Timbrul De Mediu

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Ian 28, 2017 6:44 am

http://www.autoexpert.ro/noua-taxa-auto ... -de-mediu/

Noua taxa auto: Ce va înlocui timbrul de mediu



Noul mecanism de calcul, avansat de reprezentații APIA, ar urma să combine taxarea la înmatricularea unui autovehicul cu un impozit diferențiat pentru mașinile noi, mai puțin poluante, și cele rulate, care se supun unor norme mai vechi de emisii.

”Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citat de Agerpres.

La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, prezice o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a eliminării timbrului de mediu, de la 1 februarie: ”Putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport între vânzările de vehicule noi și rulate de 1 la 5 mașini, față de 1 la 3”.

Timbrul de mediu va fi eliminat de la 1 februarie. Acesta era în vigoare din 15 martie 2013 și lua în considerare emisiile de CO2 și vechimea mașinii. Taxa auto a fost introdusă pentru prima dată în 2007 și, în forma sa inițială, era calculată în funcție de vechimea mașinii, de norma Euro îndeplinită și de capacitatea cilindrică a motorului.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Ian 30, 2017 12:21 pm

http://www.automarket.ro/stiri/efectele ... 75533.html

Efectele eliminării timbrului de mediu: APIA anticipează o scădere puternică a vânzărilor de mașini noi în 2017



APIA susține că eliminarea timbrului de mediu va conduce la o scădere a vânzărilor în 2017 și anticipează că, din 6 mașini înmatriculate, 5 vor fi second-hand.


Eliminarea timbrului de mediu începând din 1 februarie a generat deja numeroase critici din partea Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), care a avertizat că primul efect va fi o scădere puternică a vânzărilor de mașini noi.

În cadrul unei conferințe de presă în care a prezentat și raportul vânzărilor pentru 2016, oficialii APIA au atras atenția că renunțarea la timbrul de mediu va conduce la o creștere a numărului de mașini second-hand înmatriculate în țara noastră.


"La începutul anului 2017 avem o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor de 1 la 5, față de 1 la 3", a precizat Ernest Popovici, președintele APIA.

Acesta se referă la faptul că, în 2016, în România s-au vândut 95.000 de mașini noi și s-au înmatriculat 301.000 de mașini second-hand, ceea ce echivalează cu un raport de 3 la 1 în favoarea mașinilor rulate. Un raport de 5 la 1 ar însemnă că, din 6 mașini înmatriculate în 2017, 5 ar urma să fie second-hand și una singură nouă.

Dintre cele 301.000 de mașini SH înmatriculate anul trecut, 124.000 au o vechime de peste 12 ani, iar alte 96.000 au între 8-12 ani. În schimb, doar 9.000 de unități au mai puțin de 2 ani vechime.

Autoritățile au anunțat săptămâna trecută că programul Rabla va continua și în 2017 cu un buget mai mare fără introducerea unei alternative la taxa auto.

Via Agerpres

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mie Feb 01, 2017 6:38 pm

Taxa auto eliminată definitiv. Vezi cum se vor înmatricula maşinile

http://www.businessmagazin.ro/actualita ... 79?ref=yfp


Timbrul de mediu va fi eliminat definitiv din legislaţie în prima zi a lunii februarie 2017, conform Legii nr. 1/2017, astfel că nu va mai trebui plătit de către proprietarii de maşini.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013, ce reglementează timbrul de mediu pentru autovehicule, va fi abrogată, la data de 1 februarie 2017, de Legea nr. 1/2017. Concret, începând cu prima zi a lunii viitoare, proprietarii de maşini nu vor mai fi nevoiţi să achite timbrul, această taxă de mediu urmând să dispară definitiv din legislaţie.

Deşi fostul Guvern ar fi preferat ca timbrul de mediu să fie înlocuit cu o altă taxă, Parlamentul a ales să nu facă acest lucru, cel puţin momentan. De asemenea, important de precizat este că aleşii poporului n-au stabilit nici că persoanele care deja au achitat timbrul de mediu îşi vor primi banii înapoi, scrie avocatnet.ro.

1. Până la 31 ianuarie 2017 mai trebuie să plătesc timbrul de mediu?

Da. Timbrul de mediu încă este în vigoare în acest moment, astfel că trebuie plătit până la data de 31 ianuarie 2017. Taxa urmează să fie eliminată complet abia de la 1 februarie 2017.

2. De la 1 februarie 2017 mai trebuie să plătesc timbrul de mediu?

Nu. Începând cu data de 1 februarie 2017, ordonanţa de urgenţă ce reglementează timbrul de mediu va fi abrogată. Astfel, proprietarii de maşini nu vor mai fi nevoiţi să achite această taxă (în principal) la prima înmatriculare sau la prima vânzare a unui autovehicul. Însă doar dacă înmatricularea sau vânzarea se fac începând cu prima zi a lunii februarie 2017.

3. Timbrul de mediu va fi înlocuit de o altă taxă?

Nu. Cel puţin momentan, timbrul de mediu va fi eliminat complet şi nu va fi înlocuit cu nicio altă taxă. Aşadar, de la 1 februarie 2017 nu va mai trebui achitată nicio taxă de mediu la prima înmatriculare sau la prima vânzare a unui autoturism.

4. Dacă am plătit deja timbrul de mediu, pot cere banii înapoi?

Pe cale administrativă, nu, acest lucru este imposibil atât în prezent, cât şi de la 1 februarie 2017. Totuşi, având în vedere că timbrul de mediu a fost declarat parţial ilegal de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, restituirea taxei poate fi cerută în instanţă.

5. Totuşi, Guvernul va da vreodată banii înapoi fără să fie nevoie de un proces în instanţă?

În principiu, da. Fostul Guvern a explicat anul trecut că a început să analizeze problema restituirii timbrului de mediu achitat de proprietarii de maşini începând din martie 2013. Astfel, cel puţin teoretic, noul Executiv ar trebui să vină în viitorul apropiat cu o procedură administrativă de restituire a taxei.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Joi Feb 02, 2017 9:08 am

QUOTE (Vasea @ Feb 1 2017, 06:38 PM) 5. Totuşi, Guvernul va da vreodată banii înapoi fără să fie nevoie de un proces în instanţă?

În principiu, da. Fostul Guvern a explicat anul trecut că a început să analizeze problema restituirii timbrului de mediu achitat de proprietarii de maşini începând din martie 2013. Astfel, cel puţin teoretic, noul Executiv ar trebui să vină în viitorul apropiat cu o procedură administrativă de restituire a taxei.
Sper sa o faca... Astfel va evita alte pierderi de bani la buget, cu cheltuieli de judecata.

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Vin Feb 03, 2017 7:40 pm

http://www.automarket.ro/stiri/efectul- ... 75605.html

Efectul eliminării timbrului de mediu: taxele auto plătite între 2007-2013 nu mai pot fi recuperate

Taxele auto care au fost în vigoare în perioada 2007-2013 nu mai pot fi recuperate de șoferi conform planificării inițiale ca urmare a eliminării timbrului de mediu.


Timbrul de mediu a fost eliminat începând din 1 februarie prin Legea 1/2017, însă acest lucru are un efect nefast asupra tuturor șoferilor care intenționau să-și recupereze taxele auto plătite anterior.

Legea 1/2017 prevede implicit abrogarea Ordonanței de Urgență OUG 9/2013, cea prin care a fost introdus timbrul de mediu. Respectiva Ordonanță de Urgență include și procedura de recuperare a banilor plătiți pe toate taxele auto de până în 2013, care astfel nu mai este valabilă după intrarea în vigoare a legii 1/2017.



Informația a fost vehiculată în presă încă de la jumătatea lunii ianuarie, iar acum a fost confirmată inclusiv de oficialii Ministerului Mediului. "Având în vedere abrogarea OUG nr. 9/2013, contribuabililor nu li se vor mai restitui, pe cale administrativă, sumele în speță. Restituirea pe cale administrativă a acestor sume poate fi realizată doar în baza unui nou act normativ ce ar trebui emis în perioada următoare'', precizează Ministerului Mediului.

Autoritățile anunțaseră în luna martie a anului trecut că toţi proprietarii de maşini care au plătit taxa de poluare între 2007-2013, adică înainte de introducerea timbrului de mediu, îşi pot primi banii înapoi eșalonat, pe o perioadă de 5 ani. Procedura completă pentru recuperarea taxei auto a fost anunțată abia o lună mai târziu.

Șansele ca autoritățile să emită un act normativ care să prevadă restituirea taxelor auto sunt însă destul de mici, mai ales că și precedenta procedură a fost anunțată doar după ce România a fost obligată să facă acest lucru de către Comisia Europeană.

Via AvocatNet

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Feb 11, 2017 6:22 am

http://www.zf.ro/auto/blocaj-la-inmatri ... e-16154662

Blocaj la înmatriculările auto: Românii îşi pot înmatricula maşinile second-hand importate cel mai devreme începând cu martie

Românii care vor să îşi înma­tri­culeze maşinile second-hand pot ob­ţi­ne o programare la Registrul Auto Român (RAR) abia din luna viitoa­re, arată site-ul pentru programări al RAR. Eliminarea timbrului de me­diu, începând cu data de 1 februarie, a adus o creştere a numărului per­soanelor care doresc să-ţi înma­tri­culeze maşinile la mâna a doua cum­părate din străinătate.

„Faţă de luna decembrie a anului 2016 numărul de programări la RAR a crescut cu apro­ximativ 50%. Astfel, dacă în de­cem­brie 2016 la nivel naţional au fost apro­ximativ 48 de mii de programări, în luna ianuarie 2017 s-a ajuns la pes­te 75 de mii“, spune Roxana Nica, pur­tător de cuvânt al Registrului Auto Român (RAR).

Cifrele înregistrate reflectă valul în­matriculărilor în creştere de maşini second-hand importate, astfel că joi 1 fe­bruarie au fost înmatriculate, de pil­dă, 523 de autoturisme noi şi aproa­pe 5.500 vechi, potrivit ultime­lor statisti (pre­liminare) ale Direcţiei Re­gim Per­mise de Conducere şi Înma­tri­cu­la­re a Vehiculelor ( DRPCIV).


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Feb 20, 2017 1:16 pm

http://www.gsp.ro/sporturi/auto/moldove ... 02463.html

Moldovenii, campioni la importuri de mașini second-hand » În aproape toate județele, programările pentru inspecția tehnică la Registrul Auto Român au ajuns până în luna martie


De la 1 februarie, taxa pentru timbrul de mediu a fost anulată, iar românii caută chilipiruri prin străinătate. Își aduc mașini la mâna a doua, la prețuri cât mai mici, fără să mai conteze prea mult anul de fabricație.

Pentru a înmatricula aceste mașini este obligatorie însă inspecția tehnică, care se poate face doar la Registrul Auto Român. Gazeta Sporturilor a realizat un interviu despre situația creată cu Cristian Bucur, Director Tehnic RAR.


- Domnule Bucur, forfotă mare în toate sediile RAR din țară.
- Aș spune că față de media unei luni obișnuite a anului 2016, când eliberam în jur de 30.000 de cărți de identitate pentru vehiculele utilizate, asta fiind de fapt media anului trecut, în ianuarie 2017, am emis 38.000 de CIV-uri la nivel național. Un plus de 27%.

- Asta înseamnă că românii ardeau de nerăbdare, având în vedere că de la 1 februarie a fost eliminată taxa de timbru?
- Exact, iar când totul a devenit oficial cu această taxă, românii au dat năvală la Registrul Auto Român.
RAR va lucra și sâmbăta

- Spuneți-ne niște cifre, vă rugăm.
- În perioada 1- 9 februarie, am emis 19.000 de cărți de identitate. Îmi permit să extrapolez un pic și să facem un mic calcul. Sunt 20 de zile lucrătoare, deși este foarte probabil că vom lucra și sâmbetele în curând, asta înseamnă că această creștere, dacă se va păstra ritmul actual, va fi de 58% în comparație cu media anului trecut.

- Afluența de mașini la RAR a dat peste cap programările. Cât timp se așteaptă acum?
- Programările nu sunt uniforme, în sensul că în județele de nord, adică aproape toată Moldova, și în Maramureș sunt cele mai multe solicitări. La polul opus, sudul României este ceva mai relaxat.

- Aveți o explicație?
- Cei mai mulți dintre moldoveni lucrează în străinătate. Își aduc mașini pe care le lasă aici, la rude.

- Bucureștiul cum stă?
- Avem și peste câteva zile programări libere pentru Capitală. În rest, vorbim de exemplu de județe ca Brăila, Mehedinți, Teleorman, Argeș, Timiș, Arad în care programările au ajuns la începutul lui martie.
Rata de respingere la prima prezentare a crescut cu 23%

- Sunteți ultima redută înainte ca aceste mașini second-hand importate din străinătate, unele dintre ele cu vechimi foarte mari, să aibă dreptul de a circula legal în România. Ați devenit mai exigenți acum?
- Procedura este una singură pe care o aplicam și până acum. Vă pot spune că am constatat altceva.

- Adică?
- A crescut gradul de respingere a mașinilor la prima prezentare. Practic, găsim mai multe defecțiuni acum. N-aș vrea să spun că am devenit noi mai riguroși. Sunt autorizat să spun că am păstrat gradul de exigență.

- Multe dintre mașini sunt vechi. Aceasta este explicația?
- Da, sunt vechi, dar după ce o să vă spun niște cifre, veți constata că nu sunt chiar atât de vechi.

- Bine, ajungem și acolo. În procente cu cât a crescut rata de respingere după prima prezentare la RAR față de media anului trecut?
- De la 18%, am ajuns acum la 23%, evident vorbim doar de prima lună a lui 2017. Dintr-o sută de mașini, 23 dintre ele sunt respinse după prima vizită la noi. Omul are opțiunea să se ducă acasă și să-și remedieze problemele mașinii descoperite de noi.

- Și dacă sunt respinși din nou?
- Unii vin pe la noi și de două-trei ori. Se întâmplă și asta. Depinde de ce înțelege el prin reparație. Dacă se duce la un atelier autorizat, îl costă un pic mai mult, dar reparația este conformă și trece aproape sigur și de noi după aceea. Vă pot da și un exemplu.

- Vă rugăm.
- Descoperim o problemă la frână. Omul fie își poate schimba singur, fie apelează la un vecin care se pricepe pentru a-i schimba plăcuțele de frână. Dacă se duce la service, legislația spune că este obligatoriu ca la sfârșitul intervenției să se facă verificarea la standuri de rulouri. Stand pe care-l avem și noi, deci sunt șanse mari că dacă a trecut testul la atelierul de reparații, aproape sigur trece și de noi.
Care sunt problemele tehnice pentru care sunt respinse mașinile

- Care sunt cele mai frecvente probleme descoperite la aceste mașini importate?
- Sistemul electric, instalația de iluminat-semnalizare ar fi 22%, sistemul de frânare de 13% și tot acolo sistemul de poluare, 12,5 %.

- Sistemul de direcție?
- Este mic. Doar 5%. Contrar aparanțelor, sunt mașini mai vechi, dar sunt rulate afară unde nu prea au dat de gropi.

- Aveți probleme și în ceea ce privește identificarea mașinilor?
- Da, iar procentul este de 15%. Motoare înlocuite, motoare fără serie. În cazuri mai grave există probleme privind numărul de identificare poansonat neconform. Mai mult de jumătate dintre ele se rezolvă favorabil în sensul în care acestea au o justificare: corodări excesive sau elemente de caroserie schimbate în urma unui accident. Francezii, de exemplu, nu mai poansonează după ce schimbă ceva.
"Poliția îi ia la întrebări pe samsari chiar în curtea RAR"

- Ce faceți când descoperiți că mașina adusă este declarată furată din altă țară?
- Se schimbă lucrurile. Mașina se respinge și se blochează în sistemul meu informatic. Automat, pleacă un mail la poliție, iar cei de la crimă organizată și furturi vin imediat și-l iau la întrebări chiar în curtea mea. Avem și niște afișe prin curte în care informăm că orice vehicul care intră în curtea RAR-ul este monitorizat din punct de vedere al furtului de către Poliție.

- Cât de vechi sunt mașinile second-hand importate?
- Statistica ne spune că se aduc mașini fabricate peste anul 2000, deci cu o vechime 17 ani, corespunzătoare puterii de cumpărare a românului. În trend, aș putea spune, având în vedere că vechimea medie a Parcului Auto din România este de 14-15 ani.
"O mașină mai bătrână nu este un pericol imediat pe drumul public"

- Cum comentați aceste cifre?
- Eu mă feresc să spun că o mașină mai bătrână este un pericol imediat pe drumul public. Trec de la meseria mea de inginer auto și vorbesc acum din punctul de vedere al unui conducător auto. Mi se par mai periculos teribilismul unora de la volan decât starea tehnică a mașinilor. Și spun asta pentru că sistemul nostru de inspecții tehnice este foarte bine pus la punct, unul dintre cele mai dure din Europa.

- Ce sfat ați da românilor care își aduc mașini second-hand vechi din străinătate?
- Să încerce să facă un calcul global și să nu se bucure de prețul relativ mic al mașinii. Să ia în considerare și costul de întreținere. S-ar putea să constate că e mai convenabil să-și ia o mașină mai nouă și mai puțin poluantă. Pe o durată medie de exploatare, vor avea mai puține intervenții reparatorii.

- Credeți că pe români îi interesează foarte tare poluarea?
- Am discutat cu destui români care-mi spuneau că-și doresc un mediu curat pentru copiii lor. Dar mai e ceva. O mașină cu un grad de poluare mai bun, implicit are și un consum mai mic.
"În Germania, fraudarea odometrului este infracțiune. La noi, nu"

- Ce facem cu mașinile aduse din străinătate cu kilometrajul dat înapoi? Aproape toate mașinile arată la bord 80.000-90.000 de kilometri, indiferent de vechimea lor.
- Jumătate dintre cele care vin de afară arată cu 100.000 de kilometri mai puțin decât numărul real de kilometri parcurși. În Germania, legislația e clară. Punctual, fraudarea odometrului este infracțiune. La noi, nu. În Codul Penal se încadrează în zona inducerii în eroare a unui bun cumpărat. Ce-am făcut noi? Notăm numărul de kilometri atunci când mașinile ne vizitează. Evident că nu pot să spun dacă sunt reali sau nu. La inspecțiile următoare, trebuie să văd creșteri de kilometri.

- Atât?
- Urmează să intre în vigoare o directivă UE privind un schimb de informații. Dumneavoastră veniți cu o mașină adusă din Germania, iar kilometrajul arată 80.000 kilometri, iar eu intru și văd că ea a plecat de acolo cu 200.000.
Se împuținează mașinile înmatriculate cu numere de Bulgaria

- Cum mai stăm cu mașinile înmatriculate în Bulgaria?
- Vine lumea cu ele. Vor să le transfere pe România acum. Explicația e simplă. Dacă la noi s-a scos timbrul de mediu, în țara vecină au crescut prețurile la asigurări.


Vârsta mașinilor second-hand importate care au trecut pe la RAR în ianuarie 2017

9 unități (fabricate înainte de 1970)
20 unități (fabricate în perioada 1970-1980)
187 de unități (fabricate în perioada 1980-1990)
3.517 unități (fabricate în perioada 1990-2000)
28.746 unități (fabricate în perioada 2000-2010)
4.958 unități (fabricate după 2010)

* Mașinile mai vechi de 30 de ani sunt considerate mașini istorice pentru care nu se plătea nici înainte timbrul de mediu. La momentul actual, pot fi considerate mașini istorice cele care s-au fabricat înainte de 1987

25 de ani au trecut de când a fost înființat Registrul Auto Român

19.000 de cărțide identitate au fost eliberate de către RAR în primele 9 zile ale lunii februarie, în condițiile în care media lunară a lui 2016 a fost de 30.000 CIV-uri

58% este creșterea estimată de către cei de la RAR privind numărul de eliberări de cărți de identitate pentru mașinile second-hand importate în comparație cu 2016

14 anieste vechimea medie a Parcului Auto din România în momentul de față


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Feb 21, 2017 7:20 pm

Timbrul de mediu va fi înlocuit: autorităţile anunţă un "sistem modern care va reduce numărul de maşini vechi din marile oraşe"

http://www.automarket.ro/stiri/timbrul- ... 75895.html

Ministerul Mediului va anunţa săptămâna viitoare un "sistem modern" care va înlocui timbrul de mediu fără să introducă o nouă taxă. În plus, fondurile alocate pentru maşinile electrice s-ar putea dubla.


Timbrul de mediu a fost eliminat începând din 1 februarie, însă autorităţile anunţau încă din ianaurie intenţia de a înlocui aceasta taxă cu o
măsură compensatorie.

Planurile Ministerului Mediului sunt aproape de a fi finalizate, iar autorităţile vor prezenta săptămâna viitoare o variantă de înlocuire a timbrului de mediu. Pentru moment, nu este clar modul în care va fi înlocuit timbrul de mediu, însă este cert că nu va fi vorba despre o nouă taxă auto.



"Gândim un sistem modern, astfel încât să nu venim cu taxare suplimentară pe cetăţean, dar în acelaşi timp să ne asigurăm că avem autoturisme din ce în ce mai puţin poluante care să fie pe străzile noastre, mai ales în zonele unde avem aglomerări urbane. Probabil că, în săptămânile următoare, vom lansa un prim set de măsuri care să vizeze o soluţie pentru ceea ce înseamnă înlocuirea taxei de timbru", spune Daniel Constantin, ministrul Mediului.

În plus, programul Rabla Plus, prin care anul trecut s-a oferit un voucher de 20.000 de lei la achiziţionarea unei maşini electrice, va fi îmbunătăţit. Ministerul anunţă o dublare a sumelor alocate, însă nu este clar dacă va fi dublata suma alocată pentru achiziţionarea unei maşini sau fondul total alocat pentru Rabla Plus, care include bani şi pentru instalarea de staţii de încărcare.

"Vom lansa şi Rabla, dar şi Rabla Plus, adică maşini electrice pentru care vom acorda o valoare poate dublă faţă de anul trecut, coroborată în acelaşi timp cu staţii electrice de încărcare, în mai multe zone", a mai precizat Constantin.

Via Hotnews

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Vin Feb 24, 2017 7:34 pm

Proiect: timbrul de mediu va fi înlocuit cu o taxă de acces în marile oraşe. Valoarea va depinde de normele de poluare şi tipul de carburant

http://www.automarket.ro/stiri/proiect- ... 75967.html

Autorităţile vor să introducă o taxă auto de acces în marile oraşe ale ţării pe baza unor stickere colorate. Valoarea taxei va depinde de norma de poluare, de emisiile de noxe, dar şi de carburantul folosit.


Autorităţile au anunţat în această săptămână că vor prezenta peste câteva zile un proiect care vizează înlocuirea timbrului de mediu
cu un "sistem modern care va reduce numărul de maşini vechi din marile oraşe", anunță Profit.ro

La vremea respectivă, Ministerul Mediului nu a oferit detalii suplimentare şi a evitat să menţioneze dacă este vorba despre o nouă taxă auto, însă publicaţia Profit a intrat în posesia unor informaţii despre acest sistem.

Astfel, potrivit sursei citate, timbrul de mediu ar urma să fie înlocuit cu o taxă auto sub formă de vignetă care să permită accesul şoferilor în marile oraşe. În plus, oraşele vor fi împărţite în zone distincte, iar valoarea taxei va fi mai mare pentru accesul în zonele centrale decât în cele periferice. La achiziţionarea vignetei, şoferul va primi un sticker colorat în funcţie de nivelul de acces pe care l-a ales pentru oraş pe care va trebui să-l lipsească pe parbriz.



"Este în lucru introducerea unei taxe de intrare în marile oraşe, care presupune o plată în funcţie de noxe şi de combustibil plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraş. Astfel, pentru ca un şofer să poată intra cu o maşină poluantă în centrul oraşului, el va trebui să plătească o anumită taxă şi va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul", explică sursele citate de Profit.

Valoarea taxei va fi stabilită în funcţie de normele de poluare ale maşinii, de emisiile de noxe stabilite în cadrul Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP) şi de carburantul folosit. Există însă şi neînţelegeri în cadrul Ministerului Mediului, întrucât unii dintre oficialii care lucrează la proiect nu sunt de acord ca taxa să fie diferenţiată.

Pentru moment nu sunt disponibile alte detalii, însă cel mai probabil autorităţile vor face un anunţ oficial pe parcursul săptămânii viitoare. Nu este certă nici data de la care va fi implementat acest sistem, mai ales că în acest moment nu a fost finalizată nici măcar stabilirea zonelor pentru Bucureşti.

Un sistem asemănător pentru accesul în marile oraşe este folosit în prezent de Germania, în timp ce unele mari oraşe europene au început deja să interzică accesul în zonele centrale ale maşinilor poluante peste un anumit nivel.

Via Profit

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Dum Feb 26, 2017 7:30 am

Variante în lucru la Ministerul Mediului pentru înlocuirea TIMBRULUI DE MEDIU: Vigneta şi stickerul color. VIDEO Ministrul Daniel Constantin

http://www.mediafax.ro/social/variante- ... n-16172737

Timbrul de mediu ar putea fi înlocuit cu vigneta, care va avea o valoare diferenţiată în funcţie de noxele maşinii sau de un sticker color ce va depinde de nivelul de poluare, acestea fiind două dintre variantele luate în discuţie, au declarat surse din ministerul Mediului pentru MEDIAFAX.

Printre variantele discutate să ia locul timbrului de mediu, desfiinţat în data de 1 februarie 2017, se află vigneta, ce ar urma să fie plătită de toţi şoferii şi să aibă o valoare diferenţiată, în funcţie de nivelul noxelor şi al capacităţii cilindrice a motorului maşinii.

O altă variantă de lucru o reprezintă stickerul colorat, care va permite conducătorilor auto să intre în anumite zone ale oraşului, metodă practicată şi în Franţa. Culoarea stickerului va indica nivelul de poluare a maşinii, au declarat surse din ministerul Mediului pentru MEDIAFAX.

Ministrul Mediului, Daniel Constatin, a anunţat, într-o declaraţie EXCLUSIV pentru MEDIAFAX că a făcut "o analiză în aceste zile în cadrul grupului de lucru pe care l-am format. (...)Sunt trei sisteme în momentul de faţă, există anumite ţări care percep o anumită taxă la înmatriculare sub o diversă formă, această taxă sigur că a fost aplicată cu mulţi ani în urmă şi ea nu a fost aplicată în mod discriminatoriu, de aceea nu a fost atacată în aceste state. A doua formă este un impozit care se plăteşte anual în funcţie de capacitatea cilindrică şi de emisiile de CO2. Există şi a treia formă care este întărită în momentul de faţă şi care reprezintă o taxă suplimentară de combustibil, când plăteşti combustibilul o parte din taxa respectivă se duce către fondul de mediu".

Acesta a mai declarat că a avut discuţii şi cu primarul general, Gabriela Firea, legat de poluare. O variantă luată în discuţie este chiar împărţirea pe zone a oraşelor.

"Pot fi măsuri comune pe care le adoptăm care să rezolve ambele probleme (nr: traficul şi poluarea). Dacă se va ajunge la această soluţie prin care să zonăm Bucureştiul şi alte judeţe din ţară, zona 1, 2,3 şi să spunem că unele maşini pot pătrunde în funcţie de gradul de poluare a motorului respectiv pot pătrunde într-o zonă numai cu taxă sau deloc, asta ar putea să rezolve şi problema traficului.(...) Pentru Bucureşti, Braşov şi Iaşi pentru reducerea poluării, dar şi pentru gestionarea deşeurilor avem cel puţin 11 măsuri pe care le vom lua în perioada următoare", a mai spus Daniel Constantin pentru MEDIAFAX.

Ministrul Mediului spune că în lista de măsuri care ar putea duce la reducerea poluării se află perdelele forestiere, maşinile şi autobuzele electrice şi programul Şcoala Verde. De ce nu va fi implementată şi circulaţia alternativă a maşinilor cu numere pare şi impare şi ce alte măsuri anunţă ministerul Mediului legat de problema deşeurilor, aflaţi în interviul integral care va fi difuzat sâmbătă de agenţia MEDIAFAX.


Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori