Modificari Ale Codului Rutier

Cum alegi o asigurare, unde reparam masinile, legislatie auto
Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Vin Ian 20, 2017 9:03 pm

Modificare a Codului Rutier. Explicaţii pentru noile reguli care intră în vigoare sâmbătă

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... 84?ref=yfp

Regulile privind parcarea mașinilor pe trotuare se schimbă începând de sâmbătă, când va intra în vigoare Hotărârea Guvernului nr. 965/2016.

HG 965/2016 va modifica Regulamentul pentru aplicarea Codului Rutier.

Potrivit noilor reglementări adoptate de Guvern în 29 decembrie, ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care poliţistul rutier o poate dispune în una dintre situaţiile când vehiculul staţionează neregulamentar pe partea carosabilă.

Noile articole stabilesc clar care sunt situaţiile în care se pot ridica vehiculele staţionate voluntar neregulamentar:

„a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

b ) în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația "Staționarea interzisă" și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;

c) pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6 m;

d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;

e) în pante și în rampe;

f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația "Staționare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificația "Zona de staționare cu durata limitată" peste durata stabilită.”

Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore, de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administraţia publică locală.

Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Totodată, nu se pot ridica vehiculele aparţinând unei instituţii, care desfăşoară o acţiune de intervenţie sau misiune cu caracter de urgenţă.

Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.

În ce constau operaţiunile de ridicare a maşinii

Operaţiunile executate pentru ridicarea vehiculului constau în ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului.

Transportul la locul de depozitare se face în condiţii care exclud deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare.

Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administraţia publică locală.

Pe perioada depozitării, vehiculele ridicate se află în paza administratorului drumului public sau, după caz, a administraţiei publice locale.

Administratorul drumului public sau, după caz, administraţia publică locală răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operaţiunilor de ridicare, transport şi depozitare, în condiţiile prevăzute de lege.

Procedura de restituire a autovehicului

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunii/operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia.

Restituirea se face gratuit în cazul vehiculelor care executau o acţiune de intervenţie sau misiune cu caracter de urgenţă.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

http://gov.ro/ro/guvernul/procesul-legi ... 016&page=6


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Ian 21, 2017 6:07 am

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... 44?ref=yfp

Reguli noi pentru bicicliști, începând de sâmbătă. Explicaţii juridice pe înţelesul tuturor

Regulile privind circulaţia bicicletelor pe drumurile publice se schimbă începând de sâmbătă, când intră în vigoare Hotărârea Guvernului nr. 965/2016.

Una dintre noile reguli se referă la sistemele de avertizare sonoră.

Astfel, bicicliștii care circulă pe drumurile publice vor putea să-și instaleze pe bicicletă inclusiv sisteme de avertizare sonoră pentru mașini.

În regulamentul iniţial, era interzisă echiparea şi folosirea pe biciclete a sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor.

O altă regulă nouă se referă la condiţiile în care bicicleta trebuie echipată cu lumini şi dispozitiv fluorescent-reflectorizant.

Bicicleta nu va mai trebui echipată, în față, cu lumina albă/galbenă, iar în spate, cu cea de culoare roșie și cu dispozitivul fluorescent-reflectorizant decât pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, potrivit HG nr. 965/2016.

Hotărârea de Guvern aduce şi o noutate privind transportul pe bicicletă al copiilor.

Vor putea fi transportați copiii mai mici de șapte ani, dar doar de către un adult și în condițiile în care bicicleta este prevăzută (din fabrică) cu un suport special sau dacă are un dispozitiv omologat pentru transportul celor mici. În prezent, bicicliștii pot transporta copiii sub șapte ani numai dacă vehiculul are montat în față un suport special sau dacă este construit și/sau echipat special pentru transportul altor persoane, însă nu se face nicio referire la ce vârstă ar trebui să aibă biciclistul, explică avocatnet.ro.

NOTA DE FUNDAMENTARE A HG 965/2016

Explicaţii în Nota de fundamentare pentru introducerea noilor reglementări:

„Se propune: ca echiparea bicicletei cu elemente sau dispozitive care să asigure vizibilitatea acesteia în trafic, în special pe timp de noapte, să nu se limiteze doar la cele „de culoare portocalie fixate pe spițele roților”.

În acest sens, prin reformularea art.14 lit. e), se ține seama de faptul că anumite biciclete pot fi echipate cu anvelope sau jante care asigură realizarea scopului urmărit, fără a mai fi necesară montarea unor elemente suplimentare pe spițe. De asemenea, se elimină teza a II-a de la art.14 lit.c), având în vedere imprecizia sintagmei „specifice autovehiculelor” [atunci când se referă la interdicția dotării cu sisteme de avertizare sonoră], dar și construcția defectuoasă din perspectiva normelor de tehnică legislativă (se instituie o interdicție în cadrul unei enumerări);

mersul în echilibru (cu bicicleta) și turbulențele provocate de trecerea unui autovehicul impun un reper la depășirea bicicliștilor, astfel încât conducătorii auto fără experiență să poată traduce sintagma „o distanță laterală suficientă” într-un ordin de mărime ușor de înțeles; în acest sens, se propune ca la art. 118 să se instituie o normă de recomandare, privind depășirea bicicliștilor la o distanță laterală de minim 1,5m;

Totodată, se propune stabilirea unei reguli adecvate în privința portului îmbrăcăminții cu elemente fluorescent-reflectorizante; având în vedere că se menține în continuare obligația ca bicicleta să fie dotată cu elemente care să-i asigure vizibilitatea în trafic, o astfel de obligație se justifică „în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public” (în general, este vorba de localitățile rurale) și „în afara localităților”.

De asemenea, excepția de la interdicția privind transportul altor persoane pe bicicletă necesită o reformulare, în sensul că o astfel de posibilitate trebuie să opereze doar atunci când bicicleta este manevrată de un adult; pe de altă parte, apariția unor dispozitive omologate, destinate transportului copiilor pe bicicletă, necesită o adaptare a reglementării”.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Joi Feb 23, 2017 6:22 am

In caz de accident nu mai trebuie sa mergi la constatare! Acum asiguratorul vine in service

http://www.autolatest.ro/editorial-auto ... in-service

Una dintre cele mai imporante schimbari ale legii asigurarilor auto este ca de la 1 ianuarie soferii nu mai merg la asigurator in caz de accident.

De fapt acest lucru este ceva normal pentru ca pana acum daca exista un accident ambvele masini trebuiau sa merga in unitatile constatatoare ale asiguratorului pentru a se face confruntarea celor doua masini.

Ei bine acum in 2017 in caz de accident ambele masini merg fiecare in unitatile sale service, urmand ca inspectorul de asigurare sa vina in termen de 5 zile in service pentru a constata daunele.

Potrivit ASF, imediat dupa accident puteti sa veniti cu masina direct in service si sa o lasati acolo. Apoi veti notifica firma de asigurare, iar un angajat al firmei urmeaza sa vina la service unde va completa procesul verbal de constatare a daunelor.

Aceste noi norme privind politele RCA au intrat in vigoare din decembrie anul trecut. Putini soferi au aflat insa de drepturile lor si nimeni nu le cere firmelor de asigurari sa-si schimbe comportamentul.

Inspectorii de daune sunt obligati de lege sa se deplaseze chiar ei la service-urile unde se afla autoturismele. Actele vor fi trimise pe e-mail. Cosmarul cozilor si drumurilor inutile va inceta pentru soferi, crede Autoritatea pentru Supraveghere Financiara.

De partea cealalta asiguratorii ameninta cu o crestere a pretului RCA daca clientii nu mai merg imediat la asigurator, practica tipica asiguratorilor din Romania.

"Pentru o administrare eficienta a costurilor, care sa nu puna presiune pe primele de asigurare, dar si pentru o gestionare usoara a resurselor implicate este de preferat ca procedura de constatare a daunelor sa fie efectuata la sediul asiguratorului, ca si pana acum." Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Joi Mar 02, 2017 7:50 pm

Vot în Parlament: Fără poligon şi traseu de noapte pentru permisul auto

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... 11?ref=yfp

Deputaţii din Comisia de industrii au votat, marţi, raport de respingere pentru proiectul de lege care modifica circulaţia pe drumurile publice, potrivit căruia examenul pentru obţinerea carnetului de şoferi urma să aibă trei probe practice, fiind reintroduse poligonul şi traseul de noapte.



Proiectul de modificare a articolului 23 din OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost depus la Parlament în iunie de Florin Gheorghe, fost deputat PSD. Proiectul a fost votat în Senat, în forma propusă, în decembrie.

Potrivit proiectului, examenul urma să aibă, pe lângă proba teoretică, şi trei probe practice, respectiv: verificarea aptitudinilor în poligoane special amenajate, verificarea aptitudinilor pe drumurile publice din interiorul localităţilor, dar şi pe drumurile publice pe timp de noapte.

Respingerea candidatului la una dintre aceste probe presupunea reluarea întregului proces de examinare, dar nu mai devreme de 30 de zile de la ultima examinare.

Florin Gheorghe a motivat iniţierea acestui proiect de lege prin mărirea numărului de accidente de circulaţie cauzat slabei pregătiri a şoferilor, respectiv a relaxării condiţiilor de obţinere a permisului auto.

”Cred că ne-am săturat cu toţii să vedem victime şi decese pe şoselele din România, în care cel mai frecvent sunt implicaţi tineri şi tinere, cei mai mulţi cu vârste sub 30 de ani. În ultimii 26 de ani condiţiile şi modalităţile de instruire şi de examinare a noilor conducători de autovehicule s-au relaxat atât de mult, încât nu m-ar mira ca, din populism, să auzim că s-a renunţat definitiv la examinare, iar permisul se obţine mai uşor decât un bilet de autobuz, poate chiar prin SMS! Slaba pregătire şi slaba examinare a conducătorilor auto este resimţită direct şi în buzunarul conducătorilor auto, fiind penalizaţi prin intermediul primelor de asigurare de răspundere civilă obligatorie, care, în cazul tinerilor de sub 30 de ani, ajung la niveluri care depăşesc valoarea maşinii”, declara Florin Gheorghe.

Sursa News.ro

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Mar 04, 2017 2:03 pm

http://debarbati.ro/masini/se-pregatesc ... -auto.html

Se pregatesc probe mai grele pentru obtinerea permisului auto



Comisia pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor poarta discutii pentru schimbarea legeii prin care se obtine permisului auto.

In prezent, pentru obtinerea permisului auto se dau doua probe: examenul teoretic + traseul. In curand, alte doua probe, poligonul si traseul de noapte, ar putea fi introduse.

Initiatorii proiectului sustin ca au in vedere reducerea numarului de accidente cauzate de slaba pregatire a soferilor si de incidenta mare a accidentelor provocate de tineri.

De asemenea, potrivit Strategiei de Siguranta Rutiera, romanii care nu au absolvit 10 clase, nu vor putea lua permisul de conducere.

Alta idee discutata este cea legata de monitorizarea vide a probei practice.

Cinci oameni mor in fiecare zi în accidente rutiere, arata statisticile. Autoritatile spera sa reduca la jumatate numarul victimelor odata cu noile reguli.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Feb 13, 2018 5:06 pm

RAR dezminte informații apărute în presă: “Șoferii cu ITP-ul suspendat sau expirat vor fi sancționați, dar fără dosare penale”

http://www.automarket.ro/stiri/rar-dezm ... 82757.html



Registrul Auto Român (RAR) a transmis că nu a avut niciodată și nici nu are în vedere să introducă o prevedere legală prin care șoferii cu Inspecția Tehnică Periodică (ITP) suspendată sau expirată să riște închisoarea prin întocmirea unor dosare penale.


Registrul Auto Român a dat un comunicat de presă în care a vrut să clarifice situația posesorilor de autovehicule care sunt prinși cu ITP-ul suspendat sau expirat. Astfel, RAR a respins unele informații apărute în presă potrivit cărora șoferii respectivi riscă închisoarea prin întocmirea unor dosare penale.

“Registrul Auto Român respinge informaţiile difuzate recent în mass-media potrivit cărora RAR şi DRPCIV ar dori să introducă o prevedere legală, prin care posesorii de autovehicule care au ITP suspendată sau expirată, respectiv înmatricularea suspendată, să fie pasibili de închisoare prin întocmirea unui dosar penal,” se arată în comunicatul de presă.

RAR a precizat că nu a avut niciodată şi nici nu are în vedere o astfel de iniţiativă, deoarece normele legale în vigoare prevăd clar că abaterea menţionată mai sus reprezintă contravenţie sancţionată doar prin amendă (ca sancţiune principală) şi puncte de penalizare (ca măsură complementară).

Spre exemplu, în cazul în care un autovehicul este oprit de poliţie în trafic şi se constată că are ITP expirată, pe lângă sancţiunea principală şi cea complementară, se dispune şi reţinerea certificatului de înmatriculare, fapt ce va atrage după sine, începând cu 20 mai 2018, şi suspendarea înmatriculării, fără consecinţe de natură penală.

Potrivit sursei citate, odată ce posesorul autovehiculului se prezintă la staţiile ITP autorizate şi obţine ITP valabil, se ridică automat şi suspendarea dispusă asupra înmatriculării.

Via Agerpres

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Feb 17, 2018 7:47 pm

Lista cu șoferii răi din România va ajunge la STS

https://www.profit.ro/stiri/lista-cu-so ... s-17893887

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Feb 20, 2018 5:28 pm

Radarele ar putea fi montate doar pe mașinile ce poartă însemnele Poliției: propunerea legislativă a ajuns la Senat

http://www.automarket.ro/stiri/radarele ... 82887.html



Radarele rutiere ar putea să fie instalate exclusiv pe mașinile care prezintă înscrisurile și însemnele Poliției, se arată într-o propunere legislativă care a primit un raport favorabil în Comisia juridică a Senatului.


Parlamentarii vor să modifice o ordonanță de urgență privind circulația pe drumurile publice, care să ducă la o atenție mai mare pentru prevenirea evenimentelor rutiere nedorite.

Astfel, 16 deputați și senatori au depus o inițiativă prin care radarele rutiere să fie instalate doar pe mașinile care au însemnele Poliției. Propunerea lor a primit deja raport favorabil în Comisia juridică a Senatului.

În expunerea de motive se arată că, atât prin cadrul normativ, cât și prin atitudinea și comportamentul lucrătorilor poliției rutiere, nu se acordă niciun fel de atenție prevenției apariției evenimentelor rutiere nedorite.

În plus, dispozitivele mobile (tip pistol) destinate măsurării vitezei ar urma să fie folosite la o distanţă maximă de 10 metri de mașinile de Poliție.

Parlamentarii susțin că această propunere legislativă are rolul de a preveni accidentele şi de a determina un comportament responsabil al şoferului. Senatul este prima Cameră sesizată în cazul acestei iniţiative.

Via News.ro

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Feb 26, 2018 7:03 pm

Proiect de lege: puncte bonus pentru șoferii care nu acumulează niciun punct de penalizare pe parcursul unui an

http://www.automarket.ro/stiri/proiect- ... 82983.html

Șoferii care nu acumulează niciun punct de penalizare pe parcursul unui an vor primi două puncte bonus pentru anul următor, când vor avea permisul suspendat doar la acumularea la 17 puncte. Măsura este inclusă într-un proiect de lege.


O nouă propunere legislativă a apărut în Parlament pentru modificarea Codului Rutier. De data aceasta, un grup de parlamentari propune îmbunatățirea legislației rutiere pentru a-i recompensa pe șoferii prudenți care nu sunt sancționați de polițiști.

Astfel, proiectul prevede că șoferii care nu primesc niciun punct de penalizare pe parcursul unui an calendaristic vor primi un bonus de două puncte pentru anul următor. În acest fel, în anul următor, șoferii respectivi vor avea permisul suspendat pentru 30 de zile la acumularea a 17 puncte de penalizare, comparativ cu numărul standard de 15 puncte de penalizare.

"Persoanele fizice și juridice care în decursul unui an calendaristic nu au fost sancționate și nu primit punct de penalizare, vor primi ca bonus, pentru anul următor, 2 puncte, față de pragul de 15 puncte pentru care se suspendă exercitarea dreptului de a conduce", se menționează în proiectul de lege depus la Parlament.

În expunerea de motive, parlamentarii care au semnat proiectul de lege afirmă că o astfel de lege ar încuraja șoferii să conducă mai prudent pentru a evita sancțiunile polițiștilor rutieri.

Via Profit


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mie Mar 07, 2018 6:32 pm

Permisele auto din UK urmeaza sa fie invalide in tarile din Uniunea Europeana

http://www.autolatest.ro/stiri-masini/p ... -europeana


Scrie răspuns

Înapoi la “Asigurari, daune si legislatie”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori