Schimb Distributie Lancer 2.0

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi 3000GT, GTO, Eclipse, Grandis, Space Wagon, Diamante, Magna, Sigma, Verada, L300, L400, Delica si concept-car-uri
Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Mie Feb 10, 2016 9:11 am

Salut,

Se apropie vremea schimbului de distributie, si as avea nevoie de un sfat din partea celor care au mai trecut prin asta pana acum, fiindca la mine e prima data. Ma intereseaza cam cat e de dificila operatiunea, si care-s sansele sa n-o faci cum trebuie. Inca nu sunt hotarat daca s-o duc la reprezentanta, sau s-o schimb in service. Daca e nevoie de precizie clinica, sau cea de pe Lancer e mai cu mot, prefer sa dau un ban in plus, dar sa n-am probleme, in schimb daca-i doar de inlocuit cureaua si rolele, nu cred ca merita diferenta, aia destul de mare, de bani.

Iar legat de piese, cum sta treaba? Exista variante aftermarket ok, sau ar trebui sa merg pe kitul original?


Mersi!

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Mie Feb 10, 2016 4:39 pm

Salutare,

Atunci cand este vorba de schimbul de distributie este nevoie de pricepere. Sunt de parere ca operatiunea nu o poti face in spatele blocului si nu este recomandat ca lasi sa se apuce de treaba orice cioflingar care se da drept mecanic. Este suficient sa nu intinda cureaua cat trebuie sau sa o intinda prea tare si te-a rezolvat de iti dai palme singur...

Personal, cand am schimbat distributia, nu am facut-o la reprezentanta ci am fost la un service de incredere unde ii stiu pe mecanici si in care am incredere, iar la bani am iesit mai bine.

Operatiunea in sine consta in inlocuirea rolelor, a intinzatorului si a curelei, dar este bine sa inlocuiesti si pompa de apa daca tot umblii acolo + cureaua de accesorii si rola intinzator a acesteia si, bineinteles antigelul. Ideea este ca trebuie atentie si pricepere ca nu cumva sa se deregleze motorul sau cum se mai spune "sa sara de la punct"

Kitul de distributie "pe original" este Gates (asa era la mine cand le-a dat jos de pe masina). Pentru inlocuire se poate merge tot pe Gates sau pe Contintech, skf sau ina...acestea 2 sunt cele mai ok dpmdv. Sau se poate opta pentru combinatii de genul curele gates sau contintech si role skf sau ina...acum depinde de buget. Pentru pompa de apa, Valeo este de incredere.

Acum, in functie de cat te tine buzunarul, te poti duce la reprezentanta sau la un service de incredere care sa iti ofere si garantie pe lucrarea efectuata, dar in niciun caz la gigel din spatele blocului.

Si ca o barfa, si la reprezentanta tot piese aftermarket cred ca folosesc...eu am patit-o cu filtrele care, chipurile, erau "originale" si cand am facut prima revizie in regim propriu am descoperit ca erau mann...asa ca...no coment cu si despre reprezentanta.

Avatar utilizator
marius_EVO
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm

Mesaj de marius_EVO » Mie Feb 10, 2016 4:47 pm

eu am mers pe Contitech cu pompa de apa SKF

am fost la un mecanic in care am incredere si care cunoaste masina

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Mie Feb 10, 2016 5:06 pm

Mersi pentru raspunsuri!

Eu aveam de gand sa o duc la mecanicul care mi-a facut si restul interventiior de pana acum (in principiu doar schimburi de consumabile, ca probleme nu am avut). Lucreaza la un service autorizat Suzuki, si chiar a reusit impreuna cu inca cineva de-acolo sa puna la punct un Suzuki Swift pentru Transylvania Rally, deci cunostinte de mecanica nu ma indoiesc ca are, insa ma gandeam ca poate o fi mai pretentios Mitsu cand vine vorba de schimbat distributia, sau o fi nevoie de niste scule de calibrat speciale - intelegeti ce vreau sa zic.

L-am contactat astazi si i-am spus sa-mi trimita o oferta de pret (piese de calitate + manopera), maine o sa fac acelasi lucru si cu reprezentanta, si le compar.

O sa revin cu noutati.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Lun Feb 15, 2016 10:24 pm

Asa cum am spus, am revenit cu noutati despre distributie.

Pana la urma am mers pe kit Contitech + pompa de apa Ina. Impreuna au costat in jur de 1150-1200 de lei. La acestea s-a adaugat intreg kitul de accesorii de la alternator (cureaua si rolele), si impreuna cu manopera am ajuns la 2100 de lei.
In perioada asta trebuia sa fac si revizia, si acu vreo cateva zile mi-a cedat si o bucsa, asa ca pe schimbat bucsa, si pe revizia completa (filtre aer, habitaclu, ulei, motorina + ulei Castrol), am mai marcat 800 de lei.
Cum vi se pare, mult, putin?


Concluzia? Luand acu la "puricat" lista de piese, n-am putut sa nu observ ca astia de U.nix Auto au cam cele mai mari preturi, si probabil ca daca imi comandam eu piesele de pe net din alta parte si mergeam cu ele, economiseam cateva sute de lei la toata treaba. Motivatia mecanicului e ca mereu a lucrat cu ei, si cand au fost probleme cu calitatea pieselor sau garantii, au rezolvat prompt problema. Voi cum procedati? Va cumparati singuri piesele? Sau cereti explicit de la un anumit magazin? (sper sa nu se considere reclama sau anti-reclama, chiar nu am nicio legatura cu vreo firma anume).

Avatar utilizator
xxi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Aug 14, 2008 3:09 pm

Mesaj de xxi » Mar Mar 01, 2016 10:38 am

pentru 2.0 (model CS9A ) a venit timpul pentru al doilea schimb de distributie.

Stie cineva detalii legate de piesa MR984375 ?
Ar fi un amortizor vibratii. Piesa originala costa aporx 600lei. SKF aprox 500lei. Exista si AISIN / HERT BUSS JAKIOPARTS la aprox 200lei.
A folosit cineva versiunea ieftina a poeselor ? Ce sfat dati legat de aces amortizor?

Stie cineva codurile OE pentru curele/role anexe (la alternator si ce mai e acolo) ?

Scrie răspuns

Înapoi la “Alte modele Mitsubishi”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori