Proiect De Lege: Anvelopele De Iarnă, Obligatorii Din Noiembrie P?nă ?n Martie!

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Noi 04, 2010 8:01 pm

QUOTE Ministerul Transporturilor a redactat un proiect de lege care obligă şoferii să-şi doteze maşinile cu pneuri de sezon pe perioada iernii. Amenzile pot urca p?nă la 1200 de lei.

Ministerul Transporturilor va ?nainta celor două Camere ale Parlamentului un prioiect de lege care vizează siguranţa pe şosele ?n timpul sezonului rece. Cea mai importantă noutate este reprezentată de faptul că maşinile care circulă ?n Rom?nia ?ntre 1 noiembrie şi 31 martie vor fi obligate să fie "?ncălţate" cu anvelope de iarnă. ?n caz contrar, amenzile percepute de oamenii legii pot merge p?nă la 1200 de lei.

Modificarea legislativă vine ?n completarea Ordonanţei de Urgenţă 195/2002, care are ca scop reglementarea circulaţiei pe drumurile publice şi se referă la amenzile care pot fi percepute de poliţişti ?n cazul ?n care aceştia constată nereguli. "După punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 28 indice 1, cu următorul cuprins: ?28 indice 1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice ?n perioada 1 noiembrie-31 martie, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar ?n cazul autovehiculului cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone fără ca acesta să fie dotat pe axa/axele de tracţiune cu anvelope de iarnă".

Amenzile care sunt ataşate lipsei pneurilor de sezon ?n anotimpul rece se ?ncadrează ?n clasa a IV-a de sancţiuni, astfel că şoferii cnu şi-au schimbat anvelopele vor fi nevoiţi să suporte amenzi care variază ?ntre 540 şi 1200 de lei.

Proiectul de lege iniţiat de Ministerul Transporturilor va trece pe la comisiile de specialitate, urm?nd să fie supus la vot ?n plenul Parlamentului. ?n cazul ?n care acesta va fi votat, modificările vor intra ?n vigoare ?n termen de 15 zile de la publicarea legii ?n Monitorul Oficial.

Sursa: [Automarket]

Ce parere aveti? Mie imi pare o lege de bun simt in ciuda costurilor "ridicate" de exploatare a masinii, cum sigur vor striga unii ("De unde dle si bani de cauciucuri de iarna????").

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Joi Noi 04, 2010 8:40 pm

Deocamdata nu a fost publicat in Monitorul Oficial.
Sincer sa fiu, eu sunt de acord cu acest proiect de lege. Mi se pare de bun simt atat pentru siguranta ta cat si pentru a celor din jur sa fii echipat corespunzator. Singurul lucru care nu mi se pare de bun simt e perioada. Pentru ce sa merg cu cauciucurile pana pe 31 martie ? In functie de conditiile meteorologice te adaptezi, ca nu-mi cumpara ei alt seti de roti + jante... A, da, inca ceva. Si amenzile sunt exagerate... ne scutiti domnilor ministrii... a devenit lux sa mergi cu propria masina...

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Joi Noi 04, 2010 8:56 pm

Initiativa e buna,insa pana la gumele de iarna sunt alte multe probleme grave ramase nelegiferate si nerezolvate,ca de ex :

-carutele si remorcile si toate draciile care circula noaptea nesemnalizate,astea ar trebui confiscate direct si scoase la licitatie,conducatorii lor bagati la bulau.

-drumurile nationale si judetene care arata ca dupa bombardament,lipsa semnalizarilor corespunzatoare sau chiar lipsa totala a semnalizarii,

-lipsa unei retele de autostrazi,iar in cazul celor existente ingradirea corespunzatoare cu garduri,astfel incat sa nu mai existe cazuri cand la 140 km/h sa-ti iasa un cal sau mai stiu eu ce in fata,a fost un caz in primavara cand au murit oameni pe A1.

-interventia in timp util in caz de ninsoare si viscol,degeaba am eu gume de iarna daca nimeni nu da cu plugul si cu solutie/sare,tot se blocheaza.

Cred ca fiecare dintre voi mai poate da alte cateva exemple,pana la rezolvarea acestor probleme aceasta lege nu cred ca va avea un rol deosebit in reducerea numarului de accidente cu victime.

-

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Noi 04, 2010 9:14 pm

Initiativa este foarte buna.. Dar:

- o asemenea lege nu o pui in aplicare de azi pe maine ci este normal sa fie discutata si publicata cu macar 6 luni inainte de perioada de incepere a aplicarii. Daca se facea asta prin vara era perfect pentru toata lumea. Ar fi existat stocuri suficiente la comercianti, iar soferii ar fi avut timpul necesar sa se pregateasca din toate punctele de vedere, inclusiv cel financiar. Modul asta de aplicare a acestei legi(daca va fi aplicata) ma duce cu gandul la un nou tun dat de baieti destepti... Vanzarea de anvelope de iarna.
- amenzile sunt complet exagerate. Practic daca sunt depistat in trafic intr-o zi cu soare si asfalt uscat voi fi amendat mai mult decat unul care nu cedeaza treerea, depaseste aiurea, etc.. Lucruri mult mai periculoase in orice conditii meteo.
- cum spunea si Malakai, perioada. Romania nu are o clima care sa impuna folosirea cauciucurilor de iarna 5 luni pe an. De fapt ceva mai mult, pentru ca daca termenul de inceput este 1 noiembrie, practic incepand cu 10-15 octombrie majoritatea vor incepe sa mearga la vulcanizari pentru montaj.. La fel, schimbul la cele de vara se va face practic pana pe la jumatatea lui aprilie. Ajungem la jumatate de an rulat cu anvelope de iarna..Sa fim seriosi... Un decembrie - februarie ar fi mult mai realist.
@Radurin - ai perfecta dreptate..

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Vin Noi 05, 2010 12:40 am

Am o nelamurire. Cum va verifica agentul Tuzgureanu ca un cauciuc este sau nu de iarna? Filtru, oprire prin sondaj, verificare atenta a marcii si modelului anvelopei (prin statie, Goagal etc.)?


proiect de lege care obligă şoferii să-şi doteze maşinile cu pneuri de sezon pe perioada iernii, ?n perioada 1 noiembrie-31 martie.

Iarna nu se termina pe 1 martie?

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Vin Noi 05, 2010 12:43 am

Verificarea se poate face usor pentru anvelopele de iarna au striatiile alea specifice, dar daca te prinde cu roti de vara poti sa faci contestatie si sa le schimbi in 2 ore cu roti de iarna.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Noi 05, 2010 8:40 am

Stateau niste capete de creta acum cateva zile la iesirea din Iasi si opreau masinile care ieseau din oras pentru asta. Eu mergeam in sens invers, nu m-au oprit. Faza cea mai tare e ca afara erau 14 grade. As fi avut o intrebare de 10 puncte pentru mintile lor "luminate": in conditiile acelea, o anvelopa de iarna confera aderenta mai buna decat una de vara?

Mi se pare inca una din legile care se incadreaza la "hai sa ne prefacem si noi ca gandim". Initiativa este buna, nimic de zis, insa mi se pare absurd sa impui obligativitate la date fixe fara a consulta o prognoza meteo amanuntita in prealabil. S-ar fi putut specifica in proiectul de lege ca obligativitatea se impune in momentul in care INMH lanseaza un avertisment in acest sens, chestia asta ar fi fost absolut normala. Insa na, parlamentarii tre` sa isi plimbe posterioarele in masini noi, e nevoie de bani, deci hai sa nascocim motive pentru amenzi.

QUOTE (radurin @ Nov 4 2010, 08:56 PM) -carutele si remorcile si toate draciile care circula noaptea nesemnalizate,astea ar trebui confiscate direct si scoase la licitatie,conducatorii lor bagati la bulau.
Cred ca ar trebui interzisa in totalitate accesul acestora pe drumurile de la judetene in sus, in orice conditii. O spun pentru ca era sa ma fac praf din cauza unui cretin care dormea in caruta rupt de beat si-l ducea calul acasa. Pe contrasens. Ne-am dat intalnire intr-o curba.

QUOTE (radurin @ Nov 4 2010, 08:56 PM) -drumurile nationale si judetene care arata ca dupa bombardament,lipsa semnalizarilor corespunzatoare sau chiar lipsa totala a semnalizarii,
Asta se va rezolva probabil dupa ce se vor da amenzi pentru lipsa rovinetei (ce tare ar fi sa accepte si facturi de service care sa vizeze articulatiile in decontul acesteia) care sa insumeze de cel putin 3 ori valoarea lucrarilor pe bune, dar cu intreaga suma trecuta pe facturi. (Deh, trebuie "sa traieste" si ei. Bine!) Ca doar nu degeaba or fi montat camere de supraveghere trafic la intrarile in orase.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Vin Noi 05, 2010 9:40 am

Pai aceasta lege este deja in vigoare? Cum adica opreau masinile sa verifice cauciucurile?

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Noi 05, 2010 9:45 am

Bine, le faceau semn sa incetineasca si daca nu observau ca e anvelopa de iarna din mers ii opreau si ii puneau sa vireze rotile; daca erau anvelope de iarna plecau mai departe daca erau de vara ii opreau. Si era o coada considerabila cu masini oprite. A scos Boculetz de-un suculetz.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Vin Noi 05, 2010 10:12 am

Dar, legea nu a intrat in vigoare. Pentru ce ii opreau... verificare si o posibila recomandare de a utiliza anvelope de iarna?

Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori