Taxa De Poluare 2011
Intrebare:
Eu am luat mitsa in 2009 cand masinile noi, cu motorizare E4 sub 2000cmc erau scutite (nu zice nicaieri de amanate) de taxa de prima inmatriculare (cam 500E parca la vremea aia). Acum, daca vreau sa o vand, ar trebui sa platesc peste 1300E? Bine, nu am de ce sa o vand dar ca idee, ar trebui sa stau eu sa ma judec cu ei?
Nu pot sa inteleg cum atatia oameni isi dau foc, se arunca de la balcon sau sar in fata trenului si mor fara rost in loc sa faca ceva util cu viata lor: ca un kamikaze sa zicem. Macar ar face ceva pentru societate! D-aia o sa fim noi intotdeauna curvele tuturor: si cand nu mai avem ce pierde tot carpe suntem!
Eu am luat mitsa in 2009 cand masinile noi, cu motorizare E4 sub 2000cmc erau scutite (nu zice nicaieri de amanate) de taxa de prima inmatriculare (cam 500E parca la vremea aia). Acum, daca vreau sa o vand, ar trebui sa platesc peste 1300E? Bine, nu am de ce sa o vand dar ca idee, ar trebui sa stau eu sa ma judec cu ei?
Nu pot sa inteleg cum atatia oameni isi dau foc, se arunca de la balcon sau sar in fata trenului si mor fara rost in loc sa faca ceva util cu viata lor: ca un kamikaze sa zicem. Macar ar face ceva pentru societate! D-aia o sa fim noi intotdeauna curvele tuturor: si cand nu mai avem ce pierde tot carpe suntem!
@Стрелок, cine cumpara masina de la tine si o inmatriculeaza prima oara pe numele lui dupa publicarea legii in Monitorul Oficial, plateste taxa, ai inteles bine.
@DaniD25, ce te face sa afirmi ca ''taxa va fi mai mare pentru profilul de masina cel mai des inmatriculat pentru ca astfel sa aduca cat mai multi bani la buget...'' ?
Care e profilul de masina inmatriculat cel mai des, conform APIA sau DRPCIV ?
@DaniD25, ce te face sa afirmi ca ''taxa va fi mai mare pentru profilul de masina cel mai des inmatriculat pentru ca astfel sa aduca cat mai multi bani la buget...'' ?
Care e profilul de masina inmatriculat cel mai des, conform APIA sau DRPCIV ?
Sa fiu sincer nici eu nu sunt prea sigur: stau in tara asta si speculatia e numele meu de alint.
Spun ca, intrand intr-un an electoral, este posibil si probabil sa fim expusi unor masuri dure (taxe, impozite etc) care apoi, in timp foarte scurt, sa se "indulceasca" (vezi Doamne) de catre mai marii nostri in vederea atragerii capitalului electoral...
Totusi e criza: de bani. Bugetul e subtire si trebuie "ajutat". Taxa de prima inmatriculare este o solutie care functioneaza totusi de ceva vreme. Dar iata, ce ne facem cu masinile mai vechi care au fost deja inmatriculate la noi? Pai uite schimbam putin pe ici pe colo in partile esentiale: chipurile reducem taxa dar mai punem un "adaos" unde e rulaj mai mare.
Mai sus dadeai en ex cu santa fe si logan: e un exemplu ales nu prea in ajutorul a ceea ce cred eu dar incerc paralela: la santa fe nu te contrazic referitor la cifre. La logan insa cresterea e undeva la 1-2 sute de lei (nu stim exact cum suna normele de aplicare). Dar loganuri se inmatriculeaza multe iar santa fe nu prea. Eu cam asta am vrut sa zic.
Oricum suntem intr-o situatie dificila, banii din taxa de poluare nu se indreapta spre proiecte verzi in nici un caz, ci numai incearca fara succes sa acopere gauri din buget, iar noi ne pregatim sa fim in continuare buzunariti.
Spun ca, intrand intr-un an electoral, este posibil si probabil sa fim expusi unor masuri dure (taxe, impozite etc) care apoi, in timp foarte scurt, sa se "indulceasca" (vezi Doamne) de catre mai marii nostri in vederea atragerii capitalului electoral...
Totusi e criza: de bani. Bugetul e subtire si trebuie "ajutat". Taxa de prima inmatriculare este o solutie care functioneaza totusi de ceva vreme. Dar iata, ce ne facem cu masinile mai vechi care au fost deja inmatriculate la noi? Pai uite schimbam putin pe ici pe colo in partile esentiale: chipurile reducem taxa dar mai punem un "adaos" unde e rulaj mai mare.
Mai sus dadeai en ex cu santa fe si logan: e un exemplu ales nu prea in ajutorul a ceea ce cred eu dar incerc paralela: la santa fe nu te contrazic referitor la cifre. La logan insa cresterea e undeva la 1-2 sute de lei (nu stim exact cum suna normele de aplicare). Dar loganuri se inmatriculeaza multe iar santa fe nu prea. Eu cam asta am vrut sa zic.
Oricum suntem intr-o situatie dificila, banii din taxa de poluare nu se indreapta spre proiecte verzi in nici un caz, ci numai incearca fara succes sa acopere gauri din buget, iar noi ne pregatim sa fim in continuare buzunariti.
QUOTE (radurin @ Dec 21 2011, 09:18 PM) Nu prea inteleg de unde o sa se restituie diferenta, astept insa cu interes cum spuneam si anterior calculatorul oficial de pe siteul anaf si normele metodologice de aplicare.
Pai ideea e sa se depuna cererile de restituire...si apoi ca in bancurile cu radio Erevan vei fi anuntat de ANAF ca nu au sa-ti restituie nimic, dar ca in mod sigur mai esti tu inca dator cu ceva bani la ei.
QUOTE Intrebare:
Eu am luat mitsa in 2009 cand masinile noi, cu motorizare E4 sub 2000cmc erau scutite (nu zice nicaieri de amanate) de taxa de prima inmatriculare (cam 500E parca la vremea aia). Acum, daca vreau sa o vand, ar trebui sa platesc peste 1300E? Bine, nu am de ce sa o vand dar ca idee, ar trebui sa stau eu sa ma judec cu ei?
Poate da, poate nu. Depinde cum vor iesi normele de aplicare ale legii. In principiu tu ai platit o taxa in cuantum 0. Suna ciudat, dar taxa ta era 0, nu erai scutit de la taxa. Si din punct de vedere fiscal taxele pot fi si 0. Dar statul roman poate sa zica si in alt fel si de obicei ramane cum zice el, nu cum ar fi normal. Oricum ar fi nu ai insa de ce sa te judeci tu cu ei, intrucat tu nu ai nimic de platit. Eventual viitorul proprietar, care la o adica se poate duce sa si-o inmatriculeze in Madagascar...treaba lui.
Pai ideea e sa se depuna cererile de restituire...si apoi ca in bancurile cu radio Erevan vei fi anuntat de ANAF ca nu au sa-ti restituie nimic, dar ca in mod sigur mai esti tu inca dator cu ceva bani la ei.
QUOTE Intrebare:
Eu am luat mitsa in 2009 cand masinile noi, cu motorizare E4 sub 2000cmc erau scutite (nu zice nicaieri de amanate) de taxa de prima inmatriculare (cam 500E parca la vremea aia). Acum, daca vreau sa o vand, ar trebui sa platesc peste 1300E? Bine, nu am de ce sa o vand dar ca idee, ar trebui sa stau eu sa ma judec cu ei?
Poate da, poate nu. Depinde cum vor iesi normele de aplicare ale legii. In principiu tu ai platit o taxa in cuantum 0. Suna ciudat, dar taxa ta era 0, nu erai scutit de la taxa. Si din punct de vedere fiscal taxele pot fi si 0. Dar statul roman poate sa zica si in alt fel si de obicei ramane cum zice el, nu cum ar fi normal. Oricum ar fi nu ai insa de ce sa te judeci tu cu ei, intrucat tu nu ai nimic de platit. Eventual viitorul proprietar, care la o adica se poate duce sa si-o inmatriculeze in Madagascar...treaba lui.
Legislatia e conceputa de asa natura incat e fff greu sau imposibil sa recuperezi bani de la statul roman, mai ales in aceasta perioada, asta am spus si anterior si vreau sa repet.
@wall, te contrazic, in 2009 erau scutite de taxa auto M1 si N1 euro 4 cu cilidree sub 2000 cc, nu exista decizie eliberata de Anaf cu taxa 0, cel putin eu asa imi aduc aminte.
@wall, te contrazic, in 2009 erau scutite de taxa auto M1 si N1 euro 4 cu cilidree sub 2000 cc, nu exista decizie eliberata de Anaf cu taxa 0, cel putin eu asa imi aduc aminte.
Pai statul nu o sa-ti dea niciodata o decizie de plata cu 0 lei ca isi consuma hartia degeaba.Mai vazusem eu un exemplu, ceva cu acciza 0 la biocombustibil parca era, binenteles ca nu o sa-ti dea o hartie ca ai de plata 0 lei acciza. Nici eu nu am o astfel de hartie. Oricum, daca pe gigel care o sa cumpere masina de la mine il intereseaza sa nu plateasca taxele guvernului e treaba lui sa -si ia un avocat sau sa se duca cu ea in alta tara. Daca eu vand masina unui moldovean de exemplu? Ala o duce la Chisinau si si-o inmatriculeaza acolo. Nu-i afectat de taxa noastra.
Si iarasi revin cu ideea anterioara...totul depinde de normele metodologice pe care le vor scrie cei de la MF. Numai in Rromanica exista legi date intr-un sens si schimbate prin normele metodologice de aplicare.
Si iarasi revin cu ideea anterioara...totul depinde de normele metodologice pe care le vor scrie cei de la MF. Numai in Rromanica exista legi date intr-un sens si schimbate prin normele metodologice de aplicare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator