'' Balbait '' Motor Outlander 2.0 Did 2008

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
emil68
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 27, 2012 8:51 pm

Mesaj de emil68 » Mar Mar 19, 2013 12:00 am

Va salut pe toti! Am schimbat bujia nr. 2 (numaratoarea lor incepe de la distributie spre partea opusa acesteia),operatie destul de complicata si minutioasa,care a durat o ora(!),marca Beru,pret 65ron/buc; am schimbat uleiul la cardan 5GL Castrol-35ron/litru, a necesitat 0,5 litri,durata cu golire cu tot 20 minute. Manopera la aceste 2 operatii ar fi maxim 100 lei,eu am muncit cu un amic si am economisit banii...Vreau sa va zic ca s-a schimbat "mersul" motorului,acum toarce linistit si echilibrat,s-a micsorat drastic zgomotul lui dupa schimbatul bujiei! Mai am de curatat supapa EGR si am terminat deocamdata...Va voi tine la curent.

Avatar utilizator
Redlander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 01, 2015 8:40 pm

Mesaj de Redlander » Joi Mar 05, 2015 12:37 am

@ Emil68
Nu inteleg ce legatura are mersul motorului cu schimbatul unei bujii incandescente, care nu face altceva decat sa incalzeasca camera de ardere inainte sa fie pornit motorul... Cica: s-a schimbat mersul motorului dupa ce am schimbat bujia... serios? E diesel pe benzina?

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Joi Mar 05, 2015 9:14 pm

Inseamna ca nu cunosti principiul de functionare al unui motor diesel echipat cu bujii incandescente pentru fiecare cilindru,timpi de functionare al acestora si in general rostul lor.

Avatar utilizator
Redlander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 01, 2015 8:40 pm

Mesaj de Redlander » Joi Mar 05, 2015 11:28 pm

Ce sa nu cunosc? Poate imi explici tu ce rol mai are bujia incandescenta dupa ce isi face treaba (se incalzeste) cateva secunde inainte sa pornesti motorul...

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Vin Mar 06, 2015 12:17 pm

Tocmai asta e....ele mai lucreaza si dupa pornirea motorului.Uneori timpul de lucru poate fi si 45 de minute,in functie de temperatura motorului,temperatura exterioara,temperatura combustibilului.In acest mod de lucru se schimba si tensiunea la care sunt alimentate,ea coborind uneori la valoarea de 5 V.Toate astea sunt gestionate de calculator prin intermediul senzorilor.Si ca sa fi convins,ia un tester,pune-l ma masina si pleaca la drum.Ai sa fi uimit de cit se schima valorile pe acolo.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Mar 06, 2015 12:45 pm

Redlander, vezi ca au trecut peste 10 ani de cand nu mai e valabil ce stii tu. Pe vremea injectiei indirecte, da, bujia era folosita doar inaintea si in timpul pornirii.

Mai nou, e folosita oricand crede calculatorul ca temperatura din camera de ardere ar putea scadea prea mult si dauna emisiilor. Stii cum e cand ai un foc mic mic si suflii in el sa-l intetesti si ti se stinge? Asa e cu turbo-diesel cu injectie directa, prea mult aer, prea putina temperatura, nu ia foc motorina, sau nu arde complet.

Pe viitor, daca mai ai chef sa dezgropi topice vechi de 2 ani doar ca sa faci bascalie, macar sa fii sigur pe ce postezi, ok?

http://www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf

http://www.ngk.de/en/technology-in-deta ... e-glowing/

Avatar utilizator
Redlander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 01, 2015 8:40 pm

Mesaj de Redlander » Vin Mar 06, 2015 11:41 pm

Habar n-aveam!
Multumesc pentru lamuriri, am mai invatat ceva.
Scuze daca am deranjat, dar eram ferm convins ca functioneaza doar cateva secunde la pornire si mi se parea ciudat ca sunt singurul care stie "secretul" asta.
P.S. N-am mai avut un diesel de prin 2003, si se pare ca am ramas cam in urma.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori