Taxa De Prima Inmatriculare Devine Taxa Generala De Poluare?

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Iul 06, 2011 11:54 am

Borbely: Guvernul ia ?n calcul ?nlocuirea taxei de primă ?nmatriculare cu una generală de poluare

Guvernul va lua o decizie privind recent anunţata variantă a taxei auto ?n următoarele două săptăm?ni, ?nsă ?n comitetul interministerial a apărut o nouă idee, aceea a introducerii unei taxe generale de poluare pentru toate autoturismele, a anunţat, marţi, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.



"Eu răm?n la ideea de a introduce o taxă de poluare cu ocazia ?nmatriculării maşinii ?n Rom?nia, dar, ?n comitetul interministerial, am discutat şi despre o altă variantă: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxă anuală care să ?nlocuiască taxa de primă ?nmatriculare", a spus ministrul Mediului.

Borbely a refuzat să dea detalii suplimentare despre propunere, evit?nd să spună cui a aparţinut ea şi de c?nd ar urma să ?nlocuiască actuala taxă de poluare plătită la ?nmatriculare.

Proiectul de lege privind noua taxă auto prevedea, ?n forma redactată ?n 17 iunie, ca taxa să fie redusă cu circa 30% de la 1 iulie 2011, dată de la care să ?nceapă şi procedurile de restituire a unei diferenţe de bani către proprietarii de maşini deja ?nmatriculate ?n ţară.

Documentul a fost ?nsă refăcut prin eliminarea datei de 1 iulie 2011, fără să fie avansat un alt termen, astfel că momentul la care ar urma să fie introdusă taxa auto redusă cu 30% şi să ?nceapă restituirea banilor a devenit incert.

?n forma iniţială, proiectul de lege stabilea restituirea unei diferenţe de bani pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa pe poluare ?n perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011. ?n forma modificată, documentul prevede restituiri de bani pentru taxa plătită ?n intervalul 1 iulie 2008 şi "data intrării ?n vigoare a legii".

Pentru a intra ?n vigoare, proietul de lege privind noua taxă auto şi restituirea banilor trebuie aprobat at?t de Guvern, c?t şi de Parlament. Vacanţa parlamentară ?ncepe ?n luna iulie şi va dura p?nă ?n septembrie, astfel că dezbaterile din legislativ asupra proiectului pot ?ncepe cel mai devreme ?n toamna acestui an.

Mai mult, procedura de restituire a banilor va fi stabilită prin norme metodologice, aprobate ?n termen de 30 zile de la data publicării legii ?n Monitorul Oficial.

Modificările la taxa auto prevăd plata taxei la prima v?nzare a maşinilor ?nmatriculate ?n ţară ?nainte de anul 2007, dar şi reducerea cuantumului taxei de circa 30% şi restituirea unei diferenţe din bani.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, ?ntr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe rom?neşti, că taxa de primă ?nmatriculare ?ncalcă legislaţia Uniunii Europene ?ntruc?t produce un dezavantaj la v?nzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul Rom?niei.

Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces ?n care un rom?n care şi-a cumpărat, ?n iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru ?nmatricularea ?n Rom?nia a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja ?nregistrate ?n ţară şi rev?ndute.

Experţii ?n domeniul juridic au atenţionat Guvernul că Rom?nia riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene, ?n urma declanşării unei posibile proceduri de infringement, şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial ?n instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.

sursa

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mie Iul 06, 2011 12:13 pm

Dupa ce au luat bani de la toti care si-au cumparat masini (urmam cei care nu am platit-o vreodata), va lua si in fiecare an. Incredibil.

Dincolo este doar una din cele doua taxe, nu ambele.

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Mie Iul 06, 2011 12:17 pm

Inmatriculati-va masinile in Bulgaria si atunci o sa ii doara si pe terminatii din statul roman.

Avatar utilizator
balishag
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 07, 2008 11:21 am

Mesaj de balishag » Mie Iul 06, 2011 1:20 pm

nesimtirea e prin faptul ca au inlocuit o taxa care se plateste o data, cu o taxa care se va plati anual. nu au facut altceva decat un simplu joc de cuvinte adica praf in ochi

Avatar utilizator
neophitus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:45 pm

Mesaj de neophitus » Mie Iul 06, 2011 1:54 pm

2dor - nu mi se pare o solutie si sincer sper sa se faca precum in UK: orice masina inregistrata in alta tara, trebuie sa iasa din tara inainte de 6 luni, altfel se considera rezidenta si trebuie sa plateasca toate taxele. La ei chiar e vorba sa reduca la 3 luni perioada, din partea mea sa reduca la o luna. E interesant sa platesti taxe in alta tara si sa poluezi si sa umpli drumurile noastre insa nu e corect. Unde mai pui ca e jale cu RCA-ul masinilor de BG, sa te fereasca Dumnezeu de vreo problema din partea uneia, pana iti face masina te doare capul.

balishaq - da, sunt niste nenorociti. Am platit 417E taxa chiar daca e noua si e Euro 5, probabil nu voi vedea 30% inapoi si probabil mi se va cere si contributia anuala. Vad totusi doua alternative: ori platesc ori renunt la masina. Cum a doua varianta nu e o solutie, voi plati. Poate se vor mai goli drumurile cu noile taxe, e plin de rable aduse de la mana a 3-a din strainatate. Si poate si drumurile vor fi mai bune, cu ce taxe se strangeau pana acum era clar ce pretentii sa avem (majoritatea cunoscutilor mei posesori de auto platesc sub 100 RON pe an impozit, in afara e considerabil mai mare). Macar traiesc cu speranta ca vom avea drumuri mai goale si mai bune, daca taxele vor creste.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Iul 06, 2011 2:02 pm

QUOTE (neophitus @ Jul 6 2011, 01:54 PM) E interesant sa platesti taxe in alta tara si sa poluezi si sa umpli drumurile noastre insa nu e corect.
Daca banii incasati din aceste taxe ar merge undeva in cercetare pentru mediu si nu in protocoale si vilute as fi de acord cu ceea ce zici, insa atat timp cat asta nu se intampla...

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mie Iul 06, 2011 3:09 pm

UK e insula si-si permite ca le vede pe toate cand intra si cand ies. Daca intram in Shengen s-a dus ciontrolul vamal si granita. Cum mai dovedesc ei ca nu am fost zilnic in Bulgaria sau Ungaria? Hai sa ne gandim cine monitorizeaza traficul intre Franta si Germania ca sa vada ce masini au intrat sau iesit la 6 luni?
Aproape sigur vor baga o taxa anuala pentru toti ca asa se strang bani mai multi...batea-m-ar cu fruntea pe buric toti guvernantii astia frumosi si destepti.

Avatar utilizator
Tavi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Dec 17, 2009 1:50 pm

Mesaj de Tavi » Mie Iul 06, 2011 4:55 pm

Eu zic ca-i mai bine asa, cu taxa anuala, in mai multe tari din UE functioneaza. Cu cat poluezi mai mult cu atat platesti mai mult. Asa se stimuleaza reinnoirea parcului auto intr-o tara, nu protejand vanzarile Dacia. Ca daca eu am masina din 2002 si vreau sa-mi iau tot second hand trec la ceva mai nou, nu mai vechi, corect? Ca "rable care polueaza" din Germania isi ia cine are Dacia din 1900 toamna, nu cineva care are deja masina euro 5. Iar dupa o vreme masina devine de epoca si nu mai platesti mai nimic. Incet-incet ne aliniem si noi, ca era clar ca in forma actuala e o taxa ilegala din p.d.v. al UE. Problema va fi pentru cine a platit deja taxa la inmatriculare, dar nu e nici primul si nici ultimul abuz facut de statul roman.
Sunt orase mari in Europa care in weekend intre anumite ore permit accesul doar masinilor cu numere cu/fara sot, cum era la noi odata, dar din motive de poluare.
A dat cineva exemplu UK: banuiesc ca daca dupa 3 luni te obliga sa platesti taxele la ei iti pun la dispozitie si legislatia necesara sa o faci, fara sa trebuiasca sa inmatriculezi masina in UK. Asta e cu totul altceva. Si eu as fi de acord sa platesc impozit si asigurare in Ro si sa nu mai platesc in Bulgaria, dar am legislatie pentru asta? Nu. Si eu am masina inmatriculata pe firma din Bulgaria pentru care lucrez pe baza de contract de colaborare, e ca si cum ar fi masina de serviciu, ii pot obliga s-o inmatriculeze in Romania de dragul meu? Nu. Asta e UE, asta e tendinta globalizarii, cu putine parti bune si multe parti rele.
Eu am a doua masina inscrisa in Italia, in aceleasi conditii, si in 2006 cand am luat-o nu o puteam tine in Ro mai mult de 90 de zile, iar la inceputul lui 2007 inca nu se schimbase legea la noi, cand eu am facut o scrisoare la comisarul de turism si vami al UE care mi-a raspuns imediat si mi-a zis sa o tin linistit in Ro ca acum e UE si legile se schimba din mers... si acum am scrisoarea in masina...

Avatar utilizator
c6t9
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 01, 2010 10:33 pm

Mesaj de c6t9 » Mie Iul 06, 2011 6:00 pm

N-ar fi bai aia cu ieșitul, Ruse a aproape.

Ei te ?mping către așa ceva, nu altcineva. De ce la bulgari se poate cu taxe mai mici? De ce nu au criză ca la noi?

Să vedem c?t o mai fi impozitul, deja am 2000 de lei pe proprietate. Dacă mai pune ?ncă 2000 de lei de poluare, ne luăm toți mașini cu motor de 1l. Oricum ?n ritmul ăsta mi-aș fi dorit TPI-ul.

Vin vremuri grele, mașinile nici ca ?n Columbia nu le vom mai avea.

Avatar utilizator
grga
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 02, 2011 10:38 am
Contact:

Mesaj de grga » Mie Iul 06, 2011 6:56 pm

QUOTE (andrei @ Jul 6 2011, 02:02 PM) Daca banii incasati din aceste taxe ar merge undeva in cercetare pentru mediu si nu in protocoale si vilute as fi de acord cu ceea ce zici, insa atat timp cat asta nu se intampla...

Ca bine mai zici. Daca banii din impozite / rovinieta / taxe inmatriculare / accize carburanti ar merge toti catre drumuri bune si o tara mai verde le-as platii pe toate, dar cand platesc atatia bani degeaba ...
Oricum Bulgaria rullzzz !!!
Un sfat pt bulgaroaice: Va costa 450 eur sa va faceti o firma in bulgaria si alti 200 - 300 sa va inscrieti masina pe firma voastra, NICIO lege nu o sa va poate interzice sa va conduceti masina in Romania facand asa!
Mie mi-au cerut 4700 lei impozit anual, nu am vrut sa inscriu masina in Bulgaria dar, am inscriso pe numele unui pensionar care are domiciliul intr-o zona rurala (e tata), pentru el depozitul este 1200 lei pe an.
Daca nu vreti sa platiti atatia bani la impozite sunt destule variante de a "insela" sistemul. Sincer ma batea gandul sa inscriu masina pe numele bunicii si sa nu mai platesc NICIODATA impozit anual, singurul inconvenient ar fi ca nu mai pot vinde masina, oricum nu cred ca am sa o mai vand vreodata.

Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori