Proiect De Lege: Anvelopele De Iarnă, Obligatorii Din Noiembrie P?nă ?n Martie!
- ciprian_dobretrifan
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 20, 2009 5:35 pm
pana la urma obligativitatea se impune doar din noiembrie 2011, odata cu noul cod rutier care se afla acum in lucru, iar pana atunci se mai schimba de 20 ori schimbarea.
Fiind treaba romaneasca insa, soferii de autoturisme si autovehicule cu greutatea de peste 3,5 tone vor fi amendati daca in aceasta iarna vor bloca drumurile nationale din cauza lipsei echiparii cu acest tip de anvelope, ca doar nu avem nevoie de lege ca sa taxam niste fraieri
Surse: articol_capital, articol_hotnews
Fiind treaba romaneasca insa, soferii de autoturisme si autovehicule cu greutatea de peste 3,5 tone vor fi amendati daca in aceasta iarna vor bloca drumurile nationale din cauza lipsei echiparii cu acest tip de anvelope, ca doar nu avem nevoie de lege ca sa taxam niste fraieri
Surse: articol_capital, articol_hotnews
eu zic ca e bine atata timp cat va exista un pic de respect si din partea organului; fara abuzuri. sincer mi-as dori sa nu mai vad toate cazaturile de camioane si masini pe strada;poate asa ii forteaza sa mai stea pe bara.
se intampla foarte multe din cauza celor care "nu au ei domne' nevoie de anvelope de iarna, ca merg prudent". revenim la aceasi discutie dintr-un alt topic: de ce sa-mi iau masina daca nu am bani sa o intretin. eu n-am facut nicio iarna fara cauciuc de iarna, si nici nu cred ca voi face vreodata. mai bine nu o scot din parcare.
se intampla foarte multe din cauza celor care "nu au ei domne' nevoie de anvelope de iarna, ca merg prudent". revenim la aceasi discutie dintr-un alt topic: de ce sa-mi iau masina daca nu am bani sa o intretin. eu n-am facut nicio iarna fara cauciuc de iarna, si nici nu cred ca voi face vreodata. mai bine nu o scot din parcare.
Legea este corecta, aplicarea ei de anul viitor si mai corecta. Asa toata lumea are timp sa se echipeze corespunzator. Cine nu o face, poate sta linistit acasa din nov. 2011. Nu prea sunt de acord cu neaplicarea prevederilor in oras. Nu pricep, in oras strazile si bulevardele sunt incalzite sau sunt dotate cu ventuze? Un cauciuc de vara se va comporta la fel de prost iarna si pe drumuri nationale/autostrazi, dar si la viteze mici in oras. Ramane si problema cauciucurilor all-season...
Asta cu temperaturile este asa si asa... Un cauciuc de vara la temperaturi in jurul sau putin sub 0 se comporta mult mai bine decat un pneu de iarna la +15-20 grade. De accentuarea extrema a uzurii in cazul rularii la temperaturi mai mari decat cele pentru care a fost conceputa anvelopa nu mai zic.. 1 noiembrie este foarte prost stabilita ca data obligatorie de montare a cauciucurilor de iarna. La fel de prost aleasa este si data de 31 martie ca sfarsit al perioadei... Un scurt studiu al legislatiilor unor tari europene ar crea o imagine clara a unui mod civilizat de a trata problema circulatiei pe timp de iarna. Chiar si in Austria(pe langa alte tari), este obligatoriu sa ai cauciucuri de iarna(in perioada 1 nov - 15 apr) doar daca se circula in conditii de iarna. In rest nu.. Si sa comparam conditiile climatice sau de relief din A cu cele din tara noastra... In Romania nu se justifica sub nici o forma o perioada de obligativitate mai mare de 01 decembrie - 28 februarie. Eu nu montez niciodata cauciucurile de iarna pana cand temperatura nu incepe sa se stabilizeze sub +6-7 grade C ziua.
Exact la asta ma refeream si eu. De asta obligativitatea in tarile civilizate se refera la rularea in coditii de iarna, unde este perfect adevarat ca diferenta dintre un pneu de vara si unul de iarna este extrem de mare. Sa circuli la +10 grade cu cauciucuri de iarna este echivalent cu a arunca banii dati pe cauciucuri direct pe geam. Un set de cauciucuri care in conditii de iarna te-ar tine mult si bine (cativa ani.. ) ajungi sa il termini in 2 luni de mers pe asfalt uscat si +10-15 grade.. De temperaturi de peste 15-20 grade care sunt ceva normal in noiembrie si martie nu mai zic... Asta pe langa aspectul si mai important al sigurantei, deoarece o anvelopa de iarna are performante in conditii de iarna, nu si la temperaturi pozitive+soare+asfalt uscat. Un link catre norme din diverse tari europene:
http://www.rhinocarhire.com/Drive-Smart ... -them.aspx
L.E. Eu folosesc anvelope de iarna, dar atunci cand trebuie... Legea ar trebui drastic modificata pana anul viitor. Ideea este foarte buna, dar sa o puna corect in aplicare. Acum au timp destul..
http://www.rhinocarhire.com/Drive-Smart ... -them.aspx
L.E. Eu folosesc anvelope de iarna, dar atunci cand trebuie... Legea ar trebui drastic modificata pana anul viitor. Ideea este foarte buna, dar sa o puna corect in aplicare. Acum au timp destul..
Sunt de acord cu perioada 1dec-28feb, recomandata de tine, dar nu prea inteleg 100% ce vrei sa spui. Sa spunem ca incepand de saptamana viitoare vom avea, constant, maxim 6-7 grade si ne instalam botoseii. Daca iarna este capricioasa si temperaturile ar creste relativ brusc la peste 10-15 grade pentru o perioada de 2-3 saptamani, prin ianuarie, ce ar trebui sa facem? Sa ne reinstalam cauciucurile de vara, apoi, cand vine iar vaju, sa le punem iar pe cele de iarna?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori