Info Generale Van-uri Mitsubishi

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi 3000GT, GTO, Eclipse, Grandis, Space Wagon, Diamante, Magna, Sigma, Verada, L300, L400, Delica si concept-car-uri
Avatar utilizator
silvik_hhh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 24, 2010 4:23 pm

Mesaj de silvik_hhh » Mie Noi 24, 2010 8:54 pm

Klez, eu de ceva vreme ma tot interesez de Mitsubishi Delica 4x4 si am strans ceva "experienta".. Sigur mai am multe de invatat dar poate te ajuta cu ceva vorbele mele...
Sunt pescar si cam umblu prin hartoape, de aia am ales-o. Are si 4x4 si destul loc in interior daca strangi scaunele, nu mai spun de confort



In primul rand stiu ca motorul si sasiul sunt de Pajero asa ca piese se gasesc peste tot, mai ales la dezmembrari.
Caroseria este de L300 pt modelul pana in 93 (D3) si de L400 pt 94-2007 (D4), din 2007 iesind D5-ul.

Pt L400 (D4), pt ca de asta sunt interesat, am aflat ca exista mai multe optiuni de caroserie: SWB (model scurt) sau LWB (mai lung cu vreo 40-50 cm) iar fiecare poate veni cu Low Roof (model scund, fara Cristal Roof=acoperis panoramic cu 4 trape inchise dar actionare electrica la acoperire) sau High roof (mai inal putin, cu vreo 10-15cm, ce poate fi cu sau fara Cristal Roof).
Modelul D4 94-96 e putin diferit la exterior fata de cel 97-07 care a suferit un mic face-lift.


Ma voi referi numai la varianta 4x4 diesel pt ca asta m-a interesat. Exista si benzina 4x4 dar sunt f rare si au motor mare (3000cmc, am impresia).

Evident, prima optiune a fost sa caut cu volan pe stanga, astea avand chiar 5 usi (adica 2 glisante laterale). In general cele cu volan pe stg sunt 2,5 td intercooler, 100cp, cutie manuala dar are doar 2H (tract spate), 4H(tract spate si fata pt viteza) si 4L(tract fata+spate greu cand blocheaza diferentialul cetral).
Astea in 5 usi nu au Cristal Roof, decat maxim 2 trape (una fata si una spate).

Am rascolit tot netul si nu prea am gasit ce vroiam, adica ori erau prea scumpe pt mine (peste 5000 euro) ori erau cazaturi folosite de firme pentru transport marfa, fara scaune, etc

Ca si plusuri al modelului asta ar fi fost ca avea 2 usi glisante, motor mai mic si cutie manuala (consum mai mic).
Ca minusuri erau caii putere, prea putini dupa cum spun off-road-erii si faptul ca nu avea diferential spate blocabil (4LLc).

Daca te intereseaza, poti gasi pe mobile.ro , mobile.bg si mai poti incerca in Suedia (cica ar fi multe la ei in tara dar eu nu am gasit nimic).
Ca si optiune ar fi Hiunday H1 Starex 4x4. E cam aceeasi caroserie, doar 4 usi, motor de 2,5 100cp si nu are nici el 4LLc.


Pana la urma am decis sa-mi iau cu volan pe dreapta, din UK si sa o inmatriculez pe Bulgaria.
Daca nu ma impac pe dreapta si vreodata vreau sa schimb partea, in Japonia se gaseste tot kitul de conversie dreapta-stanga cu 1200 euro.
Oricum, majoritatea din UK sunt aduse din Japonia.
Astea au motor de 2,8 TD intercooler, 130cp si cutie automata. Exista si cutie manuala dar sunt rare si cred ca mi-ar fi mai greu sa schimb vitezele, pentru inceput
Exista 4 variante: delica, delica exceed, delica super exceed, delica royal exceed (scaune fata incalzite, usa glisanta electrica).

Ca minusuri ar fi lipsa unei usi glisante (cea de pe dreapta) si consumul putin mai mare fata de 2,5 manual (cred eu).
Off-road-erii spun ca merita 1L% in plus pt surplusul de putere.
Plusuri: daca vrei, gasesti cu Cristal Roof. Are si dif spate blocabil (4LLc), important uneori in off road.

Ca si nr de locuri: cu 7 locuri (2 fata, 2 rotative culisante mijloc si o canapea spate de 3, rabatabila pe vertical) sau 8 locuri (randul din mijloc este cu 3 locuri - 2 fixe alaturate pe canapea si 1 rabatabil pentru acces spate).
Toate scaunele se pot lasa pe spate si toata masina devine un intreg pat matrimonial


Eu peste 1 sapt plec in Anglia sa-mi iau, daca te intereseaza am sa postez aici detalii si poze cand ma intorc. Daca vei vrea sa o vezi/testezi te ajut cu cea mai mare placere. Stiu ca si mie mi-ar fi placut s-o pot face inainte s-o iau dar nu am gasit pe nimeni.. Stau in Bucuresti.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Noi 24, 2010 10:25 pm

Merci mult ! .
De genul asta de info aveam nevoie. Motorul de 2.8 TD e cam mama lor in domeniul diesel de la mitsu... 125 CP si 320 Nm...
In schimb, am gasit pe youtube urmatorul filmulet cu un delica cu volan pe partea care trebuie : http://www.youtube.com/watch?v=oK1potmZUgo

Din propria experienta iti spun ca diferenta de consum nu e foarte mare intre 2.5 si 2.8. Am avut ambele motoare (de fapt vreo 5 variante) pe mana si consumul statea cam asa :

2.5 TD: ext: 9 int: 13
2.8 TD: ext: 9.5 int: 15
2.5 Carb: ext: 11 int: 16
3.0 V6 Inj: ext: 13 int: 18 in sus
Momentan ca-i criza, am 2.3 TD : ext: 8 int: 10 (putin "gadilit")
Toate astea le-am avut pe Pajero-uri mk 1 si 2. Pus pe Delica, nu ar trebui sa influenteze la consum, deoarece nu e cu foarte mult mai greu decat un Pajero, dar in schimb are o forma mult mai aerodinamica.

M-am gandit si eu la varianta unui Delica cu volan pe partea gresita, mai ales ca-s mai ieftine, dar.. Ma ingrozeste la drumuri lungi prin Europa (De ex un RO - DE) Cred ca e aiurea. E drept, am condus si un Pajero tot cu volanu pe dos, dar numai pe distante scurte ( <100 km), si e cumva enervant.

In alta ordine de idei, da, as vrea foarte mult sa-mi spui ceva impresii despre model si cum arata, etc, etc, dupa ce-l iei. Am un prieten bun in Anglia ( @ Nerv1 de pe forum), care la nevoie, poate sa-si dea ceva impresii despre masina la fata locului, pt a exclude un drum useless pana acolo.
Personal, m-i sa pus pata si gata pe acest model. Si eu cum am o problema la mansarda, pana nu imi iau ce vreau, nu ma las

Le: Unde naiba-i roata de rezerva la modelele astea ? E sub caroserie(model T4), prinsa cu chinga, sau in interior, ca la turismele normale ? Intreb pt ca daca ar fi sub caroserie, e cam trist pt cand ai de schimbat o roata dupa ce-ai fost pe aratura

Avatar utilizator
silvik_hhh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 24, 2010 4:23 pm

Mesaj de silvik_hhh » Joi Noi 25, 2010 1:41 am

Multumesc si eu pentru informatii!
In filmuletul de pe youtube se vede ca usa glisanta este pe aceeasi parte cu volanul, deci a fost schimbat de pe dreapta pe stanga. De fapt, i-am si pus cateva intrebari omului, poate o vinde...

Referitor la cutiile de viteze , tu ce ai avut? Manuale sau automate? Care crezi ca sunt mai bune in off road? Ii ia din putere masinii cutia automata? Mai poti face balans cu automata?

Pentru condusul pe partea "gresita" am inteles ca se poate monta o prisma pe partea cealalta care sa te ajute in depasiri, sau se poate pune o minicamera video cuplata la un display. Se gasesc si nu sunt scumpe.

Roata de rezerva e prinsa sub masina, asa ca e nasol daca vrei s-o schimbi cand te-ai intepenit in namol . vezi in poza.
Fişiere ataşate
DSCN2276.jpg
DSCN2276.jpg (71.01 KiB) Vizualizat de 6421 ori

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Joi Noi 25, 2010 9:02 pm

Eu am avut asa:
2.5 TD manual
2.8 TD auto
3.0 I auto
2.5 C manual
2.3 Td manual

Singurele minusuri la CV auto, consta in faptul ca nu frana de motor (decat foarte putin), si nu poti face balans (la fel ca si cu manuala).
In rest, daca ar fi sa aleg acuma, cu siguranta as lua automata din prisma tuturor plus-urilor: confort in oras, la drum lung, consum mai mic in oras, lipsa discului de ambreiaj....

Chestia cu camera video si display e foarte tare, nu am vazut inca adaptarea asta.... Legat de roata de rezerva, eu la pajeroase am facut cel mult o pana pe an, si aia o faceam pe asfalt, sau pe drum pietruit. Avantajul il consta in faptul ca daca iei un cui, il poti scoate si bagi repede un holzsurub in aceeasi gaura. Eu am mers 2 sapt asa si nu am murit.... inca. Si pana la urma, bag in trusa niste manusi in caz de..

Tu cand pleci sa o iei pe a ta ? Poate mergem impreuna

Avatar utilizator
silvik_hhh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 24, 2010 4:23 pm

Mesaj de silvik_hhh » Vin Noi 26, 2010 12:41 am

Da, tot asa imi imaginam si eu, ca manuala ar fi mai buna pt off road.
Initial ma gandisem ca asta va fi masina mea de zi cu zi dar apoi am hotarat sa-mi iau si o buburuza de oras, ceva pe la 1000 euro. Asa ca pe Delica o voi folosi in special cand merg la pescuit (cam un sfert din an sunt pe balta) si in excursiile cu prietenii (e mai distractiv sa mergi 7-8 intr-o masina la drum intins, la munte, etc).

Aia cu holzsurubul ar fi o treaba.. eu ma gandeam sa-mi iau in trusa de off road un kit de vulcanizare ( "iglita" aia cu care baga materialul acela lipicios si astupa gaura) , niste benzina sau spray degripant si sa fac asa:

http://www.youtube.com/watch?v=vLtBojvDEyc&NR=1

Eu plec in UK martia viitoare (30 nov), cu avionul si plec de acolo pe 4 dec. Mi-am facut cam de acum 1 luna rezervare la bilete de avion si de feribot.
Daca vrei sa mergi cu noi (eu si fratele meu) esti binevenit, dar cred ca te-ar costa cam mult rezervarile, tinand cont ca mai sunt cateva zile...
Daca tu crezi ca renteaza pentru tine.. cred ca te-ar duce avionul+feribotul undeva la 200-250 euro pt 1 pers..
Ca si costuri aditionale ar mai fi: inchirierea unei masini (cam 120 lire- 3 zile), asigurarea obligatorie - cam 100 lire (dar care nu stiu cat de legala este pt ca ei nu fac pt cei nerezidenti, trebuie sa treci o adresa fictiva de UK ) si motorina+vignete - cca 400 euro (2500-3000km). Plus cazarea, aprox 150 lire pt 4 nopti si mancarea cam 100 lire (am inteles ca e cam scumpa).

Astea sunt costurile minime pe care mi le-am calculat eu. In realitate s-ar putea sa ies mai scump, pt ca asa mi se intampla de fiecare data cand plecam prin germania sa-mi iau masina

Oricum, daca te decizi sa mergi, ar fi bine sa mai iei pe cineva cu tine care sa aiba si el carnet pt a conduce in schimburi, asta daca nu cumva rezisti sa mergi incontinuu pana in tara.. Sau poate vrei sa te opresti sa dormi din cand in cand.. dar faci 2 zile pe drum si e cam plictisitor si obositor..

Daca te hotarasti, anunta-ma.

Avatar utilizator
silvik_hhh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 24, 2010 4:23 pm

Mesaj de silvik_hhh » Vin Noi 26, 2010 1:07 am

Uite ce am mai gasit, parca te interesa..

Overall dimensions of Delica

Total length (mm) 4685
Full-width (mm) 1695
Total height (mm) 2060 (high roof)
Wheel base (mm) 2800
Tread (mm) front 1440, rear 1435
Vehicle weight (kg) up to 2060 depending on configuration
Gross vehicle weight (kg) up to 2445 depending on configuration
Minimum turning radius 6.0 m
Fuel tank capacity 75 litre
Fuel consumption 15.5 km/litre at 60 km/hr (varies slightly with
configuration)

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Vin Noi 26, 2010 5:34 pm

Cam devreme pt mine plecarea asta. Eu ma astept cam intr-o luna sa pot sa o tulesc incolo. In cazul meu, scap fara costul inchirierii auto si fara costul cazarii. Odata ce am cumparat masina, pot dormi in ea in peco fara probleme. De obicei, la drum lung merg singur (tot cand aduceam cazane din germania) si m-am obisnuit solo. Nu-i problema daca fac 2 sau 3 zile incoace, cand ma simt obosit, trag pe dreapta si dorm vreo 2-3 ore, nu ma grabesc . O singura data am facut Essen - Suceava mers intruna si de atunci am zis ca nu ma mai risc, am fost robot o saptamana.

Tyre recovery kit am si eu in masina, insa nu am folosit-o niciodata pana acuma. Este vb de un adeziv siliconic, o sula ca un burghiu pt largirea gaurii, vreo 10 snururi de azbest si o "furca" de bagat snurul, plus compresor. Stii cum e, se intampla sa te lase guma, atunci cand nu ai acel kit la indemana Am dejantat si eu odata si am folosit spray de pornire fara probleme. Iti trebuie doar un compresor sa umflii repede anvelopa ca dupa ce se raceste aerul din interior, scade repede presiunea.

Pe unde ai gasit datele pt Delica ? Poti sa vezi si masa totala proprie? Adica incarcata full, cate kg ai voie sa ai in total ? A, si remorca, de cate kg o pot avea ? Max, cu disp de franare.

Multam si bafta multa la shopping !

Avatar utilizator
silvik_hhh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 24, 2010 4:23 pm

Mesaj de silvik_hhh » Vin Noi 26, 2010 9:32 pm

Nu mai stiu unde am gasit datele, le aveam salvate in calculator.. dar cred ca vei gasi tot ce cauti pe google. Da-i si tu : mitsubishi delica dimenssions"..

Vehicle weight (kg) up to 2060 depending on configuration
Gross vehicle weight (kg) up to 2445 depending on configuration

Gross vehicle weight- nu o fi MMA- masa mazima autorizata?

Eu am avut rulota si stiu ca MMA a unei remorci cu frane nu trebuie sa depaseasca masa proprie a vehiculului, adica sa nu existe riscul sa te impinga remorca de la spate cand pui frana

Pentru categ B, MMA vehicul+MMA remorca nu trebuie sa depaseasca 3500kg.




Am si un manual pt Delica, daca te intereseaza. L-am downloadat de pe net.
Lasa-mi un mail daca vrei..

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Sâm Noi 27, 2010 12:16 am

Gross weight e greutatea cu toate plinurile facute si cu toae dotarile puse pe masina. Altfel nu-mi explic cum pe un van poti incarca numai 500 kg... Momentan am un Pajero mk 1 swb, la care MTMA-ul e de 2450 kg, cand masa proprie e de 1560 kg. Remorca cu sistem de franare de 1800 kg (pe hartie), in realitate am facut un Braila tur-retur cu un pavilion apicol de 3.5 to pe 3 axe, si nu am simtit mare diferenta intre el si o platforma auto de 2.2 to.

Partea cu permisul o stiu si eu, acuma sunt in cautare de scoala de soferi care sa faca categoria B+E, sa pot conduce ansamblu de peste 3.5 to. Stiu ca daca ai cat. C, acopera B+E, dar nu am 1500 ron sa-i arunc pe un rahat de categorie, ca nu am de gand sa ma fac comionangiu in urmatorii 5-10 ani.
Mi-am luat-o asta-vara la Adjud, veneam de la Buc cu o platforma pe care era un Astra de prin `98 si am dansat vreo ora din buric la "don` sef" sa nu-mi faca dosarel

Manualul e de repratii, sau de utilizare ?

Avatar utilizator
silvik_hhh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 24, 2010 4:23 pm

Mesaj de silvik_hhh » Sâm Noi 27, 2010 1:01 am

Ai dreptate, n-avea cum sa fie 4-500kg greutatea maxima pe care s-o poti incarca.
Si eu vreau sa-mi iau alta categ de permis pt ca o sa-mi iau rulota din nou si, mai mult ca sigur, o sa depasesc 3500kg. Deci imi trebuie B+E... bine de stiut. Asta cam cat costa si ce trebuie sa mai inveti in plus? Ai idee?

Manualul e mai mult de utilizare dar are si catevainstructiuni de reparatii.

Apropos.. gasisem o Delica astazi in UK, ieftina (2500 lire, dupa negociere), modelul full (Royal Exceed) si la numai 20 mile de unde aterizez. Eram tare bucuros, aproape ca ma si vedeam in ea dar parca nu-mi venea sa cred ca am eu asa noroc. Pana la urma am dat de niste poze mai vechi ale vanzatorului (un bulgar din UK) si am vazut ca e modelul lung. Pacat..
Daca te intereseaza asta lung cred ca ai sanse pt ca o tot are la vanzare de ceva timp. Cred ca nu se prea cauta astea lungi..

Scrie răspuns

Înapoi la “Alte modele Mitsubishi”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori