Tuning - care-i ideea?

Generalitati despre automobilism si, de ce nu, motociclism
Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Vin Feb 08, 2008 12:44 pm

Poate fi un subiect la fel de inepuizabil ca si diferentele dintre gusturile oamenilor . Gusturile nu se discuta zice o vorba de dinaintea noastra ... la ce mai irositi energie tastand pe un subiect pus la "agitatie" ... Mai bine as face altceva de energia aia )
pai nu ? pai da )

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Vin Feb 08, 2008 3:35 pm

Daca vorbim de tuning, e loc suficient de discutie mai ales cand e facut si din pasiune. Insa, de cele mai multe ori, prin RO vezi kitch-uri de genul celor amintite mai sus de andrei6510.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Feb 08, 2008 10:03 pm

.................

Avatar utilizator
radu_lkv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 17, 2007 1:08 pm

Mesaj de radu_lkv » Vin Feb 08, 2008 10:25 pm

eu nu am NIMIC estetic la masina, in rest am o putere aproape dubla fata de serie, am o transmisie mult mai rezistenta decat seria (si nu e gata inca), am o suspensie reglabila pe inaltime si pe duritate, f performanta, am TOATE bucsile si suportii mult mai duri si mai rezistenti, am placute de frane de competitie, am o evacuare performanta, o admisie de asemene, o comanda la turbo mult imbunatatita, alta aprindere f buna si un soft
masina arata la fel, dar este MULT mai rapida si MULT mai controlabila
asa ca eu vad rostul tuningului facut la masina mea

Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Sâm Feb 09, 2008 11:25 am

radu_lkv - frumos spus SINCER!

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Sâm Feb 09, 2008 9:38 pm

Tuningul isi are rostul sau, la unele masini mai mult, la altele mai putin, depinde de masina, de varietatea de piese, accesorii produse de diversi, adica daca ai cu ce ...de proprietar care trebuie sa se priceapa cat mai bine, pentru a sti ce sa ceara de la masina si sa aprecieze corect operatiile executate de tuner....dar depinde mai ales de tuner....

Un tuner care habar nu are ce e in masina, nu stie mai nimic despre motorul asta de 1.5 sau transmisia de pe lancer/colt, nu a vazut cum arata softul stock...dar afirma cu atata lejeritate ca masina asta ajunge la 150 CP...ashea din soft, 1 CD la oglinda, doua actibilde cu Ralliart lipite pe capota si un eleron...pe mine ma lasa...rece si indiferent.
Ok, daca vad un lancer/colt de 1.5 si care ulterior tuningului (150CP) a mai si parcurs in forta minim 40.000 - 50.000 km fara nici cea mai mica problema, atunci consider ca da, masina, motor + transmisie, se preteaza la acest surplus de putere...altfel NU.
Masini care dupa tuning au mers de joi pana mai apoi si de aici s-au abonat la service sunt multe...ar trebui sa aiba un
club al lor...Remat rullz... )

Si mai e o chestie, s-au castigat 41CP dar cu ce pret ?
Filtru sport, evacuare sport + soft...hmm, daca ar fi numai atat, ar fi OK, max. 2000 euro...dar nu e suficient, nici ca modificari, nici ca pret.
Pai daca e sa vorbim de Colt...nu prea se merita, cat costa + ce bagi...iti iei CZT direct...s-a facut 16.000 DDP.
Daca daca e sa vorbim de Lancer, depinde de varianta pentru ca poti sa ajungi la pretul unui 1.8.

Insa nimic nu e asa frumos precum pare...daca te bagi la tuning si chestii de genul asta, ulterior se poate intampla orice, trebuie sa ai bani pregatiti pentru ajustari, alte modificari neprevazute sau defectiuni aparute deoarece un tuning dus la extrem ca cel despre care discutam acum nu ramane fara urmari...asta daca este posibil de realizat practic.

Dar hai sa nu mai facem calcule...arta cere sacrificii...
Sa zicem ca deja ai masina, buna, rea, e a ta si vrei neaparat mai mult de la ea...ok, asta vrem toti, eu chiar am programata operatiunea asta dar nu la oricine si nu oricum...mai ales ca deocamdata nu imi permit sa raman pe jos ) in conditiile in care am tunat leasingul sa-l termin intr-un an de zile la 720 euro/luna. )
Dupa asta si ma bag la a doua masina, o sa pot sa experimentez mai multe pe masina, mai ales ca se duce si garantia.

@COO-BRABUS 125CP, max. 130 CP din admisie, evacuare, resoftare se pot scoate la motorul de 1.5 cu succes fara a da nastere la probleme ulterioare, dar atat si nimic mai mult.
Acu' daca ma iei cu compresoare si turbine...poate sare si de 150 CP insa nu cred ca motorul sa suporte prea mult timp aceasta configuratie dar stai ca am impresia ca nu motorul se va duce primul in situatia asta...va pica tot ce e pe langa motor, transmisia aia de kkt va fi prima.

@radu_lkv adica evo...schimbat la greu pe masina din cate cetesc, dar putere aproape dubla si se mai poate...
Pai la peste 500 CP, ai masina ale carei performante reale se intalnesc la modele de peste 100.000 euro...sa nu zic mai mult...deci evo e 40.000 si sa zicem ca ai mai bagat 7000 in modificari.
Se merita si ca bani si ca rezultate.

Pai ba baieti pe lancer/colt poti sa schimbi sau sa pui ce vrei pe (sau pe langa) acest motor si puterea nu o sa se dubleze...
De ce?
E o masina de 3 ori mai ieftina din toate punctele de vedere facuta pentru o anumita categorie de clienti care dupa ce au reusit cu chiu cu vai sa o achizitioneze, viseaza cai verzi pe pereti...bucuria tunerilor de dupa blocuri care au invatat meserie de mici cu investitie minima...adica cateva pungi cu seminte consumate la scara blocului, cumparate si astea cu banii castigati din vanzarea capacelor furate de la masinile vecinilor...de aici si pasiunea pentru masini si ...bani. )

hai cu caii la pasuneee )

Mie mi se pare ciudat sa vad cum pe forum...din taste...atat de multi posesori se dedau la orgii cu cai putere...sute frate...daca nu m-as fi basit eu cand am citit niste posturi pe aici, as fi zis ca e de la pneurile si catalizatoare incinse ) ...iar in realitate, cand cu chiu cu vai reusim sa ne intalnim...ba nu avem benzina, ba nu avem timp de o plimbare, ba maine avem dictare la gradinita, ba nu ma lasa nevasta, samd...dar din gura , fara numar, fara numar...tuneri, piloti, cai. )

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Sâm Feb 09, 2008 11:54 pm

..............

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Feb 10, 2008 12:14 am

QUOTE (COObra)acu ca tie ti-a intrat in cap ca motorul de 1,5 si transmisia de pe colt e varza............nu mai iti scoate nimeni din cap. ca asa esti matale incapatanat.
te corectez
doar transmisia!
motorul de 1.5 l-am laudat fara exceptie...chiar e OK.
ia mai citeste pe ici pe colo....
legat de transmisie...asta e parerea multora, unii nu sunt pe forum, altii sunt pe forumuri de afara...altii in domenii, fix pe problema, mult mai pregatiti ca noi.
si da, e si parerea mea...
nu am asa zise probleme dar nici OK nu e...
nici greierasi nu aveai pana ieri pana am vazut un post de-al tau in care cautai vaselina...

QUOTE (COObra)plus ca din postul tau de mai sus bag io de seama ca tu ai impresia ca ai fi cetit pe aici ca tuningul (sau in general pasiunea asta cu masinile) ar fi o chestie ieftina. sau ai vrea sa fie ieftina.
nu ai inteles...nu e o chestie ieftina si nici nu ma astept sa fie asa...stiu preturile la diverse si nu ma zgarcesc cand e vorba de lucruri si lucrari corespunzatoare...
nu as vrea sa fie ieftina, as vrea sa fie OK si este posibil, dar de la un tuning de bun simt si pana la teorii din astea nefondate pe care le intalnesti in general pe 4tuning, discutii intre pusti corditi...e distanta si cheltuiala care, argumentam mai sus...mai trebuie sa se si justifice...cat bagi, ce scoti...pricepi ?

QUOTE (COObra)si nici nu prea inteleg ce ai impotriva turbinei sau compresorului?
sau vrei sa cresti puterea unui motor aspirat cu aproape inca 50% doar cu filtre de aer, sarme si bride de plastic?
cred ca avem pareri diferite despre ce inseamna sportul asta. desi ciudat ca si tu ai bagat ceva bani in cz3-ul tau.
Uite am eu fobie de turbina.
Cat costa o turbina, filtru, admisie, evacuare, soft, manopera ?
Ce scoti ?
Ce garantie ai la lucrare ?
Cine iti garanteaza ca motorul va suporta si cat ?
Nu cumva de banii astia iti iei direct altceva si mult mai performant ?

D-asta faceam legatura bani - tuning...
Acum ca tu ai venit de la lucru, obosit si ai citit printre randuri de nu ai inteles...mai nimic, e ok.
Dar cam asa evaluez eu lucrurile....

QUOTE (COObra)apropo pune naibi capacele originale la oglinzi ca arata ca naiba cu alea cromate..........parerea mea
asa e dar nu mai am cum
te pomenesti ca ai trecut azi ...si fiind masina curata ti-au sarit in ochi

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Feb 10, 2008 7:01 am

..................

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Feb 10, 2008 2:25 pm

[quote=COObra]
probleme avem cu totii in masini. unii incearca sa le rezolve altii le posteaza pe forumuri. intamplator la mine acel zgomot e aleatoriu. e doar cand vrea muschii lui.....iar de vreo 2 luni a plecat. cre ca e la tine.
[/quote]
unii nu au timp sa le rezolve cu mana lor, poate nici nu vor, poate apeleaza la cei care au pregatirea necesara contra cost...care ai vazut si tu...cand nu ti-a placut, ai postat imediat pe forum ca asa si pe dincolo...carcoteala cum ii spui tu...
apropo ai rezolvat ceva postand pe forum ? )
offf coobras in loc sa pui manuta sa rezolvi singur problema cum faceau inaintasii nostri la dacie...fuga repede sa scrii pe forum...ce om si tu... )
si aia a fost o chestie marunta...daca te-ai fi dus ca mine sa montezi fiecare accesoriu samd...
si de aici se poate trage concluzia ca nu ma zgarcesc la bani...ii dau cezarului ce-i al lui...cat cere atat ii dau dar sa nu fie nevoie sa ma intorc...o data, de doua ori, de noua ori...dar apoi daca nu e in regula sa nu se astepte sa il laud....
tu ti le faci cu mana ta...ok...iesi mai ieftin si la bani si la carcoteala. )
nu e la mine...cu greierasii nu am avut probleme decat la inceput f putin si nu la bancheta...o sa reapara, nu te ingrijora
e al tau, nu ti-l ia nimeni.

[quote=COObra]
de justificat nu o sa se justifice niciodata. nici o pasiune nu isi justifica cheltuiala. (decat daca oi fi pasionat de vandut terenuri).
bagat suma x in masina versus satisfactiile oferite!!!!!!!!!! merita????
astea-s chestii subiective. exact cum tu sau eu alegem sa dam o carca de bani pe elemente facute strict pentru troacele noastre iar gica (ala cu semintele de ziceai tu de el....il stii?) se duce in targ si isi ia leduri albastre si antene cu kindare.
[/quote]
E clar ca masina nu e o afacere, nu am vrut sa spun asta, nu stiu cum sa-ti explic ca nu vrei sa pricepi...
Nu e nevoie sa-mi explici tu mie toate astea, sunt la mintea oricui...eu am spus total altceva....
Nu ma uit nici la consum, uneori nici la ce bani bag in ea...dar nici nu ma amagesc cu povesti...
Satisfactii oferite... )
Bine ca nu ai decat Colt...daca aveai EVO acum discutai cu Andrei de care turbina de avion sa pui pe el )
Baga TURBO, baga TURBO... )

[quote=COObra]
[quote=COObra]
daca iti iei altceva la banii aia....hmmmm. poate. si eu as fi vrut czt. dar nu am avut bani de czt. poate pana la urma masina asta ma va duce mai mult ca un czt. dar in cativa ani.
[/quote]
ahaaa... pai si pasiunea ? turbo ? woom ? )
ce e cu gandirea asta defecta "te va duce mai mult" ?
pai si satisfactiile oferite cum spuneai matale ?
vezi vezi ? incepi sa rationezi
te va duce mai mult ?
cu turbo sau fara ?

[quote=COObra]
[quote=COObra]
[quote=COObra]
[quote]Dar cam asa evaluez eu lucrurile....[/quote]
le evaluezi prost. daia ai oglinzi cromate care arata ca un kaka. kindare pe antena iti mai trebuie. da nici nu te duce mintea sa le vopsesti palea daca nu le mai poti schimba?
sau vrei sa iti iau eu un spray de vopsea?
iti iau eu mah sa nu zici ca-s bulache si nu iti fac nici un cadou de valantains dei.[/quote]
[/quote]

pana mai ieri ti se aprindea un bec in bord, era de la xenoanele tale...acum ti se aprinde altu' si nu in bord...e de la oglinzile mele cromate...
naspa...sunt tot mitsubishi ca de altfel tot ce am pus pe masina, nu sunt din targ dar in poze pareau altfel, in realitate nu mi-au mai placut...insa nu o sa le vopsesc ) ...romanu' tot roman, indiferent ce masina are, tot dacie e pentru el...)

ok, hai ia-mi tu un spray de vopsea ca esti darnic rau, dau banii afara din tine,,,turbo, tuninguri, samd...
ia-mi si mie un spray de vopsea.
si zi-mi de unde ai luat finala aia de zici ca e teava "finala" de carute iesita in afara... )
puteai sa o pui pe centru sa fie la fel...

ce mai discutie... )
oricum vad ca ai invatat niste cuvinte noi care iti plac la nebunie ca le tot repeti "kindere" si "leduri albastre".
tot e bine...te-ai ales cu ceva.

Nu am vrut sa subliniez decat ca un castig de putere obtinut numai din admisie, soft, evacuare este OK, atat cat este....si asta din toate punctele de vedere...fiabilitate, raport castig/investitie, performante, durabilitate, calitate lucrare in RO.

Daca se ajunge sa se depaseasca x% si sa ajunga la acesti 150CP fabulosi foarte bine...dar ca sa te apuci sa pui turbina care costa nene (presupun ca e cu 3 zerouri) pentru un castig de kkt si in conditiile in care motorul nu se stie cat va suporta acest turbo...e aiurea....
Ah din pasiune ? )
De acord, daca le-ai monta tu cu mana ta, ai umbla prin soft, electronica...adica cat de cat profesionist, da, nu mai conteaza ce si cum, s-ar numi pasiune cu ... cap...dar asa... zbeoing, zbeoing...)

Scrie răspuns

Înapoi la “Auto / Moto”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori