Scris: Mie Iul 06, 2011 11:54 am
Borbely: Guvernul ia ?n calcul ?nlocuirea taxei de primă ?nmatriculare cu una generală de poluare
Guvernul va lua o decizie privind recent anunţata variantă a taxei auto ?n următoarele două săptăm?ni, ?nsă ?n comitetul interministerial a apărut o nouă idee, aceea a introducerii unei taxe generale de poluare pentru toate autoturismele, a anunţat, marţi, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
"Eu răm?n la ideea de a introduce o taxă de poluare cu ocazia ?nmatriculării maşinii ?n Rom?nia, dar, ?n comitetul interministerial, am discutat şi despre o altă variantă: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxă anuală care să ?nlocuiască taxa de primă ?nmatriculare", a spus ministrul Mediului.
Borbely a refuzat să dea detalii suplimentare despre propunere, evit?nd să spună cui a aparţinut ea şi de c?nd ar urma să ?nlocuiască actuala taxă de poluare plătită la ?nmatriculare.
Proiectul de lege privind noua taxă auto prevedea, ?n forma redactată ?n 17 iunie, ca taxa să fie redusă cu circa 30% de la 1 iulie 2011, dată de la care să ?nceapă şi procedurile de restituire a unei diferenţe de bani către proprietarii de maşini deja ?nmatriculate ?n ţară.
Documentul a fost ?nsă refăcut prin eliminarea datei de 1 iulie 2011, fără să fie avansat un alt termen, astfel că momentul la care ar urma să fie introdusă taxa auto redusă cu 30% şi să ?nceapă restituirea banilor a devenit incert.
?n forma iniţială, proiectul de lege stabilea restituirea unei diferenţe de bani pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa pe poluare ?n perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011. ?n forma modificată, documentul prevede restituiri de bani pentru taxa plătită ?n intervalul 1 iulie 2008 şi "data intrării ?n vigoare a legii".
Pentru a intra ?n vigoare, proietul de lege privind noua taxă auto şi restituirea banilor trebuie aprobat at?t de Guvern, c?t şi de Parlament. Vacanţa parlamentară ?ncepe ?n luna iulie şi va dura p?nă ?n septembrie, astfel că dezbaterile din legislativ asupra proiectului pot ?ncepe cel mai devreme ?n toamna acestui an.
Mai mult, procedura de restituire a banilor va fi stabilită prin norme metodologice, aprobate ?n termen de 30 zile de la data publicării legii ?n Monitorul Oficial.
Modificările la taxa auto prevăd plata taxei la prima v?nzare a maşinilor ?nmatriculate ?n ţară ?nainte de anul 2007, dar şi reducerea cuantumului taxei de circa 30% şi restituirea unei diferenţe din bani.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, ?ntr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe rom?neşti, că taxa de primă ?nmatriculare ?ncalcă legislaţia Uniunii Europene ?ntruc?t produce un dezavantaj la v?nzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul Rom?niei.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces ?n care un rom?n care şi-a cumpărat, ?n iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru ?nmatricularea ?n Rom?nia a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja ?nregistrate ?n ţară şi rev?ndute.
Experţii ?n domeniul juridic au atenţionat Guvernul că Rom?nia riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene, ?n urma declanşării unei posibile proceduri de infringement, şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial ?n instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.
sursa
Guvernul va lua o decizie privind recent anunţata variantă a taxei auto ?n următoarele două săptăm?ni, ?nsă ?n comitetul interministerial a apărut o nouă idee, aceea a introducerii unei taxe generale de poluare pentru toate autoturismele, a anunţat, marţi, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
"Eu răm?n la ideea de a introduce o taxă de poluare cu ocazia ?nmatriculării maşinii ?n Rom?nia, dar, ?n comitetul interministerial, am discutat şi despre o altă variantă: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxă anuală care să ?nlocuiască taxa de primă ?nmatriculare", a spus ministrul Mediului.
Borbely a refuzat să dea detalii suplimentare despre propunere, evit?nd să spună cui a aparţinut ea şi de c?nd ar urma să ?nlocuiască actuala taxă de poluare plătită la ?nmatriculare.
Proiectul de lege privind noua taxă auto prevedea, ?n forma redactată ?n 17 iunie, ca taxa să fie redusă cu circa 30% de la 1 iulie 2011, dată de la care să ?nceapă şi procedurile de restituire a unei diferenţe de bani către proprietarii de maşini deja ?nmatriculate ?n ţară.
Documentul a fost ?nsă refăcut prin eliminarea datei de 1 iulie 2011, fără să fie avansat un alt termen, astfel că momentul la care ar urma să fie introdusă taxa auto redusă cu 30% şi să ?nceapă restituirea banilor a devenit incert.
?n forma iniţială, proiectul de lege stabilea restituirea unei diferenţe de bani pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa pe poluare ?n perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011. ?n forma modificată, documentul prevede restituiri de bani pentru taxa plătită ?n intervalul 1 iulie 2008 şi "data intrării ?n vigoare a legii".
Pentru a intra ?n vigoare, proietul de lege privind noua taxă auto şi restituirea banilor trebuie aprobat at?t de Guvern, c?t şi de Parlament. Vacanţa parlamentară ?ncepe ?n luna iulie şi va dura p?nă ?n septembrie, astfel că dezbaterile din legislativ asupra proiectului pot ?ncepe cel mai devreme ?n toamna acestui an.
Mai mult, procedura de restituire a banilor va fi stabilită prin norme metodologice, aprobate ?n termen de 30 zile de la data publicării legii ?n Monitorul Oficial.
Modificările la taxa auto prevăd plata taxei la prima v?nzare a maşinilor ?nmatriculate ?n ţară ?nainte de anul 2007, dar şi reducerea cuantumului taxei de circa 30% şi restituirea unei diferenţe din bani.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, ?ntr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe rom?neşti, că taxa de primă ?nmatriculare ?ncalcă legislaţia Uniunii Europene ?ntruc?t produce un dezavantaj la v?nzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul Rom?niei.
Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces ?n care un rom?n care şi-a cumpărat, ?n iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru ?nmatricularea ?n Rom?nia a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja ?nregistrate ?n ţară şi rev?ndute.
Experţii ?n domeniul juridic au atenţionat Guvernul că Rom?nia riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene, ?n urma declanşării unei posibile proceduri de infringement, şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial ?n instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.
sursa