Pagina 1 din 3

Scris: Mar Aug 18, 2009 12:33 am
de numai_silviu
In prima zi a excursiei am pornit de la ora 5 dimineata din Pitesti catre frontiera de la portile de fier, trecand prin Craiova, Slatina si Drobeta. Drumul este bun spre foarte bun, cu o mica portiune in lucru, si asa parea de ani buni, imediat dupa Strehaia, unde se incearca ridicarea unui pod peste calea ferata insa proiectul pare cam abandonat. Se merge pe un singur sens pe un pod mai mult decat? rupt si te rogi sa nu atingi cu baia de ulei damburile formate pe mijlocul benzii.. In rest, drumul este destul de liber, larg, iar in portiunile de deal, acolo unde se urca, sunt 2 benzi pe sensul de urcare, pentru a depasi facil vehiculele lente. Nu am intalnit nici un radar mobil, cele fixe fiind inca inactive din cate stiu.

Dupa ce treci granita, chiar pe barajul de la portile de fier, incepe un drum judetean, pe marginea dunarii, cam 30km, foarte frumos si foarte bun, asfaltul nu este proaspat insa gropile au fost acoperite in totalitate si cu mai multa atentie ca la noi, astfel incat nu se simte nici o denivelare in asphalt, viteza se poate mentine in limitele legale +10km. Nu am intalnit insa nici o semnalizare referitoare la limitele de viteza, sau de intrare/iesire din localitate, cu exceptia unui oras maricel, asadar singurul indicator de referinta a fost gps.ul. Traficul este aproape inexistent, masini de politie am vazut 2 in total, din care una in belgrad (poze mai jos).

Nu am incercat, insa nu recomand sa alimentati din Serbia cu carburant, cel putin nu de la benzinariile de pe acel drum judetean de dupa granita, unde? pompele erau model ?80 in cel mai bun caz, ca si majoritatea masinilor sarbilor, zastave din vremea comunista (replici low cost ale modelelor fiat).

Belgrad? ei da, nu avem noi chiar ultima capitala din Europa pentru ca exista si Belgrad, un oras mai slab dezvoltat decat Bucurestiul nostru. Ce mi?a placut foarte mult aici este ca nu ai sa vezi pe strada moda pitzi, si nici cocalarii aferenti, pentru ca fetele sunt imbracate si machiate decent, iar baietii nici ei nu fac nota discordanta. Masinile, nu sunt chiar din anii ?80 ca in mai micile orase sarbesti, insa sunt normale, nici un golf tunat cu muzica la maxim nu am vazut, precum nu am vazut decat un singur jeep, iar acela cu numar de TM?.


[attachment=5094:DSCF4164.JPG] [attachment=5095:DSCF4177.JPG] [attachment=5096:DSCF4185.JPG] [attachment=5097:DSCF4193.JPG] [attachment=5098:DSCF4209.JPG] [attachment=5099:DSCF4212.JPG] [attachment=5100:DSCF4236.JPG] [attachment=5101:DSCF4251.JPG] [attachment=5102:DSCF4279.JPG] [attachment=5103:DSCF4296.JPG] [attachment=5104:DSCF4305.JPG] [attachment=5105:DSCF4306.JPG] [attachment=5106:DSCF4344.JPG] [attachment=5107:DSCF4375.JPG] [attachment=5108:DSCF4376.JPG] [attachment=5109:DSCF4415.JPG] [attachment=5110:DSCF4419.JPG] [attachment=5111:DSCF4443.JPG] [attachment=5112:DSCF4448.JPG] [attachment=5113:DSCF4452.JPG] [attachment=5114:DSCF4459.JPG] [attachment=5115:DSCF4466.JPG] [attachment=5116:DSCF4478.JPG] [attachment=5117:DSCF4483.JPG] [attachment=5118:DSCF4485.JPG]

Dupa Belgrad, pe traseu a urmat capitala Croatiei, Zagreb, un oras mai curat si mai elegant decat Belgrad, dar unde nu am zabovit prea mult pentru ca urma sa ajungem in Opatija, un fel de Mamaia a Croatiei, sau.. coasta de azur low cost. Sincer sa fiu, nu prea vad de ce ar veni austriecii, nemtii si ungurii la Mamaia, cand au, la doar cateva ore de mers pe autostrada, si nu pe coclaurile noastre (Arad-Sibiu cu al sau Sebes si Apoldu de jos/sus aducatoare de accidente) un lant de statiuni foarte curate, frumoase, cu o apa foarte limpede (sa fie asa pentru ca este curata?). Las din nou pozele de mai jos sa vorbeasca in locul meu.

Din Belgrad, se poate ajunge in orice oras din Europa pastrand drumul pe autostrada. Asfaltul este foarte bine intretinut, semnalizarea este corespunzatoare iar taxele de autostrada ~10RON ? 100km. In Serbia si Croatia nu este taxa de drum, dar se plateste taxa la iesirea de pe autostrada, corespunzator cu distanta parcursa. In Slovenia trebuie cumparata vigneta si este obligatorie pentru toate categoriile de drum, spre deosebire de Austria, unde este nevoie de vigneta doar pentru autostrada.

[attachment=5119:DSCF4493.JPG] [attachment=5120:DSCF4496.JPG] [attachment=5121:DSCF4512.JPG] [attachment=5122:DSCF4524.JPG]

In a 3a zi am vizitat pestera Postojna, din Slovenia, unde pentru 23EUR esti ?bagat? in pestera cu un trenulet cu care ai de mers cam 5km. Dupa care, se viziteaza pe un traseu lung de 2km pe jos. Acelasi trenulet te scoate afara dupa o plimbare de ~2 ore. Destinatia finala a zilei: capitala Ljubljana si a sa cetate.



vor urma poze dupa ce le voi incarca pe imageshack, aici nu mai am spatiu

Scris: Mar Aug 18, 2009 1:38 am
de numai_silviu
Zagreb[attachment=5119:DSCF4493.JPG] [attachment=5120:DSCF4496.JPG] [attachment=5121:DSCF4512.JPG] [attachment=5122:DSCF4524.JPG]


rijeka

opatija


In a 3a zi am vizitat pestera Postojna, din Slovenia, unde pentru 23EUR esti “bagat” in pestera cu un trenulet cu care ai de mers cam 5km. Dupa care, se viziteaza pe un traseu lung de 2km pe jos. Acelasi trenulet te scoate afara dupa o plimbare de ~2 ore. Destinatia finala a zilei: capitala Ljubljana si a sa cetate.



ljubljana

Scris: Mar Aug 18, 2009 1:54 am
de numai_silviu
Drumetia continua in a 4a zi spre Austria, zona Salzburg. Cum orasul l’am vazut cu alte ocazii, am ales o destinatie rurala, orasul Gosau, langa Bad Ischl. Inainte a de ajunge acolo, am oprit un pic si in orasul Villach.



villach


gosau


In a 5a zi am facut un tur al lacurilor din zona Salzburg: Traunsee, Attersee, Mondsee, Wolfgangsee si Hallstattersee. Peisajele intalnite... divine.


Scris: Mar Aug 18, 2009 2:41 am
de numai_silviu
Ziua 6: Orasul Hallstatt ce face parte din patrimoniul UNESCO (alaturi de sighisoara btw). Vizita la salina din deal si plimbare cu vaporasul pe lac. Masa la un restaurant pescaresc unde ziceau ei ca pastravii erau proaspat pescuiti din lac… asa o fi fost. Punctul forte al plimbarii prin salina a fost trecerea de la un nivel la altul cu ajutorul unui toboggan de lemn, lung de … ~200m, la capatul caruia prindeai o viteza de aprox 35km/h, nu mult pentru o masina, insa pentru un om… sufficient sa iti dea senzatii tari.


Scris: Mar Aug 18, 2009 3:09 am
de numai_silviu
In a 7a zi a excursiei continuam drumul spre Graz, mai exact in localitatea St Georgen Ab Murau (nu am vrut sa dormim in oras, si am preferat undeva pe aproape). Am traversat pasul solka (~2000m) un fel de transfagarasan, dar fara tunnel, trecand insa prin nori efectiv.


Scris: Mar Aug 18, 2009 4:38 am
de numai_silviu
Ultima zi a excursiei s'a consumat in Ungaria, la Balaton si Budapesta.

lacul balaton


budapesta



In total, ~3500km, 5 plinuri de combustibil si 9 zile de drumetii.

Scris: Mar Aug 18, 2009 9:42 am
de andrei
Foarte frumos, iti multumim pentru ca ai impartasit escapada ta cu noi. Sunt convins ca exista deja cateva persoane (printre care ma numar si eu) care s-au hotarat sa aleaga una din aceste locatii (sau tot traseul, de ce nu?) ca destinatii pentru concediile ce au sa vina.

Scris: Mar Aug 18, 2009 11:29 am
de chacha
Mai, dar Salzburgul ala (si imprejurimile defapt) sunt mai frumoase decat Salzburgul vazut de mine. Ce oi fi ratat asa mult?

Chiar frumos traseul, asemenea si pozele, ne auzim pe viitor cu intrebari in domeniu

Scris: Mar Aug 18, 2009 11:50 am
de ligla
frumos povestit..frumoase poze si............VREAU TIMP LIBER!!!

Scris: Mar Aug 18, 2009 1:06 pm
de numai_silviu
Ma bucur ca v'au placut si, in limita timpului disponibil, revin si cu alte itinerarii din anii trecuti. Si desigur ca ii stau lui chacha si tuturor cu toate detaliile de care aveti nevoie.