Outlander I - Ulei Cutie Transfer Si Diferential Spate

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Sâm Feb 02, 2013 1:05 am

Salut,

Ce uleiuri sunt potrivite pentru cutia de transfer si diferentialul spate la Oulander I (prima generatie).
In workshop manual am vazut ca trebuie pus numai ulei pentru cutii hypoide care indeplineste standardul GL-5 sau superior.

Cutie transfer: Hypoid gear oil API classification GL-5 SAE90
Diferential spate: Hypoid gear oil API classification GL-5 or higher
- Above 10?C: SAE 90
- Below 10?C: SAE 80W

Am gasit urmatoarele uleiuri:

Mitsubishi Diaqueen LSD SAE 90 (single grade)
Mitsubishi Diaqueen Super Hypoid SAE 80 (single grade)

Motul GEAR 300 LS 75W-90 (pentru LSD)
Castrol EPX 80W-90

O problema este ca unele sunt pentru diferentiale cu alunecare limitata (LSD).

Outlander I are LSD?

Daca nu are este vreo problema daca se pune un ulei pentru LSD?

Mentionez ca am versiunea turbo. Dar nu cred ca sunt diferente fata de versiunea normala.

Multumesc

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Sâm Feb 02, 2013 4:09 pm

nu este problema daca pui LSD chiar daca outlander turbo 2.0L cu 148kW nu are lsd, sa te asiguri insa ca este HYPOID .
iti recomand sa cumperi de la reprezentanta !

vrei o turbina marita la 19T de la 15T ? este noua , modificata in japonia ...... am primit-o a 4-a zi dupa ce am avut accidentul .

Avatar utilizator
Mihai_M
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 09, 2012 6:23 pm

Mesaj de Mihai_M » Dum Feb 03, 2013 10:34 pm

Va salut colegi de forum, posesori de Outlander Turbo si nu numai.

Si eu sunt posesor al aceluiasi model, iar de curand am schimbat uleiurile din cutia de viteze, cutia de transfer si diferential.
Din cauza faptului ca manualul nu este foarte clar, dealerii neinstruiti, am studiat foarte mult problema pe forumuri de afara, etc., mai ales dupa ce am vazut topicul colegului ethOtty1 care a avut ghinion cu cutia de transfer.

In prima faza am fost la dealer si am zis sa merg pe mana expertilor. Si m-am ales cu urmatoarele uleiuri:
- pentru cutia de viteze: Mobil 1 SHC 75W90 API GL-4/GL-5;
- pt cutia de transfer: Mobil 1 SHC 75W90 API GL-4/GL-5;
- pentru diferential: Mobilube HD mineral 80W90 API GL-4/GL-5.

Dupa ce am studiat un pic am vazut ca in cutia de viteze trebuie pus exclusiv ulei cu specificatia API GL-4, pentru ca aditivii pentru API GL-5 ataca sincroanele cutiilor de viteze concepute sa fucnctioneze cu API GL-4. De asemenea manualul recomanda API GL-4 cu diferite vascozitati.

Astfel m-am hotarat sa schimb inca o data toate uleiurile. (Am vazut ca avem aceeasi cutie ca si cea de pe Evo 8, dar cu rapoarte un pic modificate).

Dupa cum am spus m-am documentat un pic pe forumuri si am ales urmatoarele uleiuri Made in USA, folosite de majoritatea posesorilor de Evo de acolo.
- pentru cutia de viteze: Redline MT-85 75W85 API GL-4;
- pentru cutia de transfer si diferential: Redline 75W90ns API GL-5/GL-6, SAE J2360.

Pana cum nu pot sa dau un verdict daca am pus ce trebuie sau nu...
Ce pot sa spun ca am observat dupa ce le-am schimbat este ca:
- vitezele se schimba ca si cu ulieul de fabrica (adica mai greu un pic la rece, dar bine dupa ce se incalzeste); aveam o vibratie a schimbatorului in treapta 1 la accelerari care acum cu noul ulei a disparut;
- zgomotul angrenajelor la viteze mici parca nu mai e atat de sesizabil ca si inainte, ma gandesc ca poate noul ulei face mai bine ungerea (barbotarea) la viteze mici....

@ethOtty1: Crezi ca sunt ok uleiurile pe care le-am pus? Te intreb deoarece stiu ca si tu te-ai documentat foarte mult atunci cand ai avut probleme cu cutia de transfer.

Multumesc!

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Lun Feb 04, 2013 9:12 am

QUOTE (Mihai_M @ Feb 3 2013, 10:34 PM) Astfel m-am hotarat sa schimb inca o data toate uleiurile. (Am vazut ca avem aceeasi cutie ca si cea de pe Evo 8, dar cu rapoarte un pic modificate).


@ethOtty1: Crezi ca sunt ok uleiurile pe care le-am pus? Te intreb deoarece stiu ca si tu te-ai documentat foarte mult atunci cand ai avut probleme cu cutia de transfer.

Multumesc!

transmisie asemanatoare dar rapoarte diferite =====> nimic nu se potriveste.

cumpara de la m car ulei hypoid pt transmisie , si cere-le hartie semnata si stampilata in care sa specifice seria ta de sasiu si tipul de ulei vandut ca este cel care trebuie .nu cred ca are rost sa importi redline .....
noroc si daca ce ai pus tu nu este hypoid , fa schimbul cat mai repede !

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Lun Feb 04, 2013 1:42 pm

QUOTE (eth0tty1 @ Feb 2 2013, 04:09 PM) vrei o turbina marita la 19T de la 15T ? este noua , modificata in japonia ...... am primit-o a 4-a zi dupa ce am avut accidentul .

Cel putin cateva luni nu am in plan sa fac investitii majore.
Dar putem vorbi pe messenger despre turbina. Sa am timp sa ma gandesc

Am schimbat uleiul la cutia de transfer si la diferential la reprezentanta acum cateva luni.
Am spus sa mi se puna Diaqueen LSD GL-5 la ambele, care sigur este ulei hypoid. Asa mi s-a si facturat.
Problema este ca in ultima luna am inceput sa aud niste zgomote ciudate.
Din fata se aude din cand in cand un zgomot metalic ca si cum ar atinge ceva, iar din spate un fel de scartait infundat la plecarea de pe loc, curbe luate la viteza mica.
Acum nu stiu daca de vina este uleiul pus sau altceva. In mod normal nu ar trebui sa fie nici o problema.
O sa fac o vizita la service sa vad daca se remediaza problema.
Oricum ar fi intentionez sa schimb uleiul. De asta si sunt interesat ce alte uleiuri hypoide sunt bune.
Din ce am vazut Motul GEAR 300 LS 75W-90 este un ulei cu specificatii tehnice foarte bune.
Este adevarat ca la rece este mai subtire decat uleiul recomandat in manual (SAE 90). Dar cred ca nu este vreo problema.

QUOTE (Mihai_M @ Feb 3 2013, 10:34 PM) Dupa cum am spus m-am documentat un pic pe forumuri si am ales urmatoarele uleiuri Made in USA, folosite de majoritatea posesorilor de Evo de acolo.
- pentru cutia de viteze: Redline MT-85 75W85 API GL-4;
- pentru cutia de transfer si diferential: Redline 75W90ns API GL-5/GL-6, SAE J2360.

Da si eu am vazut ca Redline se foloseste in SUA si este unul din uleiurile recomandate pentru EVO.
Din pacate Redline nu se gaseste pe la noi si vad ca Motul este cam la fel ca specificatii:
- Redline 75W-90, banuiesc ca de asta vorbesti: http://www.redlineoil-europe.com/gearoi ... il%5F00062
Motul GEAR 300 LS 75W-90: http://www.motul.com/system/product_des ... 1290086772

Avatar utilizator
Mihai_M
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 09, 2012 6:23 pm

Mesaj de Mihai_M » Mar Feb 05, 2013 9:59 am

Salut,

Mi se pare atat de ciudat ca trebuie sa studiem ce uleiuri punem, de ce ala si nu celalalt...
Si cel mai aiurea este ca nici la reprezentanta nu stiu sa te indrume sau sa aibe produsele cele mai potrivite pentru masina ta.
Daca ma uit bine la ce a scris PROMitsu imi dau seama ca una recomanda producatorul in carte pentru cutia de transfer si diferential si nici macar uleiurile lor DiaQueen nu respecta intocmai specificatiile recomandate...

Mecanicii de pe la Mitsu ziceau ca pun DiaQueen doar la Evo, de ce? Consilierii nu stiau sa-mi recomande decat Mobil 1!?!? In afara de Evo celelalte de ce nu merita DiaQueen?!?!

Intrebari fara raspuns, dar ma rog, asa este in Romania. Te duci in service si stai cu sufletul la gura sa vezi daca ti-au pus ce trebuia in masina, etc...

@PROMitsu: exista mai nou reprezentant Redline in Romania:
"ROMANIA - Boutique Oils
New for 2013 Red Line Dealer for Romania. Shipping available across the EU. Please contact us for details
--------------------------------------------------------------------------------
Bld. Revolutiei 1989 S.R.L., Bl MV2, Ap. 4, Alba Iulia, Alba 510180, Romania
0040 744 539335
0040 747 060934
admin@syntheticoil-europe.eu
www.syntheticoil-europe.eu "

@ethOtty1: uleiul Redline 75W90ns respecta normele API GL-5 si GL-6, care prin definitie sunt pentru angrenaje hipoide, iar GL-6 este specifica angrenajelor hipoide deschise. Sper sa fie ok. Deja devine o obsesie si stau cu urechile ciulite sa vad daca cutia de transfer sau diferentialul scot sunete ciudate sau se comporta la fel ca inainte...

Enjoy the Turbo!

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Vin Feb 08, 2013 4:51 pm

Din pacate asa cum te-ai convins si tu nu intotdeauna cei de la reprezentanta stiu ce ulei trebuie pus la masinile noastre.
Am deschis acest topic tocmai din acest motiv. Ca ceilalti care au Outlander I sa stie ce ulei trebuie pus ca sa nu aibe probleme mai tarziu si ce alternative au la uleiul original Diaqueen.

Diaqueen se poate pune si la alte masini decat la Evo. Este un ulei foarte bun care se potriveste ca specificatii cu ceea ce trebuie pus la Outlander I (si la cel aspirat si la cel turbo).
Nu am vazut pe vreun forum de posesori de Evo ca cineva sa fi avut probleme cu el. Ba chiar multi il recomanda.
Dar evident ca exista si alternative la el, unele poate chiar mai bune (Redline de exemplu).

O problema la Outlander este ca pentru diferentialul spate la mai putin de 10?C se recomanda un ulei cu SAE 80W (Qiaqueen Super Hypoid GL-5 are SAE 80) iar peste 10?C un ulei cu SAE 90W (Diaqueen LSD GL-5 are SAE 90).
Deci ca sa respect indicatiile producatorului ar insemna sa schimb de 2 ori pe an uleiul la diferentialul spate.
Cred ca este mai bine sa pun un ulei GL-5 80W-90 sau 75W-90 o singura data pe an decat sa pun Diaqueen de 2 ori.

Multumesc pentru linkul pentru Redline.

Avatar utilizator
Mihai_M
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 09, 2012 6:23 pm

Mesaj de Mihai_M » Lun Feb 11, 2013 4:12 pm

@PROMitsu: pana la urma ai fost in service cu problema pe care o aveai legata de zgomote dupa ce ai pus ulei DiaQueen in cutia de transfer si diferential?
Putem sa tragem vreo conlcuzie legata de uleiurile lor?

Si eu as pune DiaQueen ca sa stau linistit, dar nu sunt inca sigur daca merita...

Dilema continua...

Speram sa-si dea mai multa lume cu parerea, dar se pare ca suntem printre putinii care facem experimente pe pielea noastra

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Joi Feb 14, 2013 10:03 am

dilema nu continua, toti avem cartea masinii unde spune clar ce ulei trebuie .
mecanicii sunt vinovati pentru ca ei sunt destepti si stiu TOT , niciodata nu se uita in carte sau programul primit de la mitsubishi sa verifice exact ce este nevoie.
nu cred ca este necesar nici un ulei mai performant decat cel recomandat .
noroc

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Vin Feb 15, 2013 12:07 pm

QUOTE (Mihai_M @ Feb 11 2013, 04:12 PM) @PROMitsu: pana la urma ai fost in service cu problema pe care o aveai legata de zgomote dupa ce ai pus ulei DiaQueen in cutia de transfer si diferential?
Putem sa tragem vreo conlcuzie legata de uleiurile lor?

Am evitat sa raspund pentru ca nu vreau sa mentin deschisa discutia despre aceste zgomote deoarece ne-am abate de la scopul acestui topic. Si stiu cat de greu este sa gasesti uneori informatia dorita cand trebuie sa sapi prin zeci sau sute de posturi fara prea mare legatura cu scopul topicului.

Dar ca sa nu se creada ca uleiul DiaQueen bagat la cutia de transfer si la diferentialul spate ar fi de vina pentru zgomotele astea ...
Inca nu am fost in service. Problema cu zgomotul din spate poate fi cauzata si de altceva. Cineva mi-a zis ca poate de vreo bucsa.
Ceea ce am remarcat este ca dupa vreo 5-10 minute parca nu se mai aude nici un scartait.
Am presupus ca poate este de la uleiul DiaQueen LSD SAE 90 pentru ca este mai gros decat cel recomandat la temperatura de afara (SAE 80) si pentru ca mi s-a zis ca dupa ce se incalzeste va fi totul ok.
In fata am remarcat ca se aude zgomot cand ridic piciorul de pe ambreiaj, dar fara a cupla complet. De exemplu cand dau cu spatele.

Sper sa ajung cat mai repede in service si sa se lamuresca cauza zgomotelor.

QUOTE (eth0tty1 @ Feb 14 2013, 10:03 AM) dilema nu continua, toti avem cartea masinii unde spune clar ce ulei trebuie .
mecanicii sunt vinovati pentru ca ei sunt destepti si stiu TOT , niciodata nu se uita in carte sau programul primit de la mitsubishi sa verifice exact ce este nevoie.
nu cred ca este necesar nici un ulei mai performant decat cel recomandat .
noroc

Ai dreptate. Uneori cei care se ocupa de asta nu sunt atenti ca sa puna uleiul de care ai nevoie. Si uneori o greseala te poate costa scump.
Asa cum am spus si mai sus, in manualul de intretinere nu se recomanda neaparat DiaQueen. Ci doar Hypoid gear oil API classification GL-5.
Acum de asta am si deschis topicul ca sa vedem ce alternative mai sunt la Diaqueen, ce alt ulei au bagat altii, ce experienta au avut cu el etc.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori