Taxa De Prima Inmatriculare Devine Taxa Generala De Poluare?

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Avatar utilizator
acidutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 08, 2011 11:28 am

Mesaj de acidutzu » Joi Iul 07, 2011 8:24 am

Guvernantii nostri sunt niste cretini.....ce treaba au ei cu masinile inmatriculate inainte de 2007 cand nu eram tara membra UE si nu se aplica principiul libertatii de circulatie a marfurilor, principiu pe care si-au bazat cei de la comisia europeana rezolutia data impotriva taxei de prima inmatriculare in Romania?
De asemenea, eu am platit taxa de poluare de 4000 lei calculata conform formulei care include si perioada in care se estima ca va mai polua masina in Romania.....adica ma impoziteaza de 2 ori daca se va introduce taxa de poluare anuala pentru toate masinile??? O sa fie si mai usor de recuperat in instanta taxa de poluare dupa ce se va plati pentru un an noua taxa ce se doreste introdusa...pe principiul dublei impozitari care nu este acceptata in UE.
Un sfat....toti cei care ati platit taxa de prima inmatriculare sau taxa de poluare faceti-va proiecte pentru casa verde sa va recuperati banii deoarece acele taxe merg la fondul de mediu destinat printre altele si acestui program.

Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Joi Iul 07, 2011 1:42 pm

QUOTE (neophitus @ Jul 6 2011, 01:54 PM) 2dor - nu mi se pare o solutie si sincer sper sa se faca precum in UK: orice masina inregistrata in alta tara, trebuie sa iasa din tara inainte de 6 luni, altfel se considera rezidenta si trebuie sa plateasca toate taxele. La ei chiar e vorba sa reduca la 3 luni perioada, din partea mea sa reduca la o luna. E interesant sa platesti taxe in alta tara si sa poluezi si sa umpli drumurile noastre insa nu e corect. Unde mai pui ca e jale cu RCA-ul masinilor de BG, sa te fereasca Dumnezeu de vreo problema din partea uneia, pana iti face masina te doare capul.

balishaq - da, sunt niste nenorociti. Am platit 417E taxa chiar daca e noua si e Euro 5, probabil nu voi vedea 30% inapoi si probabil mi se va cere si contributia anuala. Vad totusi doua alternative: ori platesc ori renunt la masina. Cum a doua varianta nu e o solutie, voi plati. Poate se vor mai goli drumurile cu noile taxe, e plin de rable aduse de la mana a 3-a din strainatate. Si poate si drumurile vor fi mai bune, cu ce taxe se strangeau pana acum era clar ce pretentii sa avem (majoritatea cunoscutilor mei posesori de auto platesc sub 100 RON pe an impozit, in afara e considerabil mai mare). Macar traiesc cu speranta ca vom avea drumuri mai goale si mai bune, daca taxele vor creste.

Stii care e problema romanului? Ca tacem toti si facem cum ni se dicteaza. Sa stii ca nu suport nici eu fumegatoarele si troacele din trafic. Dar spune-mi mie de ce sa platesti statului bani multi degeaba? Ca pana la urma asa cum spun si colegii, dau bani, dar macar sa vad rezultate. DAR NU VEDEM NIMIC! Fii fara grija ca daca te interesezi cum trebuie in Bulgaria, gasesti sa ai actele in regula. Am vazut deja masini noi inmatriculate in Bulgaria. Si pe buna dreptate, atat timp cat statul ne fura, putem si noi sa evitam umplerea buzunarului lui, adica al statului. Peste tot exista anumite impulsuri ale statului pentru ca cetatenii sa faca niste lucruri bune pentru ambele parti. A existat un impuls acum ceva timp pentru cei care isi monteaza termopane, care ajuta la scaderea consumului de combustibil necesar incalzirii apartamentelor. A existat si ajutorul acela pentru cine isi pune panouri solare parca...cine si-a pus? Statul asta mizerabil impreuna cu ministrii care pur si simplu urasc poporul din care fac parte, ne fac sa plecam toti sau sa gasim variante. Facem ce putem, inmatriculam masinile pe bunici, parinti, si alte rude, sau in afara tarii, vindem masinile dar nu facem transfer de proprietate...etc

Avatar utilizator
Lucia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 24, 2009 2:59 pm

Mesaj de Lucia » Joi Iul 07, 2011 7:41 pm

Solutia pentru cei care au de recuperat de la stat aceasta taxa, independent de deciziile discretionare ale guvernatorilor nostri, este o actiune in instanta, cu indeplinirea procedurii prealabile (cerere de restituire a taxei de poluare adresata finantelor publice- care se poate formula, potrivit art. 3 din cap I al Ordinului ministrului finanţelor publice nr 1899/2004, in 5 ani de la data incasarii ilegale a taxei). Eu am castigat cateva procese pe fond avand ca obiect restituirea taxeri de poluare si cred ca asa o sa ramana si definitive.

Instantele si-au aplecat urechea la decizia Curtii de Justiţie a Uniunii Europene care a considerat că taxa pe poluare instituită prin reglementarea rom?nă şi care se aplică vehiculelor cu ocazia primei lor ?nmatriculări ?n acest stat membru este contrară dreptului Uniunii Europene.

De referinta este C-402/09 Tatu/Statul rom?n prin Ministerul Finanţelor şi Economiei şi alţii.

Curtea a examinat neutralitatea acestei taxe ?ntre vehiculele de ocazie importate şi vehiculele de ocazie similare care au fost deja ?nmatriculate pe teritoriul naţional ?nainte de intrarea ?n vigoare a taxei, respectiv la 1 iulie 2008.

CEJ a constatat că reglementarea rom?nă are ca efect faptul că vehiculele de ocazie importate şi caracterizate printr-o vechime şi o uzură importante sunt supuse - ?n pofida aplicării unei reduceri substanţiale a valorii taxei care ţine seama de deprecierea lor - unei taxe care se poate apropia de 30% din valoarea lor de piaţă, ?n timp ce vehiculele similare puse ?n v?nzare pe piaţa naţională a vehiculelor de ocazie nu sunt ?n niciun fel grevate de o astfel de sarcină fiscală.

?n aceste condiţii, reglementarea respectivă are ca efect descurajarea importului şi punerii ?n circulaţie ?n Rom?nia a unor vehicule de ocazie cumpărate ?n alte state membre. Or, chiar dacă dreptul Uniunii Europene nu ?mpiedică statele membre să introducă impozite noi, acesta obligă fiecare stat membru să aleagă taxele aplicate autovehiculelor şi să le stabilească regimul astfel ?nc?t acestea să nu aibă ca efect favorizarea v?nzării vehiculelor de ocazie naţionale şi descurajarea, ?n acest mod, a importului de vehicule de ocazie similare.

?n consecinţă, Curtea a apreciat că dreptul Uniunii Europene se opune ca un stat membru să instituie o taxă pe poluare aplicată autovehiculelor cu ocazia primei lor ?nmatriculări ?n acest stat membru, dacă regimul acestei măsuri fiscale este astfel stabilit ?nc?t descurajează punerea ?n circulaţie, ?n statul membru menţionat, a unor vehicule de ocazie cumpărate ?n alte state membre, fără ?nsă a descuraja cumpărarea unor vehicule de ocazie av?nd aceeaşi vechime şi aceeaşi uzură de pe piaţa naţională.

Trimiterea preliminară permite instanţelor din statele membre UE ca, ?n cadrul unui litigiu cu care sunt sesizate, să adreseze Curţii de Justiţie a UE ?ntrebări cu privire la interpretarea dreptului Uniunii sau la validitatea unui act al Uniunii. CEJ nu soluţionează litigiul naţional. Instanţa naţională are obligaţia de a soluţiona cauza conform deciziei CEJ. Această decizie este obligatorie, ?n egală măsură, pentru celelalte instanţe naţionale care sunt sesizate cu o problemă similară.

----
Eu sunt curioasa ce lege poate modifica decizii judecatoresti asa incat sa se procedeze la restituirea banilor pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa pe poluare ?n perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011..

Indiferent de cat dureaza in instanta, astfel de actiuni au sorti de izbanda. Se pot judeca in lipsa. Sfatul avocatului: important e sa fie formulate bine! Daca aveti nevoie de sfaturi juridice pe tema asta, va stau la dispozitie pe luciacraciuneanu@gmail.com

Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori