Taxa De Poluare 2011
1. Asteapta sa apara normele metodologice de aplicare.
2. Asteapta sa apara pe siteul Anaf calculatorul oficial, ca sa vezi exact ce diferenta ai de recuperat, n-ai de unde sa stii ca e fix 25 %, teoretic se da inapoi diferenta intre ce ai platit tu in 2008 ( fara TVA ) si ce ar trebui sa platesti daca ai inmatricula masina acum.
3. Te inarmezi cu multa, multa rabdare, poate dura 1 an sau chiar 2 pana iti da statul roman banii inapoi.
2. Asteapta sa apara pe siteul Anaf calculatorul oficial, ca sa vezi exact ce diferenta ai de recuperat, n-ai de unde sa stii ca e fix 25 %, teoretic se da inapoi diferenta intre ce ai platit tu in 2008 ( fara TVA ) si ce ar trebui sa platesti daca ai inmatricula masina acum.
3. Te inarmezi cu multa, multa rabdare, poate dura 1 an sau chiar 2 pana iti da statul roman banii inapoi.
Suma de plată = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%, unde:
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată ?n grame/km;
B = taxa specifică, exprimată ?n euro/1 gram CO2, prevăzută ?n coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindrică);
D = taxa specifică pe cilindree, prevăzută ?n coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevăzută ?n coloana 2 din anexa nr. 4;
Se gasesc in documentul din urmatorul link si anexele respective si fiecare isi poate calcula taxa de poluare dupa noua lege. La multe masini, aceasta ramane neschimbata, asa cum e si in cazul meu.
http://0-100.hotnews.ro/home/wp-content ... a-auto.pdf
A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată ?n grame/km;
B = taxa specifică, exprimată ?n euro/1 gram CO2, prevăzută ?n coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindrică);
D = taxa specifică pe cilindree, prevăzută ?n coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevăzută ?n coloana 2 din anexa nr. 4;
Se gasesc in documentul din urmatorul link si anexele respective si fiecare isi poate calcula taxa de poluare dupa noua lege. La multe masini, aceasta ramane neschimbata, asa cum e si in cazul meu.
http://0-100.hotnews.ro/home/wp-content ... a-auto.pdf
Am calculat si eu azi de curiozitate vreo 20 de taxe, ce s-a platit initial ( intre iulie 2008 si dec 2011 ) si ce s-ar plati dupa intrarea in vigoare a legii noi....diverse motorizari :
-de ex la santa fe euro 4 2.2 cc inmatriculat in 2009 s-au platit cca 8500 ron taxa de poluare pe taxa veche, pe taxa noua s-ar plati cca 15000 ron,
- la un logan euro 5 1.5 cc cu filtru de particule, nu exista diferente semnificative intre taxa actuala si taxa noua.
Nu prea inteleg de unde o sa se restituie diferenta, astept insa cu interes cum spuneam si anterior calculatorul oficial de pe siteul anaf si normele metodologice de aplicare.
-de ex la santa fe euro 4 2.2 cc inmatriculat in 2009 s-au platit cca 8500 ron taxa de poluare pe taxa veche, pe taxa noua s-ar plati cca 15000 ron,
- la un logan euro 5 1.5 cc cu filtru de particule, nu exista diferente semnificative intre taxa actuala si taxa noua.
Nu prea inteleg de unde o sa se restituie diferenta, astept insa cu interes cum spuneam si anterior calculatorul oficial de pe siteul anaf si normele metodologice de aplicare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator