Martor Engine Aprins
Buna ziua tuturor!
Cam slaba activitatea pe forum!
Revin cu informatii referitoare la P0487.
A reaparut anul acesta pe 1 mai. La fel ca acum un an: am oprit sa alimentez, cand am pornit motorul s-a aprins becul galben de control. Dar de data asta nu am mai scapat printr-o simpla stergere. Apoi s-a mai adaugat un cod de eroare: P0401.
P0487 se refera la clapeta de control al admisiei de aer, situata in fata motorului, e usor de identificat in ea intrand furtunul gros de aer ce vine de la intercooler.
P0401 indica o rata prea redusa de recirculare a gazelor arse.
Motorul functiona aparent normal, fara a avea pieredre de putere sau consum marit sau emisie de fum.
Cauze: atat supapa EGR cat si clapeta de control erau defecte. Supapa EGR: membrana de actionare perforata; clapeta: nu mai functioneaza.
Remediere: inlocuirea celor 2 piese.
Durata: ca. 1 ora.
Scule necesare:
torx 30 pentru suruburile clapetei si supapei EGR
torx 50 pentru cele 2 suruburi ale conductei de gaze ase ce intra in EGR.
Recomand demontarea si curatarea EGR si a clapetei dat fiind ca este o operatie simpla. Recomadabil a fi demontarea si curatarea admisiei, dar necesita mai mult timp (pe care eu ieri nu l-am avut) si exista si riscul deteriorarii garniturii, asa ca trebuie sa ai si posibilitatea de a o achizitiona. Eu nu am vrut sa risc. Insa erau vizibile depuneri de funingine.
Recomandabil ar fi sa se demonteze si curete atat radiatorul pentru gazele arse cat si conducta ce le transporta catre EGR. Dar aceasta este o operatiune mai ampla. La mine am gasit o depunere groasa de funingine in interiorul conductei.
Voi vedea azi cum se simte motorul.
Trepidatia la rece cand ruleaza pe liber, inainte de a se opri, a ramas. Aici nu mai stiu ce sa fac.
Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Instyle.
Drum bun si o duminica frumoasa tuturor!
Cam slaba activitatea pe forum!
Revin cu informatii referitoare la P0487.
A reaparut anul acesta pe 1 mai. La fel ca acum un an: am oprit sa alimentez, cand am pornit motorul s-a aprins becul galben de control. Dar de data asta nu am mai scapat printr-o simpla stergere. Apoi s-a mai adaugat un cod de eroare: P0401.
P0487 se refera la clapeta de control al admisiei de aer, situata in fata motorului, e usor de identificat in ea intrand furtunul gros de aer ce vine de la intercooler.
P0401 indica o rata prea redusa de recirculare a gazelor arse.
Motorul functiona aparent normal, fara a avea pieredre de putere sau consum marit sau emisie de fum.
Cauze: atat supapa EGR cat si clapeta de control erau defecte. Supapa EGR: membrana de actionare perforata; clapeta: nu mai functioneaza.
Remediere: inlocuirea celor 2 piese.
Durata: ca. 1 ora.
Scule necesare:
torx 30 pentru suruburile clapetei si supapei EGR
torx 50 pentru cele 2 suruburi ale conductei de gaze ase ce intra in EGR.
Recomand demontarea si curatarea EGR si a clapetei dat fiind ca este o operatie simpla. Recomadabil a fi demontarea si curatarea admisiei, dar necesita mai mult timp (pe care eu ieri nu l-am avut) si exista si riscul deteriorarii garniturii, asa ca trebuie sa ai si posibilitatea de a o achizitiona. Eu nu am vrut sa risc. Insa erau vizibile depuneri de funingine.
Recomandabil ar fi sa se demonteze si curete atat radiatorul pentru gazele arse cat si conducta ce le transporta catre EGR. Dar aceasta este o operatiune mai ampla. La mine am gasit o depunere groasa de funingine in interiorul conductei.
Voi vedea azi cum se simte motorul.
Trepidatia la rece cand ruleaza pe liber, inainte de a se opri, a ramas. Aici nu mai stiu ce sa fac.
Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Instyle.
Drum bun si o duminica frumoasa tuturor!
Revin.
Am facut o tura de verificare. Nu se mai aprinde becul, nu mai am codurile P0487 si P0401.
In schimb la 180 km/h a intrat in limitare. Cod: P0234, fara aprinderea martorului luminos. Se rezolva prin oprirea si repornirea motorului. Am sters codul, am mai incercat o data, din nou la 180 km/ora a intrat in limp mode.
Sperasem ca sa fie din cauza pierderii de vacuum pe la spartura din membrana supapei EGR. Acum presupun ca trebuie curatata geometria variabila a turbinei. Ma mir caci nu circul subturat si recent am avut drum lung la care am circulat si cu viteza si cu turatie mereu intre 2500 si 3500 rpm.
Am facut o tura de verificare. Nu se mai aprinde becul, nu mai am codurile P0487 si P0401.
In schimb la 180 km/h a intrat in limitare. Cod: P0234, fara aprinderea martorului luminos. Se rezolva prin oprirea si repornirea motorului. Am sters codul, am mai incercat o data, din nou la 180 km/ora a intrat in limp mode.
Sperasem ca sa fie din cauza pierderii de vacuum pe la spartura din membrana supapei EGR. Acum presupun ca trebuie curatata geometria variabila a turbinei. Ma mir caci nu circul subturat si recent am avut drum lung la care am circulat si cu viteza si cu turatie mereu intre 2500 si 3500 rpm.
- George1982
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Dec 27, 2014 11:02 pm
Ia curata si waste-gate-ul Ala se poate scoate fara sa dai jos turbina, dar daca esti mester, poti sa o dai jos si sa o cureti si pe aia.
La mine asta a fost. Waste-gate-ul ala nu mai actiona smooth si din cand in cand agata si dadea overboost. Turbina era aproape luna (dupa 6ani)
PS. La mine nu facea in sarcina, deci e posibil sa fie totusi altceva: http://www.volkswagenforum.co.uk/f38/po ... -6371.html
La mine asta a fost. Waste-gate-ul ala nu mai actiona smooth si din cand in cand agata si dadea overboost. Turbina era aproape luna (dupa 6ani)
PS. La mine nu facea in sarcina, deci e posibil sa fie totusi altceva: http://www.volkswagenforum.co.uk/f38/po ... -6371.html
- George1982
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Dec 27, 2014 11:02 pm
Turbina se da jos destul de greu.Ai nevoie ori de o groapă sau de un elevator.Trebuie demontat radiatorul EGR și alte acareturi din jur după aceea catalizatorul cu tot pana la mijlocul tobei intermediare, iar după aceea desfaci conducta de ulei turbina și după aceea turbina .Este destul de puțin loc dar cu răbdare reușești. Nu compresorul este problema sau putina funingine din turbina ci geometria care în timp are zgârieturi iar acei "căței " rămân blocați într-o anumita poziție și nu mai revin pe poziție la decelerare sau invers la accelerare și astfel motorul după 5 sec intra în Limpe-Mode. La oprirea motorului își revine .Prima oară verifica la turbina actuarutorul,acea tija care culisează în sus și jos ,ea comanda geometria, dar sa nu umbli la piuliță deloc ea este reglată pe stand.Daca nu are cursa completa (2-3cm) atunci sunt doua cauze :înțepenita (mizerie,rugina etc) sau este sparta ciuperca în care intra furtunasul .Dar dacă ai ajuns pana la 180kmh este puțin probabil sa fie fisurata.Stiu ca parcă mi-ai trimis pm mai demult și nu ti-am răspuns dar nu a fost din răutate ci pur și simplu nu m-am uitat atunci la el .Încă o data scuze.
Multumesc mult pentru explicatia detaliata.
Am incercat prin "forta bojocilor" proprii sa misc geometria, (tragand cu gura prin furtunas (bineinteles ca am folosit o bucata de furtun noua) si aparent se misca usor. Pozitia find nasoala, am reusit sa pun in acelasi timp si mana, dar cat de ampla este cursa... Oare este posibil sa fie defect senzorul de presiune? Unde se afla, cum arata si cum l-as putea verifica?
Eu ma aflam in accelerare, intentionam sa atung viteza maxima. Prin urmare, ma gandesc eu, solicitam o majorare si nu o reducere a presiunii de supraalimentare. Ceva parca nu se potriveste...Eu solicitam mai multa putere, adica presiune mai mare, eroarea este de suprapresiune...
Inca o data multumesc pentru ajutorul vostru.
Am incercat prin "forta bojocilor" proprii sa misc geometria, (tragand cu gura prin furtunas (bineinteles ca am folosit o bucata de furtun noua) si aparent se misca usor. Pozitia find nasoala, am reusit sa pun in acelasi timp si mana, dar cat de ampla este cursa... Oare este posibil sa fie defect senzorul de presiune? Unde se afla, cum arata si cum l-as putea verifica?
Eu ma aflam in accelerare, intentionam sa atung viteza maxima. Prin urmare, ma gandesc eu, solicitam o majorare si nu o reducere a presiunii de supraalimentare. Ceva parca nu se potriveste...Eu solicitam mai multa putere, adica presiune mai mare, eroarea este de suprapresiune...
Inca o data multumesc pentru ajutorul vostru.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori