Vama Dupa Leasing?

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Avatar utilizator
Vlad021
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 25, 2009 12:15 pm

Mesaj de Vlad021 » Dum Oct 25, 2009 12:31 pm

Salut!
Stie cineva sa-mi zica daca dupa terminarea contractului de leasing cu Motoractive(GEMoney) pentru inmatriculare(trecerea masinii pe numele meu) trebuie platita si o vama sau o anume taxa de inmatriculare considerabila?Mentionez ca taxa reziduala o am inclusa in rate. Nu gasesc contractul cu Motoractive ca sigur era mentionat acolo tot.
Multumesc anticipat.

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Dum Oct 25, 2009 5:45 pm

Salut,

In functie de tipul de import care s-a facut cand a ajuns masina in tara e posibil sa ai acciza si taxe vamale.Ai intrat in posesia masinii mai devreme de 01.01.2007 ? Ai numere de leasing (B-0589689/12/09) si cheltuielile de care ti-am zis,daca nu (ai luat masina dupa 01.01.2007) ai numere definitive B-59-XXX si nu ai accize si taxe vamale.

Cel mai sigur raspuns ti-l pot oferi cei de la GEMoney,suna la ei si intreaba ce taxe ai la inchiderea contractului de leasing.Sau daca-mi spui cand a ajuns masina in tara,valoarea CIP a masinii si ce fel de numere ai iti fac si eu un calcul aproximativ.

Bafta !

Avatar utilizator
Vlad021
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 25, 2009 12:15 pm

Mesaj de Vlad021 » Dum Oct 25, 2009 7:08 pm

Salut,
In primul rand merci pt raspuns.Masina am luat-o in OCT.2007 dar am numere B121223 10/10, deci trebuie sa platesc taxa vamala de care mi-era frica..Valoarea totala a fost de 15.500 parca, deci CIP in jur de 12000euro.Dar am toate facturile si am observat ca in prima factura in oct 2007 e inclusa si o taxa -"cheltuieli de vama si inmatriculare" in valoare de 303 euro pe care am platit-o atunci.Oare mai am ceva de platit in cazul asta?Oricum o sa-i sun zilele astea pe cei de la GEmoney sa vad ce-mi zic.Mersi pt explicatie.

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Lun Oct 26, 2009 9:40 am

Vezi ca e un pic ciudat,daca ai luat masina in octombrie 2007 ar trebui sa ai numere definitive si vama inchisa,la data aia nu mai exista decat import definitiv.

Singura explicatie ar fi ca masina sa fi fost cu finantare de showroom,pe stoc la vreun dealer din 2006.Ai pe cartea masinii anul de fabricatie...e cumva 2006 ?

N-am cum sa calculez ce ai de platit daca nu stiu cand a intrat masina in tara,adica data importului temporar,sau tipul de declaratie vamala.

Factura de care spui tu cu vama si inmatriculare se refera strict la deschiderea primului import (cel temporar) si la inmatricularea cu numere de leasing.

Un raspuns cert in conditiile de mai sus ti-l pot oferi doar cei de la GE Money deoarece ei cunosc toate datele care mie-mi lipsesc.Daca poti sa afli exact data importului te ajut cu cea mai mare placere.

Avatar utilizator
gabitzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 24, 2007 4:04 pm

Mesaj de gabitzu » Lun Oct 26, 2009 10:37 am

Si eu am leasingul tot la Motoractive si la fel ca si tine, am platit la prima factura "taxe de inmatriculare si vamuire". Din cate inteleg eu de acolo, taxa vamala e platita.
Masina primita inainte de 1.01.2007 (pe undeva prin dec 2006) si nr inmatriculare 10|11 (B XXXXXXX)

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Lun Oct 26, 2009 11:07 am

Nu.

Repet,factura aia se refera strict la ''intocmirea declaratiei vamale de import temporar'',adica prestari servicii comisionar vamal.

Urmeaza la sfarsit inca o factura cu prestari sevicii inchidere contract,intocmire act constatator vamal sau document de regularizare,PLUS acciza,taxa vamala si comision vamal.

Avatar utilizator
Vlad021
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 25, 2009 12:15 pm

Mesaj de Vlad021 » Lun Oct 26, 2009 11:26 am

Da, am incuract-o eu.Masina am luato in OCT 2006 si am numere gen B1223212 10/10.Am sunat la Gemoney si mi-au zis ca AM de platit toate cele explicate de radurin.Astept sa-mi trimita in mail un calcul aproximativ cucoana de la GEmoney si postez pt cei interesati.Am sa merg la repr. de unde mi-am luat masina masina si unde am fost ?sigurat"ca nu e nimic de platit in plus decat taxa reziduala pe care o am inclusa in rate .In tara asta ORICE e posibil te fura baietii destepti cu acte in regula si nimeni nu face nimic.Multumesc Radu pt explicatii.

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Lun Oct 26, 2009 11:38 am

Cu placere.Era mai bine daca nu aveam dreptate,dar asta este.......

Avatar utilizator
Vlad021
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 25, 2009 12:15 pm

Mesaj de Vlad021 » Lun Oct 26, 2009 5:22 pm

Salut, revin cu informatii privind cheltuielile extra dupa terminarea contractului de leasing.
In ceea ce priveste cheltuielile legate de inchiderea importului, doresc sa va aduc la cunostinta faptul ca acestea se refera la taxe vamale si accize. Suma exacta a acestor cheltuieli va fi mentionata pe Actul Constatator, document care se elibereaza in momentul in care se inchide efectiv importul. Totusi, va putem oferi informatii referitoare la cuantumul acestor taxe:
~ taxe vamale de 30% din valoarea reziduala, adica 30% * 20% * 10895 EURO = 654 EURO
~ accizele de 1% din (valoarea de achizitie + taxele vamale + comisionul vamal), adica 1% * 11560 EURO = 116 EURO
~ comisionul vamal de 0.5% din valoarea reziduala, adica 0.5% * 20% * 10895 EURO = 11 EURO
Mentionez ca valoarea comisionului de inchidere contract este de 70 EURO. La toate sumele mentionate se va factura suplimentar TVA.
Deci peste 1000euro in plus!! E incredibil cum pot aparea lucrurile astea pe parcurs, dupa cum ati citit mai sus documentul constator se elibereaza dupa terminarea leasing-ului. Sunt complet dezamagit si ma simt furat din toate buzunarele de hotii legali.

Avatar utilizator
radurin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 5:05 pm

Mesaj de radurin » Lun Oct 26, 2009 7:29 pm

Comisionul de inchidere e castigul firmei de lsg,restul de bani se duc la stat.

Singurul sfat pe care ti-l pot da e sa ai grija cu 2-3 luni inainte de finalul contractului sa nu ramai fara numere.

Mai exact,daca ultima rata o sa se emita in oct 2010 si tie-ti expira numerele tot in oct 2010,ai sanse maxime ca cei de la leasing sa nu inchida importul in timp util pentru ca tu sa inmatriculezi masina pe numele tau si sa circuli in legalitate.

Ce poti face : ceri ca rata din octombrie sa se emita in acelasi timp cu cea din septembrie (asta normal daca dispui de rezervele necesare).Daca nu,cum spuneam mai sus,ramai si cu banii dati-taxa,acciza si comision-si stai si cu masina cu numerele expirate.

De asta pot tine cont toti cei cu numere de leasing,uitati-va la facturi/scadentar si la luna de expirare a numerelor.

Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori