Outlander: Offroader Sau Nu?
Motivele sunt mai multe, dar cele mai importante sunt lipsa reductorului si a diferentialelor blocabile. Fara astea, n-ai ce cauta in offroad.
Ah, pe fiecare l-a mancat macar o data sa se bage (inclusiv subsemnatul), dar asta nu le face masini de teren.
Asta este principalul motiv pentru care exista destule probleme la nivel ambreiaj... multi vor mai mult decat e gandita masina.
Cine vrea masina de teren buna si ieftina recomand o Ferosa... Face minuni: pe mine m-a si scos una dintr-o zapada mare, in care pe fiecare punte aveam cate o roata care se invartea in gol. (daca aveam dif blocabil nu mai era nevoie de feroza...)
4x4 lock blocheaza diferentialul central. Dar alea de pe punti raman libere. Deci poti sa ramai destul de usor daca o suspenzi in cruce de exemplu.
Adica poti ajunge usor in situatia in care sa-ti traga o roata pe fata si una pe spate. Problema e ca fara diferentiale blocabile pe punti, trag fix alea care sunt in aer sau au aderenta mai mica.
Cum scria si Стрелок, un alt aspect important e lipsa reductorului. Iar in offroad adevarat la 5km/h ai nevoie de cuplu sanatos. Daca incerci sa-l scoti jucandu-te cu ambreiajul, il prajesti destul de repede.
In offroad ai nevoie de o cursa lunga a suspensiei pentru a tine rotile pe sol cat mai mult posibil. Niciun suv n-are asa ceva. Exceptand cele cu suspensie pneumatica reglabila, dar alea sunt din alt film.
Garda la sol nu e pt offroad serios, nici macar daca-ti pui arcuri de inaltare MAD. Cu o garda de 20-25cm o poti pune pe burta fara prea mari probleme.
O ultim aspect ar fi resistenta masinii la utilizare repetata si indelungata in offroad. Sa zicem ca masina te duce unde vrei tu sa ajungi, dar fata de una construita special pt asa ceva, va incepe sa troncane, scartaie, bata mult mai repede. Fa un test si mergi 2-300km pe drum forestier la o viteza acceptabila (adica sa nu-ti ia 3 zile sa ajungi unde vrei) si sa vezi cum va face masina dupa....
Dar cu toate astea, Outlanderul ramane o masina cu care poti sa pleci in excursii 'offroad' linistit.
Pt expeditii offroad exista alte masini, si si acelea se mai prepara pt diverse tipuri de utilizari.
Adica poti ajunge usor in situatia in care sa-ti traga o roata pe fata si una pe spate. Problema e ca fara diferentiale blocabile pe punti, trag fix alea care sunt in aer sau au aderenta mai mica.
Cum scria si Стрелок, un alt aspect important e lipsa reductorului. Iar in offroad adevarat la 5km/h ai nevoie de cuplu sanatos. Daca incerci sa-l scoti jucandu-te cu ambreiajul, il prajesti destul de repede.
In offroad ai nevoie de o cursa lunga a suspensiei pentru a tine rotile pe sol cat mai mult posibil. Niciun suv n-are asa ceva. Exceptand cele cu suspensie pneumatica reglabila, dar alea sunt din alt film.
Garda la sol nu e pt offroad serios, nici macar daca-ti pui arcuri de inaltare MAD. Cu o garda de 20-25cm o poti pune pe burta fara prea mari probleme.
O ultim aspect ar fi resistenta masinii la utilizare repetata si indelungata in offroad. Sa zicem ca masina te duce unde vrei tu sa ajungi, dar fata de una construita special pt asa ceva, va incepe sa troncane, scartaie, bata mult mai repede. Fa un test si mergi 2-300km pe drum forestier la o viteza acceptabila (adica sa nu-ti ia 3 zile sa ajungi unde vrei) si sa vezi cum va face masina dupa....
Dar cu toate astea, Outlanderul ramane o masina cu care poti sa pleci in excursii 'offroad' linistit.
Pt expeditii offroad exista alte masini, si si acelea se mai prepara pt diverse tipuri de utilizari.
Depinde unde vrei sa mergi si cat de des.
Outlanderul, echipat corespunzator (gume, arcuri de inaltare + ceva suturi) poate ajunge in 95% in dintre locurile in care un om ar putea avea treaba sau ar vrea sa ajunga in vacanta/excursie cu familia.
Si la cateva iesiri in natura pe an, rezista cu brio.
Daca trebuie sa ajungi zilnic la o exploatare de ceva din varf de munte si pt asta trebuie sa bati 20-30km de forestier, mai bine ia-ti LC, Defender sau alte fiare sudate mai tzeapan.
In schimb cu alea nu poti sa fugi cu 200+ pe sosea....
Pe maine ma distreaza cand vad teste de offroad prin namoale si cariere... Sunt spectaculoase, dar in viata reala, in 90% din cazuri poti sa ocolesti groapa cu namol care ajunge pana la capota sau in cariera poti sa urci si pe drumul pe care se cara piatra, nu trebuie neaparat sa urci perpendicular pe mal
Deci, indiferent ce masina ai avea, daca ai gume, garda la sol, un pic de tractiune integrala (mai inteligenta sau mai primara) si ceva minte, poti sa-ti faci treaba.
Restul cazurilor sunt detalii si exceptii de care te lovesti doar daca tii neaparat, si nu de nevoie
Outlanderul, echipat corespunzator (gume, arcuri de inaltare + ceva suturi) poate ajunge in 95% in dintre locurile in care un om ar putea avea treaba sau ar vrea sa ajunga in vacanta/excursie cu familia.
Si la cateva iesiri in natura pe an, rezista cu brio.
Daca trebuie sa ajungi zilnic la o exploatare de ceva din varf de munte si pt asta trebuie sa bati 20-30km de forestier, mai bine ia-ti LC, Defender sau alte fiare sudate mai tzeapan.
In schimb cu alea nu poti sa fugi cu 200+ pe sosea....
Pe maine ma distreaza cand vad teste de offroad prin namoale si cariere... Sunt spectaculoase, dar in viata reala, in 90% din cazuri poti sa ocolesti groapa cu namol care ajunge pana la capota sau in cariera poti sa urci si pe drumul pe care se cara piatra, nu trebuie neaparat sa urci perpendicular pe mal
Deci, indiferent ce masina ai avea, daca ai gume, garda la sol, un pic de tractiune integrala (mai inteligenta sau mai primara) si ceva minte, poti sa-ti faci treaba.
Restul cazurilor sunt detalii si exceptii de care te lovesti doar daca tii neaparat, si nu de nevoie
A zis bine Extremero: outlanderul e ok in clasa lui. Il bate, in opinia mea doar Grand Vitara care are reductor si Foresterul (care stiu ca are si el, parca).
Daca vrei off-roadere adevarate, LC nu e peste Pajero, dar sunt alte masini, alte impozite, alte consumuri, alte costuri, alte dezavantaje.
Ca all-rounder Outlanderul e ok (singurul cu care poate as face schimb e Grand Vitara). Cu gume de iarna decente (nici macar off-road) ar trebui sa poti sa ajungi fara mari probleme cam pe oriunde exista un drum cat de cat civilizat. Pentru drumuri harcore, cu nicio masina nu esti 100% sigur ca te descurci singur, si daca ai cauciucuri de sosea (deh, comportament civilizat, zgomot scazut, consum scazut) te trezesti blocat si cu LC sau Pejero fara discutii.
Eu d-aia ti-am zis de Ferosa. Vrei off-road adevarat, ia-ti masina special pt off-road ca nu se poate sa le ai pe toate. Daca vrei un compromis decent (costuri, comportament on/off road, consum, confort), Outlanderul e ideal. Lasa-l asa!
Daca vrei off-roadere adevarate, LC nu e peste Pajero, dar sunt alte masini, alte impozite, alte consumuri, alte costuri, alte dezavantaje.
Ca all-rounder Outlanderul e ok (singurul cu care poate as face schimb e Grand Vitara). Cu gume de iarna decente (nici macar off-road) ar trebui sa poti sa ajungi fara mari probleme cam pe oriunde exista un drum cat de cat civilizat. Pentru drumuri harcore, cu nicio masina nu esti 100% sigur ca te descurci singur, si daca ai cauciucuri de sosea (deh, comportament civilizat, zgomot scazut, consum scazut) te trezesti blocat si cu LC sau Pejero fara discutii.
Eu d-aia ti-am zis de Ferosa. Vrei off-road adevarat, ia-ti masina special pt off-road ca nu se poate sa le ai pe toate. Daca vrei un compromis decent (costuri, comportament on/off road, consum, confort), Outlanderul e ideal. Lasa-l asa!
Eu de exemplu, desi am Outlanderul cu care-mi fac treaba foarte bine, pentru porceala mi-am luat troaca de mai jos.
Desi face parte din categoria suv si e pe caroserie autoportanta (nu pe sasiu), are reductor si inca 4 pozitii pe cutia de transfer pt diverse situatii.
Are garda la sol suficient de mare cat sa treci peste cineva (nu neaparat manechin) fara sa-l atingi (e drept ca are lift kit de 4-5cm)
E 2.8 diesel, automatica si daca te dai la ea, conuma ca porcu' in oras (16-18%), in schimb cara/trage/merge/urca ce si unde te taie capul.
Nu are plastice si alte cele pe sub ea pe care sa le pierzi prin balarii si nici nu incepe sa bata si sa scartaie pe ea nimic dupa sute de km de offroad.
Are 2.1 tone goala, e ca o caramida, nu se compara ca si tinuta de drum, confort si spatii de bagaje cu Outlanderul, dar viteza medie buna se poate scoate si cu asta iar daca rabatezi bancheta, incape masina de spalat cu usa inchisa si in asta.
In plus, fiind mai spartana, nu te doare sufletul sa te urci cu bocancii plini de noroi in ea si nici sa o frigi cu 80-90 pe drumuri de tara prin hartoape, bolovani si noroaie.
[attachment=19108:KJ.JPG]
Desi face parte din categoria suv si e pe caroserie autoportanta (nu pe sasiu), are reductor si inca 4 pozitii pe cutia de transfer pt diverse situatii.
Are garda la sol suficient de mare cat sa treci peste cineva (nu neaparat manechin) fara sa-l atingi (e drept ca are lift kit de 4-5cm)
E 2.8 diesel, automatica si daca te dai la ea, conuma ca porcu' in oras (16-18%), in schimb cara/trage/merge/urca ce si unde te taie capul.
Nu are plastice si alte cele pe sub ea pe care sa le pierzi prin balarii si nici nu incepe sa bata si sa scartaie pe ea nimic dupa sute de km de offroad.
Are 2.1 tone goala, e ca o caramida, nu se compara ca si tinuta de drum, confort si spatii de bagaje cu Outlanderul, dar viteza medie buna se poate scoate si cu asta iar daca rabatezi bancheta, incape masina de spalat cu usa inchisa si in asta.
In plus, fiind mai spartana, nu te doare sufletul sa te urci cu bocancii plini de noroi in ea si nici sa o frigi cu 80-90 pe drumuri de tara prin hartoape, bolovani si noroaie.
[attachment=19108:KJ.JPG]
- Fişiere ataşate
-
- KJ.JPG (629.4 KiB) Vizualizat de 7099 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori