Cutie Viteze 2.2 Did
- Andrei_kdtt
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Iun 05, 2012 2:10 am
Buna ziua! Am si eu o intrebare pentru posesorii de 2.2 diesel, va intra cumva mai greu in treapta a 2-a atunci cand porniti de pe loc si schimbati a 2-a parca agata putin ( nu intra lin decat daca o treci pe la punctul mort si dupa aceea schimbi a 2-a ). Eu daca am pornit cu masina de pe loc si am schimbat din a 1-a direct a 2-a am impresia ca agata putin...
- Andrei_kdtt
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Iun 05, 2012 2:10 am
Da stiu sunetul, cred ca este din cutia de transfer, dar cu agatatul presupun ca asa este cutia contruita, ca daca astepti putin si nu transferi din viteza 1 in viteza 2 instant intra bine.... Oricum nu mi se pare normal dar asta e.
O alta intrebare: Este normal cand dai drumul brusc la ambreiaj atunci cand schimbi din treapta 4 in treapta 5 sa nu prinda imediat, sa mai patineze putin pana prinde. Repet doar atunci cand schimbi brusc si ti si acceleratia apasata jumatate. ( am facut acest lucru ca sa vad daca este uzat sau nu ambreiajul ) MOTOR 2.2 DiD
O alta intrebare: Este normal cand dai drumul brusc la ambreiaj atunci cand schimbi din treapta 4 in treapta 5 sa nu prinda imediat, sa mai patineze putin pana prinde. Repet doar atunci cand schimbi brusc si ti si acceleratia apasata jumatate. ( am facut acest lucru ca sa vad daca este uzat sau nu ambreiajul ) MOTOR 2.2 DiD
Punctul mort este facut tocmai pentru a se trece prin el. Este normal sa agate la schimbarea brusca dintr-o treapta in alta, mai ales din treapta 1 in treapta 2. inainte de fiecare pinion este un inel sincron care ajuta sa se aseze pinioanele unul peste celalalt. Trecand brusc din 1 in 2, practic nu apuca sa iasa din treapta 1 ca o si bagi in a doua. De aceea trebuie trecut prin punctul mort.
In plus, treapta 1 este treapta de forta si lucreaza putin de tot diferit. Ai incercat sa schimbi 1-2-1? Sa vezi ca revenirea in treapta 1 este mult mai greoaie si cu efort mai mare din partea ta.
Vorbim de masini de oras, nu de curse asa ca, folositi cu incredere "punctul mort".
In plus, treapta 1 este treapta de forta si lucreaza putin de tot diferit. Ai incercat sa schimbi 1-2-1? Sa vezi ca revenirea in treapta 1 este mult mai greoaie si cu efort mai mare din partea ta.
Vorbim de masini de oras, nu de curse asa ca, folositi cu incredere "punctul mort".
QUOTE (pitesti @ Apr 7 2014, 12:26 AM) .....
Vorbim de masini de oras, nu de curse asa ca, folositi cu incredere "punctul mort".
Sunt cutii de viteze de generatie noua, sincroanele sunt puse acolo fix cu scopul de a evita stagnarea in pct mort, dar:
Cutiile de viteze au ungere cu uleiuri care isi ating proprietatile specifice cam de la 40-45 de grade in sus. Daca e rece uleiul nu "adera" intre sicroane si axe si asezarea pinioanelor in pozitia corecta este putin intarziata.
Cutiile de viteze (toate) se incalzesc mult mai greu decat motorul si trebuie tinut cont de asta. De obicei se ajunge la temperatura optima dupa circa 15-20 minute de mers.
Sincroanele (inele sinronizatoare) sunt facute uzual din bronz grafitat ce are coeficient termic diferit fata de otelul din care-s facute axele si pinioanele si trebuie iarasi sa atinga nustiu ce temperatura pt a ajunge la cotele (de lucru). Stiu, e vorba de diferente ce nu depasesc o zecime de mm, dar zecimea aia face diferenta intre perfectiune si aproape dezastru.
La cutii de viteze se poate vorbi lejer de "utilizare neconforma", doar ca manualele de utilizare ale masinilor nu specifica nimic nicaieri "detalii si fineturi" in utilizare.
Vorbim de masini de oras, nu de curse asa ca, folositi cu incredere "punctul mort".
Sunt cutii de viteze de generatie noua, sincroanele sunt puse acolo fix cu scopul de a evita stagnarea in pct mort, dar:
Cutiile de viteze au ungere cu uleiuri care isi ating proprietatile specifice cam de la 40-45 de grade in sus. Daca e rece uleiul nu "adera" intre sicroane si axe si asezarea pinioanelor in pozitia corecta este putin intarziata.
Cutiile de viteze (toate) se incalzesc mult mai greu decat motorul si trebuie tinut cont de asta. De obicei se ajunge la temperatura optima dupa circa 15-20 minute de mers.
Sincroanele (inele sinronizatoare) sunt facute uzual din bronz grafitat ce are coeficient termic diferit fata de otelul din care-s facute axele si pinioanele si trebuie iarasi sa atinga nustiu ce temperatura pt a ajunge la cotele (de lucru). Stiu, e vorba de diferente ce nu depasesc o zecime de mm, dar zecimea aia face diferenta intre perfectiune si aproape dezastru.
La cutii de viteze se poate vorbi lejer de "utilizare neconforma", doar ca manualele de utilizare ale masinilor nu specifica nimic nicaieri "detalii si fineturi" in utilizare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori