce pana la Cabo da Roca. De la punctul vestic am pornit catre Boca do inferno. Valea este mult mai pe placul lui Colt, care este foarte practic pentru vechile orase portugheze. Se descurca foarte bine pe spatii stramte, si este foarte stabil pentru dimnesiunile sale. Am mai avut un Matiz, care la 130 era elicopter. Glontul prindea pe autostrazile lusitane si 140 in vale fara sa dea vreun semn de instabilitate. In amonte insa, chiar si pe autostrada m-am trezit gatuit si redus brusc la 80-90 de la 120.

Dupa Boca do Inferno sarcina glontului a fost sa ne aduca in Lisabona pentru a asista la un meci de fotbal pe stadionul Alvalade. am prins aglomeratie mare pe autostrada si trafic mai greoi in oras, insa surpriza sistemul Clear Tec a intrat in functiune doar de doua ori, facandu-ma sa ma intreb care este rationamentul dupa care autoturismul alege sa opreasca motorul. Am apreciat din plin oglinzile laterale foarte generoase si foarte precise care m-au gidat bine in spatiile foarte mici din Lisabona.

A doua zi a fost o zi plina pentru Colt. Dimineata a pornit catre Tomar, orasul de unde au plecat cavalerii Templieri, si si-a dovedit din plin functionalitatea in satele cu stradute extrem de inguste. Pe autostrada a mers snur, mai ales ca nu a trebuit sa urcam foarte mult. Cu ocazia asta am observat si sageata care iti sugereaza sa schimbi viteza cand motorul este supra-turat. De asemenea are un algoritm misterios intrand uneori si la 1800 de ture, alte ori catre 3000. Eu am mers constant intre 3000 si 3500. ClearTec n-a intrat de loc, desi am stat in trafic in Lisabona intr-un ambuteiaj. Portughezii merg foarte tare pe autostrada, se duc catre 200 constant, si au un cult pentru Mercedes. Am vazut extrem de multe, multe cobre, si masini intre 90-2000 foarte frumos intretinute si rulate la greu. La ei inca se vinde banzina cu plumb si sunt multe motoare care functioneaza pe gpl.

Dupa Tomar, am pornit catre Fatima, un must see pentru orice crestin. Cum autostrada catre Fatima e in constructie, am folosit din nou drumurile inguste din satele portugheze. Drumul dintre Tomar si Fatima seamana izbitor cu cel dintre Rm Valcea si Olanesti. Mitsu a gafait din nou dar ne-a dus cu bine la destinatie. Dupa ce am vizitat Fatima am luat drumul Sintre-i sa incercam sa prindem deschis castelul Maurilor. Din nou revolverul s-a descurcat excelent pe stradutele inguste, dar ne-a bagat si in benzinarie. 1,38 euro pentru un litru de 95 de la BP. N-am mai prins castelul deschis pentru vizitare, dar am admirat din plin oraselul. Apoi am plecat catre podul 25 de Abril cu destinatia Cristo Rei, monumentul dedicat lui Isus. M-a surprins banda de viteza de pe pod care era formata dintr-un grilaj de aerisire, unde zgomotul era infernal la rulaj, Cu ocazia asta am testat si echipamentul audio, care este foarte bun. Oricum muzica romaneasca este la putere in Portugalia, toate radiourile o difuzeaza din plin. Dupa ce am vizitat si Cristo Rei, ne-am despartit de colt.

Impresia generala despre masina este ca este sub Kia Picanto si Renault Clio 3 si mult peste Matiz. ca motorizare si confort. Ca si consum este mai fiabil pentru toata aceasta excursie am consumat cam 37 de litrii, o medie intre 5 si 6.

de la 1 la 5

Aspect exterior 5
aspect interior 3
motor 2
consum 4
confort 3
dotarile modelului - 3, fara proiectoare de ceata, computer de bord. Sistemul Clear Tec pare personal o dezamagire, poate in Bucuresti este mai util.




Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Lun Oct 25, 2010 6:26 pm

Frumosa prezentarea, placut de citit.
topicul cred ca merge incadrat in sectiunea Drumetii

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Lun Oct 25, 2010 8:24 pm

Pai sefu chelios (mai tii minte tine iti mai zicea asa pe DWC?) sa iti fie de bine in primul rand (pentru plimbare) ! Nu am studiat pana acum portugalia ca destinatie turistica de plimbare (si nu de stat la plaja), asa cam am ramas placut surprins de cate obiective doar ai enumerat matale... Inca o data, felicitari pentru excursie.

In ceea ce ma priveste pot sa iti spun despre sistemul ClearTec (mai usual folosit AS&G- automatic stop and go), eu il am pe ASX si este nemaipomenit cel putin pana acum. Scade consumul urban cred ca aproxinativ cu un litru la suta, mai ales prin Bucurestiul aglomerat. Daca nu avem trafic nasol, avem la dispozitie butonul "AS&G off" sau putem tine ambreiajul un pic mai mult apasat daca masina nu a apucat sa se opreasca si vedem masinile din fata punandu-se in miscare la semafor. Intr-adevar nu este un sistem perfect, si mie mi se intampla sa imi opreasca motorul pentru ca sa pornesc dupa numai cateva secunde, dar asta este, se mai intampla si d-astea. Mai greu este de pornit rapid cand esti primul la semafor, mai ales daca vezi verdele un pic cam tarziu, atunci sa vezi frumusete... dar si aici e treaba de obisnuinta. Nu t-a intrat totdeauna din mai multe motive, primul ar fi bateria, mai ales daca ai AC-ul pornit si nu reuseste sa aduca temperatura interioara aproape de cea setata, sau bateria este mai descarcata...etc mai multe cauze, inclusiv poate fi butonul cu pricina pomenit mai sus.

Avatar utilizator
keluboss
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 24, 2009 3:09 pm

Mesaj de keluboss » Mar Oct 26, 2010 9:37 am

Ma bucur sa reintalnesc cunostinte vechi din DWC.
Portugalia merita! Viata este destul de ieftina si ai ce vizita. 3-4 zile poti pierde doar in Lisabona si in imprejurimi sunt foarte multe destinatii atractive.

Cat despre AS&G nu stiu in ce masura uzeaza motorul. Imi inchipui ca dimineata incercand sa ajungi intre Autogara Militari si Apaca e mult mai util decat pateam eu la Lisabona sa stau 10 secunde cu motorul oprit. Nu l-am decuplat tocmai pentru ca eram curios cum functioneaza. La prima impresie nu mi se pare foarte precis, dar poate ca erau cauze conexe cum spui si tu

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Mar Oct 26, 2010 10:09 am

Sub Kia Picanto si Clio? Picanto mi s-a parut una dintre cele mai incomode si submotorizate masinute, iar Clio e o barcuta insipida. Ce motor ai condus pe Clio? Poate era un RS?

Avatar utilizator
keluboss
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 24, 2009 3:09 pm

Mesaj de keluboss » Mar Oct 26, 2010 3:33 pm

Daca ai un Colt de 1,3 100 de cai atunci Picanto si Clio 3 - 1,2 pica sub ca motorizare. Daca vorbim de 1.1 pe care l-am condus eu, atunci Picanto este clar superioara. Picanto m-a dus fara emotii cu ac de la Paralia, pana in varful muntelui Olimp fara sa cracneasca. Coltul a gafait, nu avea pic de forta.

Nu sunt propietar, sunt doar utilizator de ocazie si fac comparatie. Cu Picanto am facut Salonic - Atena dus-intors in aceasi zi 800 de km cu tot cu vizitat orasul si noaptea la intoarcere ma usturau doar ochii. La Colt cand l-am predat la aeroport ma cam durea gatul si nu cred ca au fost mai mult de 400 de km in zia aia. De aici consider si ca este mai confortabil Picanto.

Clio am condus multe, si am unul, deci poate intervine rutina, obisnuinta si subiectivismul, am sa-l exclud din ecuatie. Am sa introduc atunci un Fiat Panda pe care l-am condus anul trecut in Germania-Belgia-Olanda. Pe ninsoare m-am tinut cu 140-150 dupa frati-miu care avea o Meriva. Mult mai accesorizata si peste toate cele despre care am discutat aici, dar si mai gurmanda. Din pacate nu sunt 100% ce motorizare era, nu mai tin minte exact. S-ar putea sa fi fost 1.4 si atunci deja comparatia este usor inegala, fortata pentru ca 300 cmc conteaza. Oricum cel mai usor de condus si cea mai buna dintre toate masinile din clasa asta pe care am pus mana este Panda.

Din punctul meu de vedere, Coltul colegului meu este net superior modelului nou. Singurul minus este la designul frontal unde noul Colt a castigat foarte mult ca aspect, atat in rest mi se pare sub cel vechi.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Mar Oct 26, 2010 3:43 pm

Te referi la Coltul fara FL?

Picanto e o masina ok, dar, cel putin modelul testat de mine, cu foarte mult timp in urma, mi s-a parut inconfortabil. Uite, o ''cutiuta'' care m-a surprins intr-un mod extrem de placut (stabilitate, motor, cuplu) este Hyundai i10 1.2. Se misca excelent.

Avatar utilizator
keluboss
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 24, 2009 3:09 pm

Mesaj de keluboss » Mar Oct 26, 2010 4:19 pm

da, prietenul meu are modelul vechi 1,3 SAM. Hyundai nu am condus niciodata pana acum.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Mar Oct 26, 2010 4:28 pm

Cu un Panda 1.2 Suceava-Bucuresti ajungi cu posteriorul si spatele prastie... nu stiu ce nivel de echipare sau motor avea cel cu care ai mers tu. Ma rog, fiecare cu parerea lui.

Scrie răspuns

Înapoi la “Drumetii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori