Martor Engine Aprins
Am cumparat un Cartrend. Astrept sa-mi vina. Sper sa pot citi si eventual sterge codul de eroare. Stie insa cineva unde se afla mufa de diagnoza la Mitsubishi Outlander 2?
Oricum va voi tine la curent cu operatiunea de inlocuire a MAF si stergere a erorii cu noua achizitie.
Am mai citit ca este posibil ca aceasta eroare sa fie data si din cauza unei neetanseitati. Este posibil oare ca un amarat de furtunas de vacuum sa fie vinovatul? Insa care ar putea fi, unde se afla si cum pot verifica?
Oricum va voi tine la curent cu operatiunea de inlocuire a MAF si stergere a erorii cu noua achizitie.
Am mai citit ca este posibil ca aceasta eroare sa fie data si din cauza unei neetanseitati. Este posibil oare ca un amarat de furtunas de vacuum sa fie vinovatul? Insa care ar putea fi, unde se afla si cum pot verifica?
La Multi Ani!
Mi-a venit aparatul de diagnoza Cartrend. Am sters fara nici o dificultate codul de eroare. Era P0101.
Cercetand printre documenele primite la cumpararea masinii (am luat-o second) am gasi factura de inlocuire al MAF. Am sunat la saervice-ul care a efectuat operatiunea si mi-au spus ca inlocuirea nu a rezolvat problema (bec martor motor aprins) si ca intamplator a fost gasit un furtunas de la pompa de vacuum fisurat. Rapararea furtunasului ar fi rezolvat si problema aprinderii martorului la bord. Am cautat acel furtunas si nu a fost nilocuit ci inadit printr-un niplu din plastic. Acum ma inteb daca nu cumva aceasta inaditura reduce sectiunea si acesta sa fie motivul pentru care mi se aprinde martorul. Reamintesc faptul ca martorul mi s-a aprins atunci cand la viteza pe autostrada am trcut brusc in frana de motor (oprit brusc tempomatul). E posibil ca la o fluctuatie brusca sa nu faca fata sectiunea la transmiterea fluxului de aer (vacuum) si astfel sa apara eroarea? Am sa postez i o fotografie a furtunasului respectiv (nu am avut la mine telefonul ca sa fotografiez).
Astept pareri sau informatii ale cuiva care este mai eperimentat decat mine.
Mi-a venit aparatul de diagnoza Cartrend. Am sters fara nici o dificultate codul de eroare. Era P0101.
Cercetand printre documenele primite la cumpararea masinii (am luat-o second) am gasi factura de inlocuire al MAF. Am sunat la saervice-ul care a efectuat operatiunea si mi-au spus ca inlocuirea nu a rezolvat problema (bec martor motor aprins) si ca intamplator a fost gasit un furtunas de la pompa de vacuum fisurat. Rapararea furtunasului ar fi rezolvat si problema aprinderii martorului la bord. Am cautat acel furtunas si nu a fost nilocuit ci inadit printr-un niplu din plastic. Acum ma inteb daca nu cumva aceasta inaditura reduce sectiunea si acesta sa fie motivul pentru care mi se aprinde martorul. Reamintesc faptul ca martorul mi s-a aprins atunci cand la viteza pe autostrada am trcut brusc in frana de motor (oprit brusc tempomatul). E posibil ca la o fluctuatie brusca sa nu faca fata sectiunea la transmiterea fluxului de aer (vacuum) si astfel sa apara eroarea? Am sa postez i o fotografie a furtunasului respectiv (nu am avut la mine telefonul ca sa fotografiez).
Astept pareri sau informatii ale cuiva care este mai eperimentat decat mine.
Salut!
Am patit si eu de curand o chestie asemanatoare judecand dupa comportament. Tot asa, pe autostrada, ceata, umezeala, mi-a intrat in limp mode dupa 200 km de autostrada cand am bagat-o in frana de motor. Fara martor in bord fara alte erori. Dupa ce am oprit motorul nu a mai comentat nimic.
Precizari:
- mi-a mai facut o data chestia asta acum 2 ani tot iarna. Tot fara erori, tot fara urmari. Mers la Expozitiei, mi-au spus ca nu apare nicio eroare in log. Nu s-a mai intamplat de atunci.
- o alta chestie pe care am observat-o: intotdeauna, dupa ce merg o saptamana, doua in Bucuresti, cand ies pe autostrada ii dau o portie de talpinol. De obicei, la inceput iese putin fum (probabil ce o fi pe teava ) dupa care se curata si nu mai scoate fum indiferent de talpa (TDI, greu de crezut, dar nu fumega). Acum, iarna, am facut acelasi lucru, dar nu a scos pic de fum la prima talpa, in schimb mi-a intrat in limp dupa 200km de autostrada mers la aproape 3000rpm constant.
Urmeaza in curand revizia de 100.000km si o sa merg din nou cu ea la Mitsu, dar presimt (mai ales pentru ca inca mai e in garantie) ca nu apare nimic pe tester. Mai vedem cum se comporta si diseara (iar am drum pe autostrada).
Am patit si eu de curand o chestie asemanatoare judecand dupa comportament. Tot asa, pe autostrada, ceata, umezeala, mi-a intrat in limp mode dupa 200 km de autostrada cand am bagat-o in frana de motor. Fara martor in bord fara alte erori. Dupa ce am oprit motorul nu a mai comentat nimic.
Precizari:
- mi-a mai facut o data chestia asta acum 2 ani tot iarna. Tot fara erori, tot fara urmari. Mers la Expozitiei, mi-au spus ca nu apare nicio eroare in log. Nu s-a mai intamplat de atunci.
- o alta chestie pe care am observat-o: intotdeauna, dupa ce merg o saptamana, doua in Bucuresti, cand ies pe autostrada ii dau o portie de talpinol. De obicei, la inceput iese putin fum (probabil ce o fi pe teava ) dupa care se curata si nu mai scoate fum indiferent de talpa (TDI, greu de crezut, dar nu fumega). Acum, iarna, am facut acelasi lucru, dar nu a scos pic de fum la prima talpa, in schimb mi-a intrat in limp dupa 200km de autostrada mers la aproape 3000rpm constant.
Urmeaza in curand revizia de 100.000km si o sa merg din nou cu ea la Mitsu, dar presimt (mai ales pentru ca inca mai e in garantie) ca nu apare nimic pe tester. Mai vedem cum se comporta si diseara (iar am drum pe autostrada).
Buna seara tuturor.
Am sters (dupa cum am scris mai sus) eroarea, nu s-a mai aprins becul, dar nici nu am mai circulat pe autostrada, prin urmare nu am avut ocazia unei frane de motor bruste si prelungite.
Am facut foto cu furtunasul innadit. Pleaca de undeva din zona turbo si duce la blocul de upape (acea cutie paralelipipedica di spatele farului dreapta in care intra mai multe furtunase). Furtunasul cu pricina e codificat cu culoare albastra. Innadirea este facuta cu un niplu din plastic alb. Este posibil ca in acea zona sa fie redusa sectiunea si astfel sa nu-si mai faca treaba cum trebuie cand se trece brusc de la regim de sarcina la frana de motor?
Am sters (dupa cum am scris mai sus) eroarea, nu s-a mai aprins becul, dar nici nu am mai circulat pe autostrada, prin urmare nu am avut ocazia unei frane de motor bruste si prelungite.
Am facut foto cu furtunasul innadit. Pleaca de undeva din zona turbo si duce la blocul de upape (acea cutie paralelipipedica di spatele farului dreapta in care intra mai multe furtunase). Furtunasul cu pricina e codificat cu culoare albastra. Innadirea este facuta cu un niplu din plastic alb. Este posibil ca in acea zona sa fie redusa sectiunea si astfel sa nu-si mai faca treaba cum trebuie cand se trece brusc de la regim de sarcina la frana de motor?
- Fişiere ataşate
-
- DSC08314.JPG (280.61 KiB) Vizualizat de 6394 ori
-
- DSC08312.JPG (257.93 KiB) Vizualizat de 6399 ori
La revizie, acelasi film: nu apare nicio eroare in log, no problem => no stress.
Merg in curand la munte si vreau sa vad daca se mai manifesta din nou problema. Ciudat e ca se intampla extrem de rar (de 2-3 ori in 5 ani cu intervale de 2 ani intre aparitii) si fara eroare in bord. In mod normal probabil ca nu ar trebui sa dau doi bani, dar nu suport sa stiu ca masina nu e 100% pregatita pt orice. O sa va mai tin la curent cu drumul la munte.
Merg in curand la munte si vreau sa vad daca se mai manifesta din nou problema. Ciudat e ca se intampla extrem de rar (de 2-3 ori in 5 ani cu intervale de 2 ani intre aparitii) si fara eroare in bord. In mod normal probabil ca nu ar trebui sa dau doi bani, dar nu suport sa stiu ca masina nu e 100% pregatita pt orice. O sa va mai tin la curent cu drumul la munte.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 52 vizitatori