Taxa De Poluare 2011

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Scrie răspuns
Avatar utilizator
biku
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 06, 2009 7:29 pm

Mesaj de biku » Sâm Sep 18, 2010 11:58 pm

Taxa auto 2011 ? primele informaţii oficiale

Va fi mai scumpă, mai extinsă şi tot la fel de uşor de atacat ?n instanţă.

?ntr-un interviu pe care l-am luat ?n urmă cu puţin timp ministrului mediului, Laszlo Borbelyi, am aflat primele informaţii despre taxa auto valabilă de la 1 ianuarie 2011. Ce nu a ?ncăput ?n cele 2 minute de la ştiri, ?ncerc să vă spun acum.

Prima informaţie importantă este că intră la taxare şi automobilele echipate cu catalizator Euro5. Erau scutite p?nă acum, indiferent de cilindree. Logica din spatele deciziei este că deja aproape toate maşinile noi sunt echipate Euro5, iar de la ?nceputul anului viitor, conform legislaţiei rom?neşti şi europene, reprezentanţele auto nu mai au dreptul de a vinde autovehicule cu 0 km, noi, dec?t Euro5. Aşadar nu ar mai avea ce taxa din v?nzările de automobile noi, ci doar pe zona de second hand. Asta ar fi o discriminare prea uşor de combătut ?n instanţă. Unde mai pui că s-ar pierde zeci si sute de milioane de euro la buget din taxare, lucrul pe care nu şi-l permite guvernul ?ntr-o perioadă de recesiune.

Partea dureroasă abia acum vine.

?n cazul maşinilor Euro4, de acum doar la m?na a doua, treaba devine usturătoare. De la doar o sută, două de euro pentru motorizările mici, taxa va sări spre o mie. Pentru motoare mai mari, puneţi c?teva sute şi apoi mii. Ca principiu, grila de taxare degradează maşinile Euro4 la nivelul celor care Euro3 de acum. Adică taxa plătită pentru un motor Euro3 de 2.000 cmc, se va plăti de la anul pentru un Euro4 de 2.000 cmc. La fel ?n cazul maşinilor Euro3 care vor avea taxe ca la Euro2 şi tot aşa.

Răm?n scutite hibridele de toate cilindreele şi maşinile electrice. Pe ultimele nu le-am văzut ?ncă zumzăind pe la noi, dar le aştept cu interes. Problema este că la hibride nu văd cu ce ajută mediul motoare V8 de 4 şi 5.000 cmc cuplate la un mic hibrid, aşa cum sunt pe c?teva SUV-uri şi limuzine premium puternice. Aş ?nţelege rostul derogării ?n cazul unei Toyota Prius sau a unei Honda Civic Hybrid etc. cu motorizări sub 2.000 de cmc. Poate ia cineva aminte la Mediu.

Ministrul vorbea deasemenea despre o idee ?ndrăzneaţă de a premia cumpărătorii de hibride sau maşini electrice cu anumite sume. Adică, dacă ?ţi iei un automobil eco, primeşti spre exemplu o mie, două de euro de la stat. E o chestiune la care şi cei de la Finanţe trebuie să pună umărul şi să ?i ?nţeleagă utilitatea ca să o aprobe. Modelul funcţionează deja cu succes ?n Franţa. Ce se ia de la cei cu catalizatoare inferioare, este oferit ca bonus celor mai ecologişti.

Ca să tragem linie, maşinile mai vechi de 10 ani, redevin inaccesibile, iar cele mai vechi de patru ani, foarte scumpe. Aşadar eu mi-aş face bine calculele dacă aş fi ?n locul unui rom?n cu ceva bani la ciorap pentru o maşină rulată. Mai bine ?n toamna asta, dacă vrei din străinătate. De la anul, doar de pe la noi. Desigur, dacă nu cumva ?i mai ?mbogăţim şi mai tare pe bulgari cu c?te 500 de euro pentru un r?nd de plăcuţe fără taxă, indiferent de categoria de poluare. Ei nu au industrie auto de protejat şi sunt suficient de săraci ?nc?t să ?şi permită luxul de a merge lent cu gioarse obosite.

Revin la ce am mai spus şi ?n alte ocazii. Şi această taxă va răm?ne ilegală şi imorală pentru că nu va afecta dec?t o parte dintre automobilişti. Peste două milioane de dacii vechi obosite, adică jumătate din parcul auto naţional, non-euro pot continua la fel de bine să polueze chiar şi c?nd stau, sau mai ales atunci. Un Euro3 este de 20 de ori mai puţin toxic dec?t o Dacie din 1995. Soluţia corectă este impozitarea de poluare anuală. Numai aşa ?i ?motivăm? pe cei cu maşini vechi să nu le păstreze ca să le lase moştenire.


SURSA

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Vin Dec 03, 2010 4:39 pm

Proiectul de lege pt modificarea taxei de poluare de la 01.01.2011 :[attachment=11358:proiect_...ian_2011.pdf]
Fişiere ataşate

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Joi Dec 23, 2010 10:09 pm

S-a aprobat azi.

Atasat comunicatul de presa si liste cu valorile noii taxe vs cea veche.Nu am apucat sa ma uit cu atentie ca sa pot comenta valorile.
Fişiere ataşate

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Mie Ian 05, 2011 10:19 am

Oug 118/2010, publicata in Monitorul Oficial :
Fişiere ataşate

[Extensia doc a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
las ruinas
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 04, 2010 11:41 pm

Mesaj de las ruinas » Mie Ian 05, 2011 1:15 pm

A calculat cineva cat e taxa pentru Lancer Ralliart?

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mie Ian 05, 2011 11:27 pm

Euro 5 vreo 700 euro.
Euro 4 era cam 1700 euro, dar acum s-a majorat. Oricum nu cred ca mai gasesti euro 4 pe stoc. Mai aveau un GS negru (ala cu piele navi samd) si cred ca daca au fost baieti destepti si l-au inmatriculat ei si o sa-l vanda ca SH, fara sa mai fie nevoie de taxa.

Daca, by chance, ai dat avans la masina in 2010 nu conteaza ca-ti vine masina in 2011, ti se aplica legea din 2010.

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Joi Ian 06, 2011 9:41 am

Doamne Maica Domnului, guvernantii nostrii chiar sunt niste idioti!

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Ian 06, 2011 3:15 pm

Abia acum ti-ai dat seama?

In alta ordine de idei, se pare ca taxa marita scumpeste, evident, si masinile la mana a doua.

http://www.zf.ro/auto/cresterea-taxei-d ... to-7862932


Avatar utilizator
EPoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Ian 11, 2009 10:25 pm

Mesaj de EPoX » Mar Ian 25, 2011 11:24 am

Legat de subiectul taxei, am gasit un articol pe http://automotorclub.com/articole-2011/ ... index.html si sunt curios daca a incercat cineva si chiar merge faza?

Adica ma gandesc la faptul ca daca ar fi asa usor foarte multi ar apela la astfel de metode ptr a-si recupera banii..

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Mie Ian 26, 2011 12:46 pm

Click AICI pt calculatorul oficial Anaf al taxei de poluare valabila in 2011.

Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori