Martor Engine Aprins
Salut!trebuie data jos,se desface din suruburi,se curata tot interiorul de depuneri(spray degresant)se smirgluieste partea interioara pe care culiseaza geometria variabila(se pune pe un geam de sticla si se smirgluieste intr-un singur sens rotativ prima oara cu smirghel de 600,apoi cu cel de 1000 si umezit in acelasi timp cu apa pana cand suprafata devine neteda!De aceea intra LIMP MODE pentru ca ,,cateiii,, care culiseaza agata!Ti-am descris operatia ca sa -ti dai seama despre ce este vorba! Mai bine apelezi la un mecanic care a mai facut asa ceva,dar sa stai langa el pt multi au curatat-o doar si le spune la clienti ca au facut tot!La mine mecanicul doar a dat jos si a pus la loc,restul am facut eu impreuna cu fratele meu in circa o ora!cost 350ron la mecanic +consumabilele(spray,smirghel)Curatatul turbinei nu ajuta deloc!!
Am primit si eu cadou eroarea de "check engine" pe Vineri 13, dar a disparut dupa cateva minute. Masina e 2.0 Di-D cu 76.000 km. As vrea sa incerc sa curat si MAF si clapeta de admisie, preventiv. MAF-ul l-am gasit in manual (ca si pozitie), dar clapeta inca nu. Am mai facut treaba asta la un Volvo S60 si s-a simtit diferenta. Daca poate cineva sa posteze o poza cu pozitia clapetei ar fi tare bine. Cu multumiri anticipate, am sa documentez operatiunea DIY, pentru cei curajosi. Si inca ceva, unde gasesc in comertul nostru obisnuit, spray de curatat MAF ? Si ce alternative ar fi la CRC ca marci, compusi, etc. ?
Salut din nou!Cei care sunt interesati unde este MAF(debitmetru aer) se situeaza imediat dupa filtru aer motor(carcasa) ,este marca bosch .Clapeta de admisie aer+egr este situat chiar in fata motorului pe furtunul ce vine de la intrcooler si intra in admisie!Se scoate furtunul,are o siguranta iar dupa aceea se desface 3 suruburi 2 scurte si unul lung +cele doua surburi de pe teava inox(in dreapta).Treaba cu curatatul maf-ului este o frectie .In momentul cand maf-ul este defect calculatorul masinii trece pe o valoare fixa si asa mergi mai departe,nici nu simti defectul doar daca esti super sofer.Intradevar se aprinde avaria in bord pt avertizare(inlocuit maf si nu curatat)A doua treaba cu pierderea puterii motorului,adica peste 3000rot/min (in general la drum lung si vteza lineara,adica nu schimbari de viteza,dat in gura etc) si oprind motorul si pornind din nou se reseteaza nu are treaba cu maf-ul,ci cu geometria turbinei.Defectiunea apare datorita mersului subturat!
Salut din nou!Cei care sunt interesati unde este MAF(debitmetru aer) se situeaza imediat dupa filtru aer motor(carcasa) ,este marca bosch .Clapeta de admisie aer+egr este situat chiar in fata motorului pe furtunul ce vine de la intercooler si intra in admisie!Se scoate furtunul,are o siguranta iar dupa aceea se desface 3 suruburi 2 scurte si unul lung +cele doua suruburi de pe teava inox(in dreapta).Treaba cu curatatul maf-ului este o frectie .In momentul cand maf-ul este defect calculatorul masinii trece pe o valoare fixa si asa mergi mai departe,nici nu simti defectul doar daca esti super sofer.Intradevar se aprinde avaria in bord pt avertizare(inlocuit maf si nu curatat)A doua treaba cu pierderea puterii motorului,adica peste 3000rot/min (in general la drum lung si viteza lineara,adica nu schimbari de viteza,dat in gura etc) si oprind motorul si pornind din nou se reseteaza nu are treaba cu maf-ul,ci cu geometria turbinei.Defectiunea apare datorita mersului subturat!
si eu am avut aceasta eroare generata de clapeta de admisie. initial am fost la mecanic a dat-o jos a curatat, smirgheluit , dat cu niste solutii. a mers cateva saptamani dupa care a aparut din nou eroarea .atunci am luat decizia sa schimb aceasta piesa iar daca cei de la service au spus ca ma costa aproxim 1000 lei , motiv pentru care am cautat pe ebay si am gasit mai ieftin , cam 140 euro adus acasa . l-au schimbat la service si de atunci nu a mai aparut eroarea .la vremea cand era eroarea pe bord masina la oprire avea un usor tremurat,acum nu mai face . baietii de la service dupa ce au schimbat piesa au taiat pe cea defecta si mi-au aratat ce era stricat. corpul ei este din ceva metal dar mecanismul care actioneaza clapeta este din plastic si erau niste rotite in angrenaj care erau din plastic si se uzasera . ei au spus ca din cauza mersului subturat , si este posibil pt ca masina era folosita de sotie .
Buna seara din nou.
Am gasit sa cumpar un MAF second hand dar zice-se verificat. Am riscat 20 ?. Astept sa-mi vina. Sper sa reusesc singur sa-l inlocuiesc. Poblema care se pune insa este: cum imi voi da seama daca functioneaza? Cum fac sa se stinga martorul din bord? Imi poate da cineva un sfat in acest sens? Multumesc anticipat.
Am gasit sa cumpar un MAF second hand dar zice-se verificat. Am riscat 20 ?. Astept sa-mi vina. Sper sa reusesc singur sa-l inlocuiesc. Poblema care se pune insa este: cum imi voi da seama daca functioneaza? Cum fac sa se stinga martorul din bord? Imi poate da cineva un sfat in acest sens? Multumesc anticipat.
Am gasit pe ebay aparate de diagnoza la preturi cuprinse intre 40 si 100 ?, oare ar fi util asa ceva? Ca in service o simpla citire a erorilor si stergere a lor cosa cca. 20-30 ?. Stie cineva ce fel de sistem (mufa) are Mitsubishi OUTLANDER? OBD2 se potriveste? Chiar ma bate un gand sa investesc 50 ? intr-un aparat de diagnoza. Cunoaste cineva Lescars Universal-OBD2? Sau i-Carsoft i810 OBD2?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori