Outlander: Offroader Sau Nu?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Lun Apr 08, 2013 3:43 pm

QUOTE (Extremero @ Apr 8 2013, 12:58 AM) Inainte sa va luati la tranta, amintiti-va de unde a plecat discutia, si anume daca e ok sau nu Outlanderul pt offroad.

Revin la parerea mea ca pentru nevoile de 'offroad' recreational ale unei familii este ok, mai exact vine ca o manusa pe un stil de viata activ. E mare pt clasa ei, e sprintena, merge si pe ceva coclauri daca o echipezi putin si ai minte, deci in mod normal Outlanderul poate ajunge in mult mai multe locuri decat ar avea nevoie cineva sa ajunga.

Cu toate astea, NU e o masina pe care sa o folosesti frecvent in teren accidentat nici ca masina de firma pt diverse exploatari, constructii, turism si nici pt hobby-uri 'murdare' gen vanatoare. Nu neaparat pentru ca nu ar merge (pana la o anumita limita) ci pt ca nu va tine/rezista prea mult.

In rest, pentru a-ti putea face treaba in zone fara acces pe asfalt, cam oricare dintre masinile de teren e foarte ok, indiferent cate trepte are Diferentele dintre ele (dpdv capacitati 4x4) apar la nivel de finetzuri, iar in general cei care le utilizeaza in conditii care necesita 'finetzuri' nu merg cu ele stock ci le prepara pentru o anumita sfera de utilizare.

Hai sa fim sinceri si sa admitem ca marea majoritate a celor care-si iau masini de teren high-end, nu le cumpara pt acele 'finetzuri' 4x4 ci din cu totul alte considerente (sentimentul de siguranta, imagine, spatiu, rezistenta la tavaleala, confort, dotari, etc etc etc).

Deci - desi e vorba de masini de teren - in general decizia de cumparare nu se ia pt ca un anumit model poate trece peste un bolovan mai mare, ci lucrurle se judeca tot in modul traditional: pret-dotari-generatie-tehnologie-costuri-imagine-etc...


Discutam civilizat. Nici vb de ranchiuna.
Eu nu judec motivele ptr care unii isi iau pajero, toyota sau range rover. Desigur ca e un amalgam de motive in cazul fiecaruia si nu primeaza neaparat performantele off road. E asa cum ai zis tu: dotari, imagine, spatiu etc. Insa, eu nu am luat in calcul aspectele astea cand m-am referit la Pajero, ci performantele sale pe de-o parte, tehnologia disponibila pe masina si finisaje, materiale folosite, pe de alta parte.

Conteaza f mult cutia, atat off road cat si on road. Depinde mult cum sunt dispuse rapoartele si cate trepte ai. Daca ptr off road, cutia de pe Pajero e ok, on road, se simte nevoie unei trepte in plus. Motorul nu mai e exploatat la turatii ridicate la cruising si ar scade si consumul.
Consider Pajero una dintre masinile bune de offroad insa asa cum am mai spus a cam ramas in urma. Atat Toyota cat si Nissan au scos in ultimii 2-3 ani modele noi pe segmentul asta care ii sunt superioare lui Pajero. Atat tehnic, cat si la calitatea materielelor.
De ex, Nissan Pathfinder, model lansat in acelasi timp cu actualul Pajero si aflat si el la final de cariera (deja s-a lansat un nou Pathy pe alte piete) dispune de un motor de 3.0 diesel de 231 cp si cutie cu 7 rapoarte. Pajero vine cu motor diesel de 3.0 care dezvolta 200 cp si are cutie cu 5 rapoarte.

Outlander nu este masina de teren (off road) ci este un SUV crossover, o masina, prin definitie, proiectata sa ai aibe performante mai bune on road. ( un exemplu opus vi-l dau prin Nissan Xterra, un SUV compact proiectat sa fie bun pe off road si mai putin on road).
Insa asta nu inseamna ca Outlanderul nu este una din masinile perfecte ptr Romania. Asa cum eu consider ca mai sunt si Subaru Forester, Toyota rav4 sau honda crv. Ai exact ceea ce-ti trebuie ptr conditiile de la noi, o garda la sol ridicata ptr drumurile naspa, un sistem 4x4 permanent ptr iernile mai dure, pozitie ridicata la volan sa vezi mai bine in traficul aglomerat, timuta de drum ok, etc etc.
Totusi, asa cum am zis, nu e o masina de iesit cu ea pe teren accidentat. Trebuie lasata pe drum, chit ca e sosea sau un drum de tara mai greu accesibil unei berline. Ptr asa ceva e gandita. Cum o scoti de pe sosea si vrei sa explorezi dealuri si munti, risti sa o rupi si sa ramai blocat, si daca ai noroc mai prajesti si ambreajul daca dai tare in ea sa iesi de unde te-ai bagat.

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Lun Apr 08, 2013 6:20 pm

Salut!Scurt si la obiect; toate sunt bune daca si piesa dintre volan si pedala stie ce sa faca cu ea!!Poti sa-ti iei hammer daca habarna ai sa nu stii notiuni elementare de mers in off road,iar cu outlanderul o mica smecherie este sa stii sa lucrezi cu abs-acceleratie!outlanderul are o tractiune simpla cu diferential central si nu pe fiecare axa(spate-fata),ce are in plus are 4wd lock care transmite 50-50 cuplu motor cand toate rotile au aderenta!In off road conteaza elanul,dozajul acceleratiei si lucrul din ambreiaj(mai putin fortat)!Si acum sa trecem la treaba !!!

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Apr 08, 2013 7:59 pm

Citeva poze cu acaretele din dotare.Concluziile le trage fiecare.Restul e can can.
Fişiere ataşate
IMG_2526___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2526___foto_Lucretiu_Pop.jpg (914.14 KiB) Vizualizat de 5866 ori
IMG_2505___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2505___foto_Lucretiu_Pop.jpg (711.17 KiB) Vizualizat de 5853 ori
IMG_2503___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2503___foto_Lucretiu_Pop.jpg (598.36 KiB) Vizualizat de 5844 ori
IMG_2492___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2492___foto_Lucretiu_Pop.jpg (660.22 KiB) Vizualizat de 5847 ori
IMG_2489___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2489___foto_Lucretiu_Pop.jpg (664.52 KiB) Vizualizat de 5849 ori
IMG_2407___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2407___foto_Lucretiu_Pop.jpg (725.46 KiB) Vizualizat de 5850 ori
IMG_2146___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2146___foto_Lucretiu_Pop.jpg (334.02 KiB) Vizualizat de 5842 ori
IMG_2010___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_2010___foto_Lucretiu_Pop.jpg (618.16 KiB) Vizualizat de 5851 ori
IMG_1688___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_1688___foto_Lucretiu_Pop.jpg (685.87 KiB) Vizualizat de 5868 ori
IMG_1651___foto_Lucretiu_Pop.jpg
IMG_1651___foto_Lucretiu_Pop.jpg (697.45 KiB) Vizualizat de 5864 ori
DSC01594.JPG
DSC01594.JPG (4.33 MiB) Vizualizat de 5848 ori
DSC01572.JPG
DSC01572.JPG (4.22 MiB) Vizualizat de 5856 ori

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Lun Apr 08, 2013 10:19 pm

Asa da!! Dar nu te deranjeaza ca sunt modele ,,invechite'' !~~?!

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Apr 08, 2013 10:35 pm

Ba da,ca inca nu e intre ele si un Land Cruiser HDJ 70.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Apr 08, 2013 11:08 pm

QUOTE (mircanu @ Apr 8 2013, 03:43 PM) De ex, Nissan Pathfinder, model lansat in acelasi timp cu actualul Pajero si aflat si el la final de cariera (deja s-a lansat un nou Pathy pe alte piete) dispune de un motor de 3.0 diesel de 231 cp si cutie cu 7 rapoarte. Pajero vine cu motor diesel de 3.0 care dezvolta 200 cp si are cutie cu 5 rapoarte.


Nissan dupa ce a fost cumparat de Renault a facut numai rahaturi.Motorul ala minune de 231 de cai e motorul Renault de 3 litri care vine pus pe utilitarele Mascot.E drept e tuns,coafat super electronizat dar hiba lui e ca nu dezvolta cuplu si papa mult,de aia au facut 7 rapoarte in cutie care trebuie spus ca e automata.Cutia aia de Pajero cu 5 rapoarte care e tot automata e perfect sincronizata cu motorul.Ca sa scoti ce e mai bun intr-un motor nu i-ti trebuie enspe rapoarte intr-o cutie ci 4 sau maxim 5.De exemplu la al meu Pajero 163 de caluti,cutie automata cu 5 rapoarte la 140 km/h am 2300 de ture.La Pathfinderul actual la la 140 are cam 3200 de ture care vine echipat cu motor Renault de 2,5 L.Crezi ca ala de 3L e mai pricopsit sau mustesc francezii de inteligenta.
Si ca ultim detaliu,in sferele producatorilor de automobile se pune problema scaderii duratei medii de utilizare de la 8 ani la 5 ani.

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Mar Apr 09, 2013 5:00 am

Cristi, nu cred ca Pathfinder este o masina neaparat mai buna decat Pajero, insa este cu siguranta o masina mai moderna. 163cp mi se pare f putin ptr o masina de peste 2 tone ca Pajero. Mai ales cand ma gandesc ca aveam 150 cp pe Lancer si mi se parea ok.
Insa Pajero nu este singur aici. LC cu motorul de 3l diesel mi se pare submotorizat ptr mersul pe sosea. Insa, LC actual este un model lansat acum 3 ani, este o masina mult mai moderna decat Pajero din toate punctele de vedere.

Eu nu am luat in calcul motorul de 2.5 de pe Pathfinder ptr ca ala nu se merita Imo. Insa varianta de 3l este ok.
Cutie automata in 5 trepte e ok si e standard la multe masini, insa daca ai 6 trepte e un avantaj ptr mersul pe autostrada, drum intins. Pana la urma, mergem inainte. Multe lucruri sunt ok, insa se poate si mai bine. Pajero a ramas in urma dupa parerea mea.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mar Apr 09, 2013 7:58 am

Hai c-o dati in barci.

Propun amanarea "cauzei" pt data de 17 mai (seara mai exact). Pledantii vor avea timp si loc sa-si expuna convingerile in timp ce audienta nu va avea timp sa bea si sa infulece.

Inscrierea la cuvant sa face dupa "dovedirea" a minim 2 tuici si 3 beri langa mititei la jar.

On:

Outy e 4x4 de asfalt. Nu-i nici de suit borduri, nici de urcat scari. Asta nu inseamna ca n-ar putea s-o faca ci doar ca nu-i conceput/optimizat pt munci d-astea.

Spor!

Avatar utilizator
Mingiu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:26 pm

Mesaj de Mingiu » Mar Apr 09, 2013 9:51 am

::))))

Acu' dupa ce am aflat tot ce vroiam, sa va spun opinia mea (neavizata, desigur...):

Exceptand partea cu arsul ambreiajului, ceea ce cerd ca este foarte usor, am tras de Outy meu in toate felurile: L-am bagat in zapada pana peste roti, am urcat dune de nisip de 1m, am mers de la Sighisoara la Fagaras peste dealuri, drum forestier plin de noroi si gropi cu apa (plouase in ultimele doua zile). Singurul "damage" pe care l-am obtinunt a fost sa rup toata plasticaraia de pe dedesupt (cica scuturi pentru praf si noroi...pfff!).
Eu cred ca cei 380Nm ai motorului PSA de 160 CP (apropos, mi se pare super motorul asta) plus sistemul 4x4 il fac capabil sa mearga prin 99% din situatiile din pozele (super de altfel) lui Cristi 4x4...

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mar Apr 09, 2013 10:41 am

Daca rupi plasticele de sub ea si spargi si cutia de eloys nu scapi sub 1000RON sa le pui la loc. Iar astfel devine cam scump 'biletul' de la Sighisoara la Fararas. BTW... pe unde te-ai dus?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori