Kilometraj Modificat

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
bogdan_i
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 11, 2013 2:31 pm

Mesaj de bogdan_i » Lun Ian 28, 2013 5:04 pm

Buna ziua,

Tocmai am cumparat un Mitsubishi Outlander 2.2 (motor PSA) fabricat in 2008. Am verificat masina la Mitsubishi si acolo apare cu 2 revizii. In acest moment masina are aprox 48.000 km(conform bord). Suspectez ca masina are mai multi km. Am fost la un service independent unde au pus un tester pe masina si au citit date din DPF. DPF-ul indica vreo 100.000 km in plus. La Mitsubishi in Expozitiei nu au gasit nici o urma de modificari, mentionez ca testerul lor arata mai putine date decat testerul de la service-ul independent.
Am si eu urmatoarele intrebari:

1. Se poate afla kilometrajul real al masinii din DPF?
2. Exista vreo metoda de a afla kilometrajul real prin citirea diverselor calculatoare ale masinii?\
3. Stiti vreun service bun cu aparatura necesara sa poata citi masina pana la ultimul surub?

Multumesc.

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Lun Ian 28, 2013 5:16 pm

Ai cumparat masina veche de 5 ani cu 48k km si nu ti s-a parut nimic suspect?
De la cine ai luat masina? De la unu care a avut-o in ultimii ani sau de la unul care a tinut masina o perioada scurta?

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Ian 28, 2013 6:10 pm

Daca masina a fost vanduta in 2008 a fost in garantie pana in 2011 (3 ani / 100.000km) sau pana anul asta daca a prins oferta cu garantia de 5 ani.
La modelul asta reziviile se fac din 20 in 20 mii de km sau in fiecare an, depinde ce apare mai repede.
Daca vanzatorul nu ti-a dat carte de service, poti verifica la service-urile autorizate din zona in care a fost masina la ce date a fost in service si cati km avea. Iar din datele astea poti desuce una alta.

Faptul ca la 5 ani are 48k km nu e neaparat imposibil. Depinde cine a avut masina si ce a facut cu ea.
Eu de exemplu am cumparat in vara lul 2011 un Jeep Cherokee KJ din 2004 (deci 7 ani) care avea la bord 27.500km cat se poate de reali. Dar ocaziile astea sunt destul de rare.

Referitor la dpf, la masinile cu programe de regenerare a filtrului stiu ca se stocheaza niste date despre cand a fost facuta ultima regenerare.

La motoarele PSA care au DPF cu aditiv (eolys) stiu ca la fiecare alimentare completa cu motorina, electovalva de pe rezervorul (punga) de aditiv, baga cativa ml in rezervor pt a se amesteca cu motorina si a creste temperatura de ardere => a curata DPF-ul.
In mod normal o punga de aditiv ar trebui sa tina vreo 120.000km, cu conditia sa nu o spargi. Dar cum la Outlander e pozitionata sub masina in zona rotii stanga spate, multa lume o trosnea la iesiri la iarba verde.
Citeste topicul ASTA, ca sa vezi unde e si cum arata.
Apoi verifica daca pe masina ta cutia si punga sunt intacte, iar in cazul in care sunt, nu ar trebui sa ai mai mult de 1/2 consumat din aditiv.
Daca e asa, probabil ca masina are cat arata pe bord pt ca eu nu cred ca cineva care nu a avut grija de masina sa o fi schimbat-o la 12-130.000...

Avatar utilizator
iceblitz80
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Apr 19, 2012 7:19 pm

Mesaj de iceblitz80 » Lun Ian 28, 2013 7:54 pm

Apropo de km reali si scuze pe aceasta cale de off topic, Polo-ul sotiei e din 2006 si are 30.600 km reali, verificabili la reprezentanta sau prin orice test se doreste.
Mai am un Clio la servici din 2005 cu vreo 34.000 km reali (masina a stat in garajul fetei unuia dintre actionari pentru ca intre timp isi luase Mini).
Suspect, nu-i asa?
On topic, sper sa ne impartasesti si noua metoda prin care ti-ai dat seama cati km are mitsubishi-ul tau pentru ca in curand masinile mentionate mai sus vor fi vandute si banuiesc ca voi fi suspectat de inselaciune din cauza putinilor km...

Avatar utilizator
bogdan_i
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 11, 2013 2:31 pm

Mesaj de bogdan_i » Lun Ian 28, 2013 8:54 pm

Azi am umblat cu ea pe la diverse service-uri independente dotate cu diverse modele te testere si nimeni nu poate sa imi spuna daca a fost modificat sau nu kilometrajul. Ce capacitate are rezervorul de Eolys? Stie cineva cam cat fluid se injecteaza la alimentare? Cam care e durata de viata a DPF-ului? Ce am reusit sa aflu 100% sigur e ca DPF-ul raporteaza ca mai are cam 136.000 km pana se cere schimbat. Stiind o durata medie de viata a DPF-ului as putea estima km masinii. De asemenea stiind ce capacitate are punga de Eolys si cam cat injecteaza la o alimentare pot calcula numarul de alimentari si iar sa imi fac o idee despre km masinii. O modalitate de a afla sigur prin citirea electronicii se pare ca nu exista, din pacate.........

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Ian 28, 2013 10:20 pm

Rezervorul are 3.3L conform etichetei: http://img72.imageshack.us/img72/561/eo ... der223.jpg
Din cate stiu trage 30-40ml / rezervor plin, dar nu sunt 100% sigur. Oricum, nu poti calcula asa pentru ca in functie de regimul de mers starea DPF-ului se poate ca sistemul sa regleze cantitatea. Din ce stiu de la service, punga aia ar trebui sa tina macar 120k km.

In mod normal, daca ramai fara eolys, iti indica in bord. Cu toatea astea, eu am mers cateva luni cu punga sparta (fara sa stiu) si nu mi-a aparut nicio eroare. Dar era vremea cand faceam naveta saptamanal 7-800km si alegram masina cum trebuie. Banuiesc ca daca as fi mers zilnic 2-3km pana la munca si inapoi cu 10km/h (ca acum) ar fi avut nevoie sigur de aditiv de curatare. Dar asta e doar o speculatie. Poti sa-i intrebi pe cei de la MCar sau MIT cum functioneaza exact. La fel, poti intreba si la Citroen sau Peugeot, pt ca pe C-Crosser si 4007 e fix acelasi motor cu acelasi aditiv (practic de la PSA provine metoda asta).

Un alt indiciu pt estimarea rulajului sunt anvelopele. Cu ce anvelope ti-a venit masina, si ce varianta de echipare e (ai roti pe 16 sau 18)? La 48.000 teoretic ai putea avea inca primul set de gume, in cazul in care nu ai luat-o cu anvelope de iarna.

Avatar utilizator
sobolanu'
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 07, 2007 4:51 pm

Mesaj de sobolanu' » Mar Ian 29, 2013 8:50 am

De la 48 la 100 si ceva de mii de km e de la simplu la dublu. Sunt multe alte detalii care iti pot da indicii cu privire la kilometrajul real - starea volanului si a maciuliei schimbatorului, uzura protectiilor de cauciuc de la pedalier, starea flancului stang al scaunului soferului. Oricat de atent si cu grija ar fi folosit cineva masina, uzura tot apare.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mar Ian 29, 2013 10:36 am

Uzura volanului + schimbatorului la Outlander nu e un detaliu de luat in seama pentru ca ambele incep sa se toceasca foarte repede.
La masina mea au inceput sa se matuiasca pe la 20.000km, iar acum, la 90.000 nu se mai vede nicio cifra pe schimbator, iar toata jumatatea stanga a volanului e matuita. Arata de parca ar fi din piele introarsa. Aderenta e mai buna asa, dar dpdv estetic ...
Si din cate am citit pe aici, nu sint singurul care a patit-o..

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Mar Ian 29, 2013 4:06 pm

Se poate verifica la noi la sediu.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori