Accidente
QUOTE (adisonn @ Oct 28 2010, 04:51 PM) feriti va de loganuri in trafic mai ales de alea fara ABS, asa am patit si eu:La intrare in Megidia,toata lumea a pus frana toata lumea s a oprit bine, mai putin LOGANUL din spatele meu(care nu avea ABS), care s a oprit fix in mine,stricandu-mi masina, si in acelas timp si weekendul care vroiam sa-l petrec la mare.Nu vreau sa fiu rau cu posesorii de Logan,dar masinile alea au probleme grave cu frana,zici ca sunt un sifonier pe 4 rotii fara frana
Am vazut un Mercedes care a intrat in spatele celui din fata lui. Feriti-va de Mercedesuri, au grave probleme cu frana.... Am vazut si BMW si Opel si Toyota si chiar si Mitsubishi care au intrat in masinile din fata lor.. Concluzia e ca toate au probleme cu frana.. @adisson, nu te supara, dar tu cataloghezi franele unei masini dupa faptul ca un prost/neatent/etc nu a pastrat distanta si nu a fost pe faza cand ai franat si te-a lovit din spate? Faptul ca avea sau nu abs e fix egal cu 0. ABS nu imbunatateste cu nimic performanta franelor ci iti permite sa pastrezi controlul asupra traiectoriei masinii in cazul in care franezi de urgenta si nu poti doza efortul la pedala in asa fel incat sa nu blochezi rotile. Pe destule tipuri de suprafete o masina cu abs opreste in distanta mai mare decat una fara abs. O problema foarte importanta este cum deosebim in trafic un Logan cu ABS de unul fara. Sa stim sa ne ferim..
@gica - Ai perfecta dreptate cu frana la Logan si la Renault in general. E buna, dar necesita o usoara adaptare.
Am vazut un Mercedes care a intrat in spatele celui din fata lui. Feriti-va de Mercedesuri, au grave probleme cu frana.... Am vazut si BMW si Opel si Toyota si chiar si Mitsubishi care au intrat in masinile din fata lor.. Concluzia e ca toate au probleme cu frana.. @adisson, nu te supara, dar tu cataloghezi franele unei masini dupa faptul ca un prost/neatent/etc nu a pastrat distanta si nu a fost pe faza cand ai franat si te-a lovit din spate? Faptul ca avea sau nu abs e fix egal cu 0. ABS nu imbunatateste cu nimic performanta franelor ci iti permite sa pastrezi controlul asupra traiectoriei masinii in cazul in care franezi de urgenta si nu poti doza efortul la pedala in asa fel incat sa nu blochezi rotile. Pe destule tipuri de suprafete o masina cu abs opreste in distanta mai mare decat una fara abs. O problema foarte importanta este cum deosebim in trafic un Logan cu ABS de unul fara. Sa stim sa ne ferim..
@gica - Ai perfecta dreptate cu frana la Logan si la Renault in general. E buna, dar necesita o usoara adaptare.
QUOTE (PaulT @ Nov 5 2010, 03:48 PM) ABS nu imbunatateste cu nimic performanta franelor
uite aici : http://en.wikipedia.org/wiki/ABS_brake#Effectiveness
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS.
poti sa mai cauti si alte teste.
uite aici : http://en.wikipedia.org/wiki/ABS_brake#Effectiveness
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS.
poti sa mai cauti si alte teste.
@PaulT, hai na~! Ori nu ai condus masina fara ABS ori invers! In orice conditii de drum ABS este net superior oricarei franari fara, iar in coditii de drum alunecos ABS face minuni! Fata de afirmatia lui @adisonn ma raliez complet si asta prin prisma experientei proprii cand daca nu eram atent as fi patit acelasi lucru, asa vazand ca vine berbecele spre mine am iesit de pe carosabil, si cu ajutorul ABS, si i-am facut loc ! Acum din punctul celalalt de vedere nu poti sa sti ce masina ai in spate si cat de atent este cel de la volan, in conditii de franare brusca, orice neatentie a celui din spate este sa fie peste tine cu ABS cu tot! Totusi sa ne apucam acum sa contestam si sa afirmam inutilitatea ABS, EBC, ASP, etc, este chiar prea mult!
Recomand cu caldura celor ce merg cu Pajero/L200 in offroad sa dezactiveze ABS-ul. Este foarte drept ca te ajuta, dar in off, e aiurea rau.
De altfel, masinile fara ABS franeaza mai bine/rau in functie si de greutate/anvelope. De exemplu, masina de servici, Matiz, fara ABS, franez cu rotile blocate pe asfalt la 60 kmh de imi vine sa mai scot si eu un picior ca-n Fligstones sa o ajut. In aceleasi conditii, Pajero personal, tot fara ABS, franeaza pe asfalt de ma lipeste pe parbriz. Singurul dez-avantaj la Pajero fara ABS, e iarna pe gheata, unde intradevar, la o franare de urgenta, te cam imping 2 tone de la spate fara sa mai poti face mare lucru. M-ar tenta un test de franare, eu cu tanculetu meu fara abs si cineva cu orice masina cu abs, si sa facem o franare de urgenta (pedal to the metal) pe asfalt/pietris la diferite viteze. Tind sa cred ca o sa castig. De altfel, sunt 101% sigur ca daca fac acelasi test cu Matizu pierd din orice pozitie.
Personal, eu vad ABS-ul ca un real ajutor, indiferent de masina folosita. Am avut personal un R Clio care frana cu ABS mai greu decat o bicicleta, in sensul ca era foarte agresiv setat. Orice pedala mica de frana intra ABS-ul si ma frana foarte incet. Acum am un A Klase, care se vede ca e facut cu cap. ABS foarte precis, intra cand trebuie. Nu mai adaug si restul PC-urilor ajutatoare (controlul stabilitatii, demarajului, etc).
PS: Am avut in preajma Craciunului un accident cu Pajero, pe zapada/polei proaspat depus, cam cu 40-50 kmh. Am intrat frontal intr-un stalp de beton de iluminat, asta dupa ce vreo 100 de metri m-am tot chinuit sa-l redresez cu acceleratia, frana, etc. Daca aveam ABS, cu siguranta evitam accidentul.
De altfel, masinile fara ABS franeaza mai bine/rau in functie si de greutate/anvelope. De exemplu, masina de servici, Matiz, fara ABS, franez cu rotile blocate pe asfalt la 60 kmh de imi vine sa mai scot si eu un picior ca-n Fligstones sa o ajut. In aceleasi conditii, Pajero personal, tot fara ABS, franeaza pe asfalt de ma lipeste pe parbriz. Singurul dez-avantaj la Pajero fara ABS, e iarna pe gheata, unde intradevar, la o franare de urgenta, te cam imping 2 tone de la spate fara sa mai poti face mare lucru. M-ar tenta un test de franare, eu cu tanculetu meu fara abs si cineva cu orice masina cu abs, si sa facem o franare de urgenta (pedal to the metal) pe asfalt/pietris la diferite viteze. Tind sa cred ca o sa castig. De altfel, sunt 101% sigur ca daca fac acelasi test cu Matizu pierd din orice pozitie.
Personal, eu vad ABS-ul ca un real ajutor, indiferent de masina folosita. Am avut personal un R Clio care frana cu ABS mai greu decat o bicicleta, in sensul ca era foarte agresiv setat. Orice pedala mica de frana intra ABS-ul si ma frana foarte incet. Acum am un A Klase, care se vede ca e facut cu cap. ABS foarte precis, intra cand trebuie. Nu mai adaug si restul PC-urilor ajutatoare (controlul stabilitatii, demarajului, etc).
PS: Am avut in preajma Craciunului un accident cu Pajero, pe zapada/polei proaspat depus, cam cu 40-50 kmh. Am intrat frontal intr-un stalp de beton de iluminat, asta dupa ce vreo 100 de metri m-am tot chinuit sa-l redresez cu acceleratia, frana, etc. Daca aveam ABS, cu siguranta evitam accidentul.
- carisma_gdi
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Feb 08, 2008 8:07 pm
Era pe ce sa o patesc si eu la o iesire din parcare, pe un drum national, urma sa ies in dreapta.M-am asigurat la stanga din mers, am oprit la mai putin de un metru, fata de un camion care venea in depasire cu peste 100 la ora, pe banda unde vroiam sa ma incadrez. Era cat pe ce ... ar fi fost cam naspa sa fiu lovit lateral cu peste 100 la ora.
QUOTE (Klez @ Jun 21 2011, 11:57 PM) PS: Am avut in preajma Craciunului un accident cu Pajero, pe zapada/polei proaspat depus, cam cu 40-50 kmh. Am intrat frontal intr-un stalp de beton de iluminat, asta dupa ce vreo 100 de metri m-am tot chinuit sa-l redresez cu acceleratia, frana, etc.
90 % acelasi lucru patit in ianuarie la rm valcea dar am intrat in s 500 al lui puya. mi-a zis ca sunt fan BUG :-)) (in gluma)
90 % acelasi lucru patit in ianuarie la rm valcea dar am intrat in s 500 al lui puya. mi-a zis ca sunt fan BUG :-)) (in gluma)
ABSul nu mareste dar nici nu reduce distanta de franare, ci are grija sa nu se mai blocheze rotile si astfel masina nu mai intra in derapaj+ ca ai si control asupra directiei, adica poti sa si franezi brusc si sa si virezi pe cand la o masina care se duce sanie cu rotile blocate degeaba intorci de volan ca nu va vira
Daca vrei sa faci un test ia o masina cu abs si pune frana brusca de la o anumita viteza si masoara distanta de oprire, apoi scoate siguranta de la ABS si puen iar frana pe aceeasi suprafata si de la aceeasi viteza si apoi masoara distanta de oprire si ai sa vezi can u e mare diferenta ba poate chiar se opreste ceva mai repede incazul in care ABSul a fsot ON.
Stiu pe vineva care a facut un astfel de test pe asfalt uscat cu un logan fara abs frana brusca sa se blocheze rotile de la 100km/h si apoi frana puternica dar fara sa se blocheze rotile(la limita blocarii rotilor). Ei masina s-a oprit cu vreo 5m mai repede atunci cand rotile nu s-au blocat.
Concluzia ABSul in unele conditii poate reduce putin distanta de franare dar marele avantaj e ca ai control asupra directiei intimpul franarii.
Daca vrei sa faci un test ia o masina cu abs si pune frana brusca de la o anumita viteza si masoara distanta de oprire, apoi scoate siguranta de la ABS si puen iar frana pe aceeasi suprafata si de la aceeasi viteza si apoi masoara distanta de oprire si ai sa vezi can u e mare diferenta ba poate chiar se opreste ceva mai repede incazul in care ABSul a fsot ON.
Stiu pe vineva care a facut un astfel de test pe asfalt uscat cu un logan fara abs frana brusca sa se blocheze rotile de la 100km/h si apoi frana puternica dar fara sa se blocheze rotile(la limita blocarii rotilor). Ei masina s-a oprit cu vreo 5m mai repede atunci cand rotile nu s-au blocat.
Concluzia ABSul in unele conditii poate reduce putin distanta de franare dar marele avantaj e ca ai control asupra directiei intimpul franarii.
- Andrei-Lander
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm
La toate masinile echipate cu cauciucuri neadecvate conditiei de drum, ABS v-a intra mult mai devreme si acest lucru poate sa deruteze soferul spunand ca nu este eficient sistemul de franare/ABS. De ex: la o masina cu rotile de vara uzate, forta de frecare cu asfaltul se dimineaza, iar ABS-ul v-a intra mai devreme sa previna blocarea rotile. In concluzia, conteaza cauciucul 60 % si ABS-ul 40 %.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator