Obligativitate Anvelope De Iarna 2013

Locuri pe care le-ati vizitat sau care le aveti in plan. Starea drumurilor
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Sâm Noi 16, 2013 8:28 pm

1. Sunt obligatorii anvelopele de iarnă? Unde se poate circula şi fără?


Versiunea actuală a Codului Rutier nu prevede un interval obligatoriu de echipare a maşinilor cu anvelope de iarnă, ?nsă stipulează clar că ?n cazul ninsorilor, autovehiculele trebuie să fie echipate cu cauciucuri de iarnă.


Conform Brigadei Rutiere a Capitalei, purtarea anvelopelor de iarnă este obligatorie din momentul ?n care ?ncepe să ningă, indiferent de perioadă, c?t timp este carosabilul acoperit de zăpadă.

?Obligativitatea dotării autovehiculelor cu cauciucuri de iarnă nu depinde de un anumit interval de timp, ci de condiţiile meteorologice, după cum se precizează ?n Ordonanţa de Guvern 5/2011. Astfel, şoferii trebuie să aibă cauciucuri de iarnă doar c?nd circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada calendaristică? a declarat pentru ZF Andrei Codău, inspector la Brigada Rutieră.

?Spre exemplu, daca pe 31 decembrie este soare, iar carosabilul nu este acoperit cu zăpadă, Poliţia Rutieră nu are cum să te amendeze legal că nu ai cauciucuri de iarnă pe maşină?, a mai precizat oficialul de la Brigada Rutieră.


?n cazul ?n care sunt prinşi ?n trafic fără anvelope de iarnă, sau că acestea nu respectă condiţiile prevăzute de lege (?conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici dec?t cele prevazute ?n certificatul de ?nmatriculare sau ?nregistrare ori sunt uzate peste limita admisa? ? Art.100, aliniatul 6 din Noul Cod Rutier), şoferii riscă p?nă la 1.600 de lei amendă (20 de puncte de amendă, fiecare punct cost?nd şoferii 80 de lei).
Companiile de asigurări susţin că, ?n caz de accident, plătesc despăgubiri pentru maşinile asigurate chiar dacă nu au ?ncă anvelope de iarnă.


De asemenea, si reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane (ARR) au confirmat ca cei care nu circula pe portiuni de drumuri cu zapada, polei sau gheata nu risca sanctiuni daca nu au cauciucuri de iarna. Legislatia care intra in vigoare de la 1 noiembrie prevede amenzi intre 2.500 si 4.000 lei pentru conducatorii ale caror masini nu beneficiaza de anvelope de iarna.
.
Drept urmare, ca majoritatea legilor facute in Romania, si prevederea privind obligativitatea anvelopelor de iarna este extrem de vaga si, cel mai probabil, facuta in timpul unei pauze de masa. Singura concluzie, la care se pare ca au ajuns toate autoritatile, face referire la ceea ce inseamna anvelopa de iarna: o anvelopa care, pe langa expresia M plus S, trebuie sa aiba si alte semne, precum un fulg de nea si o creasta alpina. In cazul in care aceste insemnari lipsesc, anvelopa nu este considerata a fi de iarna - drept urmare, cele all-season nu sunt acceptate in acest 'program'.


2. P?nă c?nd sunt obligatorii anvelopele de iarnă?

?ntrebat p?nă c?nd se aplică această prevedere, reprezentantul ARR a spus că nu există un termen calendaristic prevăzut ?n ordonanţa 5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere. ?Riscă amenzi cei care circulă pe porţiuni cu zăpadă, gheaţă sau polei dacă sunt neechipaţi de iarnă?, a declarat pentru g?ndul Florian Coman, directorul general al Autorităţii Rutiere Rom?ne (ARR). Termenul de 31 martie, vehiculat ?n presă, nu este prevăzut nicăieri, nu există o limitare, au mai explicat oficialii ARR.


3. Merită să schimbăm şi jantele?

?n ţările dezvoltate din Europa de Vest, majoritatea automobilelor au două seturi de roţi ? unul de vară şi unulde iarnă. Avantajele acestei abordări sunt multiple. Unul dintre acestea este faptul ca schimbarea roţilor se face mai uşor. Un alt avantaj ?l constituie faptul că anvelopele au mai puţin de suferit nefiind dejantate de două ori pe an. Av?nd două seturi de roţi, se poate opta pentru dimensiuni diferite deoarece iarna este recomandat ca anvelopa să fie mai ?ngustă, iar talonul acesteia să fie mai ?nalt. Un talon mai ?nalt va amortiza mai bine şocul provenit de la o denivelare, o groapă sau poate chiar o bordură ?n cazul unui mic derapaj. De la aceste dimensiuni diferite reiese un alt avantaj: cel economic. Poti opta pentru anvelope pe 18? vara, iar cele de iarnă pot fi pe 16? costul acestora fiind semnificativ mai mic dec?t al acelor pe 18?.

4. Care sunt riscurile ?n care se achiziţionează anvelope second-hand?

Anvelopele second-hand ?ntotdeauna au reprezentat o loterie, la fel ca şi ?n cazul oricărui alt bun la m?na a doua. Majoritatea anvelopelor second-hand provin din Europa de Vest, sau de la cei care ?şi schimbă jantele ?nainte de a uza şi anvelopele.
Avantajul acestora ?l reprezintă costul de achiziţie, care depăşeşte 50% din preţul de nou, ?n funcţie de gradul de uzură. Pe de altă parte, acestea pot prezenta defecte ascunse care pot provoca accidente. La fel, şi jantele second-hand au aceleaşi riscuri. O jantă ?ndreptată defectuos poate afecta sistemul de direcţie şi implicit siguranţa celor din automobil.


5. Cum se verifică gradul de uzură al anvelopelor?

Gradul de uzură al anvelopelor de iarnă este determinat de mai mulţi factori dec?t ?n cazul celor de vară - unde contează aproape numai grosimea. Cea mai mare "ameninţare" pentru anvelopele de iarnă o reprezintă temperaturile ridicate. Tocmai pentru a avea un cauciuc moale şi la mai puţin de 7 grade Celsius, anvelopele de iarnă se uzează foarte repede ?n sezonul cald. Mai mult, atunci c?nd sunt utilizate vara, datorită fenomenului de topire "zimţii" caracteristici anvelopelor de iarnă se topesc, căpăt?nd un aspect similar celor de vară. Astfel, "uzura" ?n cazul anvelopelor de iarnă ţine şi de starea lor, nu numai de grosimea stratului de uzură.


6. Ce anvelope sunt acceptate?


Textul Ordonanţei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifică Ordonanţa Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul "anvelope de iarnă", anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M (Mud - noroi) şi S (Snow- zăpadă), sub forma: M plus S, M.S. sau M&S, se arată ?ntr-un comunicat emis de Registrul Auto Rom?n. Av?nd ?n vedere discuţiile ?n jurul anvelopelor all-season at?t din Ministerul Transporturilor c?t şi din Parlament, s-a concluzionat că şi acestea vor fi luate ?n calcul, dar numai ?n cazul ?n care sunt incripţionate M plus S, iar RAR a revenit asupra primului comunicat, cu o completare. Dacă anvelopele all-season nu vor prezenta acest marcaj, atunci anvelopele all season vor fi asimilate celor de vară şi implicit conducătorul automobilului va fi sancţionat ?n cazul ?n care va rula pe un drum acoperit cu gheaţă sau zăpadă. Miza acestei modificări reprezintă o piaţă de aproape 700 mil. euro.
Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz.
Anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenţă adecvată atunci c?nd temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei.
Potrivit oficialilor RAR din punct de vedere tehnnic anvelopa "all season" nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului ?n ţări cu o climă precum cea a Rom?niei, ?n condiţiile ?n care la noi temperaturile scad şi la mai puţin de -20 de grade Celsius.


Alte informatii privind obligativitatea anvelopelor de iarna in Europa, per tara:


Austria ? Obligatorii ?ntre 1 noiembrie și 15 aprilie. ?n sezonul rece anvelopele de iarnă sunt obligatorii pentru toate cele patru roţi la vehiculele sub 3,5 tone. Obligativitatea se menţine la cel puţin una dintre punţile motoare la autovehiculele de marfă de peste 3,5 tone şi la cele de pasageri de 8+1 locuri
Belgia ? Nu sunt obligatorii.
BOSNIA-HERŢEGOVINA Cauciucurile trebuie să aibă indicaţia MS, M+S ori M&S, cu simbolul fulgului de nea şi caneluri de minimum 4 mm.

Bulgaria ? Sunt recomandate.
Lanțurile pot deveni obligatorii ?n funcție de condițiile de pe drum.
Cipru ? Nu sunt obligatorii.
Cehia ? Obligatorii ?ntre 1 noiembrie și 31 martie.
Pot fi ?nlocuite cu lanțuri de zăpadă.
Danemarca ? Nu sunt obligatorii.
Estonia ? Obligatorii ?ntre 1 decembrie și 1 martie.
Datele pot varia ?n funcție de condițiile de pe drum.
Finlanda ? Obligatorii ?ntre 1 decembrie și 1 martie.
Recomandate sunt ?ntre noiembrie și aprilie.
Recomandate sunt și lanțurile de zăpadă.
Franța ? Lanțurile de zăpadă sunt obligatorii pe drumurile semnalizate ca atare ?n condiții de iarnă.
Germania ? Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii pe drumurile acoperite cu zăpadă, polei sau gheață.
Grecia ? Nu este cazul.
Irlanda ? Nu este cazul.
Italia ? Lanțurile de zăpadă sunt obligatorii ?ntre 15 octombrie și 15 aprilie.
Montarea lor se impune ?n funcție de condițiile de drum.
Provinciile italinene au dreptul să introducă propria legislație legată de obligativitatea anvelopelor de iarnă.
Letonia ? Obligatorii de la 1 decembrie la 1 martie
Lituania ? Obligatorii ?ntre 10 noiembrie și 1 aprilie.
Luxemburg ? Nu sunt obligatorii.
Malta ? Nu sunt obligatorii.
Marea Britanie ? Nu sunt obligatorii.
MOLDOVA Nu există legislaţie.

Olanda ? Nu sunt obligatorii.
Polonia ? Nu sunt obligatorii.
Portugalia ? Nu sunt obligatorii.

Rom?nia ? Obligatorii pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.
RUSIA Nu există legislaţie.

Slovacia ? Obligatorii pe drumurile acoperite de zăpadă, gheață sau polei.
Slovenia ? ?n vehicul trebuie să se găsească lanțuri de zăpadă ?ntre 15 noiembrie și 15 martie, dacă acesta nu este dotat cu cauciucuri de iarnă.
Spania ? Nu sunt obligatorii.
Suedia ? Obligatorii de la 1 decembrie la 31 martie pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.
Ungaria ? Nu sunt obligatorii.



SURSE:

http://www.zf.ro/auto/ce-riscati-daca-n ... e-11606734

http://www.4tuning.ro/legislatie-auto/a ... 10793.html

http://www.xplorio.ro/obligativitatea-a ... in-europa/

http://adevarul.ro/news/societate/cum-i ... index.html
http://www.zf.ro/auto/10-intrebari-desp ... ul-8860676

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Dum Noi 17, 2013 8:09 pm

Multumim Radu! Un post foarte util si complet.

Avatar utilizator
dandan372
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 28, 2012 11:11 am

Mesaj de dandan372 » Lun Noi 18, 2013 9:47 pm

Foarte interesant acest post. Si util.

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Noi 25, 2013 10:08 am

Iarna incepe sa-si intre in drepturi asa ca echipa MITSU.RO recomanda celor care nu si-au echipat masinile cu rotile de iarna sa o faca cat mai curand pentru a preveni eventuale incidente nedorite.

Drum Intins!!!!

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Joi Apr 17, 2014 7:14 am

Data fiind situatia meteorologica din luna aprilie, echipa MITSU.RO sfatuieste participantii la trafic in special pe cei care si-au schimbat anvelopele de iarna cu cele de vara sa circule prudent in condiţiile unui carosabil umed sau acoperit cu zăpadă, să ruleze cu viteză redusă, adaptată condiţiilor de drum, să-şi sporească atenţia şi să adopte o manieră calmă la volan, fără să bruscheze comenzile vehiculului. Fiecare manevră ?n trafic trebuie să fie efectuată numai după o temeinică asigurare.

TEAM MITSU.RO

Avatar utilizator
dandan372
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 28, 2012 11:11 am

Mesaj de dandan372 » Dum Oct 26, 2014 9:16 am

810 - 1800 de lei este amenda pe care o primiti daca politia va prinde ca circulati pe drumuri acoperite de polei, zapada sau gheata cu un automobil care nu are anvelope de iarna pe toate cele 4 roti. Anvelopele de iarna acceptate trebuie sa aiba semnul M + S. Nu ai M + S, pregateste-te de amenda!

Sursa:4tuning

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Mar Oct 28, 2014 10:37 pm

Saptamana trecuta cand am cumparat Coltul am vazut ca am M+S si nu prea m-am bucurat. Starea mea s-a schimbat insa acum cateva zile cand a nins si eram printre f putinii care puteau face fata zapezii de pe asfalt. Totusi cauciucurile all season sunt cam pilaf pe langa unele de iarna sau de vara. Este un compromis si nu stiu in ce masura sunt ok compromisurile astea.

Avatar utilizator
pitesti
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 26, 2011 11:50 am

Mesaj de pitesti » Sâm Noi 01, 2014 2:40 pm

Anvelopele marcate cu M+S dar fara fulg de nea, sunt anvelope care pot face fata unor conditii de noroi, mocirla usoara, iarba uda, pamant usor inundat, strat subtire de zapada asezata ocazional in timpul drumetiilor la munte. Aceste anvelope sunt destinate autovehiculelor de tip "SUV".

Anvelopele marcate M+S+fulg de nea, sunt anvelopele dedicate de iarna, pentru toate autovehiculele.

In concluzie, M+S sunt bune din primavara pana toamna tarziu pentru cei care strabat toate zonele de relief in mod constant. Daca eu am un SUV cu care ma deplasez doar de la Bucuresti la Constanta pe tot parcursul anului, atunci nu trebuie sa iau anvelope M+S ci, anvelope HP. In schimb, daca am SUV si strabat drumurile din Suceava la Salaj, Maramures, Hunedoara sau Covasna in mod curent, atunci am mare nevoie de anvelope M+S.

Scrie răspuns

Înapoi la “Drumetii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori